Hop til indhold

Gæst 1stkholm
 Share

Recommended Posts

Gæst 1stkholm

Jeg har taget den beslutning af gå af med min dobermann Odin.

Det skyldes at han træningsmæssigt ikke har udviklet sig til det som jeg forventede mht. drift.

Han er født 30-6-2013.

Farven er brun.

Han er trænet i IPO og udstilling med mest vægt på lydighed og bidearbejde og træne efter klikkerprincippet.

Han er af udstillingslinje, og skulle eftersigende være en flot hund der kan opnå gode bedømmelser.

Han er at finde på udstilling i fredericia den 8.2.2014.

Han er naturligvis renlig og velopdragen.

Temperament: Glad for mennesker og hunde når han er uden snor. I snor han er lidt nervøs overfor fremmede hunde hvis de er meget frembrusende, men det er blevet bedre efter kønsmodningen er startet.

Til dagligt er han kun alene meget få timer, men kan godt være alene.

Generelt en glad og munter dreng, men han giver lyd hvis der kommer nogen. Forældre: Int CH Salubi Della Ninfa Nobel X Int. CH Malena di Altobello

Han vil egne sig godt som familiehund, Muligvis udstilling og IPO på hyggeplan.

Han er med DKK-bog og pas.

 

Ved interesse og nærmere info:

Mail: [email protected].

Link til indlæg
Del på andre sites

nu får jeg sikkert nogen på nakken af mange. men hvordan fanden ka man anskaffe sig en hund, og efter 7 måneder , bruge som begrundelse for ikke og vil have en mere, fordi den ikke ka trænes som du ønsket den kunne. det er sku en mærkelig form for kærlighed du har til en hund? og så anskaffer du dig en ny bagefter. og hvad vis den hellere ikke er god nok til træning , hvad så? ryger den så også ud af vagten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo forskellige måder at have hund på. Hvis hunden er indkøbt som at skulle være en hund der træningsmæssigt kan arbejdes med og så viser sig ikke at have evnerne/driften til dette, så er ejer og hund vel bedre tjent med at hunden skifter hjem. Som TS skriver kan Odin blive en rigtig god familiehund.

 

En jæger, der kun har mulighed for en enkelt jagthund, beholder vel heller ikke hunden hvis den viser sig at være skudræd eller andet der gør, at den ikke, på sigt, egner sig til jagt. En ejer der indkøber en Border målrettet agility på konkurrenceplan, beholder vel heller ikke hunden hvis det viser sig at den ikke egner sig. Det ville næsten være at sammenligne hvis en fisker købte en båd med hul i bunden eller tennisspilleren købte en ketsjer uden strenge. Så kan de ikke dyrke deres arbejde/lidenskab.

 

Held og lykke med at finde det rigtige hjem til Odin.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu får jeg sikkert nogen på nakken af mange. men hvordan fanden ka man anskaffe sig en hund, og efter 7 måneder , bruge som begrundelse for ikke og vil have en mere, fordi den ikke ka trænes som du ønsket den kunne. det er sku en mærkelig form for kærlighed du har til en hund? og så anskaffer du dig en ny bagefter. og hvad vis den hellere ikke er god nok til træning , hvad så? ryger den så også ud af vagten.

Der er jo forskellige måder at holde hund på. Nogen træner fordi de har hund - og andre har hund fordi de vil træne. Hvis hunden så ikke passer ind i den træning, og det er det man vil, så er det alt andet end lige bedre at lade hunden komme ud til en familie hvor den bare kan være familiehund - fremfor at trække den igennem en masse træning den ikke gider. Det er synd for både hund og ejer..

 

Politihunde bliver jo også sat igennem nogle tests fx og bliver kasseret hvis ikke de består. Netop fordi at hunden skal bruges til et bestemt formål, og ikke blot være familiehund, så er det jo lidt vigtigt at den gider og har driften til træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Han lyder skøn og dejlig, må vi ikke se et billede af ham :lun:

 

Og ja er nok enige med de andre der ER forskellige måder at holde hund på - men hvor må det være svært at tage sådan en beslutning, jeg kunne ikke selv gøre det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der jo forskellige måder at have hund på. Hvis hunden er indkøbt som at skulle være en hund der træningsmæssigt kan arbejdes med og så viser sig ikke at have evnerne/driften til dette, så er ejer og hund vel bedre tjent med at hunden skifter hjem. Som TS skriver kan Odin blive en rigtig god familiehund.

