Hop til indhold

Agilitykonkurrencer 2015


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Det skal du da ikke brokke dig over :klap: Vildskab er godt! Vind eller forsvind :slem:

I skal nok genvinde melodien, men man må aldrig brokke sig over fart og glade hunde :hjerte: Og man kan se hun har det skide skægt! Det ser godt ud :5up:

 

 

Måske får du det bare til at se let ud, men for mig ligner banen mest en kl1, da der næsten ikke er noget handling og den smule der er foregår ved tunellerne :engel:

... Er åben altid kl1-ish i DCH? Eller var det bare denne gang? Er banetiden meget stram når banen er så let? Er det noget med der er DM udtag i alle åbne klasser i DCH?

 

Jeg løber indtil videre kun DKK stævner - der er for langt til DCH stævnerne, så har ingen erfaring med det, og har i DKK ikke løbet ret mange åbne klasser før de mere eller mindre blev afskaffet pga. nye DM-udtag-regler. De var vidst altid kl2 så vidt jeg husker, men selvfølgelig er det jo subjektivt hvad man synes er let/svært, så der er nok også nogle baner, som vil blive anset for kl.1 ind imellem dem.

 

Åben klasserne varieret meget afhængig af hvem der er dommer som regel. Jeg synes ikke banetiderne er voldsomt stramme, men jeg har jo også en hund der aldrig får tidsfejl, så det er jeg nok ikke den rette til at bedømme. Og ja, der er DM udtag i alle åbne klasser.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 700
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mht. Vilhelmsborg, det er et stævne hvor jeg er tvivl om hvor vidt Cassi kunne holde til det, Carla ville aldrig komme med og Calle ville nok tage det i stiv arm.

 

Mht. niveau i åben, så er der stor forskel på niveauet fra dommer til dommer, og vel også om det er indendørs eller udendørs.

 

Her er der en bane fra to år siden(bær lige over med Cassi, hun var helt ny dengang og meget vild)

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Åben klasserne varieret meget afhængig af hvem der er dommer som regel. Jeg synes ikke banetiderne er voldsomt stramme, men jeg har jo også en hund der aldrig får tidsfejl, så det er jeg nok ikke den rette til at bedømme. Og ja, der er DM udtag i alle åbne klasser.

 

Jutlandia Cup 2012 havde MEGET stramme tider. Min søde Joy som aldrig fik tidsfejl fik tidsfejl i næsten alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er en gammel Vilhelmsborg video af Karla og jeg - ved ikke lige fra hvornår. Ikke sidste år, for der var hun skadet og løb ikke vilhelsmborg. Måske 2013.... Nevermind.

 

Den anden bane starter ca 1-2 m bag det dommerbord du kan se. Har oplevet enkelte gange at hunde forlod deres egen bane og løb ind på den anden - not nice! Og der er meget få kvadratmeter at gøre godt med i opvarmningsområde.

 

[video=youtube_share;xy6AXbMnTo4]

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilhemsborg var et af mine første rigtige stævner "back in the day", og jeg syntes det var ok?

 

Aner ikke om det har ændret sig? Tænker det er blevet noget større. Nu om dage plejer de have mellem 3 og 400 starter, hvis jeg ikke husker helt fejl. Afhængig af person og hund selvfølgelig, men jeg ville aldrig anbefale nogen at debutere på Wilhelmsborg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må hellere tjekke ind her også. Vi var til DGI stævne den 11. januar sammen med @Bjæf og sødeste Viktor. Lulu løb let-øvet for første gang, og vores AG løb behøver vi ikke nævne så meget om... Lulu var en lømmel, kort fortalt. Men i spring tog vi os sammen, og Lulu vandt! Hun er så ung, så jeg bekymrer mig slet ikke om hendes mildt sagt svingende præstationer, så længe hun bar er glad, er det i orden hun tager røven på mig engang i mellem. Jeg glæder mig voldsomt til stævneåret 2015 med hende :lun:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal du da ikke brokke dig over :klap: Vildskab er godt! Vind eller forsvind :slem:

I skal nok genvinde melodien, men man må aldrig brokke sig over fart og glade hunde :hjerte: Og man kan se hun har det skide skægt! Det ser godt ud :5up:

 

 

Måske får du det bare til at se let ud, men for mig ligner banen mest en kl1, da der næsten ikke er noget handling og den smule der er foregår ved tunellerne :engel:

... Er åben altid kl1-ish i DCH? Eller var det bare denne gang? Er banetiden meget stram når banen er så let? Er det noget med der er DM udtag i alle åbne klasser i DCH?

 

Jeg løber indtil videre kun DKK stævner - der er for langt til DCH stævnerne, så har ingen erfaring med det, og har i DKK ikke løbet ret mange åbne klasser før de mere eller mindre blev afskaffet pga. nye DM-udtag-regler. De var vidst altid kl2 så vidt jeg husker, men selvfølgelig er det jo subjektivt hvad man synes er let/svært, så der er nok også nogle baner, som vil blive anset for kl.1 ind imellem dem.

