Hop til indhold

Proceduren vedr. at blive anmeldt.


Ascha
 Share

Recommended Posts

I dag er jeg blevet gjort opmærksom på at en del brugere efter sigende er irriterede over Anne1979`s og min opførsel herinde og at vi gentagne gange er blevet anmeldt. Det skal folk selvfølgelig have lov til, men dem der bliver anmeldt kan jo svært ændre noget hvis vi ikke bliver gjort bekendt med hvad præcis det er, der virker generende/ krænkende eller hvad det er folk anmelder for.

 

Jeg ved at det er praksis kun at viderebringe en klage hvis moderatorerne finder det rimeligt, men på den måde kommer viden jo ikke videre til dem der bliver klaget over og det kræver også at moderatorerne er 100% uvildige. Kunne reglerne ændres så man fik at vide hvad folk klager over, selvom moderatorerne ikke skrider til handling?. Jeg tænker måske at det ville gøre Hunde-Forum til et bedre sted at være for os alle sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I dag er jeg blevet gjort opmærksom på at en del brugere efter sigende er irriterede over Anne1979`s og min opførsel herinde og at vi gentagne gange er blevet anmeldt. Det skal folk selvfølgelig have lov til, men dem der bliver anmeldt kan jo svært ændre noget hvis vi ikke bliver gjort bekendt med hvad præcis det er, der virker generende/ krænkende eller hvad det er folk anmelder for.

 

Jeg ved at det er praksis kun at viderebringe en klage hvis moderatorerne finder det rimeligt, men på den måde kommer viden jo ikke videre til dem der bliver klaget over og det kræver også at moderatorerne er 100% uvildige. Kunne reglerne ændres så man fik at vide hvad folk klager over, selvom moderatorerne ikke skrider til handling?. Jeg tænker måske at det ville gøre Hunde-Forum til et bedre sted at være for os alle sammen.

 

Er vi??? Altså kan forstå at man anmelder svinere, men hvis man bare generelt er utilfreds (som dem jeg tænker på), så må de vel bare sende en pb og uddybe hvad de er utilfredse med.

 

Jeg har 2 gange anmeldt personlige angreb, og begge gange har jeg forinden sende en pb med en uddybende begrundelse. Det synes jeg er mest rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag er jeg blevet gjort opmærksom på at en del brugere efter sigende er irriterede over Anne1979`s og min opførsel herinde og at vi gentagne gange er blevet anmeldt. Det skal folk selvfølgelig have lov til, men dem der bliver anmeldt kan jo svært ændre noget hvis vi ikke bliver gjort bekendt med hvad præcis det er, der virker generende/ krænkende eller hvad det er folk anmelder for.

 

Jeg ved at det er praksis kun at viderebringe en klage hvis moderatorerne finder det rimeligt, men på den måde kommer viden jo ikke videre til dem der bliver klaget over og det kræver også at moderatorerne er 100% uvildige. Kunne reglerne ændres så man fik at vide hvad folk klager over, selvom moderatorerne ikke skrider til handling?. Jeg tænker måske at det ville gøre Hunde-Forum til et bedre sted at være for os alle sammen.

 

Skal det forstås sådan, at nogen har meddelt dig, at du og Anne er blevet anmeldt flere gange, men ingen vil fortælle hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er vel i bund og grund anmelderne, som har et forsat problem, hvis ikke de anmeldte får besked på at ændre opførsel:)

Og konfronterer de ikke de anmeldte med det, ja så må det jo ikke være så stort et problem;)

Vi er vel voksne mennesker, som godt kan rumme, at ikke alle skriver på samme måde? Ellers er internettet nok ikke det smarteste sted at bevæge sig rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er vel i bund og grund anmelderne, som har et forsat problem, hvis ikke de anmeldte får besked på at ændre opførsel:)

Og konfronterer de ikke de anmeldte med det, ja så må det jo ikke være så stort et problem;)

Vi er vel voksne mennesker, som godt kan rumme, at ikke alle skriver på samme måde? Ellers er internettet nok ikke det smarteste sted at bevæge sig rundt.

