Hop til indhold

HASTER ! Chico søger nyt hjem hurtigst muligt.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg vidste at du ville brokke dig, det lader til at være en af dine primære kvalifikationer.

 

Der er altså tale om et levende væsen, og ejeren er tydeligvis i bedste fald ligeglad med Chico. Hvad bliver Chicos fremtid hvis han bliver "dumpet" uden for "ejerens" hjem?

 

Har du et bedre forslag der ikke blot er kritik af andre, eller tager udgangspunkt i at der er tale om en defekt støvsuger?

 

 

Det er ufint at rette i quotes. Du skrev støvsuger, det gjorde Shii ikke.

 

Uanset, så har Chico altså stadig en ejer, på papiret ihvertfald. BB kan forhåbentligt ikke gå ned til en dyrlæge og få krævet en hund aflivet, som ikke er hendes.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

.... Så kom der svar... Denne gang i et noget pænere 'tonefald' end ellers... (hvis altså sms'er har tonefald?)

 

Han spørger om der er nogen som helst mulighed for at Chico kan blive hos os til mandag formiddag, hvor de så har en 'super god løsning' til Chico (hvad det så end er?)

 

Jeg har ikke svaret endnu...

 

Vi (TS og jeg) havde ellers en plan B, der inkluderede et ophold på en pension for ejers regning hvis ikke han fik fingeren ud!

 

 

Og jo - jeg mener faktisk at 'ihændehaveren' af en hund står med ansvaret og dermed også beslutningen om evt. aflivning/dyrlægebehandling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste at du ville brokke dig, det lader til at være en af dine primære kvalifikationer.

 

Der er altså tale om et levende væsen, og ejeren er tydeligvis i bedste fald ligeglad med Chico. Hvad bliver Chicos fremtid hvis han bliver "dumpet" uden for "ejerens" hjem?

 

Har du et bedre forslag der ikke blot er kritik af andre, eller tager udgangspunkt i at der er tale om en defekt støvsuger?

 

 

At du vil lege helt og redde en masse hunde er super fint, men så tager du også ansvaret for de hunde! Du kan IKKE pådutte andre det ansvar!

 

At du oven i det vælger at pådutte mig holdninger jeg ikke har, ved at rette i hvad jeg siger synes jeg er DYBT forkasteligt!

 

(Jeg kan ikke huske hvor tråden blev lavet, men der var rigtig mange som ikke troede på at folk rent faktisk ændrede på folks ord: Her er et PERFEKT eksempel på dårlig og i mine øjne helt uacceptabelt debat stil, hvis du TROR at jeg mener noget er du velkommen til at skrive og spørge, men du skal ALDRIG ændre i MINE ord, for at få det til at passe med hvad DU TROR at jeg mener! HELT UACCEPTABELT, og ja dette eksempel anmelder jeg dig for, for det kan simpelthen ikke passe at NOGEN synes at det er okay!!!!!!!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er altså en forskel. Hvis jeg har fået dumpet en hund her der ikke er min, og et internat ikke vil tage imod den, så er det jo at opfordre folk til blot at slippe hunden løs?

 

Hunden tilhører ikke BB, og det er ingen redningsaktion hun frivilligt er gået ind i. Hvis man FRIVILLIGT vælger at påtage sig ansvaret for at skulle omplacere og formidle hunde, så har man påtaget sig et ansvar, og så må man også f.eks. beholde hunden og formidle den selv.

 

Men når hunden HAR en ejer, så er det altså dennes ansvar, og det synes jeg at man bør have forsøgt at gøre klar før end man afliver hunden, eller andet. Personligt synes jeg det ville være helt okay at tage ned på et internat at sige: Denne her hund blev droppet af foran mit hus, har ingen idé hvem ejeren er; Vær så god!

 

Så kan ejeren få regningen, og sin hund tilbage hvis han ønsker dette! Det kan ikke passe at en ejer bare skal kunne rende fra sit ansvar, og aldrig i livet om jeg ville støtte sådan en ejer ved at betale for at få hans hund aflivet!

