Hop til indhold

Hvilen race er min hund?


Gæst Muso
 Share

Recommended Posts

Hej med jer,

 

Kan I hjælpe mig med hvilken race min hund er?

 

Jeg købte denne super søde hund for to dage siden. De sagde, at det var en engelsk bulldog, men jeg er blevet lidt i tvivl ved at se på billeder på nettet af engelske bulldogs. Jeg synes ikke helt den ligner en engelsk bulldog med tanke på at snuden ikke er som andre engelske bulldogs. Farven virker heller ikke til at være typisk, eller? Den har dog ingen hale.

 

Det skal siges, at den kun er seks uger gammel, eftersom den mistede sin mor. Men den er meget livlig og føler sig ekstremt tryg.

 

Er der nogen, som kan hjælpe mig?

 

Se billeder i albummet Muso.

 

Stor hilsen

 

Simone

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber du tjekkede sælger inden du købte?

 

6 uger? Er det lovligt? Er den chippet og anmeldt til hunderegisteret af opdrætter, som loven foreskriver? For så må racen jo også være der?

 

Hunden er nuser, men med hundeloven som den er i dag er der en risiko for at du står med en måske ulovlig race?

 

Med den historie kunne noget også tyde på en hundehandler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du har købt en 6 uger gammel "muskelhund" uden tavle??? Med begrundelsen at moren er død??? Jo, jeg tror du har købt en skamavlet listehund der er produceret på en tvivlsom hvalpefabrik i Østeuropa. Det lyder næsten som et klasseeksempel! Kontakt evt. Fødevarestyrelsen og spørg hvor mange meget unge hvalpe af muskelhunderacerne de har beslaglagt fx det sidste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber, for trådstarters skyld, at hun ikke er meget mere end 12 år gammel. Ellers er det svært at begribe at man kan være så uvidende :shock:

 

Er der slet ikke en lille stemme indeni, der hvisker at man ikke skal købe en hund uden at sætte sig ind i 1: Loven, 2: Racenkendskab, 3: Pasning? Man kan jo frygte at kræet også bliver fodret med fuglefrø :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar.

Jeg vil hermed specificere, at jeg er bosat i Tyrkiet og hunden er købt i Tyrkiet. Den er købt hos en anerkendt dyrehandler som er meget professional.

Hunden har direkte efter købet været ved dyrerelæge, og er startet på sit vaccinationsprogram. Dyrerelægen har klart og tydeligt forklaret hvornår vi skal tilbage og have sat chip i samt andre vaccinationer, så den del er der helt styr på.

 

Min undren var bare at jeg ikke syntes den lignede en engelsk bulldog når jeg sammenligner hunden med billeder fra nettet. Hvad er jeres tanker om den del? Ligner han en engelsk bulldog.

 

Venligst Simone.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er købt hos en anerkendt dyrehandler som er meget professional.

 

Jeg forstår ikke helt :hmm: hvis du har handlet hos en anerkendt og professionel dyrehandler, hvorfor tror du så ikke på ham? :confused:

Kender ikke til reglerne for hvalpekøb i Tyrkiet, men jeg synes også det lugter af hundehandler...

 

Jeg håber du blir glad for din hund selv om den måske ikke er "rigtig" - det fortjener den!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg beklager selvfølgelig at jeg, grundet manglende information, antog at trådstarter var uvidende, når det nu viser sig at hun/han fuldt bevidst har støttet den værste form for hundehandel. My bad.

 

Mht. den meget søde hvalp, så har den faktisk en lille næserulle, men ikke så meget som de "ægte" Engelsk eller Fransk Bulldog. Det ligner faktisk mest en Fransk hvalp, synes jeg. Det er kun godt at der ikke er for meget næserulle, så er der chance for at den vokser op og kan trække vejret. Men det er jo umuligt at sige noget om helbredstilstand når man køber hos en dyrehandel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal ikke så langt væk fra Danmark, før end det er helt normalt at handle sin hund i en dyrehandel... Her i Holland er det helt normalt at købe sin hund i dyrehandlen, og de sælger stort set alle racer.... Med garanti og hele pivtøjet...

 

Der er forskel på hvor de får deres hvalpe fra hernede, men man skal jo ikke tænke ret længe før end man kan regne ud at det nok ikke er små hyggeopdræt der levere deres hvalpe der....

Link til indlæg
Del på andre sites

Super tak for de fine svar. Vi tager hen til den pet shop, hvor vi købte den, som selv har opdrættet dette kuld og spørger om vi kan se nogle billeder af dens mor, da vi har god kontakt til den familie. Det er i øvrigt en børnefamilie, den er vokset op i.

 

Efter at have set billeder på nettet, syntes vi bare ikke, at den lignede en engelsk bulldog. Derfor blev vi lidt i tvivl. Men vi er super glade for den lige meget hvilken race, det er. Dog vil vi så klart gerne vide, hvilken race den er. Specielt hvis der skulle være noget pitbull i den.

 

Med venlig hilsen

 

Simone

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundehvalpe handles jo anerledes i Sydeuropa end heroppe. Ofte sælges hvalpe til Petshop fra opdrætter, og derfra til hvalpekøbere.

 

Jamen det er da osse smadder sympatisk, det skal man som oplyst menneske der kan gå oprejst da støtte op om.....

At sælge en hvalp på 6 uger er aldrig ok, heller ikke selvom undskyldninger som "mor er træt af hvalpene" eller "mor er død" ofte anvendes med succes.