 

Og derfor er det smarteste vel at sende en pb samtidig med at man anmelder?! Lidt som hvis man er utilfreds med nogen IRL, så er man jo også nødt til at sige det til dem, og beder vel ikke andre om at "irettesætte".

 

Eller er jeg helt gal på den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og derfor er det smarteste vel at sende en pb samtidig med at man anmelder?! Lidt som hvis man er utilfreds med nogen IRL, så er man jo også nødt til at sige det til dem, og beder vel ikke andre om at "irettesætte".

 

Eller er jeg helt gal på den?

 

Jeg tror at når man anmelder, er det jo netop fordi man ikke ønsker en personlig konfrontation med vedkommende, der anmeldes, så på den måde er det godt at muligheden er til stede. Det, jeg måske savner lidt, og i øvrigt også har efterlyst flere gange før, er et sæt mere tydelige ordensregler, så folk er klar over hvad man må og ikke må. Som det er nu, er det alene op til moderatorernes fortolkning og humør, hvordan anmeldelser behandles.

 

Selv anmelder jeg kun spammere. Ellers bruger jeg ignore-listen flittigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved kun en gang jeg er blevet anmeldt, hvor jeg har fået at vide fra moderator gruppen... Jeg antager at moderator gruppen kun kontakter den anmeldte, hvis der er noget i anmeldelsen. (For jeg er helt sikkert blevet anmeldt langt mere end en gang :lol: )

 

Ellers skulle de kontakte anmelderen, og fortælle hvorfor der IKKE vil blive skredet til handling, det savner jeg faktisk de gange jeg har anmeldt folk... At have fået at vide om jeg havde ret i min anmeldelse, ellers bliver jeg jo ved med at anmelde de samme ting, og give moderators en masse arbejde, som de alligevel ikke synes er brugbart.

 

Derfor synes jeg måske at proceduren skulle være:

 

Jeg anmelder, lets say anne1979, fordi jeg synes at det er stødende at hun skrev "bæ" i et indlæg.... Moderatorgruppen kontakter mig og siger at dette er ikke noget der er stødende, og derfor vil de ikke skride til handling. Nu ved jeg så at jeg ikke behøves at anmelde hver gang nogen skriver bæ, for det finder moderators ikke stødende.

Havde moderators fundet dette stødende, kontakter de Anne og fortæller hende at bæ er et stødende ord, og de gerne ser at hun lader være at bruge dette fremover. Jeg vil her intet høre (ligesom nu), og kan blot antage at der er skredet til handling.

 

Men jeg ser ingen grund til at den anmeldte person skal have at vide hver gang noget personen har skrevet bliver anmeldt, for så tror jeg at man risikere at der bliver en hel masse fnidder de gange hvor der ikke er noget i anmeldelsen. (Jeg anmelder skam også indlæg, hvor jeg synes de er stødende, men jeg ved at måske er jeg ene om at finde det stødende, og jeg antager derfor at moderators vil tage stilling til det, det ville være rigtig dejlig at få en opdatering tilbage, så man ved hvad man skal og bør anmelde).

 

Hvor har du fundet ud af at I er blevet anmeldt Ascha? Det troede jeg kun moderators havde adgang til?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved kun en gang jeg er blevet anmeldt, hvor jeg har fået at vide fra moderator gruppen... Jeg antager at moderator gruppen kun kontakter den anmeldte, hvis der er noget i anmeldelsen. (For jeg er helt sikkert blevet anmeldt langt mere end en gang :lol: )

 

Ellers skulle de kontakte anmelderen, og fortælle hvorfor der IKKE vil blive skredet til handling, det savner jeg faktisk de gange jeg har anmeldt folk... At have fået at vide om jeg havde ret i min anmeldelse, ellers bliver jeg jo ved med at anmelde de samme ting, og give moderators en masse arbejde, som de alligevel ikke synes er brugbart.

