Hop til indhold

Hvad har du lavet med din hund(e) i dag?


Maria84
 Share

Recommended Posts

Jeg har været hundesyg, med noget roskildesyge ting i 24 timer... Søndag fik de ingen gåtur. Da vi var ved mine bedsteforældre om aftenen og de var med og hyggede. Mandag skete der intet udover at Johna rullede sig i mit bræk :mums: prøv lige at spørg om det er en rar ting at skulle vaske en hund der sti ker af bræk, når man selv knækker sig konstant????

 

idag havde vi gæster til aftensmad og gik aftentur sammen med hende, hvilket gjorde at jeg var knap så observant som sædvanlig og En hare sprang op lige foran os :roll: karla nåede ikke langt væk før hun pænt vendte hjem til mor, men Johna fik en herlig løbetur :evil: og vente hjem med tungen nede ved knæene og et stort smil på læben... Heldigvis inden for få minutter...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 281
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

I morges kom min mentor og gik tur sammen med mig og hundene. Vi gik en tur der tog ca. en time. Hundene er helt vilde med hende, for de ved at når hun kommer så betyder det en god gåtur og godbidder :mrgreen:

Resten af dagen har de været med ude i haven indimellem. Det har været hårdt for dem, for vi er ved at bygge et hønsehus og hver gang vi hentede noget ind i haven skulle hundene lige godkende det først og generelt holde øje med hvad vi lavede. Det kan godt være hårdt arbejde for sådan nogle små hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca: Håber du har fået det bedre. Ellers god bedring :ae:

 

Jo tak, det var "kun" de 24 timer, så var det ovre igen... men føj for den! Igår slappede vi bare af og så gik vi en tur over på forboldbanerne om aftenene, så de kunne få lov at ræse lidt et sted hvor vi havde megen lille risiko for at møde vildt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo tak, det var "kun" de 24 timer, så var det ovre igen... men føj for den! Igår slappede vi bare af og så gik vi en tur over på forboldbanerne om aftenene, så de kunne få lov at ræse lidt et sted hvor vi havde megen lille risiko for at møde vildt ;-)

 

Det er godt at høre, for ja det er absolut ikke sjovt imens det står på.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var arbejde for mig, så normal morgen tur og få jeg kom hjem var vi lidt i haven mens jeg overvejede om vi skulle trodse truslen om tordenvejr og cykle til stranden eller ej

 

Men det gjorde vi vil sidst. Pyh 3 km hver vej med hundene i trailer kan mærkes i lårene. Og jeg var så klar til en dukkert da vi nåede stranden. Desværre pålandsvind, så bølgerne var ved at vælte Sheila og mysla skulle ikke nyde noget, så mest mig der fik fornøjelse af vandet

 

Resten af aftenen har vi slappet af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har holdt vagt ved en gammel syg hund, der ikke har spist siden torsdag aften, og kun har drukket ganske lidt siden. Vagtdyrlægens medicin har ikke haft den store virkning, men så længe tilstanden er stabil, venter de til i morgen med at beslutte hvad der skal ske videre. Der findes sjovere ting at lave med sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stod tidligt op og tog til Farum, hvor Anton går til træning. På vejen sad Anton fast i en automatisk dør, der kom en haderace på hans hold (han hader store hunde med meget pels) og det var kogende varmt, men han var stadig meget dygtig. Hjemme igen måtte manden bade Anton i koldt vand, mens jeg nuppede Petite ned på plænen og forsøgte at lave lektier med hende. Nu er jeg kommet fra arbejde og Petrine skal med i parken og træne, efter hun har knoklet med sit stress, gør vi meget ud af stressfri træning (dvs ingen tilskuere, ingen lyde, ingen fugle...ergo om natten).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Også god bedring herfra Kim.

 

Havde en god hundedag i går.... Morgen tur ca. 20 min med begge to... så ved middagstid tog lille Zeus og jeg alene afsted i en skov han ikke har været før... han er lidt "dum" til nye steder det hele skal efterses på nul komma fem og derfor trækker han afsted. Men det lykkes mig at få hans kontakt og vi gik fint en 4 km - det tog 1½ times tid - men vi trænede og hyggede os gevaldigt.

Vel hjemme igen fik frokost og tog så afsted på vores stier her i nabolaget med Walther en lille times tid han er ikke for god til den varme. Vi hyggede os fint.

 

Aftensturen blev kort for Walther bare lige en runde han havde det mega varmt i går... Zeus og jeg tog afsted en times tid - og trænede det var dejligt men føj det var varmt.