Jeg synes, det er en god ide. Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre rent juridisk eftersom Chico ikke er registreret i BB's navn, men jeg begynder også at hælde til, at han måske har bedst af at få fred. Lige nu er der ikke rigtig nogen der vil have ham og ingen ved hvor længe han kommer til at sidde på det der internat, når han nu ikke er helt ung længere. Og hvis han så også har smerter og ingen gider betale for dyrlægeundersøgelse før han evt. bliver solgt videre, så... :???:

 

Ja, jeg synes måske ikke det handler så meget om at støtte ejeren i at løbe fra sit ansvar som det handler om at passe på Chico.

Link til indlæg
Del på andre sites

.... Så kom der svar... Denne gang i et noget pænere 'tonefald' end ellers... (hvis altså sms'er har tonefald?)

 

Han spørger om der er nogen som helst mulighed for at Chico kan blive hos os til mandag formiddag, hvor de så har en 'super god løsning' til Chico (hvad det så end er?)

 

Jeg har ikke svaret endnu...

 

Vi (TS og jeg) havde ellers en plan B, der inkluderede et ophold på en pension for ejers regning hvis ikke han fik fingeren ud!

 

 

Og jo - jeg mener faktisk at 'ihændehaveren' af en hund står med ansvaret og dermed også beslutningen om evt. aflivning/dyrlægebehandling.

 

 

Ok, men hvorfor har Chico så ikke været til en dyrlæge endnu ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, det er en god ide. Jeg ved ikke, om det kan lade sig gøre rent juridisk eftersom Chico ikke er registreret i BB's navn, men jeg begynder også at hælde til, at han måske har bedst af at få fred. Lige nu er der ikke rigtig nogen der vil have ham og ingen ved hvor længe han kommer til at sidde på det der internat, når han nu ikke er helt ung længere. Og hvis han så også har smerter og ingen gider betale for dyrlægeundersøgelse før han evt. bliver solgt videre, så... :???:

 

Ja, jeg synes måske ikke det handler så meget om at støtte ejeren i at løbe fra sit ansvar som det handler om at passe på Chico.

 

Jeg ville nok også vælge at give hunden fred, hvis den står til at skulle være kastebold, og til ikke at modtage behandling. Når en hund kommer på et internat, og har en ejer er det stadig ejerens ansvar at betale for dyrlægen, som internatet ser nødvendigt. En hund vil i princippet aldrig kunne sidde ubehandlet på et internat, og i et sådan tilfælde her ville de med ret stor sandsynlighed vælge aflivning, hvis ejeren ikke ønsker at få sin hund tilbage. (Men det ville stadig være ejeren der skulle betale!).

 

Jeg er 99,9% sikker på at havde hunden været i så store smerter og så syg at aflivning her og nu var det eneste rigtige, så havde BB gjort det. Men hunden er ikke udredt, og det vides ikke hvor syg den egentlig er. Det er kun fair at gøre den nuværende ejer opmærksom på dette, og det er på ingen måde BBs ansvar hvad der sker med hunden efterfølgende, det er ikke hendes hund, og selvom der er mange mennesker der har energi, overskud og økonomisk frirum til at redde mange hunde, så er det altså bare langt fra alle der kan det. Mit hjerte græder da når jeg høre en sådan historie, og jeg får lyst til at redde hunden. Vi bruger godt og vel 2000 kr om måneden på en syg hund, og det skal vi resten af hans liv... Han er 3 år gammel, så det kan sagtens være 10 år endnu. Jeg ville aldrig i mit liv tage en hund ind der ville give mig denne udgift, på trods af at Dexter lever ganske godt nu, så kunne jeg da aldrig sælge ham eller endda forære ham væk, velvidende at en ny ejer får en ekstra udgift på 2000 kr. (mindst).

 

Når man køber en ny hund, hvor der er gjort opmærksom på at den ER sundhedstjekket og fundet sund og rask, kalkulere man nok bare ikke med massere af dyrlægeregninger de første par uger.

 

Men faktum er at så længe hunden er hos BB, så synes jeg SAGTENS man kan gøre den nuværende ejer opmærksom på at der er konsekvenser ved at efterlade ens hund! Det er pisse uansvarligt, og virkelig ringe af den ejer, og det skal denne da vide.

 

Der er kæmpe forskel på at fortælle hvad konsekvenserne kan være, og på rent faktisk at stå ved dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

At du vil lege helt og redde en masse hunde er super fint, men så tager du også ansvaret for de hunde! Du kan IKKE pådutte andre det ansvar!

Jeg legede ikke helt. Men jeg vidste hvilken skæbne de hunde stod over for hvis ingen gjorde noget. Der findes værre (og billigere) skæbner end aflivning hos en dyrlæge. Det var ikke fordi jeg havde lyst, for mange penge elelr noget andet.

Et grundlæggende element i dyreværnsarbejde er netop at skride ind hvor ejere ikke tager vare på deres dyr.

 

At du oven i det vælger at pådutte mig holdninger jeg ikke har, ved at rette i hvad jeg siger synes jeg er DYBT forkasteligt!

 

Din holdnng til at Chico er en ting som man bare kan returnere og være ligeglad med skinner tydeligt igennem. Jeg synes ikke min fremfærd i den forbindelse er mere eller mindre provokerende end din fremfærd til alt og alle der ikke er helt enige med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok også vælge at give hunden fred, hvis den står til at skulle være kastebold, og til ikke at modtage behandling. Når en hund kommer på et internat, og har en ejer er det stadig ejerens ansvar at betale for dyrlægen, som internatet ser nødvendigt. En hund vil i princippet aldrig kunne sidde ubehandlet på et internat, og i et sådan tilfælde her ville de med ret stor sandsynlighed vælge aflivning, hvis ejeren ikke ønsker at få sin hund tilbage. (Men det ville stadig være ejeren der skulle betale!).

Men det vil ejeren tilsyneladende ikke? De sender jo egentligt bare lorten videre. Og hvis de ikke vil betale, så kan han først - måske!! - bliver undersøgt når han bliver solgt videre og der er jo ingen, der ved hvornår det sker. Nogle hunde sidder jo på et internat virkelig længe.

 

Altså, jeg siger ikke, at han absolut skal aflives. Jeg siger bare, at det ikke nødvendigvis er en dårlig ide.

 

Jeg er 99,9% sikker på at havde hunden været i så store smerter og så syg at aflivning her og nu var det eneste rigtige, så havde BB gjort det. Men hunden er ikke udredt, og det vides ikke hvor syg den egentlig er. Det er kun fair at gøre den nuværende ejer opmærksom på dette, og det er på ingen måde BBs ansvar hvad der sker med hunden efterfølgende, det er ikke hendes hund, og selvom der er mange mennesker der har energi, overskud og økonomisk frirum til at redde mange hunde, så er det altså bare langt fra alle der kan det. Mit hjerte græder da når jeg høre en sådan historie, og jeg får lyst til at redde hunden. Vi bruger godt og vel 2000 kr om måneden på en syg hund, og det skal vi resten af hans liv... Han er 3 år gammel, så det kan sagtens være 10 år endnu. Jeg ville aldrig i mit liv tage en hund ind der ville give mig denne udgift, på trods af at Dexter lever ganske godt nu, så kunne jeg da aldrig sælge ham eller endda forære ham væk, velvidende at en ny ejer får en ekstra udgift på 2000 kr. (mindst).

Nej, det ville jeg skam heller ikke gøre.

 

Når man køber en ny hund, hvor der er gjort opmærksom på at den ER sundhedstjekket og fundet sund og rask, kalkulere man nok bare ikke med massere af dyrlægeregninger de første par uger.

Nej? Men Chico er jo ikke sundhedstjekket? Forstår ikke lige hvad du mener?

 

Men faktum er at så længe hunden er hos BB, så synes jeg SAGTENS man kan gøre den nuværende ejer opmærksom på at der er konsekvenser ved at efterlade ens hund! Det er pisse uansvarligt, og virkelig ringe af den ejer, og det skal denne da vide.

 

Der er kæmpe forskel på at fortælle hvad konsekvenserne kan være, og på rent faktisk at stå ved dem!

Ja, enig i at det er langt over grænsen.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg legede ikke helt. Men jeg vidste hvilken skæbne de hunde stod over for hvis ingen gjorde noget. Der findes værre (og billigere) skæbner end aflivning hos en dyrlæge. Det var ikke fordi jeg havde lyst, for mange penge elelr noget andet.

Et grundlæggende element i dyreværnsarbejde er netop at skride ind hvor ejere ikke tager vare på deres dyr.

 

Aflivning er på ingen måde en dårlig skæbne i min verden. For mange hunde er det en god ting! Men denne sag er jo ingen dyreværnssag, og der er stor forskel på at se det som en sag hvor man skal gribe ind som organisation/dyreværn/helt/redder/whatever, eller om der er tale om en idiot der bare ikke tager ansvar. I dette tilfælde handler det jo ikke om en ejer der ikke vil bruge penge på sin hund. Der handler om en ejer der ikke gider tage ANSVAR. For mig er det i sagen her ikke vigtigt om hunden egentlig er syg eller ej. Det som jeg er forarget over er at ejeren af hunden vælger at tro han kan få sin hund passet gratis. (Selvfølgelig skal hunden i behandling og tilses af en dyrlæge hurtigst muligt)

 

 

Din holdnng til at Chico er en ting som man bare kan returnere og være ligeglad med skinner tydeligt igennem. Jeg synes ikke min fremfærd i den forbindelse er mere eller mindre provokerende end din fremfærd til alt og alle der ikke er helt enige med dig.

 

Det har intet at gøre med at være enig eller ej. Det handler om god debat stil. Og derudover er jeg ligeglad om folk er enige eller ej, faktisk synes jeg det er fantastisk når folk har forskellige holdninger, og kan finde ud af at skrive ordenligt.

 

Men det vil ejeren tilsyneladende ikke? De sender jo egentligt bare lorten videre. Og hvis de ikke vil betale, så kan han først - måske!! - bliver undersøgt når han bliver solgt videre og der er jo ingen, der ved hvornår det sker. Nogle hunde sidder jo på et internat virkelig længe.

 

Når hunden kommer på internatet vil den jo blive undersøgt. De videreformidler jo ikke syge hunde.

 

Altså, jeg siger ikke, at han absolut skal aflives. Jeg siger bare, at det ikke nødvendigvis er en dårlig ide.

Helt enig!

 

Nej? Men Chico er jo ikke sundhedstjekket? Forstår ikke lige hvad du mener?

 

Fra første indlæg hvor hunden formidles:

 

Triple A har undersøgt ham for alt,og han er efterfølgende fuldt med vaccineret

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Når hunden kommer på internatet vil den jo blive undersøgt. De videreformidler jo ikke syge hunde.

 

 

Der var en i tråden der nævnte at internater slet ikke tager syge hunde ind.

 

Deusden er et internat absolut heller ikke drømmedestinationen for hunden. Jeg husker Stellas historie om hvordan hendes nuværende hund var en stor filtknude under al pelsen. Dette havde de ikke taget sig af på internatet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

øh jo internater viderformidler syge hunde. De bliver ikke særlig grundig undersøgt. Min hund hentet som sund og rask. Havde svamp i huden, pga ekstrem filtknuder over alt, forhudsbetændelse, pollenallergi, gigt i forbenet, spondylose og nu er han så lige blevet CT scannet, og det viser sig at han har en diskusprolaps og er alvorlig misdannede i sit bækken. Har haft ham i halvandet år nu. En i min nærmeste familie hentede en såkaldt synd og rask hvalp på et internat, den måtte aflives en måned senere. Alvorlig misdannelse i forbenet, samt en alvorlig hudsygdom, som jeg ikke kan huske navnet på.

 

På et internat bliver en hund set i øjne og øre, lyttet på hjertet og det tror jeg faktisk er det. Hvis hunden ikke åbenlyst skriger af smerte eller bevæger sig haltende af sted, så kan man sagtens tilkøbe sig en hund med alvorlige skavanker og sygdomme på et internat, det har jeg da et glimerende sort krøllede eksempel på lige her ved siden af.

 

 

Og gigten, svampen og forhudsbetændelsen opdagede jeg inden for en uge, hvor han blev behandlet, så det havde han bestemt også haft på internatet.

 

 

Så en sund og rask hund er et vidt begreb.

Redigeret af Krøllebølle
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krøllebølle

Jeg synes ikke man kan sige at schæferen bare skal aflives. Min hund har alvorlige lidelser, men han ser ikke sådan ud. Andre hunde ligner noget der kunne have godt af en aflivning inden for næste døgn, men i virkligheden har de blot vredet rundt eller fået et simpelt hold i ryggen. Men kan godt se på videoen at den ser besværet ud og man tænker jo på hofterne når han er en stor race. At den er så boldfikseret kan jo være en forsvarsmekanisme, mod den utryghed den oplever ??

 

Og jeg forstår godt at man ikke kan overskue en hund med MÅSKE alvorlige problemer, særlig hvis man ikke føler man passer sammen. Kan da fortælle at min internat hun har kostet mig de første 25.000 kr i behandling, det var ikke det jeg regnede med, da jeg fik en " sund og rask hund ".

 

Men nu kender jeg ham jo og ville gøre alt for ham og selvom jeg godt ved hans levetid måske kun er 2 år mere, så ville jeg ikke bare aflive ham, han skal have et godt liv, lige indtil han ikke kan mere. Men havde jeg vidst hvad han fejlede, inden jeg fik ham, så havde jeg måske tænkt at aflivning var det bedste dengang.

 

Jeg håber Chico får et permenet hjem, hvor man finder ud af årsagen til hans smerter og forhåbenligt kan behandle dem. Kan man ikke, har man da forsøgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke man kan sige at schæferen bare skal aflives. Min hund har alvorlige lidelser, men han ser ikke sådan ud. Andre hunde ligner noget der kunne have godt af en aflivning inden for næste døgn, men i virkligheden har de blot vredet rundt eller fået et simpelt hold i ryggen. Men kan godt se på videoen at den ser besværet ud og man tænker jo på hofterne når han er en stor race. At den er så boldfikseret kan jo være en forsvarsmekanisme, mod den utryghed den oplever ??

 

Og jeg forstår godt at man ikke kan overskue en hund med MÅSKE alvorlige problemer, særlig hvis man ikke føler man passer sammen. Kan da fortælle at min internat hun har kostet mig de første 25.000 kr i behandling, det var ikke det jeg regnede med, da jeg fik en " sund og rask hund ".

 

Men nu kender jeg ham jo og ville gøre alt for ham og selvom jeg godt ved hans levetid måske kun er 2 år mere, så ville jeg ikke bare aflive ham, han skal have et godt liv, lige indtil han ikke kan mere. Men havde jeg vidst hvad han fejlede, inden jeg fik ham, så havde jeg måske tænkt at aflivning var det bedste dengang.

 

Jeg håber Chico får et permenet hjem, hvor man finder ud af årsagen til hans smerter og forhåbenligt kan behandle dem. Kan man ikke, har man da forsøgt.

 

Og det er jo lige netop det jeg mener. Man kan ikke være sikker på noget som helst. Men det er da helt okay at man vælger at takke nej på forhånd til noget der kan være en ret stor omkostning! Og jeg synes det er forkert at forvente at personen så skal passe hunden i x antal dage til ejeren finder en løsning. (Det havde været noget helt andet hvis hunden var købt og betalt, og man så fortrød, så er det klart den forhenværende ejer ikke bare lige kan tage hunden tilbage....)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske vi skulle lukke tråden snart? Eller I evt. skal oprette en tråd om emnet?

 

Chico er her stadig. Jeg nænner ikke at sende ham på pension.

 

Håber virkelig ejer henter ham mandag formiddag som bebudet. Har samtidig sendt videoen til ham og håber han kan se hvad jeg ser. Og har bedt dem om at få ham undersøgt og evt. Behandlet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...