 

Derfor synes jeg måske at proceduren skulle være:

 

Jeg anmelder, lets say anne1979, fordi jeg synes at det er stødende at hun skrev "bæ" i et indlæg.... Moderatorgruppen kontakter mig og siger at dette er ikke noget der er stødende, og derfor vil de ikke skride til handling. Nu ved jeg så at jeg ikke behøves at anmelde hver gang nogen skriver bæ, for det finder moderators ikke stødende.

Havde moderators fundet dette stødende, kontakter de Anne og fortæller hende at bæ er et stødende ord, og de gerne ser at hun lader være at bruge dette fremover. Jeg vil her intet høre (ligesom nu), og kan blot antage at der er skredet til handling.

 

Men jeg ser ingen grund til at den anmeldte person skal have at vide hver gang noget personen har skrevet bliver anmeldt, for så tror jeg at man risikere at der bliver en hel masse fnidder de gange hvor der ikke er noget i anmeldelsen. (Jeg anmelder skam også indlæg, hvor jeg synes de er stødende, men jeg ved at måske er jeg ene om at finde det stødende, og jeg antager derfor at moderators vil tage stilling til det, det ville være rigtig dejlig at få en opdatering tilbage, så man ved hvad man skal og bør anmelde).

 

Hvor har du fundet ud af at I er blevet anmeldt Ascha? Det troede jeg kun moderators havde adgang til?:vedikke:

 

Fåååårk, jeg skriver bæ all the time:shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal det forstås sådan, at nogen har meddelt dig, at du og Anne er blevet anmeldt flere gange, men ingen vil fortælle hvorfor?

Sådan cirka.

 

Men hvis det man bliver anmeldt for ikke objektivt set er stødende eller dårligt sprog brug, så kan en anmeldelse vel kun ignoreres?

Ja, som det er nu. For mig at se er begrebet "objektivt" problemet her. Selvom moderatorerne ikke mener de kan give en advarsel, kan den anmeldte måske alligevel godt opføre sig så der er nogle der føler det er et problem. Som udgangspunkt må man jo stole på at folk ikke anmelder andre uden at de føler der er en grund til det.

 

Men det er vel i bund og grund anmelderne, som har et forsat problem, hvis ikke de anmeldte får besked på at ændre opførsel:)

Og konfronterer de ikke de anmeldte med det, ja så må det jo ikke være så stort et problem;)

Vi er vel voksne mennesker, som godt kan rumme, at ikke alle skriver på samme måde? Ellers er internettet nok ikke det smarteste sted at bevæge sig rundt.

Hmm, jeg synes måske at man skal respektere at andre ikke er nøjagtig som en selv og at det kan være forbundet med stort ubehag at skulle konfrontere andre med kritik. Og dem bør der da også være plads til herinde.

 

Jeg tror at når man anmelder, er det jo netop fordi man ikke ønsker en personlig konfrontation med vedkommende, der anmeldes, så på den måde er det godt at muligheden er til stede. Det, jeg måske savner lidt, og i øvrigt også har efterlyst flere gange før, er et sæt mere tydelige ordensregler, så folk er klar over hvad man må og ikke må. Som det er nu, er det alene op til moderatorernes fortolkning og humør, hvordan anmeldelser behandles.

Det er jeg helt enig i, men tror bare det er svært at sætte regler op for alt hvad der kan gå galt i kommunikationen mellem mennesker, navnlig på skrift.

 

Ellers skulle de kontakte anmelderen, og fortælle hvorfor der IKKE vil blive skredet til handling, det savner jeg faktisk de gange jeg har anmeldt folk... At have fået at vide om jeg havde ret i min anmeldelse, ellers bliver jeg jo ved med at anmelde de samme ting, og give moderators en masse arbejde, som de alligevel ikke synes er brugbart.

Fungerer det virkelig sådan?. Det synes jeg godt nok ikke er rimeligt.

 

 

Jeg anmelder, lets say anne1979, fordi jeg synes at det er stødende at hun skrev "bæ" i et indlæg.... Moderatorgruppen kontakter mig og siger at dette er ikke noget der er stødende, og derfor vil de ikke skride til handling. Nu ved jeg så at jeg ikke behøves at anmelde hver gang nogen skriver bæ, for det finder moderators ikke stødende.

Havde moderators fundet dette stødende, kontakter de Anne og fortæller hende at bæ er et stødende ord, og de gerne ser at hun lader være at bruge dette fremover. Jeg vil her intet høre (ligesom nu), og kan blot antage at der er skredet til handling.

 

Men jeg ser ingen grund til at den anmeldte person skal have at vide hver gang noget personen har skrevet bliver anmeldt, for så tror jeg at man risikere at der bliver en hel masse fnidder de gange hvor der ikke er noget i anmeldelsen. (Jeg anmelder skam også indlæg, hvor jeg synes de er stødende, men jeg ved at måske er jeg ene om at finde det stødende, og jeg antager derfor at moderators vil tage stilling til det, det ville være rigtig dejlig at få en opdatering tilbage, så man ved hvad man skal og bør anmelde).

Men hvis nu en bruger har en generende adfærd herinde, men er uvidende om det, så ændrer intet sig jo hvis Moderatorerne ikke kan give en advarsel. Så får den anmeldte jo aldrig noget at vide.

 

Ude i samfundet får man at vide hvis man bliver anmeldt for en lovovertrædelse. Sagen bliver behandlet og man får resultatet at vide. Selvom man klarer frisag kan det jo godt være at man efterfølgende alligevel korrigerer sin adfærd lidt, så man i fremtiden ikke kommer i lignende situationer,... det er bare den mulighed jeg efterlyser.

 

Hvor har du fundet ud af at I er blevet anmeldt Ascha? Det troede jeg kun moderators havde adgang til?:vedikke:
Det var en venlig sjæl der fortalte mig om det, anden forklaring kan jeg ikke give. Det kommer ikke fra vores moderatorer.
Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis nu en bruger har en generende adfærd herinde, men er uvidende om det, så ændrer intet sig jo hvis Moderatorerne ikke kan give en advarsel. Så får den anmeldte jo aldrig noget at vide.

 

Ude i samfundet får man at vide hvis man bliver anmeldt for en lovovertrædelse. Sagen bliver behandlet og man får resultatet at vide. Selvom man klarer frisag kan det jo godt være at man efterfølgende alligevel korrigerer sin adfærd lidt, så man i fremtiden ikke kommer i lignende situationer,... det er bare den mulighed jeg efterlyser.

 

Jeg ville nu altså blive ked af det at få at vide "Du er blevet meldt for det der, men vi finder det ikke som en overtrædelse, derfor skrider vi ikke til handling".... Jeg holder lidt med på her at hvis man igen og igen oplever en person opfører sig trælst eller forkert, og man har klaget uden at noget er sket, så må man selv tage det med personen.... For så overholder personen jo reglerne?

 

Jeg gider ærlig talt ikke at skulle modtage besked hver gang nogen bøvser uberettiget over min opførsel.... Jeg vil selvfølgelig helt klart gerne gøres opmærksom på når jeg krydser grænsen, og gør noget forkert, og det efterlever jeg skam også....

 

Det var en venlig sjæl der fortalte mig om det, anden forklaring kan jeg ikke give. Det kommer ikke fra vores moderatorer.

 

Men hvor har den venlige sjæl det så fra, når det kun er information moderators har??? Altså uanset hvem DU har det fra, så må den person jo have det fra moderators... Og de fortæller jo ikke om den slags, så ærlig talt tror jeg bare det er en som har fundet på det selv, eller måske bare selv tror det er sådan...

