Hop til indhold

Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Det er en meget forfærdelig følelse, men jeg er overbevist om at den kommer af bekymring eftersom min hund ikke er død endnu, selvom følelsen har ramt mig flere gange de sidste år. Stor trøstesmiley til dig!:bighug:

 

Hmm angående dyrlæger så har jeg haft kontakt til flere dyrlæger både per mail og telefon uden at de så meget som foreslog at jeg kom med hunden. Da hverken jeg eller to dyrlæger kunne finde ud af hvad sheilas knude kunne være for noget, så skrev jeg en mail til en kræftekspert i århus og han gav mig et langt fint svar - hele to gange faktisk. Og min nuværende dyrlæge ringede jeg til før jeg var der første gang og hørte omkring sterilisation, hvor han tog sig vildt god tid.

 

Så at spørge efter deres erfaringer emd clomicalm og efter alternativer kan jeg ikke se de ikke skulle kunne svare på uden at se ham. Du skal selvfølgelig lægge vægt på at han lige har været ved dyrlægen og at denne er løbet tør for ideer. Men de kan selvfølgelig ikke svare på hvad du direkte skal gøre ved hans symptomer uden at se ham.

 

Tranbjerg og århus dyrehospital ved jeg har mail adresser stående på deres hjemmeside.

 

Mange tak, jeg ville kime et par dyrlæger ned i morgen og en homøpat, for at høre hvad hun skal have for pr telefon at forslå hoømopatisk midler. Kender en del til de forskellige middler, så er ikke helt blank.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Når man goggler ordet stress hos hund, så kommer der hele tiden ordet angst med indover, hvilket jeg synes er misvisende.

 

Jeg har bogen " stress angst og aggersion hos hunde " af anders hallgren og den er jeg meget glad for. Forsøger at efterleve mange af de ting der er i bogen og giver ham bla tørret banan som godbidder.

 

God bog. Men vel ikke misvisende eftersom langvarig angst uværgeligt vil føre til stress.

 

Men klart at hunden modsat kan være stresset uden at være angst. Ligesom stress kan forværre angst, som du ser hos tjaldur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak, jeg ville kime et par dyrlæger ned i morgen og en homøpat, for at høre hvad hun skal have for pr telefon at forslå hoømopatisk midler. Kender en del til de forskellige middler, så er ikke helt blank.

 

Ja, det skader jo aldrig at prøve. Hvis de siger du skal komme, svarer du jo bare at han lige har været afsted og at du ikke vil stresse ham med med det nu, før du har noget konkret at gå efter;)

Link til indlæg
Del på andre sites

God bog. Men vel ikke misvisende eftersom langvarig angst uværgeligt vil føre til stress.

 

Men klart at hunden modsat kan være stresset uden at være angst. Ligesom stress kan forværre angst, som du ser hos tjaldur.

 

Jo du har fuldkommen ret. Tjaldur er jo hverken født angst eller stresset. Men han har været udsat for så ødelæggende, hård og helt urimelig behandling i vigtige faser i sit liv, både som hvalp og unghund og voksen, han har jo sikkert været frygtelig frygtelig bange :megaked: og ulykkelig og følt sig uelsket og uønsket. og ja angst sætter sig før eller siden til stress. Jeg ser kun angst i enkelte situationer i dagligdagen nu, men ikke hver dag og jeg ser ingen angst i meget af hans stress, ser kun stress.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det skader jo aldrig at prøve. Hvis de siger du skal komme, svarer du jo bare at han lige har været afsted og at du ikke vil stresse ham med med det nu, før du har noget konkret at gå efter;)

 

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:tak for billed stella . det meget mere tydeligt end dit avatar billed , har kun i phone pt at gå på nettet på :) men den er dejlig din hund, sødt udtryk og de lange øre ka man da ikke stå for :hjerte:

 

Mit avatar er ikke Tjaldur, men min tidligere hund Teitur :-D

Ja Tjaldur er fantastisk og jeg er imponeret over hvor langt han er kommet og hvor elskelig og sød og sjov han er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det lyder ikke godt Stella. Hvor er det synd for Tjaldur :megaked:

 

Clomicalm er ikke lige det bedste - en forfærdelige masse bivirkninger, hvoraf jeg kan læse at han har nogle af dem - den dårlige mave er en del af det.