 

En jæger, der kun har mulighed for en enkelt jagthund, beholder vel heller ikke hunden hvis den viser sig at være skudræd eller andet der gør, at den ikke, på sigt, egner sig til jagt. En ejer der indkøber en Border målrettet agility på konkurrenceplan, beholder vel heller ikke hunden hvis det viser sig at den ikke egner sig. Det ville næsten være at sammenligne hvis en fisker købte en båd med hul i bunden eller tennisspilleren købte en ketsjer uden strenge. Så kan de ikke dyrke deres arbejde/lidenskab.

 

Held og lykke med at finde det rigtige hjem til Odin.

 

 

Endnu en "køb og smid væk" hund! Jeg blir så skuffet over hundefolket når sådan noget sker, en hund er et levende individ og ikke en genstand man bare kasserer når den ikke duer mere :megaked:

Jeg forstår sammenligningerne, men en hund er altså ikke en båd som man pludselig opdager har hul i bunden og derfor må kassere - i øvrigt ville man vel mht. båden i første omgang forsøge at reparere hullet :???: Og så er hunden kun 7 måneder, den fik ikke lang tid til at vise hvad den er værd.

 

Men med den indstilling er den nok bedst tjent med at komme videre til en familie der giden med med de kvaliteter den har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har taget den beslutning af gå af med min dobermann Odin.

Det skyldes at han træningsmæssigt ikke har udviklet sig til det som jeg forventede mht. drift.

Han er født 30-6-2013.

Farven er brun.

Han er trænet i IPO og udstilling med mest vægt på lydighed og bidearbejde og træne efter klikkerprincippet.

Han er af udstillingslinje, og skulle eftersigende være en flot hund der kan opnå gode bedømmelser.

Han er at finde på udstilling i fredericia den 8.2.2014.

Han er naturligvis renlig og velopdragen.

Temperament: Glad for mennesker og hunde når han er uden snor. I snor han er lidt nervøs overfor fremmede hunde hvis de er meget frembrusende, men det er blevet bedre efter kønsmodningen er startet.

Til dagligt er han kun alene meget få timer, men kan godt være alene.

Generelt en glad og munter dreng, men han giver lyd hvis der kommer nogen. Forældre: Int CH Salubi Della Ninfa Nobel X Int. CH Malena di Altobello

Han vil egne sig godt som familiehund, Muligvis udstilling og IPO på hyggeplan.

Han er med DKK-bog og pas.

 

Ved interesse og nærmere info:

Mail: [email protected].

Jeg tænkte, har I ikke en race klub, hvor du evt. kunne sætte ham på som omplacering? Held og lykke, med at finde et hjem til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Jeg holder naturligvis af hunden, hvilket nogle af jer ikke tror. Han er udelukkende købt som en hund til træning og evt. en udstilling eller to. Selvom det måske er kynisk i nogle af jeres øjne, så er der ikke mulighed for at få en hund nr. 3 til træning. Jeg er vel den type som har fået hunden fordi jeg vil træne, og ikke har en hund jeg træner med, eller hvad i nu kaldte det.

Jeg vil opfordre til at oprette et emne, så diskussionen kan foregå et andet sted. - Jeg skal nok skrive i denne tråd.

Dobermannen er ikke særlig stram omdelt efter brugs og udstillingslinjer, så derfor er jeg nok endt ud med en hund som efter sigende skulle kunne arbejde, men ikke viste sig at kunne.. Hans drift er kørt op alt hvad der nok er muligt. Det startede med at skindet kun havde en lille interesse, til at hvalpeærmet nu er nogenlunde spændende, men slet ikke i det niveau der kræves til konkurrence. Derfor bliver næste hund af anden race hvor racen er opdelt stramt i brugs/show, og det bliver en ren brugslinje så samme situation ikke sker igen.

 

Jeg har først sat ham herind, for jeg tror der findes flere gode hjem eller kontakter til nye hjem, her end mange andre steder. brugshunderacerne trænes og behandles oftest meget gammeldags og sådan et sted skal han ikke ende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du snakket med Hanne om at få hjælp til at finde en god familie til ham?

Jeg gad så godt, men ikke flere hanhunde her i huset :-(

 

Jeg kan godt forstå du vil have ham ud i et hjem hvor han ikke kommer til at skabe frustration på længere sigt, og da doberen er en følsom hund der knytter sig meget til sin føre, så kan du lisså godt slippe ham nu hvor han stadig er så ung. Hvis du har planer om ny træningsmakker, så håber jeg du vil gå målrettet efter en dober af brugslinjer eller en anden race så du ikke selv står i denne situation igen og vigtigst af alt ikke sætter en ny hund i samme situation.

 

Kan du ikke sætte et billede ind og evt. en pris, så skal jeg forhøre mig hos dem jeg ved kunne være egnede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm
Har du snakket med Hanne om at få hjælp til at finde en god familie til ham?

