Hop til indhold

Dogwhisperer Henrik L., endnu engang


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 104
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der er blevet efterlyst utilfredse kunder fra Henrik L. og her har Dyrefondets blad en historie om netop det

 

 

 

http://www.bladetfordyrevenner.dk/dyrefondet/magasin/26/4/

 

Helt uden at kritisere HL (må være træt....) - hvad sker der for at de mennesker har fået en rotte? "Sådan en har vi jo altid haft", ja godmorgen!!!!

 

Hvad er det i øvrigt for noget reality HL har deltaget i?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi der ingen krav er om at ma n skal vide hvad man gør - det er jo "bare" dyr :-(

 

 

men kan han ikke blive dømt for dyremishandling... og frataget retten til at havde med dyr at gør?

 

ved godt det svært og alt muligt... men det kan da ske... og med de historier man hører burde der være nok til en sag...

 

har så ondt af dyr (og ejere) der kommer i hænder på den slags trænere

Link til indlæg
Del på andre sites

men kan han ikke blive dømt for dyremishandling... og frataget retten til at havde med dyr at gør?

 

ved godt det svært og alt muligt... men det kan da ske... og med de historier man hører burde der være nok til en sag...

 

har så ondt af dyr (og ejere) der kommer i hænder på den slags trænere

 

Det tror jeg næppe han kan. I et land hvor man må kastrere griseunger uden bedøvelse, skære halerne af lam, udsætte slagtedyr for det de bliver udsat for er det Henrik laver jo ingenting, han gør en hund ked af det, det er det.

Det skal vel også kunne bevises, at han mishandler hunde og det er en tolkning, da der ikke er en præcist formuleret lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg næppe han kan. I et land hvor man må kastrere griseunger uden bedøvelse, skære halerne af lam, udsætte slagtedyr for det de bliver udsat for er det Henrik laver jo ingenting, han gør en hund ked af det, det er det.

Det skal vel også kunne bevises, at han mishandler hunde og det er en tolkning, da der ikke er en præcist formuleret lov.

 

 

det har du desværre nok ret i....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du ligefrem den er målbar? :shock:

 

Jeg mener, han trækker jo vejret. Det kræver vel et eller andet:mrgreen:

 

Ej, er sådan lidt i dårligt hundehumør efter en dum omplaceringsannonce igår, og nu med HL, så bliver jeg bare så ked af det på hundes vegne:( Jeg kan slet ikke forstå hvordan han bare kan overse alle de dæmpende signaler, og så bare straffe i en uendelighed.

 

Jeg så videoen af hans stald. Av i min mave:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Ninjamor skriver, kan det næppe overraske, at man ikke rigtig kan gribe ind, når man accepterer de overgreb der ellers sker på dyr i vores samfund.

 

Omvendt kan man godt, i et samfund hvor det kræver en formel uddannelse at arbejde fuldtid i en dyrehandel, blive lidt overrasket over, at enhver idiot, helt uden nogen uddannelse kan få lov til at "træne" hunde, endda uden nogen form for overvågning af hvad man laver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, han trækker jo vejret. Det kræver vel et eller andet:mrgreen:

 

Ej, er sådan lidt i dårligt hundehumør efter en dum omplaceringsannonce igår, og nu med HL, så bliver jeg bare så ked af det på hundes vegne:( Jeg kan slet ikke forstå hvordan han bare kan overse alle de dæmpende signaler, og så bare straffe i en uendelighed.

 

Jeg så videoen af hans stald. Av i min mave:(

 

At trække vejret er en slags refleks, det behøver ikke være udtryk for intelligens...hvilket han jo er et tydeligt bevis på.

 

Jeg kan tude ved tanken om alle de hunde, der har været omkring hans "træning". Men også over alle de hundeejere, der uden omtankte kan finde på at efterlade deres hund til sådan et projekt. :megaked:

Hvad får folk til at tro man kan opdrage/træne en hund på 48 timer, hvoraf de første timer bare er ved at være efterladt alene i en stald? - Og hvordan kan man finde på at efterlade sin hund hos en vildt fremmed (dovenskab?) :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er virkelig ikke sjov læsning. Gud, hvor har jeg dog ondt af den hund... Og ja, af alle de hunde som skal igennem sådan et ophold!

Man kan jo kun håbe at flere og flere deler deres oplevelser af stedet.

 

Ærligt, så forstår jeg slet slet ikke, at man kan finde på at sende sin hund afsted i 48 timer hos nogle mennesker man slet ikke kender, og helt uvidende om hvad det ophold indeholder.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...