 

Har du prøvet anxicalm - som kan fås som tabletter eller mikstur? De to af mine beagler har fået dette op under nytår og her er tale om svær angst i den forbindelse. Det hjalp rigtig meget på dem begge to og de kunne endda gå i haven midt på aftenen for lige at tisse og så hurtig ind igen - det har vi aldrig oplevet sådan en aften tidligere.

Det er først nu jeg har trappet Oscar ud af det - han har været så plaget af angst denne gang. Men han får ikke tilskud af det mere.

 

Det var da værd at overveje om Tjaldur kan bruge det? http://www.dyrenesbutik.dk/sikkerhed/anxicalm-mikstur-250-ml

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke godt Stella. Hvor er det synd for Tjaldur :megaked:

 

Clomicalm er ikke lige det bedste - en forfærdelige masse bivirkninger, hvoraf jeg kan læse at han har nogle af dem - den dårlige mave er en del af det.

 

Har du prøvet anxicalm - som kan fås som tabletter eller mikstur? De to af mine beagler har fået dette op under nytår og her er tale om svær angst i den forbindelse. Det hjalp rigtig meget på dem begge to og de kunne endda gå i haven midt på aftenen for lige at tisse og så hurtig ind igen - det har vi aldrig oplevet sådan en aften tidligere.

Det er først nu jeg har trappet Oscar ud af det - han har været så plaget af angst denne gang. Men han får ikke tilskud af det mere.

 

Det var da værd at overveje om Tjaldur kan bruge det? http://www.dyrenesbutik.dk/sikkerhed/anxicalm-mikstur-250-ml

 

Har ikke lukket et øje i nat, har tænkt og tænkt. Det er slut med clomicalm. Jeg tør ikke længere give ham det. Derfor trapper jeg ham ud af det, skal lige tale med dyrlægen om det, han ringer senere.

 

Teiturs mave gik jo helt i opløsning pga lamotrigin mod hans epilepsi, jeg frygter en gentagelse, så tør ikke mere.

 

Jeg ville købe anxicalm og kontakte en homøopat i dag. Så er det bare om man må give den slags i mens han trapper ud ?

 

Hans mave er ikke blevet bedre af de piller han har fået, hans mave skifter stadig mellem tynd og hård og den snakker og han har af og til tydeligt ondt i den. Det har stået på over en måned nu, så jeg tror snart jeg med rimelig sikkerhed kan sige at det er langtidsbivirkninger af clomicalm.

 

Tænker også en D.A.P. spray som jeg kan bruge når han skal ud i situationer der stresser ham vildt, feks dyrelæge besøg eller køretur i bil.

 

 

 

Det må ikke forstås sådan at Tjaldur render rundt og er stresset 24 / 7, langtfra. Til hverdag er vi jo bare ham og mig og han er altid rolig indenfor og som regel bare glad og frisk udenfor på vores almindelige gåture.

 

Problemet er at når han stresser, så STRESSER han, fra 0 til 100 på et sekundt og man kan hoppe på tungen, kaste kogt kylling i ham, blive sur, ignorere ham osv, det hjælper ikke. Det eneste der hjælper er at komme hjem.

Jeg er selvfølgelig bange for at han slet ikke kan fungere, når han bliver trappet ud af clomicalm, at det kortslutter for ham, at hans liv bliver uværdigt at leve pga stress. Det håber jeg og beder til at det ikke sker. Og at noget andet natur medicin, kan sættes i stedet og hjælpe ham lige så godt, selvom jeg ikke har set det ske endnu.

 

Men jeg ville så gerne undgå at han kommer helt derop, det er jo simpelthen så usundt for kroppen.

 

 

Det produkt Tjaldur så skal have, hvad end det bliver, det skal jo være længerevarende, altså noget han må få altid og ikke kun i perioder. Nogen der ved om feks anxicalm er skadeligt i længden ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Har ikke lukket et øje i nat, har tænkt og tænkt. Det er slut med clomicalm. Jeg tør ikke længere give ham det. Derfor trapper jeg ham ud af det, skal lige tale med dyrlægen om det, han ringer senere.

 

Teiturs mave gik jo helt i opløsning pga lamotrigin mod hans epilepsi, jeg frygter en gentagelse, så tør ikke mere.

 

Jeg ville købe anxicalm og kontakte en homøopat i dag. Så er det bare om man må give den slags i mens han trapper ud ?

