Hop til indhold

Rally konkurrencetråden 2014


Rams
 Share

Recommended Posts

Lige et naivt spørgsmål. Jeg har aldrig meldt til en dch rally konkurrence, men overvejer en her i marts i Brædstrup.

Hvis der ikke står specificeret, at det er indendørs i beskrivelsen, kan jeg vel forvente, det er udendørs?

Brædstrup bliver holdt udendørs ja. Håber vi ses ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 364
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Collien og jeg fik også debuteret i årets første konkurrence dag, og lad os da bare sige at der er plads til forbedringer:blink:

Et lidt trangt ridehus med lidt trange baner gav lidt ekstra sværhedsgrad, men ellers fine baner med en god blanding af gammelt og nyt.

Startede med åben som gik ok, lidt hoppebold og lidt brummen (som hunden gør når hun lige skal give mig lidt modspil og egentlig måske ikke rigtig gider, meen nok skal gøre det) 88 point fik vi ud af det.. Ekspert, hm tja et par førerfejl førte til 77 point..

Næste konkurrence er først i april igen engang - skal også ud og starte lidt lydighed (B) nemlig:vuf:

 

Hvor hyggeligt at I også er herinde :vinke:

 

Hvor skal I hen til april?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor hyggeligt at I også er herinde :vinke:

 

Hvor skal I hen til april?

 

Vi holder os til det fynske indtil videre og tager til Brenderup d.26/4 ;-)

Så må vi se hvor meget vi gider derefter, har 4-5 konkurrencer frem til slut april (rally + B), så ved ikke hvor meget mere vi gider.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holder os til det fynske indtil videre og tager til Brenderup d.26/4 ;-)

Så må vi se hvor meget vi gider derefter, har 4-5 konkurrencer frem til slut april (rally + B), så ved ikke hvor meget mere vi gider.. :blink:

 

Kender det så godt - jeg skal have rally med den gule, C med den sorte og rally-overbygningen til at passe sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal da nok gå godt - så længe man kan tage hundenes kreative løsningsforslag og køter tendenser med et smil :)

Det vænner man sig til når man skal arbejde med en Mingus - i vores hidtil eneste åbne lavede han de vildeste narrestreger, og underholdt alle tilskuere og dommer (dommeren elsker ham) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det så godt - jeg skal have rally med den gule, C med den sorte og rally-overbygningen til at passe sammen.

 

Vi får desværre ikke nogen rally overbygning i år, det er 2. år i træk at kreds 5 ikke har nok til at lave eget hold.. :cry:

Er tilbudt noget i kreds 3 til efteråret, men det synes jeg er svært at planlægge mht. afstande/overnatning/arbejde.. Så konkurrencerne er jo der jeg kan lære noget jeg måske kan bruge på mine hold ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får desværre ikke nogen rally overbygning i år, det er 2. år i træk at kreds 5 ikke har nok til at lave eget hold.. :cry:

Er tilbudt noget i kreds 3 til efteråret, men det synes jeg er svært at planlægge mht. afstande/overnatning/arbejde.. Så konkurrencerne er jo der jeg kan lære noget jeg måske kan bruge på mine hold ;-)

 

Kreds 2 og 4 er gået sammen om overbygningen i år med to kurser i hver kreds - sådan lige omkring grænsen mellem de to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi får desværre ikke nogen rally overbygning i år, det er 2. år i træk at kreds 5 ikke har nok til at lave eget hold.. :cry:

Er tilbudt noget i kreds 3 til efteråret, men det synes jeg er svært at planlægge mht. afstande/overnatning/arbejde.. Så konkurrencerne er jo der jeg kan lære noget jeg måske kan bruge på mine hold ;-)

Datoerne for overbygningen i kreds 3 er her. http://dch-kreds3.dk/Udvalg/Uddannelse/Grunduddannelse/Moduloversigt%202014%20Rally%20overbygning.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv.. vores første konkurrence i år, er aflyst... Det var aftenkonkurrencen d. 4/4.

