Hop til indhold

Hvor længe kan hunde holde sig?


Jane
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt i søvn på sofaen i går aftes og vågnede først kl. 2 nat. Hundene kiggede på mig, som var jeg åndsvag, da jeg ville lufte dem til nat. De gad ikke ud og jeg var nem at overtale til at vi sprang natturen over. De havde sidst været ude kl. ca 18.30. Vi sov til kl. 7.30 og var afsted på morgenturen ved 8 tiden.

 

Så er det jeg er kommet til at tænke på hvor længe en hund kan holde sig? Jeg ved med mig selv at hvis jeg trænger og ikke lige er i nærheden af et toilet, ja så er det en lettelse, når jeg endelig kan komme på en. Jeg kan hellere ikke sove hvis jeg skal, men hundene de sov som de plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er forskelligt fra hund til hund.

 

Min den gamle Milo kan holde sig næsten 24 timer tror jeg! Hvis det virkelig regner og blæser, så vil han intet! Selvom man går ud med ham, han står bare og ryster til han kan komme ind - og det kan altså godt give nærmest et døgn hvor der ikke sker noget.

 

Luna, hun kan ikke holde sig nær så længe, men 12 timer går. Vi kan godt aftentisse kl 22 og så først gå tur kl 10, det virker hun fint okay med.

 

Har faktisk tænkt om det måske er nemmere for hanhunde end tæver at holde sig længe??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes mine kan holde sig i længe.

 

Det er ikke altid at Walther gider ud at nattisse kl. ca. 22 så han plejer at holde sig fra en kl. 1930 stykker til 0500 næste morgen til hverdag og i weekender til kl. ca 7 ;-)

 

De er alene hjemme 9 timer hver dag der holder de sig også .... rekorden er til nytår da holder Walther sig mellem 16-18 timer for han tør ikke gå ud når der er fyrværkeri. Det er dog ikke en rekord jeg er stolt over - så i år vil vi være lidt mere forberedt.

 

Men generelt set tror jeg de kan holde sig rigtig længe :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nok en prik med det der. Jeg lufter, så de kommer af med både det ene og det andet kl. 23.00 - og så igen inden kl. 08.00.

 

Men jeg tror egentlig ikke det ville være noget problem at lægge 2-4 timer oveni :-)

 

Det plejer jeg også. Mit spørgsmål gik på hvor længe en hund kan holde sig? På et eller andet tidspunkt må den blive så trængende, at den ikke kan holde sig længere. Jeg har hørt om hunde, der har holdt sig næsten et døgn f.eks nytårsaften. En hund vi havde i min barndom kunne nemt holde sig, når det regnede. Sagde vi at der var en mis, så strøg hun ud i haven og blev på den måde narret til at blive luftet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine holder sig ofte 12- 13 timer. Vi gåt nemlig aftentur mellem 18-20 typisk og så er de oftest ikke ude igen før næste morgen mellem 7.30 og 10, alt afhængig af omvjeg har fri eller ej.

 

Til nytårsaften holder Sheila sig også voldtsomt længe uden at det tilsyneladende voldrr hende problemer.

 

Generelt kan jeg sige at hvis det bare er tisse de skal så går det fint at vente længe, men skal de først prutte så skal de afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er i haven sidste gang ved 22:30 tiden. Så kommer de ud ved 7:30-8 tiden om morgenen - i weekenderne kan der smutte en times tid mere. De er typisk de to af mine som er ude om morgenen - Oscar gider ikke altid og kan snilt vente til vi går formiddags tur - regner det går han under ingen omstændigheder ud. Selvom de kan holde sig så er det da tydeligt de skal tisse når de så først kommer ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmålet er nok om man kan sige hunden holder sig eller om den bare kan gå længe mellem at skulle ud

 

Selvom der kan gå længe i mellem mine behøver ud, så virker det som om det skal gå ret stærkt hvis de rent faktisk har behov for at komme ud men bliver nødt til at holde sig. . .

 

Mine kunne sagtens slat tisse hver time hvis det var det man er vel han hund ;-)

 

Walther kan sagtens holde sig længe og har ikke travlt med at komme ud - hvis der er gået mange timer.

Zeus derimod skal skynde sig ud inden han kan sige hej, også tisser han nok en 20-30 sekunder med en stor stråle, også kan vi sige hej, Walther skal mere tisse lidt af gangen og så mange steder som muligt :stupid: og kun på gå turene så vi rigtig kan markere....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er forskelligt fra hund til hund.

 

Min den gamle Milo kan holde sig næsten 24 timer tror jeg! Hvis det virkelig regner og blæser, så vil han intet! Selvom man går ud med ham, han står bare og ryster til han kan komme ind - og det kan altså godt give nærmest et døgn hvor der ikke sker noget.

 

Luna, hun kan ikke holde sig nær så længe, men 12 timer går. Vi kan godt aftentisse kl 22 og så først gå tur kl 10, det virker hun fint okay med.

 

Har faktisk tænkt om det måske er nemmere for hanhunde end tæver at holde sig længe??

 

Tror jeg ikke. Begge mine holder sig snildt i 15 timer, de par dage om året hvor det er nødvendigt for mig at æde min samvittighed og lade dem være alene så længe. Og virker ikke synderligt desperate efter at skulle ud når jeg kommer hjem. Karla kan holde sig i et døgn hvis sneen er dyb - for så vil hun ikke ud. Johna også hvis det regner meget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med på at det er meget forskelligt fra hund til hund. Futte vil nok godt kunne holde sig i 16-18 timer, og vil hellere bide sit ben af end at risikere at tisse indenfor. Lily, derimod, kan sjældent gå 4 timer uden at skulle tisse (af samme grund har vi en "hundebakke" herhjemme, hvilket har gjort at vi ikke længere skal vaske gulve 3 gange om dagen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Leah har for ikke så længe siden holdt sig i næsten tre døgn. Eller, hun har tisset som normalt i den periode men ikke skidt. Overhovedet.

 

Hun skulle holdes i ro pga en skade, og da vi var væk en weekend, passede min hundesitter dem. Hun tog hende ud mange gange, men hun nægtede at skide i kort snor med hundesitter. Så da jeg kom hjem og tog hende ud, sked hun 3-4 gange indenfor 10 minutter. Stakkels lille blufærdige Leah. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Leah

 

Måske hunde har en større evne til at sætte produktion en i stå i hvile end vi har?

 

Det tænker jeg ja. Selv ved små hundehvalpe, som stadig skal ud hver anden time om dagen, kan jo som oftest sove igennem om natten uden at skulle tisse... Tænker også det er derfor, at mine ikke virker synderligt desperate efter at tisse efter 15 timer alene, der sover de jo bare....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...