Hop til indhold

Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Du har helt ret! Vi er ikke ens, og skal alle respektere hinanden - bl.a. derfor jeg samler op efter min hund :blink:

Nu er det bare tit sådan (ved godt at jeg generaliserer nu) at de folk der ikke vil ha' en lortepose i deres skraldespand heller ikke vil ha' lorten liggende på fortovet....og de må på et eller andet plan jo også acceptere mig og min hund - og min måde at løse problemet på, ikke? Og så længe jeg ikke tramper rundt på deres matrikel for at finde skraldespanden, tjaaa - så har jeg svært ved at se problemet.

 

Her i sommer hvor det var rigtig varmt, rigtig længe, var der en af hundenaboerne der havde samlet en lort op og smidt den i vores genbos skraldespand. Genboerne var ude at rejse i en måned, så spanden blev ikke brugt/tømt. Den lort der var smidt i, blev simpelthen til klamhedslortevæske der flød ud i bunden, så de var nødt til at bestille en spuling af deres spand da de kom hjem. Det er derfor jeg ALDRIG kunne drømme om at smide en lortepose i en tom skraldespand - der skal lige ligge et par fyldte skraldeposer.

 

I øvrigt er jeg en af dem der af og til smider poserne i naturen. De selvopløselige, selvfølgelig..... Det hidser folk sig også ret meget op over (nok mest fordi de ikke ved at de er selvopløselige).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 148
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man bruger flexline eller en snor, som af en eller anden grund ikke passer, KUNNE man jo være lidt fix på fingrene og montere den på et stykke fra en anden snor der passer og sætte stykket fast i håndtaget.. Man kan også overkomplicere tingene.. Jeg ville aldrig i livet smide mine hundes puh i andres affald - jeg har jo min egen skraldespand, som jeg kan bruge.. Og hvorfor gøre sig uvenner med andre af princip - naturligvis samler jeg altid op, selv langt inde i buske eller i højt græs - orker ikke diskussioner med emsige mennesker og vil hellere gøre mit til, at vi hunde-ejere kommer i bedre lys..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man bruger flexline eller en snor, som af en eller anden grund ikke passer, KUNNE man jo være lidt fix på fingrene og montere den på et stykke fra en anden snor der passer og sætte stykket fast i håndtaget.. Man kan også overkomplicere tingene.. Jeg ville aldrig i livet smide mine hundes puh i andres affald - jeg har jo min egen skraldespand, som jeg kan bruge.. Og hvorfor gøre sig uvenner med andre af princip - naturligvis samler jeg altid op, selv langt inde i buske eller i højt græs - orker ikke diskussioner med emsige mennesker og vil hellere gøre mit til, at vi hunde-ejere kommer i bedre lys..

 

Man kan også HELT overse ironi (det er sådan en slags humor):blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

I øvrigt er jeg en af dem der af og til smider poserne i naturen. De selvopløselige, selvfølgelig..... Det hidser folk sig også ret meget op over (nok mest fordi de ikke ved at de er selvopløselige).

 

 

Det virker da også lidt blondineagtigt? Hvorfor ikke bare lade lorten ligge, hvis den alligevel skal blive derude?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også HELT overse ironi (det er sådan en slags humor):blink:

 

Anne, jeg kender sandelig godt ironi, men jeg forventer ikke, at når der bliver efterspurgt en løsning og jeg hjælper folk, at du så skal gøre dig smart på min bekostning - måske MENTE du det rent faktisk og så ville jeg bare hjælpe igen. Der er noget der hedder pli - lær det.. Og det var ikke ironisk ment..

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne, jeg kender sandelig godt ironi, men jeg forventer ikke, at når der bliver efterspurgt en løsning og jeg hjælper folk, at du så skal gøre dig smart på min bekostning - måske MENTE du det rent faktisk og så ville jeg bare hjælpe igen. Der er noget der hedder pli - lær det.. Og det var ikke ironisk ment..

Nå nå godt ord igen ;) smil det hjælper

Link til indlæg
Del på andre sites

I den by hvor mine forældre bor, er der næsten ingen offentlige skraldespande. Man kan sagtens gå flere kilometer, uden at se en. Der har jeg altid brugt folks private skraldespande. Forudsat at de står ud til vejen. Jeg går ikke ind på grunden og leder, men ude ved fortovet og forreste del af indkørslen.

 

Ellers bruger jeg alle slags skraldespande til rådighed, eneste jeg undlader, er dem med lås på..

