Hop til indhold

Agilitytræning 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

det er han netop virkelig god til i træning, men knap så god til konkurrencer. Det generer mig ikke, jeg har ikke ambitioner om at blive verdensmester.

 

Ja, det er også typisk at der bliver skruet lidt ned for intensiteten i leg, når de er pressede pga. miljø. Det kommer helt sikkert med træning - masser af leg og masser af gode oplevelser i

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er der andre end mig der har/har haft en hund der løber 200% hurtigere hjemme eller til træning end til stævne? Både min veninde og jeg har det problem. Alle siger det kommer med tiden, men jeg ved ikke...

 

Leah har bare fuld knald på herhjemme og til træning, men til stævner er hun mere "forsigtig" og skal endda lokkes lidt nogle gange. Jeg ved godt det bunder i lidt usikkerhed omkring omgivelserne/larm og aktivitet alle vegne, men man skulle synes hun har været til nok stævner efterhånden til at hun burde føle sig tryg nok.

 

Er der andet end erfaring der hjælper?

 

Skal lige siges, at der er nogle steder hun er hurtigere end andre, hvilket jeg tolker som mere tryg, og jeg selv har normalt aldrig nerver på, så jeg tror ikke det er mig der er årsagen. Jeg havde for allerførste gang en smule nerver på til sidste stævne, men der løb hun faktisk bedre end mange andre gange. :vedikke:

 

Ja, Dexter er ligesådan. Folk bliver også ved med at sige til mig at det kommer med erfaringen. Han er jo ikke sådan udadtil en meget nervøs hund, men han tænker meget over tingene, og der er andre ting der indikerer at han ikke er 100% så tryg som hjemme.

 

Karla er modsat og har altid været det. Hun tænder på, at jeg tænder. Så hun løber hurtigere / er vildere / kører højere til konkurrencer. Johna løb meget få konkurrencer før hun blev pensioneret. Men jeg synes ikke hun var anderledes til hverken den ene eller den anden side. Wilma kunne jeg derimod godt forestille mig ville være en hund der kunne lade sig mærke af en konkurrencesituation. Hun er enormt følsom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Wille elsker at løbe stærkt. Ting hvor man skal stoppe er totalt overvurderede - jeg ser allerede for mig, endnu en feltkøter in the making :stupid: Men hvis der findes en federe forhindring end vippen, så har hun endnu ikke fundet den....

hvis jeg kan indlære solide felter, så kan du fandme også! Dexter fik ikke lov at løbe over feltforhindringerne før han vidste hvad han skulle for enden.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis jeg kan indlære solide felter, så kan du fandme også! Dexter fik ikke lov at løbe over feltforhindringerne før han vidste hvad han skulle for enden.

 

Hun har ikke været på andre af dem end vippen. For nej, hun skal ikke have lov at blæse rundt på dem før hun kan løbe henad balancenedgangen fladt på jorden og stoppe. Lige nu stopper hun hvis vi mun tager halvdelen af den. Men kommer hun op i fart, så løber hun af, hvis jeg så siger hov, så bakker hun pænt tilbage og stiller sig.

 

Karla havde jo sådan set fine felter i tidernes morgen, men jeg pissede dem væk. Johna har superb ståfelter. Så jeg ved at selv jeg kan indlære dem :mrgreen: men Wilma synes at stoppe er overvurderet :lol: men med de lange stylter hun render rundt med tør jeg ikke satse på løbefelter...

 

Hun stopper iøvrigt fint på vippen 2o2o. Men den er hun jo også nede i fart på.

bonusbilleder af langbenet blondine

 

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil gerne begynde til agility med Chica, og har et par spørgsmål.

 

• Skal hunden have gået til lydighedstræning først?

 

•Og er det fint med en hund på snart 2 år?

 

• Kan alle hunde agility?

 

Det er en god ting at basis lydigheden er på plads. Hunden kan arbejde hos fører uden snor på, hund kommer når der bliver galt, hun kan sættes af og blive. Om du saåkal have gået på lydighedshold først afhænger af dit træningssted. Jeg kræver det ikke af mine kursister, andre steder gør de.

 

2 år en en fin alder at starte. Alle hunde kan løbe agility og hygge sig med det, så længe ejers ambitioner matcher hunden. Du sagtens løbe agility med en eurasier, men du bliver ikke verdensmester. Men på hyggeplan kan alle være med. Jeg har alt fra chihuahua til spinone på hold lige nu. Og en eurasier også. Har faktisk haft 2 eurasiere på hold.

 

billeder af et par af mine kursister - som du kan se, meget forskellige hunde. Og billeder af de to eurasiere. Bestla - siddende på toppen af A - var en rigtig spidshund. Hun løb hvis det passede hende og ellers ikke. Tøsen - som leger med min Johna her - er en ganske fin agilityhund og løber også stævner.

 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en god ting at basis lydigheden er på plads. Hunden kan arbejde hos fører uden snor på, hund kommer når der bliver galt, hun kan sættes af og blive. Om du saåkal have gået på lydighedshold først afhænger af dit træningssted. Jeg kræver det ikke af mine kursister, andre steder gør de.

 

2 år en en fin alder at starte. Alle hunde kan løbe agility og hygge sig med det, så længe ejers ambitioner matcher hunden. Du sagtens løbe agility med en eurasier, men du bliver ikke verdensmester. Men på hyggeplan kan alle være med. Jeg har alt fra chihuahua til spinone på hold lige nu. Og en eurasier også.