Jeg gad så godt, men ikke flere hanhunde her i huset :-(

 

Jeg kan godt forstå du vil have ham ud i et hjem hvor han ikke kommer til at skabe frustration på længere sigt, og da doberen er en følsom hund der knytter sig meget til sin føre, så kan du lisså godt slippe ham nu hvor han stadig er så ung. Hvis du har planer om ny træningsmakker, så håber jeg du vil gå målrettet efter en dober af brugslinjer eller en anden race så du ikke selv står i denne situation igen og vigtigst af alt ikke sætter en ny hund i samme situation.

 

Kan du ikke sætte et billede ind og evt. en pris, så skal jeg forhøre mig hos dem jeg ved kunne være egnede.

 

Hanne er halvt om halvt inden over. Hun er informeret om salget da hun har forkøbsret og så mener jeg at opdrætter bør vide hvor hundene og hvad der sker med dem, i hvertfald så længe de er hvalpe. Jeg skal dog have ringet til hende igen, hvilket jeg har lovet hende.

Jeg ved at hun har et meget stort netværk indenfor dobermann verdenen.

Hopsa: Jeg skal have en ny træningsmakker engang, men først skal jeg lige være have det her på afstand, for det tager jo også hårdt på mig. Det ender nok med en malle af brugslinjer, fordi de er mest egnede til brugsarbejde og jeg har en forestilling om at de generelt er ret sunde.

Jeg vil sætte et billede ind her en af dagene. Pris får du i en PB, for at undgå useriøse og impulskøber. Alle er selvfølgelig velkommen til at få pris i pb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanne er halvt om halvt inden over. Hun er informeret om salget da hun har forkøbsret og så mener jeg at opdrætter bør vide hvor hundene og hvad der sker med dem, i hvertfald så længe de er hvalpe. Jeg skal dog have ringet til hende igen, hvilket jeg har lovet hende.

Jeg ved at hun har et meget stort netværk indenfor dobermann verdenen.

Hopsa: Jeg skal have en ny træningsmakker engang, men først skal jeg lige være have det her på afstand, for det tager jo også hårdt på mig. Det ender nok med en malle af brugslinjer, fordi de er mest egnede til brugsarbejde og jeg har en forestilling om at de generelt er ret sunde.

Jeg vil sætte et billede ind her en af dagene. Pris får du i en PB, for at undgå useriøse og impulskøber. Alle er selvfølgelig velkommen til at få pris i pb.

 

Ja jeg tænkte osse at en malle kunne være oplagt. Ikke fordi jeg mener det er en kernesund race, alle dem jeg kender til har haft skavanker i en eller anden grad, men chancen for at få en hund med de brugsevner som du ønsker er nok størst der. Men som jeg har skrevet før har jeg selv haft dobermann (en tæve fra Altobello) som var avlet på rene brugslinjer, og hende ville du nok have haft en helt anden oplevelse med end din egen, så du skal ikke afskrive doberen, men nok bare tage ved lære af dette og være helt målrettet hvis du vælger at blive i den race.

 

Ift. opdrætters tilbagekøbsret, så bortfalder den ikke fordi hunden ikke er hvalp mere. Står det i jeres kontrakt at der er tilbagekøbsret, så skal Hanne have tilbud om hunden inden den sælges til anden side. Men se det som en rigtig god hjælp, for et netværk inden for racen er netop det der kan være afgørende for at hunden kommer ud i det rette hjem i førske huk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm
Ja jeg tænkte osse at en malle kunne være oplagt. Ikke fordi jeg mener det er en kernesund race, alle dem jeg kender til har haft skavanker i en eller anden grad, men chancen for at få en hund med de brugsevner som du ønsker er nok størst der. Men som jeg har skrevet før har jeg selv haft dobermann (en tæve fra Altobello) som var avlet på rene brugslinjer, og hende ville du nok have haft en helt anden oplevelse med end din egen, så du skal ikke afskrive doberen, men nok bare tage ved lære af dette og være helt målrettet hvis du vælger at blive i den race.

 

Ift. opdrætters tilbagekøbsret, så bortfalder den ikke fordi hunden ikke er hvalp mere. Står det i jeres kontrakt at der er tilbagekøbsret, så skal Hanne have tilbud om hunden inden den sælges til anden side. Men se det som en rigtig god hjælp, for et netværk inden for racen er netop det der kan være afgørende for at hunden kommer ud i det rette hjem i førske huk.

 

Jeg vil slet ikke afskrive dobermannen, men som du selv er inde på, så er der nok større chance for at få en malle som er arbejdsnarkoman.

Hanne har fået tilbudet først naturligvis :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...