 

Hvis jeg f.eks er i skoven eller andet natur, og hunden skider på stien, kan jeg også godt finde på at samle den op, og lægge posen til side, for så at tage den på vejen tilbage. Er dog lidt bange for at blive spottet og mistænkt for at smide den. Eller for at ende på en anden tilbagevej og glemme den!

 

 

Hellere lort i fremmedes skraldespande, end på fortovet. I mine forældres by er der absolut ingen offentlige skraldespande på villavejene, så der ville alternativet være at smide lorten ud.

hvis nogen råbte af mig af den grund, kunne jeg nok godt overveje at tømme posen. På deres fortov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger den på skolen, og ingen siger noget til det.

 

Men du tage fejl i at du ikke skal samle op... Lader du din hunds efterladenskaber ligge på fortovet, kan du straffes med bøde. ... lige som du kan hvis du efterlader andet affald på offentligt område

som jeg ser det er det bedre at låne en privat spand end ikke at samle op... eller samle op for så at smide posen :damn:

måske er det lige så meget om området betragtes som offentlig sti der irreter folk.... hvad siger de i boligforeningen.... jeg bor til leje og vi har skilt om privat grund, så hvis folk render ind i hvad der er vores fælles have ville det irritere mig.

 

 

enkelte gange har jeg brugt en ud for en villa... men ellers planlægger jeg så hunden helst har prutter så det passer med 1 af de offentlige skraldespande... og vi har måske 5 steder med 1 (så er der jo mange ved skolen men tæt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det svært med det der. Jeg har ikke noget imod en enkelt pose i min skraldespand- men hunde er jo vanedyr og besøger ofte samme sted, hvis 3 hunde besørger hver dag ved min hæk- jeg har 14,dages tømning- så ligger der faktisk 3 x14 poser i min skraldespanden - og det stinker om sommeren.

Så jeg synes man skal tænke sig godt om, når man bruger andre folks skraldespande

Det der gør mig mest gal er poser der hænger i træerne eller smides ude i skoven. Jeg har aldrig fattet at man samler op ude i skoven for så at smide posen i skovbunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider dem aldrig i private i den forstand, at jeg ikke smider den i folks private enkeltspande. Men ved boligblokke hvor man er mange om en container ser jeg ikke problemet, ville heller ikke selv have et problem med det. Smider dem også i offentlige, skoler, institutioner osv. Og har aldrig fået bøvl for det :)

 

kommer da helt an på om du skal ind på det private fælles område

 

stod vores spande ved vejkanten ville jeg ikke havde et problem, men når det skal ind i haven så nej... så det altså ligeså meget privat som andre haver

 

nu tjeker jeg ikke... og der kommer jo lort fra de hunde der bor her.... så det er egentlig kun det at folk går ind i haven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Herovre risikerer man en ret stor bøde hvis man ikke samler op efter sin hund i/omkring byer og parker, omkring ca tusind kroner! Og på mange offentlige skraldespande opfordres der er til at bruge dem til hundeposer også, hvis der ikke er en "hundespand" i nærheden. Jeg kan godt finde på at putte en pose i en privat skraldespand hvis den står til tømning ude ved vejen, men ellers bruger jeg enhver anden skraldespand jeg kommer forbi.

 

faktisk gælder det alle steder med forbud mod at smide affald.... så også i skov og på strand

Link til indlæg
Del på andre sites

 

I øvrigt er jeg en af dem der af og til smider poserne i naturen. De selvopløselige, selvfølgelig..... Det hidser folk sig også ret meget op over (nok mest fordi de ikke ved at de er selvopløselige).

 

 

selv hvis de er selv opløslige finder jeg det klamt - de stadig ulækre at træde i

+ du smider stadig affald i naturen på den måde, og risikere derfor bøden

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset om en pose er biologisk nedbrydelig, så er der stadig dyr, der kan komme galt afsted og fx sidde fast i posen indtil den er nedbrudt, hvilket jo tager noget tid- det er jo ikke som at smide et æbleskrog! Desuden ser det da træls ud og andre hunde kan jogge i din halvnedbrudte lortepose i hele den ekstratid det tager i forhold til en uindpakket lort, at blive nedbrudt. Tænk hvis vi alle smed disse poser i naturen - hyggeligt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker da også lidt blondineagtigt? Hvorfor ikke bare lade lorten ligge, hvis den alligevel skal blive derude?

 

Men larverne dør efter 2-3 dage:blink: Ergo ingen smitterisiko efter et par dage. Hvis lorten bliver liggende, kan den potentielt smitte indtil larverne dør.

