Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2014


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det er muligvis ikke helt agilityrelateret - men hun ender jo med at bliver agility hund, på et tidspunkt. Så håber I tilgiver mig :blink:

 

Manas nyeste øvelse: Og ja, jeg har muligvis misforstået den med at få hunden op i baljen, men hun er da sød :lun:

 

[video=youtube;m3eSvy-RDNA]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 735
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bum bum... Jeg har tænkt over det her i et stykke tid, og i lørdags, da vi var til konkurrence traf jeg beslutningen. Cassi kommer på en lige nu pause fra agility på ubestemt tid. Jeg overvejer at lade hende holde fri ind til foråret, hvor jeg så småt skal igang med lillebror. Det er simpelthen for meget for den samme hund at skulle bruges til så meget, når jeg har så begrænset tid til at træne som jeg har.

 

Det er ikke fordi hun har gjort noget galt, men tror hun vil have godt af et break. Måske hun er lidt mere fornuftig til den tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligvis ikke helt agilityrelateret - men hun ender jo med at bliver agility hund, på et tidspunkt. Så håber I tilgiver mig :blink:

 

Manas nyeste øvelse: Og ja, jeg har muligvis misforstået den med at få hunden op i baljen, men hun er da sød :lun:

 

[video=youtube;m3eSvy-RDNA]

 

 

Hvor sød :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser det godt ud :5up: Hvordan har du indlært slalom?

channel weaves, som du også kan se, er de endnu ikke helt inde at stå i lige linje :-D det er sådan nogle smarte nogen, hvor de kan skubbes ud og ind på den skinde der stikker ud til siden. Kan ikke lige forklare det, men man kan regulere dem nøjagtig som man vil, mht til afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

channel weaves, som du også kan se, er de endnu ikke helt inde at stå i lige linje :-D det er sådan nogle smarte nogen, hvor de kan skubbes ud og ind på den skinde der stikker ud til siden. Kan ikke lige forklare det, men man kan regulere dem nøjagtig som man vil, mht til afstand.

 

 

Okay, har aldrig hørt om det - men det lyder smart :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været et helt forrygende stævneweekend for vores vedkommende. 4 fejlfrie klasse løb og 1 fejlfrit AGÅ, dog med tidsfejl. I dag blev vi nr .1 i SP1 og nr 3 i AG1, i går nr 1 i AG1 og nr 3 i SP1. Helt overvældende og vi er nu foruroligende tæt på klasse 2, hvor vi kun mangler én pind. Vi mangler helt klar noget fart, men min lille hund har været lydhør, tændt og har arbejdet sin lille løvebagdel ud af bukserne for mig i denne weekend. Nu er han også træt og ligger på sofaen med 4 ben i vejret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er begyndt at snuse lidt til 2x2 slalomtræningen, og som jeg forstår det, er Susan Garretts originale metode lig denne første video, hvor de to nye pæle sættes parallelt med de to første.

 

 

Jeg er dog også faldet for denne metode, hvor de to nye pæle stilles klods op af de første, og så øges afstanden mellem dem efterhånden.

 

Jeg er lidt nysgerrig: Har nogen af jer prøvet begge metoder? Eller hvad tror I umiddelbart om metoden i video nummer 2? (Den med pudlen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle metoder virker. Jeg tror på at det vigtigste er at vælge en man selv synes om og passer til hunden og så være konsekvent! At skifte imellem forskellige får man sjældent noget godt ud af.

 

Begge mine er indlært via alle' - havde min første hund skullet starte idag havde jeg måske gjort det via 2x2, men ved min nummer 2 hund duede det ikke, da hun bliver meget ked af hvis hun ikke forstår hvad der forventes af hende, så shaping er en dårlig plan med hende...

 

nummer 3? Tja, hvem ved... 2x2 er fristende, men på den anden side, så har jeg jo en alle'-slalom hjemme og jeg ved metoden virker og jeg er godt inde i den :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle metoder virker. Jeg tror på at det vigtigste er at vælge en man selv synes om og passer til hunden og så være konsekvent! At skifte imellem forskellige får man sjældent noget godt ud af.

 

Begge mine er indlært via alle' - havde min første hund skullet starte idag havde jeg måske gjort det via 2x2, men ved min nummer 2 hund duede det ikke, da hun bliver meget ked af hvis hun ikke forstår hvad der forventes af hende, så shaping er en dårlig plan med hende...

 

nummer 3? Tja, hvem ved... 2x2 er fristende, men på den anden side, så har jeg jo en alle'-slalom hjemme og jeg ved metoden virker og jeg er godt inde i den :vedikke:

 

Tak for svaret, Amocca :-)

Jeg er startet med at klikke og belønne hende for at gå igennem to pæle, og nu er hun ved at fatte det, så vi er ved at gå over til legetøj (der har vi så den udfordring, at hun ikke er meget for at aflevere igen), men jeg tror egentlig, jeg hælder mest til video nr. 2, hvor pælene flyttes fra hinanden i stedet for imod hinanden.