 

Hans mave er ikke blevet bedre af de piller han har fået, hans mave skifter stadig mellem tynd og hård og den snakker og han har af og til tydeligt ondt i den. Det har stået på over en måned nu, så jeg tror snart jeg med rimelig sikkerhed kan sige at det er langtidsbivirkninger af clomicalm.

 

Tænker også en D.A.P. spray som jeg kan bruge når han skal ud i situationer der stresser ham vildt, feks dyrelæge besøg eller køretur i bil.

 

 

 

Det må ikke forstås sådan at Tjaldur render rundt og er stresset 24 / 7, langtfra. Til hverdag er vi jo bare ham og mig og han er altid rolig indenfor og som regel bare glad og frisk udenfor på vores almindelige gåture.

 

Problemet er at når han stresser, så STRESSER han, fra 0 til 100 på et sekundt og man kan hoppe på tungen, kaste kogt kylling i ham, blive sur, ignorere ham osv, det hjælper ikke. Det eneste der hjælper er at komme hjem.

Jeg er selvfølgelig bange for at han slet ikke kan fungere, når han bliver trappet ud af clomicalm, at det kortslutter for ham, at hans liv bliver uværdigt at leve pga stress. Det håber jeg og beder til at det ikke sker. Og at noget andet natur medicin, kan sættes i stedet og hjælpe ham lige så godt, selvom jeg ikke har set det ske endnu.

 

Men jeg ville så gerne undgå at han kommer helt derop, det er jo simpelthen så usundt for kroppen.

 

 

Det produkt Tjaldur så skal have, hvad end det bliver, det skal jo være længerevarende, altså noget han må få altid og ikke kun i perioder. Nogen der ved om feks anxicalm er skadeligt i længden ?

 

De aktive stoffer i anxicalm er Tryptophan - http://da.wikipedia.org/wiki/Tryptofan

og Theanine http://healthy-diets-dk.a13s.com/hvad-er-ltheanine-til.html

 

Begge dele er naturlige stoffer. Jeg tror ikke der er nogen skadelige virkninger - jeg har snakket med min dyrlæge om det og han siger det er noget man kan bruge i længere tid uden problemer.

 

Der findes også et foder som Royal Canin laver det hedder Calm : http://www.royalcanin.dk/produkter/products/dyrlaege-produkter/sygdomsdiaeter-hund/calm-diaet-til-stressende-situationer

 

Det kunne du prøve at spørge din dyrlæge om. Jeg mener at huske man kan købe det på zooplus.uk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

PS: Jeg glemte lige omkring DAP - som jeg også anvender til mine beagler - både i stik kontakten samt spray - og det har haft en fornuftig virkning. Jeg har altid brugt DAP i stikkontakten i forbindelse med ny hvalp og jeg har brugt at spraye på en klud og binde i Oscars sele, som også har hjulpet. Vi bruger det også i bilen før en køretur, da Oscar langt fra er vild med sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug: hvor er det synd for dig & Tjaldur! Jeg håber I finder noget der fungere for jer.

 

Jeg har jo selv stået lidt i samme situation, dog var det angst i Sittos tilfælde, og vi prøvede også alverden. Zylkéne, clomicalm, dap, naturmedicin, adfærdsbehandlere osv. men ikke engang clomicalm havde en effekt på hendes angst. Vi nåede derud, efter små 6 år, hvor vi valgte at sige farvel. Det var FORFÆRDELIGT (!!), det er den værste beslutning jeg nogensinde har taget - og selvom det lige om lidt er 4 år siden, så tuder jeg så let som ingenting over hende. Jeg savner hende ubeskriveligt meget.

 

Men omvendt vil jeg sige - det har givet mig en ro, ikke længere at skulle hende se være så bange for alt muligt. Nu ved jeg hun ikke længere skal frygte at verden fortsat vil gøre hende ondt - som de personer der mishandlede hende de første 8 mdr af hendes liv :megaked:

 

Det her er altså ikke skrevet fordi jeg tror det ender dér for dig & Tjaldur - men fordi jeg vil sige at jeg sagtens kan forstå du er så ked af det og frygter det. Dog vil jeg sige, at umiddelbart er det jo positivt at clomicalm virker så godt for Tjaldur - for så er der da håb for at han også reagere positivt på en anden slags medicin :bighug: Sittos angst forandrede sig jo slet ikke på medicin, ikke engang clomicalm.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tryptofan fungerer som en slags feedback system til serotonin - hjernens lykkestof.

