Hop til indhold

Min hvalp tisser i søvne


Bazzo
 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Sidste søndag blev jeg den heldige ejer af en Golden Retriever-hvalp på 8 uger. Hun er utrolig nem, lærer hurtigt og er meget tillidsfuld og tryg... Men problemet er når hun sover, så er der 99 % af gangene en stor sø under hende. Hun tisser simpelthen i søvne. Hvad er årsagen til dette og er det almindeligt?

 

på forhånd tak for svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Sidste søndag blev jeg den heldige ejer af en Golden Retriever-hvalp på 8 uger. Hun er utrolig nem, lærer hurtigt og er meget tillidsfuld og tryg... Men problemet er når hun sover, så er der 99 % af gangene en stor sø under hende. Hun tisser simpelthen i søvne. Hvad er årsagen til dette og er det almindeligt?

 

på forhånd tak for svar :)

 

 

jeg ville nok få tjekket for blærebetændelse eller andet (inkontinens) - hvalpe tisser normalt ikke hvor de spiser og sover (tænker de skal være pænt trætte så?)

 

Ved du hvordan det var hos opdrætter? og startede renlighedstræningen allerede der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså ligger hun i søen af tis ?

 

Hvis det er tilfældet ville jeg nok i første omgang få undersøgt hende for urinvejsinfektion/blærebetændelse/krystaller i urinen.

 

Er hun helt rask, er den bedste løsning nok at sætte vækkeuret midt på natten, og gå ud med hende så hun kan tisse. Det er meget normalt at hvalpe ikke kan holde sig i 6-8 timer selvom de sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som de andre siger, så ville jeg nok også lige få hende tjekket for urinvejsinfektion. Det er ikke normalt at tisse i søvne og heller ikke normalt at sove i sit eget tis. Men når det er sagt, så var min den yngste et lille svin som hvalp og kunne snildt finde på at tisse i sin kurv / på et tæppe og så sove i det - dog ikke om natten - og hun var ikke syg... blot et lille svin :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen alle

 

Jeg stiller i forvejen ur og er ude 2-3 gange med hende mellem 24-06. Når hun ikke sover er hun nærmest renlig, men ja, vandet går simpelthen mens hun sover, og så ligger hun i det indtil hun vågner - når hun sover, sover hun helt igennem.

 

Hun sover ikke i bur - har fri bevægelse i huset og blicer lukket ud, så snart hun vågner om natten.

 

Troede det kunne være et kendt problem blandt hvalpe, at de simpelthen ikke kunne holde sig i de 3 timer de sover. Men så må jeg hellere få ringet til dyrlægen, hvis det er så unormalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Troede det kunne være et kendt problem blandt hvalpe, at de simpelthen ikke kunne holde sig i de 3 timer de sover. Men så må jeg hellere få ringet til dyrlægen, hvis det er så unormalt.

 

Det er normalt at de ikke kan holde sig i 3 timer, men de plejer at vågne når de skal tisse. Så en tur til dyrlægen vil bestemt ikke skade. Held og lykke med det - krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg lige kommet hjem fra dyrlægen, der havde en hurtig tid. Min lille vaps havde reddet sig en meget slem blærebetændelse og skal nu have penicilin. Og masser af kærlighed :)

 

Tak for jeres respons - ellers havde jeg nok ventet og set, men dyrlægen sagde at det gjorde ondt, så smertestillende får hun også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg lige kommet hjem fra dyrlægen, der havde en hurtig tid. Min lille vaps havde reddet sig en meget slem blærebetændelse og skal nu have penicilin. Og masser af kærlighed :)

 

Tak for jeres respons - ellers havde jeg nok ventet og set, men dyrlægen sagde at det gjorde ondt, så smertestillende får hun også.

 

Nåå lille pus - men dejligt at det ikke var mere alvorligt :)

 

Men ja, hun har helt sikkert haft smerter (ligesom når vi mennesker har blærebetændelse) så virkelig godt at du tog så hurtigt til dyrlægen ! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg lige kommet hjem fra dyrlægen, der havde en hurtig tid. Min lille vaps havde reddet sig en meget slem blærebetændelse og skal nu have penicilin. Og masser af kærlighed :)

 

Tak for jeres respons - ellers havde jeg nok ventet og set, men dyrlægen sagde at det gjorde ondt, så smertestillende får hun også.

 

Godt du kom hurtigt afsted :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, hvor er hun lækker <3 Husk dog at gå med hende ud og ikke bare luk hende ud - måske gør hun ikke alt det hun skal, fordi hun måske er lidt utryg alene ude i haven.

 

Ja, jeg fandt ud af de første dage, at der kun sker noget hvis jeg går med ud, så regnjakken ligger klar ved døren, så vi tager tisseturene sammen :)

 

smuksak :lun:

 

går det bedre med hende?

 

Det går bedre. Allerede på 1. dagen med smertestillende kunne man se hun kvikkede op. Hun har stadig nogle uheld mens hun sover, men det er betydeligt sjældnere end før. Og hun skal jo have penicilin til og med fredag, hvor vi skal have tjekket hende igen - så krydser vi fingre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...