Hvalpe har brug for hinanden for at lære det sprog der gerne skulle give dem optimale chancer for at holde dem ude af problemer med artsfæller i fremtiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op hvor er I grove. Det er åbenbart svært at tænke sig til at tingene foregår lidt anderledes ude i resten af verden. Boede jeg i Tyrkiet er det da også muligt at jeg havde købt en hvalp på 6 uger,.. det er der ikke noget usædvanligt i, hvis man bevæger sig udenfor landets grænser og DK er vist et af de få lande hvor man ikke må sælge hvalpe og killinger fra dyrehandler.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det store engagement og de fine besvarelser.

 

Vi har nu været ned i pet shoppen og spurgt lidt mere til Muso. Ejeren af pet shoppen, som selv har opdrættet Muso og dens søskende, sagde at Muso er den førstefødte, hvilket vi allerede vidste. Han og hans børn var meget glade for at se Muso igen. De puslede omkring ham og legede med ham. Man kunne se, at det var oprigtigt. Vi fik desuden nogle billeder af Musos mor, som han havde på sin Facebook.

 

Under albummet "Musos Mor" her på siden, ligger billederne. Hvalpen længst til venstre er Muso. Ejeren af pet shoppen, sagde desuden også, at Muso er 100 % en engelsk bulldog. Hans far er også en engelsk bulldog. Han havde desværre ikke nogen billeder af faren, men dem kunne vi komme og se en af de nærmeste dage, eftersom han har de billeder på sin pc og ikke på sin mobil / Facebook.

 

Jeg vil mene, at der ikke er nogen tvivl om at Musos mor var en engelsk bulldog.

 

Hvad mener I respekterede hundeejere på dette forum.

 

Med venlig hilsen

 

Simone

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det store engagement og de fine besvarelser.

 

Vi har nu været ned i pet shoppen og spurgt lidt mere til Muso. Ejeren af pet shoppen, som selv har opdrættet Muso og dens søskende, sagde at Muso er den førstefødte, hvilket vi allerede vidste. Han og hans børn var meget glade for at se Muso igen. De puslede omkring ham og legede med ham. Man kunne se, at det var oprigtigt. Vi fik desuden nogle billeder af Musos mor, som han havde på sin Facebook.

 

Under albummet "Musos Mor" her på siden, ligger billederne. Hvalpen længst til venstre er Muso. Ejeren af pet shoppen, sagde desuden også, at Muso er 100 % en engelsk bulldog. Hans far er også en engelsk bulldog. Han havde desværre ikke nogen billeder af faren, men dem kunne vi komme og se en af de nærmeste dage, eftersom han har de billeder på sin pc og ikke på sin mobil / Facebook.

 

Jeg vil mene, at der ikke er nogen tvivl om at Musos mor var en engelsk bulldog.

 

Hvad mener I respekterede hundeejere på dette forum.

 

Med venlig hilsen

 

Simone

 

 

Igen; Er der stamtavle på hunden? Hvis der ikke er stamtavle, DNA test eller den slags, så kan du vælge at fordi det ligner, så er det.... Men i princippet så findes der mange hunde, og for den sags skyld andre ting, som ligner noget det ikke nødvendigvis er.

 

Du vil aldrig blive helt klog på det, for der er ingen stamtavle der viser at der ikke er noget en generation tilbage der ikke er engelsk bulldog...

 

Jeg har selv en Aussie og en husky uden stamtavle, men jeg ville aldrig kunne 100% stole på at de er renracet, dog har begge forældrene til aussien stamtavle, men eftersom hvalpene ikke er registreret kan jeg jo ikke bevise det..... Huskyen er også såkaldt renracet, men jeg tvivler nu stærkt, selvom han ligner meget godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super tak for dit svar. Ja, det er nok sandt! Ingen stamtavle ingen bevis. Men det vigtige for mig er heller ikke, at den har en stamtavle eller om det er 100 % en renracet engelsk bulldog. Det vigtige er bare, at den har et godt sind og at der ikke er noget kamphund i den. Men så igen, det kan man heller ikke være 100 % sikker på. Men jeg er dog ret sikker på, at det ikke er tilfældet. Og så igen. Man har vel også forfalsket stamtavler. Så er man nogensinde 100 % sikker..?

 

Men synes du, at moren ligner en engelsk bulldog? Har den for lang en snude? Jeg er ret ny indenfor dette område.

 

Med venlig hilsen

 

Simone

Link til indlæg
Del på andre sites

Super tak for dit svar. Ja, det er nok sandt! Ingen stamtavle ingen bevis. Men det vigtige for mig er heller ikke, at den har en stamtavle eller om det er 100 % en renracet engelsk bulldog. Det vigtige er bare, at den har et godt sind og at der ikke er noget kamphund i den. Men så igen, det kan man heller ikke være 100 % sikker på. Men jeg er dog ret sikker på, at det ikke er tilfældet. Og så igen. Man har vel også forfalsket stamtavler. Så er man nogensinde 100 % sikker..?

 

Men synes du, at moren ligner en engelsk bulldog? Har den for lang en snude? Jeg er ret ny indenfor dette område.

 

Med venlig hilsen

 

Simone

 

Den ligner da meget godt.

 

Du skal nok være forsigtig med at tage hunden til Danmark, når der ikke er papirer på den...

 

Stamtavler kan forfalskes... Her i Holland skal man fra Juni DNA teste sine hunde, og dermed kan man ikke længere forfalske en hollandsk kennel klub stamtavle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg ser. Vi har en lille bog fra dyrelægen, hvor der står at det er en engelsk bulldog. Er det bevis nok for at kunne tage den med til Danmark? Det er mere en bog, hvor de forskellige vacciner står i.

 

Er det et større arbejde at skulle få lavet en DNA test for så at have bevis, hvis den skal med til Danmark? Vi bor dog permanent i Tyrkiet, men det kunne da ske at vi skulle tage den med til Danmark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...