Hop til indhold

umulig hvalp


Gæst Gismo13
 Share

Recommended Posts

Gæst Gismo13

Hej

 

Min kæreste og jeg har købt en beagle hvalp, men han er næsten umulig. Han bider os hele tiden, det er ikke kun hvalpebid, men han bider meget hårdt og vi har mærker over alt, han bider os neget i hovedet hvis vi ikke passer meget på, han er meget aggressiv, han gør meget, og bider i alt vores tøj, men også sengen, sofaen og gulvtæppet. Han lytter ikke til os, og piber halt vildt, når vi fjerner ham. Han vil ikke gå med min kæreste så nægter han at flytte sig og gør af ham, men vil gerne når det er med mig, han gør det svært for os hele tiden, vi kan ikke age ham eller sidde med ham andet end han skal til at sove. vi kan ikke lukke ham inde i sit bur andet end han gør meget højt og gør alt for at komme ud, han bider næsten buret í stykker og hvis vi er væk 5 minutter og kommer hjem igen han skidt i buret og rykket alt i stykker i hans bur, min kæreste har været hjemme ved ham om dagen, ´men fra på mandag skal han være alene 7 timer og vi vil nødig have en klage over ham, er der ikke noget man kan gøre for at gøre det lidt nemmere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, velkommen til livet med hvalp ;-)

Hvor gammel er hvalpen?

De ER pisse irriterende, bider i ALT, gør og er ikke renlige ;-)

De skal først LÆRE alt dette. Det vil aldrig kunne lade sig gøre at få en velopdragen hund på så kort tid. Det kræver blod, sved og tårer! Og træning træning træning!!

Angående alenehjemme træningen lyder det som om, at I er gået ALT for hurtigt frem. Den skal IKKE være alene hjemme i 7 timer, når den ikke kan være alene hjemme i 5 min! Den lyder meget utryg og bange.. Hvis I lader den være alene så længe uden at den er vant til det, så lærer den det ALDRIG og det bliver kun værre..

I skal have fundet nogle strategier på opdragelsen der virker og så holde jer til det..

Det vil jeg lade de andre om, da min unghund ikke er et godt eksempel på en velopdragen hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hej og velkommen til. Ja hvor gammel er hvalpen? Ikke for at gøre jer kede af det men min den mindste stoppede med at bide os da han 6-7 mdr. Det er normal hvalpe gør det? Er han ved at skifte tænder? Så er det bare med at have tyggering og andre tyggeting klar. Evt lig dem i fryseren det kølner de kløende bisser.

 

Jeg ville helt klart starte på noget hvalpetræning så snart det er muligt.

 

og ja han skal jo først lære det hele. Det tager tid han aner jo intet ;-)

 

En lille hvalp skal heller ikke sådan gå tur men aktiveres ;-)

 

og alene hjemmetræning skal der også til.

 

Tillykke med hvalpen nyd tiden det går så stærkt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og er lidt nysgerrig, hvorfor har i valgt en beagle? Det er jo ikke ligefrem en race der er kendt for at være nem at træne til at være alene hjemme - det kræver stor tålmodighed og en masse arbejde!

 

At han skider i sit bur, ødelægger og larmer, er fordi han er KED AF DET! Han er IKKE provokerende, han er IKKE aggressiv. Han er ked af det og generelt frustreret:(

 

Hvis i lader hvalpen alene på mandag, kan i lige så godt kaste håndklædet i ringen. Hvis i efterlader ham når han er SÅ ked af det, vil i ødelægge den lille smule der er at arbejde med.

 

Håber opdrætter kan hjælpe med råd eller tage hvalpen tilbage:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej stakkels lille hvalp, får helt ondt i maven af at læse det... Hvor er jeres medfølelse henne?

 

Jeres hvalp er ulykkelig over blive forladt i buret og reagerer derfor så kraftigt...

 

Ligesom de andre har skrevet mener jeg også at I bør aflevere hvalpen tilbage... Det vil være SÅ synd hvis I efterlader hvalpen alene i 7 uger fra på mandag, og nej det bliver ikke bedre af sig selv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg stemmer i med at det er synd for ham! Hvor gammel er han? Hvor længe har I haft ham?

Hvordan aktivere I ham?

Jeg har selv 3 beagler og har aldrig oplevet nogen af mine i den retning!

 

Og så vil jeg sige - der findes ikke umulige hvalpe/hunde - kun umulige ejere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Min kæreste og jeg har købt en beagle hvalp, men han er næsten umulig. Han bider os hele tiden, det er ikke kun hvalpebid, men han bider meget hårdt og vi har mærker over alt, han bider os neget i hovedet hvis vi ikke passer meget på, han er meget aggressiv, han gør meget, og bider i alt vores tøj, men også sengen, sofaen og gulvtæppet. Han lytter ikke til os, og piber halt vildt, når vi fjerner ham. Han vil ikke gå med min kæreste så nægter han at flytte sig og gør af ham, men vil gerne når det er med mig, han gør det svært for os hele tiden, vi kan ikke age ham eller sidde med ham andet end han skal til at sove. vi kan ikke lukke ham inde i sit bur andet end han gør meget højt og gør alt for at komme ud, han bider næsten buret í stykker og hvis vi er væk 5 minutter og kommer hjem igen han skidt i buret og rykket alt i stykker i hans bur, min kæreste har været hjemme ved ham om dagen, ´men fra på mandag skal han være alene 7 timer og vi vil nødig have en klage over ham, er der ikke noget man kan gøre for at gøre det lidt nemmere?

Når hvalpen hyler, bider i buret og skider derinde, er det et udtryk for, at han slet ikke kan lide at være alene. Som andre skriver, er det derfor meget vigtigt, at han ikke er alene i 7 timer fra på mandag, da det kan gøre problemet meget værre og resultere i, at han slet ikke kan overhovedet.

 

Når man starter med at lære hunden at være alene hjemme, plejer man at gå fra hunden i ganske kort tid - måske drejer det sig kun om ganske få sekunder eller en tur ud med skraldespanden. Det afhænger lidt af hvalpens psyke. Men i hvert fald ganske kort tid. 5 minutter kan være rigtig lang tid, hvis hvalpen er bange. Han har jo været sammen med sin mor og sine søskende altid indtil I købte ham og han har derfor ikke en jordisk chance for at vide, at I kommer igen lige om lidt. Det skal han lære først. Så I må prøve at finde noget pasning til ham.

 

Angående at bruge jer og jeres ting som tyggelegetøj, så skal små hvalpe også lære hvad der er ok at bide i og hvad der er forbudt. Derfor skal I nok ud og investere i nogle tyggeben og nogle tyggeting, hvis I ikke allerede har gjort det. Når han så begynder at bide i forbudte ting, kan I stille og roligt sige nej og aflede ham med hans legetøj, som han godt må bide i. Så vil han formentlig hurtigt finde ud af hvad der er sjovt at bide i, fordi I leger med og hvad der er hammer kedeligt, fordi I alligevel bare stopper ham :blink: Hvis han begynder at bide i jer, ville jeg bare forsøge at bremse ham ligeså stille og hvis det ikke virkede, ville jeg rejse mig op og gå. Så stopper det sjove jo igen og med tiden vil han lære, at det er sjovere at lege med jer, hvis han lader være med at bide i jer. Men det kræver selvfølgelig, at der er legetøj, som kan være omdrejningspunktet i legen i stedet for.

