Hop til indhold

Proceduren vedr. at blive anmeldt.


Ascha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men er der overhovedet nogen, der har oplevet, at deres indlæg er blevet ændret i? Eller er det bare en fiktiv diskussion?

 

Jeg har aldrig oplevet det.

 

Ting citeret totalt ude af kontekst og brugt så det fik den betydning brugeren ville have, jeg skulle skældes ud for, men det er jo ikke det samme, selv om virkningen kan være ens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var meget overrasket over at opdage, at man kan ændre i andres indlæg, når man citerer, syntes det var helt sort.

 

Den eneste måde jeg kan finde på at benytte mig af det, er hvis jeg citerer et indlæg, der har mange emner, så kan jeg godt finde på at slette alt det, jeg ikke kommenterer på, mest for at spare plads og gøre det mere overskueligt. Men at ændre andres ord, det er da en form for dokumentfalsk, er det ikke?

 

Jeg tager også og fjerner f.eks. hvis det er i alt og intet, og der nævnes noget om et emne, og derefter noget om et andet emne... Og jeg kun kommentere på det første emne... Så fjerner jeg lige det som der ikke er relevant, men jeg beholder hele afsnittet jeg kommentere på intakt, uden at ændre citatet.

 

Men er der overhovedet nogen, der har oplevet, at deres indlæg er blevet ændret i? Eller er det bare en fiktiv diskussion?

 

Jeg har oplevet det et par gange. Både som Ninjamor beskriver, hvor folk med vilje fejlcitere (F.eks. fjerner halvdelen af sætningen for at få det til at se ud som om man mener noget andet end det man har skrevet), og hvor der er blevet rettet i sætningen, byttet om på ord, og struktur osv.

 

Det skal lige siges at jeg har intet imod at folk ændre i mine indlæg, men hvis man bevidst gør det få at få min holdning til at fremstå på en bestemt måde, så synes jeg ikke det er okay!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tager også og fjerner f.eks. hvis det er i alt og intet, og der nævnes noget om et emne, og derefter noget om et andet emne... Og jeg kun kommentere på det første emne... Så fjerner jeg lige det som der ikke er relevant, men jeg beholder hele afsnittet jeg kommentere på intakt, uden at ændre citatet.

 

 

 

Jeg har oplevet det et par gange. Både som Ninjamor beskriver, hvor folk med vilje fejlcitere (F.eks. fjerner halvdelen af sætningen for at få det til at se ud som om man mener noget andet end det man har skrevet), og hvor der er blevet rettet i sætningen, byttet om på ord, og struktur osv.

 

Det skal lige siges at jeg har intet imod at folk ændre i mine indlæg, men hvis man bevidst gør det få at få min holdning til at fremstå på en bestemt måde, så synes jeg ikke det er okay!

Ej, det er det da heller ikke. Det er da noget mærkeligt noget at gøre :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu taler jeg helt generelt uden henvisning til nogen anmeldelser.

 

Men hvis en anmeldelse fører til, at moderatorerne føler at der er behov for at gribe ind (påtale, advarsel eller andet), får den anmeldte bruger at vide hvilken post der er tale om og hvorfor påtalen/advarslen bliver givet.

 

Nej ikke altid. Jeg fik først at vide, hvilke indlæg, der var tale om, efter jeg specifikt udbad at få det at vide - og først efter mod gruppen havde snakket om det. Så man får (fik?) det ikke at vide pr automatik. Måske denne procedure er ændret dog. Det er lang tid siden, jeg har fået en advarsel (klager ved jeg så ikke, om der har været :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...