 

Der er tryptofan i en række levnedsmidler og især i kød f.eks. i kalkun. Hvis du dykker ned i emnet kan du finde en balance mellem tryptofan ifm. hvad han spiser. F.eks. vil et lille måltid med mange kulhydrater kort tid efter et måltid med tryptofan udløse yderligere serotonin, så fremt jeg husker rigtigt.

 

Hunde som reagerer med stærk stress f.eks. ift. angst kan have gavn af at spise sig rigtigt mætte, det vi ville kalde for alt for meget mad, det hviler tungt i maven og kan give en ro og jordforbundethed som kan hjælpe. "Tyngde" modvirker "lethed" i temperamentet.

 

Megastress Balance kapsler sikrer, at han får nok B vitaminer som også indvirker på humøret, så hvis du selv vil lave hans mad og dykke med i stoffet, mener jeg der er en del du måske kan have gavn af at ændre på ift. stress.

Link til indlæg
Del på andre sites

Penny får Alprazolam, men det er faktisk oprindeligt lavet til mennesker... Men det er et generel beroligende i forhold til angst... Det virker okay på Penny, men jeg synes det er en meget stor dosis, og hun skal have dem tre gange om dagen...

 

clomicalm er jo også oprindeligt til mennesker, et antidepressiv ssri præparat.

 

Har Penny bivirkinger af af det ? Er det kun noget du kan få i holland ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tryptofan fungerer som en slags feedback system til serotonin - hjernens lykkestof.

 

Der er tryptofan i en række levnedsmidler og især i kød f.eks. i kalkun. Hvis du dykker ned i emnet kan du finde en balance mellem tryptofan ifm. hvad han spiser. F.eks. vil et lille måltid med mange kulhydrater kort tid efter et måltid med tryptofan udløse yderligere serotonin, så fremt jeg husker rigtigt.

 

Hunde som reagerer med stærk stress f.eks. ift. angst kan have gavn af at spise sig rigtigt mætte, det vi ville kalde for alt for meget mad, det hviler tungt i maven og kan give en ro og jordforbundethed som kan hjælpe. "Tyngde" modvirker "lethed" i temperamentet.

 

Megastress Balance kapsler sikrer, at han får nok B vitaminer som også indvirker på humøret, så hvis du selv vil lave hans mad og dykke med i stoffet, mener jeg der er en del du måske kan have gavn af at ændre på ift. stress.

 

Jeg kan huske du tidligere har nævnt det med mæthed og mad, så har det altid i baghovedet. Sørger for at han ikke er sulten og at hans mad er rimelig kalorie fattig, så han kan spise noget mere, flere gange dagligt, uden at blive overvægtig.

 

Jeg giver ham b-vitaminer, men det er blot almindelige b-vitaminer til bedre pels osv, købt i petworld og så vidt jeg kan læse i " stress, angst og aggersion " så er det ikke nok, det skal være nogen særlige, som jeg aldrig syntes jeg har haft held til at finde nogen steder .

 

Megastress balance, er det det et produkt man kan købe ??

 

Jeg ville helst undgå at kaste mig ud i hjemmelavet mad, jeg er dårlig til at lave mad til mig selv og jeg ville være bange for at han ikke fik det han skulle have. Jeg prøver at finde varer med meget tryptofan i, feks tørrede bananer, som er en del af hans godbidder. Græskarkerne over maden skulle også være godt, desværre er Tjaldur ikke en hund der æder alt, han er faktisk overrasende kræsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug: hvor er det synd for dig & Tjaldur! Jeg håber I finder noget der fungere for jer.

 

Jeg har jo selv stået lidt i samme situation, dog var det angst i Sittos tilfælde, og vi prøvede også alverden. Zylkéne, clomicalm, dap, naturmedicin, adfærdsbehandlere osv. men ikke engang clomicalm havde en effekt på hendes angst. Vi nåede derud, efter små 6 år, hvor vi valgte at sige farvel. Det var FORFÆRDELIGT (!!), det er den værste beslutning jeg nogensinde har taget - og selvom det lige om lidt er 4 år siden, så tuder jeg så let som ingenting over hende. Jeg savner hende ubeskriveligt meget.

