Hop til indhold

Smilende Hunde!

Gæst Kuzuri
 Share

Recommended Posts

I dag gravede jeg lidt i mapperne på min computer, og faldt over en hel stak billeder af min afdøde Dalmatiner. Hun smilede meget, og jeg synes vi mangler en tråd med hunde der smiler, så her er lidt at grine af (og, ja, det er skam smil - det er en af racens kendetegn! :mrgreen:)

e78x.jpg

14zz.jpg

le7k.jpg

y0ko.jpg

Og for at vise at det ikke var tænder det hele, smider jeg altså også lige det her. :lol:

pzce.jpg

Har nogen af jer smilende hunde? :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Sadie smilte også meget, og det er der mange dobere der gør. Fangede det desværre aldrig med kameraet, da det altid var meget hurtigt, men det er helt tydeligt, at det er en mimik af menneskers smil. Nogle mennesker tror fejlagtigt, at de "viser tænder" og at det er truende, men det er helt forkert opfattet - der er ingen tilbagetrukket læbe eller noget andet.

Billedet her er hentet fra Google, men viser meget godt et lalleglad dober-smil.

imgres.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig gælder det også når det er uden tænder. :mrgreen:

Mht. Doberman, så har de jo desværre det dårlige ry, og når man så pludselig ser dem vise tænder bliver mange forskrækkede, desværre - og det er virkelig synd, for de er SÅ skønne! :lun:

Men min Dalmatiner kunne altså også skræmme folk - hun var på et tidspunkt kommet ud af haven og gik sig en tur rundt i naboernes haver, og der var én som så hende og var ved at gå ud for at få fat i hende - men så smilede Codie, og så skulle naboen i hvert fald IKKE ud og hente hende. :lol: Da vi så forsøgte at forklare hende at det altså bare var et smil, kiggede hun på os som om vi var åndsvage, haha.

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine veninde har en tervueren der også smiler med tænder - og jeg bli'r altid lidt stolt når jeg render ind i hende og får det støøøørste smil, med alle bisser!! Min gamle coton Daiwa smilte også med bisser, men når hun gjorde det så rynkede hun næsen og fik så åbenbart noget pels ind i næsen, så hun nøs og fnøs samtidigt, det var ret komisk at høre/se på... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites