Hop til indhold

Hjælp! ved ikke hvad jeg skal gøre


Gæst stianvonmoos
 Share

Recommended Posts

Gæst stianvonmoos

Hej-

 

Sagen er den at jeg har en skøn cavalier king charles på 5,5 år. Han har altid været meget sart i maven altid - og fik for 2,5 år siden fjernet analkirtler da disse også gav ham store problemer.

 

Han har ofte tynd mave/diarre på trods af at vi giver ham skånekost altid efter lange snakke med dyrlægen. Sagen er så den at jeg kom hjem fra arbejde igår, og der var ca. 1 liter frisk blod, afføring, opkast og div. på vores gulv - samtidigt med det løb ud af den lille stakkel . han vejer kun 7 kg, så ifht hans størrelse var der virkelig meget - jeg kørte straks afsted til dyrlægen, og han har været indlagt siden.

 

De giver ham selvfølgelig væske og antibiotika, og har testet for parvo samt nogle forskellige parasitter og vira - hivlket alt sammen har været negativt.

 

Der er overhoved ingen bedring med ham fra igår til idag - han ligger bare og er fuldstændig passiv - andet end når han ca. hver 1/2 time overskider hans bur med blod og afføring

 

Lægerne kan ikke finde ud af hvad der er galt - andet en det selvfølgelig er en eller anden for for mave/tarm infektion. Og vil hvis han stadig ikke er belvet bedre i morgen, tage nogle flere blodprøver - jeg ved bare ikke helt hvad jeg skal gøre - ved ikke hvor meget jeg vil byde ham - hvis det er for at han alligevel skal fortsætte de næste 5 år men næsten konstant dårlig mave - (som har er meget generet af, og ofte ondt i maven) - samt der er også det aspekt af det at jeg ikke har ubegrænsede økonomiske midler - han er forsikret, men allerede pt siger den en selvbetaling på 6000,- hvilket er meget for mig, da båden manden og jeg er studerende.

 

Jeg ved slet ikke havd jeg skal gøre - og tænker jo først og fremmest på Gizmo og hvordan han har det, og vil få det - og dernæst pengene.

 

Tror bare jeg har brug for lidt råd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Åhh jeg bliver ked af det :megaked: Hvor er det dog synd for ham.

Jeg har nok ikke rigtig nogen råd - det lyder slemt i mine ører. Er han testet for foder allergi? Kan det være en tarm sygdom som colitis, IBD eller lign? - er han testet for det?

Det lyder som om han får noget han ikke kan tåle og som får hans tarm til at bløde - det er mine tanker når du skriver at han ofte rammes af dårlig mave og diare.

 

Håber det bedste for jer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stianvonmoos

Han er blevet testet for alt hvad man har mistanke om, så det er ikke nogen af de "kendte" sygdomme - tak for jeres:ae: det varmer.

Er også lidt ved siden af mig selv, for man kan bare vente og ved ikke hvad man helt venter på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, det lyder ikke godt, kan godt forstå du er bekymret for den lille fyr. :x:

Jeg håber for dig at dyrlægen finder ud af noget, og mht. det økonomiske så findes der nogle fonde o.lign. hvor man kan søge om hjælp til dyrlægeregningen når man ikke selv har så mange penge.

Kan ikke huske hvad de hedder men spørg din dyrlæge, han/hun ved det garanteret.

 

Min mors hund skulle opereres for ca. 10.000+ kr og hun er pensionist uden noget ved siden af, så hun var bange for ikke at have råd. Dyrlægen hjalp hende med at søge om pengene, så hun endte med at få en rask hund med hjem igen og slap med selv at betale 1.000 kr resten fik hun i legater eller hvad det hedder...

 

God bedring med hundebassen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels fyr og stakkels dig :ae: :bighug:

 

Her er en liste over fonde og legater som kan søges: http://www.spoergdyrlaegen.dk/ressourcer/ressourcer/fonde-og-legater

 

Håber på det bedste... Og selv om det gør ondt, vil jeg bare bakke dig op i dine overvejelser om hvad han skal bydes - Nogle gange er vi ejere slemme til at trække pinen ud fordi vi elsker vores bedste venner for meget til at sige stop.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores ene cavalier, Sille, har også døjet rigtig meget med dårlig mave og har haft tyktarmsbetændelse flere gange. Vi giver hende nu Gastro intestinal fra RC. Så få hun lidt hjemmelavet mad ved siden af. Intet andet. Ingen godbidder eller rester eller noget som helst. Det gør at hendes mave er nogenlunde stabil. Der skal ikke ret meget til at slå den ud af kurs.

Jeg sender jer lige et :ae: og ønsker Gizmo rigtig god bedring. Jeg håber godt nok I finder ud af hvad det er.

Er han testet for orm?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden har haft problemer i flere år og det forværes uden at dyrlægen kan stille en diagnose så man ved hvad man skal gøre, ville jeg nok slutte det nu, hvis ikke der er en meget snarlig bedring - idag.

 

Det lyder ikke som noget hunden nogen sinde kommer over og jævnlige smerter og dårlig mave er ikke befordrende for et godt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...