Hop til indhold

hvordan vil jeres hunde helst forlades ved pasning?


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Når i får passet jeres hund har i så tænkt over hvordan i forlader den og fundet fremvtil noget den trives bedst med?

 

Og hvad virker beddt for lige jeres hund?

 

Jeg har lige afleveret mysla til pasning for weekenden.

For hende er det nemlig fint at jeg kommer med ind og når mysla så slapper af efter nogle minutter, så får passer nogle lækre godbidder at aflede med og jeg går.

Det er folk hun kender godt.

 

Det samme fungerer ikke så godt for Sheila. Hvis jeg skal forlade hende hos andre, så skal jeg være der et godt stykke tid inden og jeg skal tydeligt sige farvel og indikerer at hun skal blive der, som hvis hun skulle være alene hjemme. Altså, hun skal vide at jeg går.

 

Ingen af dem vil gå fra mig

 

Sheila skal helst hentes her hjemme. Det fungerer super. Jeg forlader hende, som skulle hun være alene og så bliver hun hentet efter nogle timer af passer hun kender godt. Så går hun glad med og er ikke spor pylret eller kiggede efter mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine vil ikke gå fra mig. johna kunne nok godt overtales tror jeg, hvis man bestak hende og afledte hende, men Karla går i æsel mode. Hun kan ikke trækkes væk. Jeg kan godt forlade dem, men der er tydelige ritualer der akal overholdes, så Karla ved at det ikke nytter at stå og stirre på døren....

 

Og hvordan gør i det så når de skal passes?

 

:-D

 

Sidst Sheila skulle passes havde jeg helt glemt at tænke over at hun har noget hun ikke så godt kan. Jeg havde bare fokuseret på mysla der blev passet et andet sted. Så stakkels Sille så jeg kørte fra hende, hvilket betød at hun hele aftenen sad i haven og kiggede efter mig. Jeg havde ikke sagt farvel som jeg skulle, så hun forstod det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været så heldig, at de i hele deres liv altid er blevet passet det samme sted, his mine (ex)svigerforældre, hvor Karla var i halvdagsdagpleje som hvalp, så det har været ret uproblematisk. Jeg afleverer dem der. Så længe hun ser mig gå og jeg tydeligt siger til hende: du skal blive hos Paul, hav det godt. Så accepterer hun det fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er vidst bare så glade for mennesker at det er ligemeget at vi ikke er der :lol:

 

De to store plejer vi at aflevere, passeren tager dem ud og gå, og når de kommer hjem er vi gået igen.

 

Ved de to små plejer vi bare at dumpe dem, de bliver altid passet hos de andre løver, så de har travlt med brydkampe så snart de kommer ind alligevel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så privilligeret, at Taiki kun passes i mit eget hjem, hvor min mor har egen nøgle, eller i sit eget tidligere hjem hvor min eks bor.

 

Så jeg forlader ham som skulle han være alene, og ca. en time eller to efter kommer min mor og låser sig ind.

Taiki bliver bare glad for besøget, og tænker ikke over at jeg er gået tidligere.

 

Foregår pasningen hos min eks, siger jeg bare hej hej, møsser ham og skrider. Han er jo hjemmevant det sted, og er sammen med sin menneskefar, så hvis han tilfældigvis er pjevs, skal hans "far" bare minde om sin eksistens, så bliver Taiki fin igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm...

 

Milo er går med hvem som helst, hvor som helst, når som helst! Har du en guf, en fr hånd til nus eller ser bare sød ud, så er han frisk :roll: Ikke megen loyalitet der! Så han bliver bare afleveret, bum!

 

Luna er så noget mere pjevs. Hun skal afledes med guffer og lækkert ben, hvis muligt. Ellers skal vi være der et par timer, så går det bedre. Hun vil ikke med på gåtur første dag, så kun hvis hun passes over flere dage "glemmer" hun at savne os - eller hvad hun nu gør. Hvis det er min gode venninde, så er der ingen problemer!

 

Mana er endnu ikke blevet passet, meeen tænker hun falder i samme kategori som Milo. Hun er mægtig glad for alle mennesker :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke med Maggie, som jo kun er 5 mdr. Mille og Bonnie er gennem mange år blevet passet i den samme pension ca en gang om året, hvor vi har taget en lille "uden hund ferie".

 

Begge hunde har, så vidt jeg kan se, været helt ok med dette. Når vi kommer, hilser vi jo på og sætter deres velkendte senge ind i det rum de skal have og tager hundene ud til er løbegård. Der er så meget de skal undersøge at de er ret optaget, når jeg siger at jeg smutter og de må have god ferie.

Når jeg henter dem er de glade, men klistrer ikke og de virker veltilpasse og friske. Jeg tror det har det godt. De får ikke den aktivering eller motion de er vant til, men for en uge går det nok - og så har de jo hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er som de fleste hunde i pensionen, det vil sige, jeg sætter deres ting på plads og går;) passerer tager hundene og går en tur og de kommer så tilbage til deres egne ting;)

sådan har de aller fleste hunde i pensionen det også, det vil sige, ejer og jeg hjælper hinanden med at pladserne deres ting, jeg overtager hunden og går en god tur rundt hvor aviserne læses og der hilses og nusses;) så går vi retur til boksen hvor deres ting er placeret og de fleste hunde falder straks til ro med et ben;) nogle hunde har brug for at jeg sidder på gangen et stykke tid;) og nogle ganske få må med ind hvor de så falder til ro;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sinus har aldrig været passet i en pension! Jeg har kun én der kan passe ham (ordentligt) og det er min veninde, som selv har 2 hunde. Der er han til gengæld vant til at komme, både på besøg og når han skal passes. Så han blir stående ved lågen og afventer om jeg kalder på ham eller ej. Kalder jeg skal han med hjem, men kalder jeg ikke - så OK, så skal han blive, det ved han og har det fint med det. Min veninde går meget op i at han skal "med ud og sige farvel" så han ved jeg er kørt. Hun vil ikke risikere at han går og leder efter mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lily er lidt ligeglad - Hun bliver som regel passet ved svigermor, hvor hun er født og opvokset. Hun har for travlt med at lege og hygge med bedsterne og de andre hunde til at savne os sådan rigtigt... Og bliver hun lidt pjevset har hun altid sin taske med. Da der er lidt kørsel ned til dem, plejer vi at blive i et par timer inden vi går. Nogle gange siger vi farvel, andre gange gemmer hun sig fordi hun ikke vil risikere at skulle hjem allerede :-) (Heldigvis vil hun meget gerne med hjem når vi henter igen)

 

Futte, derimod....... Han plejer blive passet ved mine forældre, som han faktisk er rigtig glade for. Han hygger og leger med deres lab/broholmer (som er så sød at trække tæppet ud af sin kurv så snart Futte kommer, som i "det må du låne":lun:), men savner os rigtig meget. Vi har prøvet på flere måder, og det der fungerer bedst er at vi har tid til at aflevere ham, slappe af, hygge lidt og så stille og roligt gå. Han vil helst med, men accepterer at blive. Derudover er det vigtigt at mine forældre er hjemme ved ham og ikke er pressede og stressede de første timer. Er der pres på når han lige er kommet og de derefter tager afsted, glemmer han at han godt kan finde ud af at være alene hjemme sammen med Simba. Især efter vi har fået de små hunde er det svært for ham at blive passet.

 

Arne har vi ikke rigtigt nogen erfaringer med endnu, men da han også er født og opvokset ved svigermor, samt har boet der siden han blev fjernet fra sit nye hjem i sommers, tror jeg ikke det bliver noget problem at aflevere ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...