Link til indlæg
Del på andre sites

Livet er for kort til anmeldelser medmindre en bruger er vedvarende ondskabsfuld og/eller spreder løgne, det er bare min mening. Jeg har godt nok siddet med fingeren på "rapporter indlæg" knappen et par gange, men er aldrig nået til at anmelde nogen alligevel.

 

Hvis jeg bliver anmeldt vil jeg blive meget vred, hvis jeg ikke får at vide, hvad jeg har gjort/skrevet, som har ført til anmeldelsen. Det ville være utroligt upædagogisk ikke at give folk chancen for at gøre det bedre fremover, så et hak i tuden fra moderatorerne bør, efter min mening, gives med detaljer over forseelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Livet er for kort til anmeldelser medmindre en bruger er vedvarende ondskabsfuld og/eller spreder løgne, det er bare min mening. Jeg har godt nok siddet med fingeren på "rapporter indlæg" knappen et par gange, men er aldrig nået til at anmelde nogen alligevel.

 

Hvis jeg bliver anmeldt vil jeg blive meget vred, hvis jeg ikke får at vide, hvad jeg har gjort/skrevet, som har ført til anmeldelsen. Det ville være utroligt upædagogisk ikke at give folk chancen for at gøre det bedre fremover, så et hak i tuden fra moderatorerne bør, efter min mening, gives med detaljer over forseelsen.

 

Men jeg mener stadig det er anmelderens ansvar at komme med begrundelsen.

 

 

F.eks. når vi har haft debatter om man må kalde homoseksuelle for homo, der er det jo kommet frem at nogen faktisk finder den betegnelse ufattelig forkert, nedladende osv. Hvis nogen har meldt det til moderator gruppen, så har de jo nok sagt at generelt set er dette noget de ikke kan tage stilling til, eller have noget med at gøre, derfor kan de ikke give en advarsel for det. Og hvad skal moderators så gøre? Skrive til folk at nogen finder deres brug af ordet homo forkert og nedladende, og det skal man måske lige tænke over?

 

Jeg synes ikke det er moderators opgave at videregive anmeldelser, medmindre der er hold i dem... Jeg ville virkelig blive ked af at blive mindet om at "nogen" meldte mig, uden at have en sandsynlighed for at kunne konfrontere personen og tale om det sammen... (For moderators må jo stadig så ikke videregive navnet på personen som har anmeldt)....

Link til indlæg
Del på andre sites

Anmeldelser foregår måske noget mere end jeg lige havde forestillet mig. Jeg tror altså at det kunne skabe en ret dårlig stemning herinde hvis alle grundløse anmeldelser bliver givet videre anonymt. Hvis jeg havde skændtes med ascha og så fik at vide at der var foretaget en anmeldelse af min sprogbrug. Så ville jeg da nok tro at det var ascha og så gå og være irriteret på hende mens det måske var shii der havde anmeldt mig.

 

Jeg har aldrig selv brugt anmeld til andet end spam, og har aldrig prøvet at bruge ignore, jeg holder mig bare fra at læse indlæg eller tråde jeg ved der vil irritere mig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Livet er for kort til anmeldelser medmindre en bruger er vedvarende ondskabsfuld og/eller spreder løgne, det er bare min mening. Jeg har godt nok siddet med fingeren på "rapporter indlæg" knappen et par gange, men er aldrig nået til at anmelde nogen alligevel.

 

Hvis jeg bliver anmeldt vil jeg blive meget vred, hvis jeg ikke får at vide, hvad jeg har gjort/skrevet, som har ført til anmeldelsen. Det ville være utroligt upædagogisk ikke at give folk chancen for at gøre det bedre fremover, så et hak i tuden fra moderatorerne bør, efter min mening, gives med detaljer over forseelsen.

 

Nu taler jeg helt generelt uden henvisning til nogen anmeldelser.

