Hop til indhold

Gratis godbidder og bevidsthed om brug af belønninger


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Skide god artikel om et område man let falder i når man træner belønningsbaseret

 

http://www.klikgodbid.dk/positiv-forstaeligrkning---hvorfor-er-det-saring-svaeligrt.html

 

Er du obs på dette med gratis godbidder og øge kravene? Jeg er topbevidst. For mig er positiv træning en livsstil som hun beskriver, men ja det er svært! For som menneske er der lige som noget i mig, der strider imod at tilbageholde osv - jeg tror hun har ret i, at det er et art brud på vores normer som art, lidt lige som at holde mund, mens man indlære nye ting, fordi man ofte bare er støj og forstyrrelse :banan:

 

Der står mange gode ting på denne side i øvrigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, rigtig god artikel der ikke er skrevet mens vedkommende har haft en glorie på hovedet.

 

Jeg er opmærksom på at man skal øge kravene, men rigtig dårlig til at efterleve det. Min hund får stadig sommetider en godbid for at sitte. :lol: Altså, det er da skide svært ikke at lade sig påvirke af det nuttede, forventningsfulde udtryk i øjnene,... perfekt manipulationsteknik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, rigtig god artikel der ikke er skrevet mens vedkommende har haft en glorie på hovedet.

 

Jeg er opmærksom på at man skal øge kravene, men rigtig dårlig til at efterleve det. Min hund får stadig sommetider en godbid for at sitte. :lol: Altså, det er da skide svært ikke at lade sig påvirke af det nuttede, forventningsfulde udtryk i øjnene,... perfekt manipulationsteknik.

 

Enig med Ascha her - jeg giver altså også nogle gange godbidder for de "nemme" ting. Men jeg oplever så også at en øvelse tit går i skuddermudder, og når jeg så "genindlærer" den, får hun selvfølgelig MAX belønning for at gøre det jeg beder hende om. I DcH programmet har vi altid stå-sid, og der må kun klappes og roses mellem øvelserne. Traditionelt er sid den sidste øvelse ved det sommerhold, så i konkurrencer oplever hunden jo at få max belønning for sid - ergo gider de ikke nødvendigvis at stå.

 

Men jeg er generelt for dårlig til at hæve niveauet for hende - eller rettere, jeg bliver ved med at belønne for de små ting:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg belønner også for de små ting, for ellers gider han bare ikke være med. Men jeg har altid flere forskellige slags guffer med, og forsøger at variere dem, sådan at det er de lidt kedelige han får, hvis det er belønning for noget nemt - mens det er super lækkert (og tit flere ad gangen) hvis det er for noget nyt eller svært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mig der er forfatteren og hjemmeside indehaveren. Jeg takker for de pæne ord @Lenschow :blink:

 

Det er efterhånden et par år siden jeg skrev det, men jeg kæmper stadig med at øge kriterierne og jeg har et hav af ufærdige øvelser. Så det er meget nyttigt lige at blive mindet om, at belønningerne er den bedste måde at kommunikere at til hunden at det den gør er rigtigt.

 

Lige for tiden kæmper jeg lidt med at glemme at træne ting og i stedet bruge forbudsord alt for meget. Det brygger jeg på et blogindlæg om, som kommer i løbet af ugen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mig der er forfatteren og hjemmeside indehaveren. Jeg takker for de pæne ord @Lenschow :blink:

 

Det er efterhånden et par år siden jeg skrev det, men jeg kæmper stadig med at øge kriterierne og jeg har et hav af ufærdige øvelser. Så det er meget nyttigt lige at blive mindet om, at belønningerne er den bedste måde at kommunikere at til hunden at det den gør er rigtigt.

 

Lige for tiden kæmper jeg lidt med at glemme at træne ting og i stedet bruge forbudsord alt for meget. Det brygger jeg på et blogindlæg om, som kommer i løbet af ugen :mrgreen:

 

Der var du jo :D Ih tak for en fed fed side :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...