Vi starter på et agilityhold om et par uger, og der kommer vi jo nok til at lære en helt tredje metode... Bum bum. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været et helt forrygende stævneweekend for vores vedkommende. 4 fejlfrie klasse løb og 1 fejlfrit AGÅ, dog med tidsfejl. I dag blev vi nr .1 i SP1 og nr 3 i AG1, i går nr 1 i AG1 og nr 3 i SP1. Helt overvældende og vi er nu foruroligende tæt på klasse 2, hvor vi kun mangler én pind. Vi mangler helt klar noget fart, men min lille hund har været lydhør, tændt og har arbejdet sin lille løvebagdel ud af bukserne for mig i denne weekend. Nu er han også træt og ligger på sofaen med 4 ben i vejret.

 

Stort tillykke :klap: - skal vi ikke snart se nogle videoer af jer på banen? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været et helt forrygende stævneweekend for vores vedkommende. 4 fejlfrie klasse løb og 1 fejlfrit AGÅ, dog med tidsfejl. I dag blev vi nr .1 i SP1 og nr 3 i AG1, i går nr 1 i AG1 og nr 3 i SP1. Helt overvældende og vi er nu foruroligende tæt på klasse 2, hvor vi kun mangler én pind. Vi mangler helt klar noget fart, men min lille hund har været lydhør, tændt og har arbejdet sin lille løvebagdel ud af bukserne for mig i denne weekend. Nu er han også træt og ligger på sofaen med 4 ben i vejret.

 

Jeg er begyndt at snuse lidt til 2x2 slalomtræningen, og som jeg forstår det, er Susan Garretts originale metode lig denne første video, hvor de to nye pæle sættes parallelt med de to første.

 

 

Jeg er dog også faldet for denne metode, hvor de to nye pæle stilles klods op af de første, og så øges afstanden mellem dem efterhånden.

 

Jeg er lidt nysgerrig: Har nogen af jer prøvet begge metoder? Eller hvad tror I umiddelbart om metoden i video nummer 2? (Den med pudlen)

Den første video viser noget der ligner Susan Garretts, men stærkt forenklet, og jeg mangler nogle springende punkter. Den anden metode kender jeg slet ikke.

 

Den erfaring jeg har med slalomindlæring er, at det er vildt forskelligt fra hund til hund, og fra fører til fører, hvad der fungerer... Nogle hunde lærer det bare vildt hurtigt, og det ser ud til at være ligegyldigt hvilken metode man bruger. Andre skal virkelig knokle for det.

 

Jeg er ret enig med Amocca - det er vigtigt at metoden fungerer for én selv, og at man er konsekvent og ikke skifter metode bare fordi... Jeg er selv meget glad for 2x2, som jeg har brugt på to af mine egne hunde, og vil helt bestemt bruge den igen. Men den kræver rigtig meget af føreren, og desuden at hunden er vant til shaping. Jeg ville ikke købe en forenklet variant, men helt klart bruge Susan Garretts egen - den er virkelig gennemtænkt. :5up: Den kan dog være svær at stå med alene, så det er en klar fordel hvis man har nogen at sparre med. Hvis du skal starte på hold om lidt, ville jeg nok vente med slalomen og høre hvilken metode de bruger på holdet. Det findes mange gode metoder, og det kan jo være en fordel at bruge den metode de bruger på holdet, så du kan få hjælp fra instruktøren hvis du kører fast. Bruger du en metode instruktøren ikke kender, kan du jo ikke få hjælp til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til træning i morges for første gang siden Leah blev "skadet".

 

Man kunne ikke mærke på hende, at vi har været væk fra det overhovedet. :banan:

 

Er bare så glad, og nu skal der meldes til stævne i oktober!

Feeedt!!! :klap: En pause kan faktisk være rigtig godt, og det er sjældent de glemmer noget - omvendt kan tingene ligge og "modne" i hovedet på dem under pausen. Håber rigtig meget du får nogen til at filme stævnet, jeg vil se mere Leah-agility!!! :-D

 

Den sørgelige sandhed er, at jeg ikke har nogen :-( jeg har en fra AG1 i går, men det er ikke en jeg har taget så den er lagt på min FB profil af en anden. Kan jeg gemme den på en eller anden måde?

Tror heller ikke man kan, desværre... Men skynder mig da ind på FB! ;-) I er bare så seje, kæmpe stort tillykke til jer! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde helt glemt det, indtil jeg lige faldt over et billede af ham. Men PP, jeg har jo en colliespaniel i min omgangskreds. Han hedder Jackson og er med stamtavle! Han er nemlig en ft cocker spaniel... det viste sig bare lige at mor spaniel havde været på visit hos en border collie. Og efter DNA prøver blev det bevist at 2 af hvalpene i kuldet havde border collie som far :lol:

 

15018169931_ea0dfac116_b.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde helt glemt det, indtil jeg lige faldt over et billede af ham. Men PP, jeg har jo en colliespaniel i min omgangskreds. Han hedder Jackson og er med stamtavle! Han er nemlig en ft cocker spaniel... det viste sig bare lige at mor spaniel havde været på visit hos en border collie. Og efter DNA prøver blev det bevist at 2 af hvalpene i kuldet havde border collie som far :lol:

 

[ATTACH=CONFIG]121126[/ATTACH]

 

Det havde jeg ikke hørt :lol: det forklare jo hans størrelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...