 

Men hvis en anmeldelse fører til, at moderatorerne føler at der er behov for at gribe ind (påtale, advarsel eller andet), får den anmeldte bruger at vide hvilken post der er tale om og hvorfor påtalen/advarslen bliver givet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok lidt med Shii her. Jeg ville ikke have lyst til at vide, hvis en person anmeldte mig og der ikke ville blive gjort mere ved det. Hvis anmeldelsen er ubegrundet, så er der ingen grund til, at jeg får det at vide.

 

Omvendt kan jeg godt forstå, hvorfor det kan være rart at få det at vide, hvis man bliver anmeldt for det samme flere gange. Ellers kan man netop ikke ændre på noget. Så det er jo lidt svært.

 

Jeg vil dog også mene, at man skal forsøge at skelne imellem om man i bund og grund bare er irriteret på en enkelt person eller om personen rent faktisk bryder reglerne, inden man trykker på anmeld. Hvis man bliver anmeldt for det samme af den samme bruger flere gange, så kunne det godt tyde på, at de to havde et problem med hinanden eller at anmelderen har et problem med den anmeldte. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er det, der er sket i det her tilfælde, men det kunne jeg nu godt tro, at det var. Og det bør ikke være moderatorernes opgave at tage sig af dét, synes jeg.

Så må man enten bruge ignorere funktionen eller ganske enkelt springe vedkommendes indlæg over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok lidt med Shii her. Jeg ville ikke have lyst til at vide, hvis en person anmeldte mig og der ikke ville blive gjort mere ved det. Hvis anmeldelsen er ubegrundet, så er der ingen grund til, at jeg får det at vide.

 

Omvendt kan jeg godt forstå, hvorfor det kan være rart at få det at vide, hvis man bliver anmeldt for det samme flere gange. Ellers kan man netop ikke ændre på noget. Så det er jo lidt svært.

 

Jeg vil dog også mene, at man skal forsøge at skelne imellem om man i bund og grund bare er irriteret på en enkelt person eller om personen rent faktisk bryder reglerne, inden man trykker på anmeld. Hvis man bliver anmeldt for det samme af den samme bruger flere gange, så kunne det godt tyde på, at de to havde et problem med hinanden eller at anmelderen har et problem med den anmeldte. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er det, der er sket i det her tilfælde, men det kunne jeg nu godt tro, at det var. Og det bør ikke være moderatorernes opgave at tage sig af dét, synes jeg.

Så må man enten bruge ignorere funktionen eller ganske enkelt springe vedkommendes indlæg over.

 

Jeg synes bare stadig at det så er anmelderen der skal hives fat i.

 

Hvis den samme person gang på gang anmelder en anden person for det samme, så bør moderators kontakte anmelderen og forklare at der altså ikke er hold i de anmeldelser. Hvorfor skulle de kontakte personen der BLIVER anmeldt? Denne kan(bør!) ikke ændre noget, den overholder jo reglerne.

 

Nogen gange handler det jo også om at jeg f.eks. læser nogle menneskers indlæg på en anden måde end de selv skriver indlæggene. Det ved jeg sker rigtig ofte hos mig, og jeg forsøger altid at gennemlæse mine indlæg og gøre hvad jeg kan, men der er altid bestemte mennesker som bare ikke kan læse mine indlæg, og jeg kan simpelthen ikke gøre mere end jeg allerede gør... Jeg ville blot blive ufattelig ked af det hvis jeg fik at vide hvor mange gange de måske har anmeldt mig....

 

Omvendt synes jeg helt klart at det er et super initiativ at opfordre folk til at kontakte folk, hvis man oplever en generel misforståelse pga. skrivestil og sprogbrug....

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg mener stadig det er anmelderens ansvar at komme med begrundelsen.

 

Ja da, men den har vedkommende vel givet moderatorerne?

 

 

F.eks. når vi har haft debatter om man må kalde homoseksuelle for homo, der er det jo kommet frem at nogen faktisk finder den betegnelse ufattelig forkert, nedladende osv.

 

Hvis man anmelder et indlæg bare fordi man finder, at skriveren er nedladende i sine betegnelser, så har man efter min mening for lidt at bruge sin tid til.