 

Men omvendt vil jeg sige - det har givet mig en ro, ikke længere at skulle hende se være så bange for alt muligt. Nu ved jeg hun ikke længere skal frygte at verden fortsat vil gøre hende ondt - som de personer der mishandlede hende de første 8 mdr af hendes liv :megaked:

 

Det her er altså ikke skrevet fordi jeg tror det ender dér for dig & Tjaldur - men fordi jeg vil sige at jeg sagtens kan forstå du er så ked af det og frygter det. Dog vil jeg sige, at umiddelbart er det jo positivt at clomicalm virker så godt for Tjaldur - for så er der da håb for at han også reagere positivt på en anden slags medicin :bighug: Sittos angst forandrede sig jo slet ikke på medicin, ikke engang clomicalm.. :cry:

Er virkelig ked af det med Sitto :bighug:, det er så hamrende uretfærdig at dyr skal lide resten af deres liv, pga idioter der er syge i skallen. og nogen hunde går lige i hjertet på en, Teitur har jeg også af og til store tudeture over, savner ham stadig så meget.

Jeg har tidligere læst dine indlæg omkring Sitto, sad faktisk i går og læste inde under " til minde om " og det var temmlig dumt, for hold da kaje en tudescene det blev til. Kom jo også lige til at læse om Teitur.

 

Jeg har også kendt en cocker der led så frygtelig af angst, at den som 2 årig havde bedst af at få fred. Det er så sørgeligt.

 

Jeg forsøger at " trøste " mig selv med at Tjaldur ikke er angst, han er ikke som sådan bange. Kan du huske da vi gik ude i skoven ved mariendal, det tog han i stiv pote, lige indtil vi skulle sidde ved et bord og spise kage. Tjaldur blev med 100 % sikkerhed ikke bange for at sidde under bordet og vente, han blev til gengæld VILDT stressede og gøede og gøede, så kunne han tydeligvis ikke klare mere i sit hoved og intet hjalp eller hjælper i sådan en situation, udover at tage hjem. Det er i sådan situationer jeg ville ønske han slet ikke kom så langt i sin stress, men rent faktisk kunne afledes.

 

 

 

Men Tjaldur er jo som udgangspunkt blevet meget livsglad, kælen, faktisk overkærlig, glad, fjoller osv.

 

Det skal så siges at hans stress med at møde andre hunde når han er i snor, jo er eksploderet efter han blev overfaldt og bidt af den forbandene schæfer :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er virkelig ked af det med Sitto :bighug:, det er så hamrende uretfærdig at dyr skal lide resten af deres liv, pga idioter der er syge i skallen. og nogen hunde går lige i hjertet på en, Teitur har jeg også af og til store tudeture over, savner ham stadig så meget.

Jeg har tidligere læst dine indlæg omkring Sitto, sad faktisk i går og læste inde under " til minde om " og det var temmlig dumt, for hold da kaje en tudescene det blev til. Kom jo også lige til at læse om Teitur.

 

Jeg har også kendt en cocker der led så frygtelig af angst, at den som 2 årig havde bedst af at få fred. Det er så sørgeligt.

 

Jeg forsøger at " trøste " mig selv med at Tjaldur ikke er angst, han er ikke som sådan bange. Kan du huske da vi gik ude i skoven ved mariendal, det tog han i stiv pote, lige indtil vi skulle sidde ved et bord og spise kage. Tjaldur blev med 100 % sikkerhed ikke bange for at sidde under bordet og vente, han blev til gengæld VILDT stressede og gøede og gøede, så kunne han tydeligvis ikke klare mere i sit hoved og intet hjalp eller hjælper i sådan en situation, udover at tage hjem. Det er i sådan situationer jeg ville ønske han slet ikke kom så langt i sin stress, men rent faktisk kunne afledes.

 

 

 

Men Tjaldur er jo som udgangspunkt blevet meget livsglad, kælen, faktisk overkærlig, glad, fjoller osv.