Smitterisikoen er da væk når den ligger i en pose, fremfor bare at lade den ligge :blink:

 

Præcis:5up:

 

Anne, jeg kender sandelig godt ironi, men jeg forventer ikke, at når der bliver efterspurgt en løsning og jeg hjælper folk, at du så skal gøre dig smart på min bekostning - måske MENTE du det rent faktisk og så ville jeg bare hjælpe igen. Der er noget der hedder pli - lær det.. Og det var ikke ironisk ment..

 

Haha, du er sgu sjov:sjov:

 

Eller i hvert fald udsat, til posen går i opløsning...

 

Som sagt, larverne dør efter 2-3 dage.....

 

selv hvis de er selv opløslige finder jeg det klamt - de stadig ulækre at træde i

+ du smider stadig affald i naturen på den måde, og risikere derfor bøden

 

Jeg smider den langt ind i tæt krat, så der er ingen risiko for at nogen træder i den. Bøden tager jeg gerne..... Men det ville komme bag på mig hvis nogen fik en bøde for at smide noget der går i opløsning (og i øvrigt i den proces ikke skader naturen). Det svarer lidt til at smide en bananskræl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fuldstændig ligemeget hvor du smider din lortebæ pose også selvom den er lavet af nedbrydeligt materiale.

Nedbrydningen afhænger af vejr og vind og kan i de fleste tilfælde vare op til flere år - så lad være at smide jeres lorte poser i naturen - så er det bedre at lade lorten ligge så går der trods alt kun et par måneder før den er væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke så meget at slæbe på efter Saga, men venter til jeg finder en offentlig eller kommer hjem. Har det ikke helt fedt med at smide ting i andres private ejendom og lade dem betale for at kommer af med min hunds lårt...:genert:

 

Og som ivrig bruger af danmarks største skov og rebild bakker, så må jeg sige at vi er pænt gode til at grisse i naturen. Det kan godt være at det er nedbrydeligt og alt det der, men det er fame ikk kønt at se på, når man glad kommer gående. Men det er nu ikke hundelorte der er min største frygt når jeg er derude, men mere fårepøller og hestepærer i en lid strøm af og til. Til stor glæde for hunden, og megen "lad nu være med at æd andres lort" fra mig af..:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er fuldstændig ligemeget hvor du smider din lortebæ pose også selvom den er lavet af nedbrydeligt materiale.

Nedbrydningen afhænger af vejr og vind og kan i de fleste tilfælde vare op til flere år - så lad være at smide jeres lorte poser i naturen - så er det bedre at lade lorten ligge så går der trods alt kun et par måneder før den er væk.

 

Igen, der er jo i perioder (ret jævnligt, endda) smitte med en dødelig sygdom i lortene. Derfor er den dårligste ide i verden at lade lortene ligge. Man kan sagtens diskutere om det er hensigtsmæssigt at smide poserne, men det er jo nu engang ikke emnet i denne tråd:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider den langt ind i tæt krat, så der er ingen risiko for at nogen træder i den. Bøden tager jeg gerne..... Men det ville komme bag på mig hvis nogen fik en bøde for at smide noget der går i opløsning (og i øvrigt i den proces ikke skader naturen). Det svarer lidt til at smide en bananskræl.

 

 

stadig væk

 

det ikke pænt + nogle mennesker og dyr går gennem tæt krat

og dyr kan komme til skade

 

og ja jeg tror faktisk du i teorien kan få en bøde for at smide en bananskræl..

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, der er jo i perioder (ret jævnligt, endda) smitte med en dødelig sygdom i lortene. Derfor er den dårligste ide i verden at lade lortene ligge. Man kan sagtens diskutere om det er hensigtsmæssigt at smide poserne, men det er jo nu engang ikke emnet i denne tråd:blink:

 

Eftersom du i realiteten smider dine prutteposer i vores alle sammens natur og behandler den som en skraldespand, så er det vel emnet.

 

Det er så pokkers nemt at tage sine egne hundes puhposer med hjem i ens egen skraldespand - hvorfor skal det være en diskussion overhovedet - din hund - dit ansvar!

 

Lad os sige, at du boede direkte ved siden af en legeplads, hvor mødre jævnligt skiftede deres babyer - ville du synes at det var ok, at de dumpede x antal puhbleer i din skraldespand om ugen - og jo, det er det samme! Eller kastede deres biologisk nedbrydelige bleer ind i krattet ved din have?

 

Vi har som hundeejere i forvejen problemer med manglende forståelse fra resten af befolkningen - hvorfor føje spot til skade og vifte dine "nedbrydelige" poser om næsen på andre? Hvis vi nu alle tog lidt ekstra hensyn, så kunne det være at folk blev mere overbærende med os tossede hundeejere

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...