Hop til indhold

Alpha spirit - nogen der kender det?


korvis
 Share

Recommended Posts

Jamen så er det jo bare at købe løs. Synes de er fine til træning. De har en god konsistens og størrelse. Købte 2 pakker til et stævnet i Ålborg, så de prøvesmagt, men jeg har vist aldrig stødt på en godbid, som mine hunde ikke ville spise :lol:

Med 4 store hunde bliver det ikke aktuelt som foder - det vil være for dyrt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Konventionelle svin er jo fulde af pensilin, tungmetaller og hvad ved jeg, derfor er jeg ikke vild med svinelever. Jeg synes også at konventionel svinehold er dyrplageri, så det vil jeg ikke støtte.

Er det ikke også lidt noget pjat at pakkerne skal være så små? Jeg tænker det er et psykologisk trick for at retfærdiggøre den høje pris, men det må da give meget unødigt miljøbelastende affald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Konventionelle svin er jo fulde af pensilin, tungmetaller og hvad ved jeg, derfor er jeg ikke vild med svinelever. Jeg synes også at konventionel svinehold er dyrplageri, så det vil jeg ikke støtte.

Er det ikke også lidt noget pjat at pakkerne skal være så små? Jeg tænker det er et psykologisk trick for at retfærdiggøre den høje pris, men det må da give meget unødigt miljøbelastende affald.

Pakkerne er lavet så de passer til et måltid til en mellem størelses hund;) foderet er simi vådt, det vil sige størrer pakker ville nemt kunne nå at tørre før de blev brugt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Konventionelle svin er jo fulde af pensilin, tungmetaller og hvad ved jeg, derfor er jeg ikke vild med svinelever. Jeg synes også at konventionel svinehold er dyrplageri, så det vil jeg ikke støtte.

Er det ikke også lidt noget pjat at pakkerne skal være så små? Jeg tænker det er et psykologisk trick for at retfærdiggøre den høje pris, men det må da give meget unødigt miljøbelastende affald.

 

Det er kun i den blandede variant der er svin - i fiskevarianten er der kun fisk. :5up:

 

Mht. de små pakker tror jeg ligesom Alfen at det er fordi foderet er semi-moist. Det ville tørre ud i åbnede forpakninger. Da én pakke passer nogenlunde med Iso's dagsration, synes jeg personlig det er virkelig praktisk! Der er ikke noget der står åbnet og lugter af fisk, og så er det superpraktisk både når men selv er ude at rejse med hunden og når man får den passet ude. Jeg har prøvet begge dele nu, og det er bare meget nemmere end med trad. tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Lidt update herfra igen! Iso er nu igennem størstedelen af pakke nr. 2, og hun ser ud til at være færdig med at fælde. Hun er stadig vild med foderet, og det fungerer også stadig super at bruge det som træningsguffer. Hun er virkelig, virkelig fin i pelsen - kulsort og helt vildt blød. :lun: Hun har også haft fin pels på Henne som hun fik før, men aldrig så fin som den er nu. Afføringen ser også fin ud, synes dog ikke der er den store forskel fra før, det fungerede nemlig også rigtig fint på Henne. Hun har godt nok haft et par tilfælde af dårlig mave, men det kan jeg ikke se skulle ha' noget med foderet at gøre, snarere noget hun har hapset i haven... :roll:

 

Så længe jag kun har Iso, som skal ha' én pakke pr. dag, fortsætter jeg nok med Alpha Spirit, hvis det bli'r ved med at fungere så godt som det gør nu. Får jeg på et tidspunkt to hunde bli'r det nok lige lovlig dyrt - men den tid den sorg. Indtil da lever Iso livet som forkælet ene-hund! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er begyndt at bruge det som godbidder, 125 kr. i Bonnie's dyrecenter for 7 pakker = godbidder til et godt stykke tid! Dem jeg ikke når at bruge på åbningsdagen, ryger i en lufttæt pose og i køleskabet. Synes de har en virkelig god størrelse og Inca elsker at de er bløde og lugter af fisk :mrgreen: Ville gerne fodre med det, men det bliver for dyrt :genert: 1050,- pr. måned er alligevel lidt voldsomt.. Men helt sikkert et super godt foder! Inca har normal ret sart mave, men da hun begyndte at få dem som godbidder, var der ingen ændring at se i "den anden ende" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er desværre ret dyrt at fodre med, i hvert fald hvis man har en stor hund... Jeg køber pakkerne med 45 stk. til ca. 500,-. Iso skal ha' én pakke om dagen, dvs. at det koster mig ca. 330,-/måned. Det kan jeg snildt klare. Men den dag jeg får to hunde - så går jeg måske tilbage til Henne igen, eller evt. blander de to. På Henne kostede Iso nok omkring halvdelen pr. måned.