 

Så da kl. ca 20 i går aftes var der ro og der var kun lige plads til at tisse af i haven kl. 22 så gik begge hunde i seng ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi har vedligeholdt sin alenehjemmetræning, mens Calle var med mig inde i byen. Vi tog bussen ind(det tager godt ti minutter), steg af og gik så op og ned af gågaden. Nogle ville helt vildt gerne snakke med ham, og det var jo alle tiders hvis man spurgte Calle. Men der var jo mange som slet ikke så ham, så han fandt lidt ud af at det ikke nyttede noget at sætte sig ned med logrende hale så snart man så et menneske. Han fik dog et chok, da en lille tysk dreng løb skrigende efter ham. Det var lige mere end hvad han kunne klare. Forældrene var dog henne og sige hej til Calle bagefter og så var han glad igen. Og jeg fik da genopfrisket mit noget begrænsede tysk.

 

SÅ gik vi ned mod stationen, og jeg skulle lige have købt nogle perlenåle, og da butikken er sådan at han kunne være bundet af, så jeg kunne se ham hele tiden, så var det jo en fin mulighed for at han kunne være bundet af uden fare for at han blev taget af nogen. Det gik lynhurtigt ind og ud(tror ikke engang jeg var inde i 30 sekunder), og han sad jo bare stille og roligt og ventede. På stationen lavede vi samme nummer(blev nødt til at købe noget vand til os), men der kunne han se mig hele tiden og så peb han altså gevaldigt.

 

Så prøvede vi elevatoren ned til perronen. Vi gik her i et par minutter og fik sagt hej til et par mennesker og så tog vi elevatoren op igen. Så ventede vi på bussen og tog hjem igen.

 

Han tog det hele super pænt, og nu er han faldet om under spisebordet og tror han sover i et par timer, hvilket vist hører til sjældenhederne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft en meget stille og rolig weekend. Med lidt havearbejde, lidt sene aftengåture, hvor hundene er spasset helt ud og har fået brugt af overskudsenergien i det lidt køligere aftenvejr, ved at løbe og læbe og lege for vildt når de blev sluppet løs... Vi har soppet i den menneskeskabte sø / branddam vi har i byen og ædt græs til den helt store guldmedalje... Jeg har altid fået at vide, at det var noget de gjorde for at stabilisere maven, men jeg tror altså bare mine godt kan lide det :vedikke: De græsser som geder. Især i foråret, men også her om sommeren... Det sidste billede er fra sidste weekend. Hundene holder øje med min bedstefar - som piller kyllingekød af ben og derefter fodrer dem ved bordet :roll: Godt de har fanget, at den opførsel er kun ok ude ved mine bedsteforældre :lol:

 

10505021_10152370184297054_3315035092659530528_o.jpg

10364214_10152358334222054_4918600061907832430_n.jpg

10582975_10152368322482054_7616694308130521930_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har jeg lavet lidt specielt mad til en syg gammel hund der endelig har fået appetitten tilbage. Blissy skal ikke ud at gå tur de næste dage, men en smut til "Kattemor" i aften (ca 70 meter) går an hvis udviklingen holder. De andre hunde i huset er blevet forsømt de sidste dage, og det skal jeg til at rette op på.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag startede jeg dagen med at gå en morgentur med begge hunde på ca. 20 minutter. Herefter havde jeg tænkt at jeg skulle træne lidt med hundene, men de var vist blevet enige med hinanden om at det var for varmt til det pjat :mrgreen: Jeg skulle på arbejde i dag, så hundene var alene hjemme i 5 timer.

I løbet af dagen har de bare været ude i haven, når de har haft lyst til det. Her til aften tog vi dem så med en tur på stranden og hyggede os i omkring en time. Min kæreste og Anton var hurtig i vandet, men Kato turde ikke rigtig, så han skældte de andre to ud, når han nu ikke kunne være med til det sjove :lol: Jeg overtalte Kato forsigtigt til at gå ud i vandet, for jeg kunne se at han egentlig gerne ville være med og da han først var kommet i vandet var han næsten ikke til at få op igen. Han syntes det var rigtig sjovt at fange tang under vandet.

Nu er der ro herhjemme for i aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har absolut intet lavet idag. Fodersøg og lidt trickstræning i et par minutter, efter jeg kom hjem fra arbejde, men ellers har hundene passet sig selv i haven fordi jeg har haft lidt en off dag... overvejer om jeg orker at svinge mig op til en hurtig aftentur, eller om jeg bare skal opgive for i dag og gå i seng...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik totalt i hundene idag. Men mest andres hunde.