 

Synes jeg har lært hende rimelig basis. Kan du komme med nogle eksempler?

 

Tænker også, det bliver på hygge-plan. Vil bare gerne tilbringe mere tid med min hund og hygge mig med hende, på en anderledes måde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg har lært hende rimelig basis. Kan du komme med nogle eksempler?

 

Tænker også, det bliver på hygge-plan. Vil bare gerne tilbringe mere tid med min hund og hygge mig med hende, på en anderledes måde :-)

 

Basislydigheden mener jeg de ting jeg nævner: arbejd hos fører uden snor på, kommer når der bliver kaldt, sit og bliv. Hvis de tre ting er rimeligt på plads, så har man en fin start.

Link til indlæg
Del på andre sites

Basislydigheden mener jeg de ting jeg nævner: arbejd hos fører uden snor på, kommer når der bliver kaldt, sit og bliv. Hvis de tre ting er rimeligt på plads, så har man en fin start.

 

Det har hun allerede lært :-)

Vi har gået kort ved en pensioneret hundetræner, og hun kan måde lystre når jeg kalder, komme på plads, blive og sitte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige dele en sindssyg hændelse der skete for min veninde til et stævne i sidste weekend. Hendes Golden skulle igennem en tunnel, og på en eller anden måde blev hans hale fanget i det velcro der holder sandsækkene ved indgangen. Han gik helt i panik og trak sandsækkene med ind i tunnelen, som kollapsede og fangede ham endnu mere.

 

Han skreg og brølede indtil de fik ham befriet. Halen var heldigvis ikke brækket, og han har det fint. De kom herhjem i dag og han tog tunnelen uden at tøve. Jeg kan ellers forestille mig at nogle hunde aldrig ville tage en tunnel igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil lige dele en sindssyg hændelse der skete for min veninde til et stævne i sidste weekend. Hendes Golden skulle igennem en tunnel, og på en eller anden måde blev hans hale fanget i det velcro der holder sandsækkene ved indgangen. Han gik helt i panik og trak sandsækkene med ind i tunnelen, som kollapsede og fangede ham endnu mere.

 

Han skreg og brølede indtil de fik ham befriet. Halen var heldigvis ikke brækket, og han har det fint. De kom herhjem i dag og han tog tunnelen uden at tøve. Jeg kan ellers forestille mig at nogle hunde aldrig ville tage en tunnel igen!

 

Ok, det var da et totalt freak accident! Har aldrig hørt eller oplevet noget lignende. Vildt! Godt hunden er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

@Camilse Netop for at undgå det, så har jeg planlagt at indlære RC (løbemønster og fart) inden jeg indlærer 2on2off (Taz skal have begge). Hvad er din plan?

 

Er ikke i tvivl om at løbefelter vil være det letteste at lære ham, spørgsmålet er så om jeg ville kunne følge med. Han er en hund som ikke rigtig tåler gråzoner, så vi holder os nok til 2o2o. Vi har kørt sende ned af bom i dag og han har så skulle stoppe op for at tage godbidderne. Han er lidt besværlig dog. Ville gerne shape ham til at tilbyde at gå op på enden. Vi må vist øve os lidt på vores platform herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke i tvivl om at løbefelter vil være det letteste at lære ham, spørgsmålet er så om jeg ville kunne følge med. Han er en hund som ikke rigtig tåler gråzoner, så vi holder os nok til 2o2o. Vi har kørt sende ned af bom i dag og han har så skulle stoppe op for at tage godbidderne. Han er lidt besværlig dog. Ville gerne shape ham til at tilbyde at gå op på enden. Vi må vist øve os lidt på vores platform herhjemme.

Jane har nogle rigtig fine videoer liggende netop mht shaping og indlæring af 2on2off - hvis det er? Tænker at hunden skal lære positionen først og så kan man begynde at sende dem afsted højre og højere oppe fra bommen. Så er han også sikker på hvad han skal når han kommer ned på feltet og det giver den der fart fremfor "kravle, kravle"? :) Anyways, kan varmt anbefale hendes videoer :) Kan også anbefale banging game til indlæring af vippe (samme position), det synes hundene er skide sjovt og hjælper også på at få hunden til selv at søge ned ned fuld knald på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jane har nogle rigtig fine videoer liggende netop mht shaping og indlæring af 2on2off - hvis det er? Tænker at hunden skal lære positionen først og så kan man begynde at sende dem afsted højre og højere oppe fra bommen. Så er han også sikker på hvad han skal når han kommer ned på feltet og det giver den der fart fremfor "kravle, kravle"? :) Anyways, kan varmt anbefale hendes videoer :) Kan også anbefale banging game til indlæring af vippe (samme position), det synes hundene er skide sjovt og hjælper også på at få hunden til selv at søge ned ned fuld knald på.

 

Lagde ud med bare at belønne og belønne for at stå, og han kan slet ikke finde ud af at tilbyde den adfærd. Ville ønske han var lidt mere som Cassi, som bare fatter det med det samme. Men han er bare ikke god til at holde positionerne når han er på noget, giv ham en dæk, stå eller sitkommando og han er ikke til at rykke. Nå, men nu træner vi på hvors platform herhjemme som har samme bredde som balancen, og her har han da fattet at sætte sine ben op. Vil så se om vi ikke kan køre afstandsbelønning på, så han også står i bevægelsesretningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...