 

I bund og grund lyder det som om I er blevet taget lidt på sengen-agtigt og ikke lige har været helt klar over hvad det betyder at få en hvalp i huset. Jeg synes dog ikke, at I behøver skille jer af med hvalpen igen, selvom jeg vist er lidt alene med den opfattelse. I skal bare være villige til at ændre på nogle ting. Og så vil jeg anbefale jer at læse nogle gode hundebøger. F.eks. har Lone Greva og Irene Jarnved skrevet en bog om at få hvalp i huset. De er ret gode og skal bestemt genlæses, når jeg engang får hvalp igen ;-) De kan lånes på biblioteket, så det er dejligt nemt og ganske gratis :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes min troll radar plejer at være rimeligt retvisende og jeg tror dette er et seriøst indlæg.

Håber trådstarters hvalp får hjælp et eller andet sted!

 

Tror også, at det er seriøst ment og så er det synd for Ts, at hun får sådan en modtagelse. Vi kan alle tænke vores, men vi har jo allesammen været førstegangs hundeejere og begået både store og små fejl, så lad os ikke dømme, men prøve, at hjælpe istedet for, at skræmme Ts væk ;-)

 

Til TS: Velkommen til.

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også, at det er seriøst ment og så er det synd for Ts, at hun får sådan en modtagelse. Vi kan alle tænke vores, men vi har jo allesammen været førstegangs hundeejere og begået både store og små fejl, så lad os ikke dømme, men prøve, at hjælpe istedet for, at skræmme Ts væk ;-)

 

Til TS: Velkommen til.

 

Jeg synes nu ikke det var så slemt igen. Hvis TS havde holdt sig på banen, og havde svaret på de spørgsmål, der blev stillet, var tråden nok gået mindre i selvsving.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig aldrig rart at høre, at meget af det man gør er forkert. Men er man en ansvarlig hundeejer, vil man sin hvalp det bedste. Hvilket indebære at man tager kritikken til sig og er parat til at ændre på nogle ting og lytte til gode råd eller også må man aflevere hvalpen tilbage og erkende, at man ikke kan eller vil ofre tiden på det. Problemet er ikke at man begår fejl, men når man ikke er klar til at lære af sine fejl.

Jeg sidder med følelsen af, at trådstarter enten er blevet fornærmet fordi hun har fået kritik og derfor ikke vender tilbage eller også er det en Troll. Håber hvis indlæget er seriøs at trådstarter vender tilbage og vil modtage den hjælp vi kan give.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, hvis det her er et seriøst spørgsmål, så må jeg siger der er meget der skal arbejdes med.

 

En hvalp der skider i sit bur og nærmest splitter det ad skal bare ikke lukkes ind i buret! Den er bange og frustreret. :megaked:

 

Men jeg blir også frustreret over sådan et indlæg.... der er meget negativt om alt det hvalpen gør, afsluttende med "vil nødigt ha' klager når den skal være alene". Jeg savner bekymringen over hvordan hvalpen har det, og hvorfor den gør som den gør, plus bare et enkelt ord om at "vi vil den jo gerne"-agtigt?

 

Har I overhovedet sat jer ind i hvad det betyder at være hundeejer, og hvad det kræver at ha' en hundehvalp? Og hvorfor en beagle?

Jeg tilslutter mig koret om oplysning (læs bøger - gerne flere) og så træning - træning - træning!!!

 

Mange bekymrede tanker herfra :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Små hvalpe bider i alt, har selv lige været igennem det. Det begynder så småt at vende, når de har skiftet tænder, så vær tålmodige det er mit råd.

 

Jeg ville personligt ikke sætte hvalpen i bur. Hvis I gerne vil have lidt styr på den når den er alene hjemme, så køb eller lav en hvalpegård, hvor den har mere plads. I kan lave den selv af kompostbeholdere (gitre som i hæfter sammen med strips), så kan I lave den større end dem I kan købe.

Og så husk at lægge nogle rigtig lækre ben den kan gnave i (feks. massivt ben med kallun) og legetøj i hvalpegården, og sørg for at den er træt når I går (gå en god tur med den inden), og kast lidt foder ud i haven, eller rundt inde i boligen, så den kan få brugt sin næse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...