 

Jeg brokker bestemt ikke :mrgreen: Var bare en smule... rystet! over at min artige hundepige er blevet erstattet af en lille tasmansk djævel :mrsgreen:Og helt enig i, vildskab er godt! Jeg skal bare lige lære at styre det - det kom helt oprigtigt bag på hvor hurtig og "selvstændig! (host host) hun var!

 

Og det var en ret let åben bane - ingen tvivl om det. Så det er ikke fordi vi er specielt dygtige det ser let ud :engel:

 

Jeg må hellere tjekke ind her også. Vi var til DGI stævne den 11. januar sammen med @Bjæf og sødeste Viktor. Lulu løb let-øvet for første gang, og vores AG løb behøver vi ikke nævne så meget om... Lulu var en lømmel, kort fortalt. Men i spring tog vi os sammen, og Lulu vandt! Hun er så ung, så jeg bekymrer mig slet ikke om hendes mildt sagt svingende præstationer, så længe hun bar er glad, er det i orden hun tager røven på mig engang i mellem. Jeg glæder mig voldsomt til stævneåret 2015 med hende :lun:

 

 

Dygtige Lulu :banan: Ser godt ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må hellere tjekke ind her også. Vi var til DGI stævne den 11. januar sammen med @Bjæf og sødeste Viktor. Lulu løb let-øvet for første gang, og vores AG løb behøver vi ikke nævne så meget om... Lulu var en lømmel, kort fortalt. Men i spring tog vi os sammen, og Lulu vandt! Hun er så ung, så jeg bekymrer mig slet ikke om hendes mildt sagt svingende præstationer, så længe hun bar er glad, er det i orden hun tager røven på mig engang i mellem. Jeg glæder mig voldsomt til stævneåret 2015 med hende :lun:

 

 

Tillykke - det ser super ud :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Sally var så tilpas idag! Vi havde næsten ( :mrgreen: ) en fejlfri agilityrunde, men jeg fik hende ikke rigtig lige "med" efter en tunnel, så hun missede springet efter. Ellers havde vi ok felter, og en rigtig fin slalom! Som er noget vi har døjet med til stævner. Ihhh, er så glad! Jeg har besluttet at have løbende starter med hende, der er ingen pointe i at hun skal sidde i "bliv", hun er meget mere på helt fra start hvis vi følges ad :vuf:

Det var også Dexters allerførste løb, og det gik okay, men med nogle fejl. Han tog fint sine felter (selvom jeg måtte tage vippen om, selvom jeg havde stoppet ham helt op, OG advaret om at det var vippen, smuttede han over og slog den i jorden :rolleyes: men anden gang over var han fin... og på videoen kan man se at han sidder og venter på sit "ok" med let logrende hale :hjerte: :lol:) slalom måtte vi tage om da han kom ud af den, anden gang igennem var flot, men alt i alt føltes han ganske tilpas derinde :-D

 

har ikke film fra deres agilityløb endnu, men har links til fb fra deres helter-skelter løb (spring og tunnel). Missede springløbet med Dexter, og ville ikke have løbet det alligevel med Sally, da banen ikke passede hende.

 

Sally løb fejlifri i helter skelter, glad og tilpas igen! Dexter løb rigtig fint de første to tredjedele af banen, og så missede vi hinanden lidt :lol: og det kulminerede i at han forsøgte at tage en tunnel som en feltforhindring og løbe den på langs, for oven? :lol: men han faldt altså ned i stedet, men tog fint det sidste spring. Alt i alt meget tilfreds med ham, han tog atmosfæren (ridehal) og ventetiden (hele dagen :rolleyes: ) i stiv pote, og selvom han var spændt på hvad det var han skulle, stressede han ikke over det på noget tidspunkt.

 

https://www.facebook.com/video.php?v=10152557300122821&pnref=story

 

https://www.facebook.com/video.php?v=10152557299417821&pnref=story

Redigeret af PinPoynter
REDIGERET for at tilføje detaljer om Dex's løb
Link til indlæg
Del på andre sites

her er mine agilityvideoer

 

(hun fik ikke lige starten med af Dexter)

https://www.facebook.com/video.php?v=10152555733177653&pnref=story

 

bliver mere og mere ærgelig over min elendige handling efter den tunnel, jeg havde jo 100 år til at "fange" min hund, og kunne have været fejlfri?! men er det ikke skønt at hun har så meget mere selvtillid på konkurrencebanen nu. Arbejdet vi har lagt i hende det sidste års tid er begyndt at vise sig nu :5up: og selvom hun aldrig bliver verdensmester, så begynder jeg nu at tro på at hun bliver en helt stabil og hæderlig hund med tiden.

https://www.facebook.com/video.php?v=10152555712622653&pnref=story

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi også været til årets første stævne! Det var superhyggeligt og vildt sjovt at komme i gang igen, men for dælen hvor er man bare slet ikke i agilityform... :oops: Iso havde en fest, og vi havde ét godt løb hver dag. Resten var lidt noget skod. Min hjerne stod af efter andet løb om lørdagen, og om søndagen blev vi vist begge trætte! Iso præsterede den vildeste jeg-løber-lige-den-modsatte-vej-af-moar, det lignede vitterligt at hun ikke mente at banen var slut og ville løbe mere. :lol: Har det hele videofilmet, men har ikke fået lagt det op endnu. Overvejer seriøst at købe ny computer først, min er fyldt op så det ta'r en krig...