 

Startede dagen med en konsultation med en ny klient hvis hund ikke kan være alene hjemme. Det trækker altid tænder ud . Så en ridetur med min søster og til aften tog jeg begge pigee med til trænings teori for de ny hvalpehold. Det trækker endnu flere tænder ud på mig, men pigerne elsker at være med og demonstrerer beredvilligt hvor seje de er. Sheila viste dem til ug at der findes mange flere signaler i verden end kommandoer, ved at demonstrere alt det tegnsprog hun kan og som jeg primært bruger nu hvor hun hører dårligt. Og hun kom hver eneste gang jeg klappede af hende som er hendes nye indkaldsignal.

 

Så nu er jeg træt men vågen igen efter nogle timers søvn og kan som vanligt ikke sove fordi sådan en dag og folks spørgsmål kører videre i hovedet. Belastende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været en god hundedag. Vi startede dagen med en gåtur til havnen. Mine hunde elsker, at komme der, der er mange gode dufte. Hjemturen gik langs stranden. Hjemme fik både de firbenede og de tobenede noget, at spise. Senere blev køleskabet tømt for rester og det gav hundene noget, at lave med et godt søg på ca. 45 minutter. Så tog vi os en morfar. Eftermiddagsturen gik til vandet, hvor vi var ude, at svømme. Sidst på eftermiddagen var jeg ude og træne lidt apportering med Victor i en 1/2 time. Vi trænede markering, både enkel og dobbelt og til slut lidt feltsøg. Oskar har fanget mus i dag. Eller det vil sige, jeg ved ikke hvem der fangede den. Men det var Oskar der tog den af med livet. Det blev til lidt søg i aften. Vi fik ribben på grillen, men kødet var sejt, selvom der var rigeligt af det. Så det fik hundene glæde af. Vi sluttede af med en lille aftentur. Lidt bold leg, en øl til farmand og et glas rødvin til mor her, på bænken nede ved vandet, hvor vi sad og nød udsigten. Nu er hundene tumlet omkuld ude på græsset, farmand er i seng og jeg sidder og nyder mørket på terrassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går sov T det meste af dagen indtil eftermiddag - jeg havde meget ondt i ryggen og det kunne han helt sikkert mærke for han sov bare, med meget få tisse- og spisepauser, indtil klokken 16, hvilket jeg synes er meget usædvanligt for en 12 uger gammel hvalp. Jeg kunne ikke lade være at blive helt varm i hjertet over at han var så sød :lun: Derefter trænede vi lidt "sit", "down" (dæk) og "leave it", og jeg spredte lidt pølsestykker på gulvet herinde i værelset og på altanen - ikke at han fattede han skulle søge efter pølsen og at jeg ikke havde den i hånden, men det kommer nok med tiden, hehe :mrgreen: Lidt senere var vi ude at gå en lille tur i et område med græs (dem har vi også nogle få af her i Egypten :lol:) hvor vi mødte en meget sød kat - tror ikke det var en gadekat for den ville gerne hilse på mig, og lidt senere kom den meget tæt på T - måske 20 cm afstand - og jeg tror gerne den ville have hilst på T hvis ikke det var fordi han begyndte at lave lege-bukke-spring.

Link til indlæg
Del på andre sites

I morges gik vi en tur på en halv times tid, hvor Bobo fik lov til at apportere hans bold et par gange, indtil der kom en klein spitz forbi, som gerne ville lege lidt løbelege :hundifart: Så ville han til at humpe den stakkels lille hund, som blev totalt arrig - hvilket er forståeligt - og vi gik videre. På vej hjem mødte vi en dame, som vi støder på indimellem, der var ude at lufte hendes to pudler og en lille bichon-lignende hund, som hun passede. Den ene er altid lidt nervøs overfor ham, så han laver altid udfald, hvilket "moderen" ikke tager sig af - det er ret synd :( Den lille bichon tæve brød sig heller ikke så meget om ham, men Bobo har tydeligvis stor respekt for damerne, for han holdt sig rigtig pænt på afstand og lavede play-bow og gik spin-amok :lol:

 

Da jeg kom hjem fra børnehaven, gik vi en tur på en halv times tid igen. Her mødte vi kun en hund, som var travlt optaget af at følge efter sin far på scooter - om jeg fatter, at man gider lufte sin hund mens man sidder på sin flade :stupid: Nå, men bortset fra det var det en ret hyggelig tur :-)

 

Nu er vi næsten lige kommet hjem fra vores aftengåtur, som også var på en halv time. Han holder bare ikke til mere her i varmen, så jeg glæder mig til jeg kan hente en kølevest til ham i morgen! Der skete ikke det vilde og nu spiser han kyllingelår,- og bryst :mums: Tror ikke der sker så meget mere i dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...