Hop til indhold

Hvalpeplaner...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Jeg henter min FT Springer på sydfyn kennel Nykilde sidst i denne måned.

 

Kennel Hunterfull har så vidt jeg kan se et opdræt som bevæger sig fra udstillings Spaniel til FT Spaniels, men jeg kender ikke hundene fra markprøver. Måske fordi de stammer fra Sverige?

 

Men har hørt godt om kennelen fra anden side.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:lol: Min opdrætter foreslog også fire. Det er så passende med to snore i hver hånd :lol:

Det er også rigtigt - fire er meget bedre end tre! :mrsgreen:

Ej men jeg mener faktisk helt ærligt at vores flok i hvert fald helt klart har haft bedst af at blive til fire fremfor kun tre. Zazu & Camys stærke bånd til hinanden og samme legemåde mm har helt klart givet noget ro - ifht at de har hinanden at lege med, og gør det RIGTIG meget.

 

Ayo & Liva er ikke til heeelt så meget leg - jo de vil gerne lege, sådan når det lige tager dem, men ikke så længe som Zazu & Camy gider - så det passer perfekt med at Zazu & Camy har hinanden, og Ayo og Liva kan deltage i det omfang de har lyst.

 

Og yderligere synes jeg det er fantastisk at når jeg tager til træning/på gåture med andre osv - så kan de inddeles i hold, så plejer det nemlig at være Zazu & Camy jeg er afsted med, og så har Ayo & Liva stadig hinanden derhjemme. På den måde er der ingen af dem der nogensinde er alene, da de helt klart har det bedst sammen :hjerte:

 

Men åååååh-ha jeg er stadig forfærdelig hvalpeskruk! Ser dog lidt problemer i at lufte fem hunde alene i flexline - det kan jeg sagtens med de fire vi har nu, men kan ikke lige se hvordan jeg skulle holde den femte line alene. Det er vidst egentlig største issue. :lol::sjov: Nå ja og så at Michael holder på fire er nok. Ok, han har også strukket sig ret langt fra kun at ville have EN hund til at have fire. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Missing . Hvilken opdrætter er han fra? Det er jo pt mine hvalpe planer, at sådan en krøltop flytter ind om nogle år.

 

De bor i nordsjælland og fik kennelnavn sidste år (mener jeg det var) Hvalpene var dog også DKK før navnet. De flytter dog lige om lidt, så er de ikke i nordsjælland mere. De har ingen hjemmeside

 

De har kun 4 hunde og ikke ofte kuld. Til gengæld er de helt igennem fantastiske. De har ingen avlstæve i øjeblikket. De regner først med at få en om halvandet års tid. Så skal hun være gammel nok, egnet osv, så det har lange og usikre udsigter. Men så godt at manden min er med på, at kommer der kuld, så SKAL vi have en. :mrgreen: ( og han vil helst ikke have flere end en)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen hvalpeplaner, da jeg ikke tror Pajko vil trives med hvalp, men jeg kigger ofte på omplaceringshunde. Det ender nok med en border collie, evt. border collie blanding indenfor de næste to år… Men min fremtid er lidt usikker efter næste år, så det er stort at få en hund mere, når jeg ikke aner hvad jeg skal og hvor jeg skal bo...

Link til indlæg
Del på andre sites

De bor i nordsjælland og fik kennelnavn sidste år (mener jeg det var) Hvalpene var dog også DKK før navnet. De flytter dog lige om lidt, så er de ikke i nordsjælland mere. De har ingen hjemmeside

 

De har kun 4 hunde og ikke ofte kuld. Til gengæld er de helt igennem fantastiske. De har ingen avlstæve i øjeblikket. De regner først med at få en om halvandet års tid. Så skal hun være gammel nok, egnet osv, så det har lange og usikre udsigter. Men så godt at manden min er med på, at kommer der kuld, så SKAL vi have en. :mrgreen: ( og han vil helst ikke have flere end en)

 

Hvor godt, så passer det jo perfekt til mine planer hvis der går flere år før der kommer guldklumper fra dem;) hyggeligt med en lille buzzer

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen hvalpeplaner, da jeg ikke tror Pajko vil trives med hvalp, men jeg kigger ofte på omplaceringshunde. Det ender nok med en border collie, evt. border collie blanding indenfor de næste to år… Men min fremtid er lidt usikker efter næste år, så det er stort at få en hund mere, når jeg ikke aner hvad jeg skal og hvor jeg skal bo...

 

De findes. Jeg var ude ved en border/lab blanding der var erhvervet via internat og hun er bare en guldklump, hun ville lige passe til dig og pajko:) Men de er allerede super glade for hende, så giver nok ikke slip;)

Link til indlæg
Del på andre sites

De findes. Jeg var ude ved en border/lab blanding der var erhvervet via internat og hun er bare en guldklump, hun ville lige passe til dig og pajko:) Men de er allerede super glade for hende, så giver nok ikke slip;)

 

Det gør de helt sikkert… Der findes mange border blanding heroppe. Der sidder en fin tæve i Tromsø, men jeg kan jo ikke have to hunde mens jeg studere. Så må vente… Hun er der - det ved jeg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Vi har hvalpeplaner, ja :) Vi planlægger lidt et kuld på vores ene BC tæve. Hannen er fundet. Lige nu venter vi bare på hendes sundhedsresultater, og er de i top, så regner vi med at skulle lave et kuld på hende til næste år, og selv beholde en af hvalpene :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...