@Claudia2500 - opbevar det ikke i køleskabet! Du risikerer at det får fugt, og så mugner det. Læg evt. rester i en lufttæt bøtte, og opbevar det tørt og i rumstemperatur. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, risikoen er nok heller ikke vildt stor, når det ligger så kort tid. Men jeg fik det at vide af en forhandler, og kan godt se det. Men lufttæt er nok vigtigt, eller bli'r de lidt tørre i det, synes jeg.

 

Nu vi er ved det - jeg synes at den sidste sending jeg fik fra maxizoo var noget tørre i det..? Nogenlunde samtidig havde de jo kæmpe rabat på det, så jeg tænker om de lige skulle sælge ud af et større og lidt ældre lager? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, risikoen er nok heller ikke vildt stor, når det ligger så kort tid. Men jeg fik det at vide af en forhandler, og kan godt se det. Men lufttæt er nok vigtigt, eller bli'r de lidt tørre i det, synes jeg.

 

Nu vi er ved det - jeg synes at den sidste sending jeg fik fra maxizoo var noget tørre i det..? Nogenlunde samtidig havde de jo kæmpe rabat på det, så jeg tænker om de lige skulle sælge ud af et større og lidt ældre lager? :vedikke:

 

maxizoo lader det udgå af soriment, så vidt jeg har fået at vide, derfor de er på tilbud hos dem

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Så kommer en update herfra igen. Og ikke en ret god en, desværre... Iso endte med at få alt for tynd mave af Alpha Spirit, så jeg har nu taget hende af det igen. Da jeg passede min søsters Helios her i sommer fik han også 50% Alpha Spirit i en periode - og fik omgående lidt for tynd mave. Så jeg skiftede begge hunde tilbage på deres sædvanlige foder, og vupti havde de begge fin mave igen...

 

Det er virkelig ærgerligt, for Iso har aldrig været så fin i pelsen som hun har været på Alpha Spirit, i det hele taget har hun fungeret supergodt på det - med undtagelse for den for tynde afføring. Hun har ikke haft decideret tynd mave, men den har været for lind, så jeg var bekymret for om hun kunne få problemer med analkirtlerne.

 

Jeg har her i sommerperioden også haft et andet problem med Alpha Spirit - enkelte pakker har været mugne, og nogle har også set ud til at ha' været gået i gæring..? Jeg har også hørt om andre der har haft de samme problemer. Jeg havde måske kunnet fortå det hvis vi havde haft en virkelig varm sommer, men det har jo ikke ligefrem været tilfældet... :roll:

 

Resultatet af vores lille flirt med Alpha Spirit er, at lige nu er Iso tilbage på sit almindelig foder (Henne), som hun altid har fungeret udmærket på. Men nu hvor jeg har set hvor meget bedre hendes pels kan se ud, vil jeg gi' mig lidt ud i foder-junglen, og se om jeg kan finde et foder hun bli'r lige så fin af, men hvor maven stadig er ok. Pyha, jeg glæder mig ikke til det, men synes selvfølgelig Iso skal ha' et foder der fungerer optimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver kød men brugte alpha til godbidder - kan være du også kan det? Min mand har det dog med at være lidt rundhåndet så jeg stoppede faktisk for at de ikke skulle blive tykke :lol: Men havde tænkt mig at købe det igen til vinter.

 

 

Ellers får vores kokosolie i maden, det er vist også godt for pels, så vidt jeg husker?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...