Der var for få tilmeldte..

 

Så nu starter vi op med en dobbeltkonkurrence. Håber vi er udholdne nok til det her fra sæsonstart! :eek:

 

Var det ikke den, der var langt pokker i vold ude på Djursland med start kl. 16:00?

Så burde man jo sige selv, at der ikke kommer mange tilmeldte - kombineret med at mange holder tilbage p.g.a. de nye skilte.

 

Vi skal til årets 2. konkurrence på lørdag.

Det er den på parkeringspladsen ved Kolding Storcenter. Jeg synes, at det er sjovt at gå sådan nogle anderledes steder. Det er virkelig en test for både hund og fører om man kan fokusere på trods af de meget anderledes omgivelser.

 

Et stemningsbillede fra 2012

80041-003.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorte: jo, det var den. Men det var championklasse, der skulle starte. Og der er jo altid flest begyndere og øvede, så de burde kunne nå at komme frem efter endt arbejdsdag. Jeg ville lige kunne nå at være der til kl 17. Derfor jeg havde meldt til og regnet med, at jeg ville kunne nå at være der til tiden.

 

Men ja, det var nok for presset med start kl 16.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores program ser pt. således ud:

 

d. 12/4 DKK Lunderskov

d. 19/4 DcH Skanderborg (dog pt. kun måske, da jeg ikke er sikker på jeg gider afsted to weekender i træk)

d. 04/5 DKK Årslev

d. 17 og 18/5 DKK Hedensted

d. 29/5 DcH Ikast

 

Og det er det før sommerferien.

Har ikke fået trænet ret meget på det sidste, så har valgt at holde mig i DKK, for ikke at ryge i Ekspert for hurtigt med Yoda i DcH og bare få lidt mere konkurrence erfaring med ham.

 

Andre der skal med nogle af stederne?

 

 

Og btw Sonja - Er der nogen måde at støtte landsholdet, uden at skulle tage et smut over broen og starte? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et ret smertefrit forår rent rallymæssigt

 

5/4 DcH Guldborgsund

10/5 DcH Vordingborg

16/5 DKK Hvalsø Hundevenner dobbeltstævne

 

Jeg satser alt på at forbedre vores resultat i øvet, så vi kan forbedre vores chancer for en udtagelse til DM i øvet. pt. Er vi på som 3. reserve, og jeg ved hun kan gøre det bedre hvis det hele lige spiller. DcHs DM tror jeg ikke vi får muligheden for i år. Jeg regner med at vi efter de to DcH konkurrencer her i foråret ikke længere må lege med i Øvet, så passer det fint med at tage hende ud i ekspert i sensommeren i DcH og så i DKK når vi runder 1/10, vil jo gerne have muligheden for både årets hund og klubmesterskabet i BCK.

 

Ind i mellem det er der en HTM konkurrence og lidt agilitykonkurrencer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mis M: vi kommer til at falde over hinanden en gang imellem her i foråret :mrgreen:

 

Jeg har meldt til:

Dobbelt rallykonkurrence i Horsens d. 6/4

-vi starter hårdt ud.. havde jo regnet med en enkelt rallykonkurrence først, men det blev det ikke til.

 

Årslev d. 4/5

Hedensted d. 17 + 18/5

 

Og så har vi ikke rigtigt flere planlagte endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi planlagt vores:

 

Årest Hund:

Viby x 2

Vejen

Sjælland (27/6)

 

Kreds:

Lunderskov - 12/4

Sabro - 26/4Fyn 4/5Horsens 17/5 og 18/5 Viby 29/5

 

Andet:

Horsens, dobbeltprøve - 6/4

Sydkystens Hundeskole - 28/6

 

Det kan nå at komme mere på og der kommer naturligvis også LP, men egentlig er LP ret simpelt i år, fordi det pga. at DKK vælger Bornholm som international, er svært at kvalificere sig til både NM og Årets Hund.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...