 

Det skal så siges at hans stress med at møde andre hunde når han er i snor, jo er eksploderet efter han blev overfaldt og bidt af den forbandene schæfer :damn:

Tak :bighug:

Jo husker ham tydeligt fra gåturen, han var rigtig sød og virkede super glad. :hjerte: Nej det var først da vi skulle sidde stille - og nej jeg er slet ikke i tvivl om at dét var stress der ramte ham der, og ikke usikkerhed. Så det er slet ikke fordi han er samme scenarie som Sitto, men kan sagtens forstå dine tanker omkring det og at du er ked af det - som jeg altid har sagt omkring Sitto, så ville jeg have det nemmere med at hun var blevet aflivet pga smerter fx, men det gør mig rasende at vide at et andet menneske er skyld i at hun skulle så tidligt herfra :evil::megaked: - og som sagt, han reagere jo positivt på clomicalm (hvilket hun desværre ikke gjorde), så mon ikke I finder en anden type medicin som er bedre for kroppen, men som han også reagere positivt på. Det tror jeg! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella.

Jeg har ikke lige læst hele tråden, men har læst flere indlæg hvor du beskriver at han har ondt i maven, skiftevis, tynd og hård affrørring, og at maven larmer, og at han tydeligt har smerter. Det lyder bare enormt meget som Bananna, hun havde store maveproblemer, faktisk så store at dyrlægen anbefalede at vi aflivede hende, hun var kun 1 år. Hun havde nærmest konstant blod i afføringen, og var på den ene kur efter den anden. Intet hjalp.

 

Jeg lyttede så ikke til min dyrlæge, men fandt en anden istedet for. Jeg begyndte at lave hjemmelavet kost, hjemmelavet godbidder, og der var ingen tyggeting overhovedet som hun fik. Yderligere fik hun også kinisiskeurter og akkupunktur. Men langsomt blev det bedre, og hun har nu en helt perfektmave. Hun kan tåle helt almindelig godbidder nu, dog ikke så mange, og hun har også tyggeting som hun kan tåle, yderligere så er hun begyndt at få ID dåse foder, når jeg ikke lige har fået lavet hjemmelavet. Hun kan også tåle at få rester fra min aftensmad hvis det, et lille stykke af et stykke flæskesteg eller frikadelle f.eks. Det kunne overhovedet ikke tåle før, så vidste jeg at de næste dage vil gå med voldsomme mavesmerter, og blodig diarre. Men nu ingen problemer.

 

Håber at det hele kommer til at gå bedre.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

clomicalm er jo også oprindeligt til mennesker, et antidepressiv ssri præparat.

 

Har Penny bivirkinger af af det ? Er det kun noget du kan få i holland ?

 

Nej, ingen bivirkninger. Den første gang hun fik det var dosis lidt for høj, så hun dinglede lidt rundt... Men da dosis blev sænket, kunne vi mærke en stor fremgang... Jeg ved ikke om de kan fås i Danmark, desværre. Vores dyrlæge var meget large med dem, vi ringede blot og bad om at få noget beroligende fordi hun stressede over f.eks. besøg, og det var så voldsomt at vi blev usikre på hende (Hun har startet kampe med Dexter)... Vi fik disse piller uden at de havde undersøgt Penny, og vi betaler ikke gebyr eller noget, vi hentede bare pillerne... (Det skal dog siges at de jo kender Penny, og hun er blevet undersøgt der allerede som lille i forbindelse med hendes meget voldsomme vejrtrækning når hun stresser)...

 

Jeg kan prøve at høre vores dyrlæge om det er et produkt de kender til også findes i DK. Ellers kan jeg tage et billede af æsken og sende til dig, og så kan du eventuelt vise din dyrlæge det hvis du vil have hans mening om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske du tidligere har nævnt det med mæthed og mad, så har det altid i baghovedet. Sørger for at han ikke er sulten og at hans mad er rimelig kalorie fattig, så han kan spise noget mere, flere gange dagligt, uden at blive overvægtig.

 

Jeg giver ham b-vitaminer, men det er blot almindelige b-vitaminer til bedre pels osv, købt i petworld og så vidt jeg kan læse i " stress, angst og aggersion " så er det ikke nok, det skal være nogen særlige, som jeg aldrig syntes jeg har haft held til at finde nogen steder .

 

Megastress balance, er det det et produkt man kan købe ??

 

Jeg ville helst undgå at kaste mig ud i hjemmelavet mad, jeg er dårlig til at lave mad til mig selv og jeg ville være bange for at han ikke fik det han skulle have. Jeg prøver at finde varer med meget tryptofan i, feks tørrede bananer, som er en del af hans godbidder. Græskarkerne over maden skulle også være godt, desværre er Tjaldur ikke en hund der æder alt, han er faktisk overrasende kræsen.

 

http://www.matas.dk/mega-b-stress-120-kapsler

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...