Selv kan jeg ikke lide udtrykket "bøsser", men at andre anvender det udtryk, må de selv om.

 

Hvis nogen har meldt det til moderator gruppen, så har de jo nok sagt at generelt set er dette noget de ikke kan tage stilling til, eller have noget med at gøre, derfor kan de ikke give en advarsel for det. Og hvad skal moderators så gøre? Skrive til folk at nogen finder deres brug af ordet homo forkert og nedladende, og det skal man måske lige tænke over?

 

Nej. Hvis gruppen ikke finder, at der er noget de skal give advarsel for, skal de lade det ligge uden at henvende sig til den der er anmeldt. De er jo ikke sprogpolitiet, så kunne de ikke lave andet.

 

Jeg synes ikke det er moderators opgave at videregive anmeldelser, medmindre der er hold i dem...

 

Det er det, jeg siger...

 

Jeg ville virkelig blive ked af at blive mindet om at "nogen" meldte mig, uden at have en sandsynlighed for at kunne konfrontere personen og tale om det sammen... (For moderators må jo stadig så ikke videregive navnet på personen som har anmeldt)....

 

 

Og det synes jeg så er forkert. Hvis de finder en anmeldelse er motiveret godt nok, mener jeg den der anmeldes har ret til at vide, hvem anmelderen er. Ellers kan man jo se sig over skulderen konstant og ikke vide, hvem man kunne sige hvad til og så er debatten død på forhånd.

 

Tilføjelse: Efterfølgende læste jeg Dortes indlæg af hvilket det fremgår, at den anmeldte får at vide hvilket indlæg, der er anmeldt og det er helt fint, synes jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare stadig at det så er anmelderen der skal hives fat i.

 

Hvis den samme person gang på gang anmelder en anden person for det samme, så bør moderators kontakte anmelderen og forklare at der altså ikke er hold i de anmeldelser. Hvorfor skulle de kontakte personen der BLIVER anmeldt? Denne kan(bør!) ikke ændre noget, den overholder jo reglerne.

 

Nogen gange handler det jo også om at jeg f.eks. læser nogle menneskers indlæg på en anden måde end de selv skriver indlæggene. Det ved jeg sker rigtig ofte hos mig, og jeg forsøger altid at gennemlæse mine indlæg og gøre hvad jeg kan, men der er altid bestemte mennesker som bare ikke kan læse mine indlæg, og jeg kan simpelthen ikke gøre mere end jeg allerede gør... Jeg ville blot blive ufattelig ked af det hvis jeg fik at vide hvor mange gange de måske har anmeldt mig....

 

Omvendt synes jeg helt klart at det er et super initiativ at opfordre folk til at kontakte folk, hvis man oplever en generel misforståelse pga. skrivestil og sprogbrug....

Jeg tænker bare, at det må være rart nok at vide, hvis flere bliver provokeret af en. Det ville jeg i hvert fald gerne vide. Selvom det selvfølgelig altid er rarere, hvis folk selv kommer til mig, så respekterer jeg, at det kan være svært for nogle og at de derfor hellere vil anmelde.

 

Men man kan selvfølgelig sige, at det ikke rigtigt er moderatorernes opgave at mægle mellem folk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den der med at man kan se hvilken tråd/indlæg man får en advarsel for, og så en efterfølgende forklaring....

 

Ja goddaw.

 

Jeg har en advarsel for en tråd jeg ikke overhovedet har adgang til. Jeg kan end ikke se overskrift eller forum eller noget som helst.

Og forklaringer har jeg aldrig fået, bortset fra én gang. Der fik jeg en advarsel for at forklare ordet "fucker" anvendt i en sætning. Betydningen var i stil med: "pis os'.... jeg glemte ungen i børnehaven"....

Ordet "fucker" er så efterfølgende blevet editeret ud.

 

ja det var i hvertfald forklaringen jeg fik, selvom jeg nu mener det burde være noget andet i samme indlæg, men pyt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...