 

Et rigtig godt AG2 løb vi om søndagen, desværre rev Iso en pind, ellers havde vi vundet da vi havde den klart hurtigste tid. Iso løb virkelig pisgodt, og rev kun liiige den skide pind, det var virkelig uheldigt den røg ned...

Link til indlæg
Del på andre sites

@PinPoynter, nøj jeg var ved at dø af grin over hans spring på tunnellen. Det ser ret spøjst ud...

 

*****************************

 

Under en uge til prinsessens første agilitykonkurrence i år... Men gys, vi kommer hjem omkring midnat dagen før fra konkurrence. Det er vist heldigt at jeg har en lille energibombe af en hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brokker bestemt ikke :mrgreen: Var bare en smule... rystet! over at min artige hundepige er blevet erstattet af en lille tasmansk djævel :mrsgreen:Og helt enig i, vildskab er godt! Jeg skal bare lige lære at styre det - det kom helt oprigtigt bag på hvor hurtig og "selvstændig! (host host) hun var!

 

Og det var en ret let åben bane - ingen tvivl om det. Så det er ikke fordi vi er specielt dygtige det ser let ud :engel:

Hihi. Vilddyr!

 

... og lidt dygtige er i altså :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skulle tro at trunten var træt efter en konkurrence der sluttede sent i går. Men ikke når man hedder Cassi. Hun besluttede sig resolut for at lægge sig på min mave lidt i seks og vi kunne sove helt til syv :stupid:

 

For Søren der var gang i hende... Resultatmæssigt kan det gøres meget hurtigt op. Fire disk. Men især i de åbne klasser var hun skøn.

 

AG1

for Søren hun var indebrændt en klubkammerat var inde med hendes meget gøende hund og det kan i den grad tænde Cassi. Så da hun fik sit værsgo strøg hun afsted, lavede det smukkeste løbefelt på balancen og søgte tunnellen. Det resulterede så i at jeg slet ikke kunne nå op og fortælle hende at hun skulle tage den med ro inden hun skulle i slalom, så den blæste hun lige forbi :roll: hun bliver sendt i den igen og damm der er fart på hende. Hun arbejder fint det næste stykke og så i min frygt for at hun skal tage A i stedet for vippen fronter jeg hende på et spring, og jeg ved hvad det betyder:damn: og bagefter glemmer jeg at tage den med ro og lade hende gøre tingene færdigt før jeg foretager mig noget. Resultatet er at min nu efterhånden lidt lydige agilityhund vælger en tunnel fra(dygtig prinsesse). Så laver hun et stunt på Aet og ryger lige med næsen ind i det gale tunnelhul. Jeg hiver fat i hende og det skal man ikke med frøken Cassi, for så kan hun INGENTING selv!

 

[video=youtube_share;5PXIa2TUv5E]

 

I AGÅ besluttede jeg mig for at lytte til de råd jeg har fået og tog det med ro. Og det var bare en helt anden Cassi at løbe med. Hun lavede en masse fine ting, missede så indgangen i slalom og så glemmer jeg at kalde på hende ud af en tunnel, så hun tager det spring der står lige for. Bagefter løber hun resten så fint.

 

SPÅ

Hendes absolut bedste løb. Hun er fejlfri til ottende forhindring, hvor man i mellem to tunnelhuller skal trække hunden ud af den lige vej mellem hullerne for at tage et spring. Cassi mente så at jeg stod der hvor hun skulle løbe, så hun tog den da lige mellem mine ben. Det gør hun jo så tit:genert: Jeg blev så overrasket over hendes påfund at jeg glemte at få hende i det rigtige hul. Reste af banen en fin Cassi, der ikke sætter en pote forkert til trods for en masse handling.

 

SP1

Igen kom vi ind efter klubkammeraten og Cassi var helt oppe at ringe. Det kombineret med en træt mor er noget skidt. For noget der ikke er sket før er at jeg glemmer banen og skal til at tage en tur gennem tunnellerne igen.

Og når man ikke har styr på hvor man skal hen, så straffes man prompte af prinsessen.

 

[video=youtube_share;NdZ51Mzu9k0]

 

til trods for de fire disk så har vi hafT en god dag. Cassi er super sjov at løbe med, og vi fik da nogle kommentarer med i dag. Både for hendes til tider fandens i voldske tempo og så stuntet i SPÅ.

 

Carla var også med. Jeg lod hende blive disket i AG1, da hun tøvede på slalom og hun skulle bare have en fest. Lige pludselig løb hun fra mig og tog et A helt selv... Hun var rigtig sød. I SP1 valgte jeg at trække hende. Hun havde trådt i noget tidsel da hun blev luftet og ville ikke træde på sit ene bagben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...