Hop til indhold

Nyt middel mod lopper/flåter


Hope
 Share

Recommended Posts

  • Svar 88
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ravhalsbånd skaber en svag statisk elektricitet i hundens pels - ikke noget menneske og hund mærker til, men nok til at skræmme flåterne fra at bide. Desuden så udvikler det over tid, en aroma fra ravet, som tægerne hader og bliver skræmt yderligere væk. Selvfølgelig virker de ikke i våd pels, men opnår fuld effekt igen, så snart pelsen er tør igen. Desuden er det jo totalt giftfrit og jeg synes hundene se ekstra cool ud ;) Kæderne er af ægte rav - ikke det menneskeskabte rav. De ser sådan her ud:

http://www.collardog.net/

 

Ps. man skal bare huske på, at det ikke virker sammen med metal - så det skal være stofhalsbånd man bruger sammen med!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Kræet har haft en flåt siden hun fik pillen for 6 uger siden - Siri vil du give dine hver 12. Uge som det bliver tilrådet for at undgå lopper og flåter?

 

Ja, jeg vil helt sikkert give mine fast hver 12. uge. Jeg synes succesraten er ret fin, når ingen af de 4 hunde har haft en eneste siden de fik pillen. Og så er jeg glad for at jeg slipper for at bruge halsbåndet - jeg er ikke super fan af at være i så tæt kontakt med så giftig kemi, når jeg nu er gravid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde har virkelig stor glæde af de nye piller. Vi har ikke haft en eneste flåt siden og vi vil også give dem pillerne fast hver 12. uge. Vi har ikke haft én eneste bivirkning i modsætning til nakkedråberne, hvor de altid er blevet sløje det første døgns tid efter påføring.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Lene Juul

Hej herinde :-)

Jeg har en lille westie, Smilla, som har fået lopper. Vi har ikke været så gode til at beskytte hende, fordi det aldrig har været et problem for os. Nu har jeg købt Melaflon Spot On, som jeg har dryppet i nakken og ved halerod, nu tre dage i træk (der står på flasken at det er det man skal gøre, ved akutte angreb), men hun klør og klør sig stadig, det er så synd for hende. Er det mon fordi det ikke virker på hende?

Jeg overvejer at gå på apoteket og købe noget andet til hende i dag, men ved ikke om jeg bare skal vente med tålmodighed et par dage i stedet, og se om Melaflon begynder at virke.

 

Et andet spørgsmål er; hvordan kan jeg være sikker på det er lopper? Jeg har nemlig ikke fundet nogle lopper på hende, men hun har noget som ligner sort skæl i sin hvide pels, og jeg har læst mig frem til, at det nok er loppe-eskrementer.

 

Håber I vil hjælpe, jeg er helt grøn på det her område...

 

Kh

Lene

Link til indlæg
Del på andre sites

Pigen i receptionen hos dyrlægen talte varmt for pillerne. Jeg er ikke så meget til halsbåndene, for jeg vil ikke have de har noget på når de er alene hjemme. Så jeg tror jeg køber piller til dem istedetfor. Vi har været vildt plaget af flåter i år, på trods af Bayvantic - men vi er selvfølgelig også flyttet ud på landet. Alle de foregående år af hundenes liv har vi jo boet inde midt i byen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...