Hop til indhold

Ny hvalp i huset


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 128
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jo, nu tænkte jeg på giardia. Jeg vil jo helst ikke at Shandie får det.

 

Det kan jeg godt forstå.

Pennys aff. er så fin, så hun har sikkert ikke mere giardia i sig, men hun skal gentestes onsdag d. 30/9. Er hun fri da er området det også.

Hun kunne testes allerede nu, men vi skal alligevel til kiro tjek den dag, så jeg venter.

 

Ingen af de hunde, som var her før jeg vidste, at Penny havde giardia - og imens hun havde dårlig mave - har vist symptomer. Der skal afføringskontakt til eller delevand efter afføringskontakt for at det kan smitte og al afføring er blevet samlet op daglig fra dag et, samt da jeg gik i panik over giardia, skoldede jeg de steder jeg samlede aff. op med kogende vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå.

Pennys aff. er så fin, så hun har sikkert ikke mere giardia i sig, men hun skal gentestes onsdag d. 30/9. Er hun fri da er området det også.

Hun kunne testes allerede nu, men vi skal alligevel til kiro tjek den dag, så jeg venter.

 

Ingen af de hunde, som var her før jeg vidste, at Penny havde giardia - og imens hun havde dårlig mave - har vist symptomer. Der skal afføringskontakt til eller delevand efter afføringskontakt for at det kan smitte og al afføring er blevet samlet op daglig fra dag et, samt da jeg gik i panik over giardia, skoldede jeg de steder jeg samlede aff. op med kogende vand.

Okay, så kan du godt sætte kaffen over. Jeg ringer lige til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig, som ikke kan fotografere, kom på noget af en opgave da vi var på besøg hos lille Penny. Jeg tog en del billeder men de eneste, hvor motivet stadig var på billedet, var når de tumlede foran vores fødder. Hun er godt nok hurtig!. Hundene kunne løbe rundt om huset og på et tidspunkt sad Irene og jeg på terrassen (trukket lidt ind med mure til begge sider) og så noget der mindede om motorløb. To objekter kom ræsende forbi og sekunder efter kom de (i samme retning) ræsende forbi igen, .. og igen. Okay, det var nok mere morsomt at opleve end det lyder når jeg beskriver det, men vi fik da grinet en hel del.

 

Penny er en utrolig sød hvalp, der allerede virker fantastisk god til at kommunikere. Og så er hun tyyyyydelig. Hun borede hele hovedet ned i gabet på Shandie (jeg kan slet ikke forstå at det ikke fremkaldt en brækrefleks, for jeg er sikker på at snuden var nået forbi drøblen,.. for ikke at tale om hvor tungen var nået hen. :lol: Det første billede viser lidt af det, men på et tidspunkt stak Penny hovedet ind forfra,.. det så altså helt skørt ud, men jeg fik det desværre ikke fanget det.

 

Nå, men det her er det bedste jeg har kunne gøre (billederne kan klikes på så de bliver større, skulle der være nogen der ikke ved det):

 

22.09.2015 296.jpg

 

Jeg tog også lidt video.

 

 

 

 

22.09.2015 279.jpg

22.09.2015 278.jpg

22.09.2015 282.jpg

22.09.2015 285.jpg

22.09.2015 290.jpg

22.09.2015 288.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med hvalpen, hun ser dejlig ud. Skal du så begynde at træne og gå til konkurrencer igen?

 

Tak Biene :-)'

 

Penny er ikke ejet af mig, men nærmest i pleje her på ubestemt tid.

Om jeg overtager hende officielt på et tidspunkt vides ikke endnu.

 

Mht. træning og konkurrence, så har jeg slet ikke lyst til konkurrence mere - overhovedet, men det kunne være sjovt at komme til træning med hende. Det er bare lidt vanskeligt uden bil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Biene :-)'

 

Penny er ikke ejet af mig, men nærmest i pleje her på ubestemt tid.

Om jeg overtager hende officielt på et tidspunkt vides ikke endnu.

 

Mht. træning og konkurrence, så har jeg slet ikke lyst til konkurrence mere - overhovedet, men det kunne være sjovt at komme til træning med hende. Det er bare lidt vanskeligt uden bil.

Jeg synes også,hundearbejdet er sjovere end konkurrencer.

Du kan selv træne med hende, og måske er der nogen i nærheden, du kan træne sammen med. Det er jo sjovt at træne hund, og sådan en fæhund skal jo lave noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har været en spændende uge med ture både her og der til skov, strand og by.

Penny går rutinemæssigt ind i bilen nu, når døren åbnes og vel inde lægger hun sig for det meste bare ned og sover. Det er så fedt!

 

Hyrdehundepræget giver sig rigtigt til kende nu i hendes legeattitude, sjovt at observere stort set fra den ene dag til den anden.

 

I går var vi til international markedsdag i Vordingborg sammen med Tiko og hans madmor Anette.

Det viser sig, at fæhvalpen er en mandemagnet! Aldrig har så mange mænd i alle aldre ligget på knæ foran mig i løbet af så kort tid, som i går. Nå ja, træerne vokser jo ikke ind i himlen, mig ignorerede de stort set, men Penny fik meget opmærksomhed, snikkesnak og klap. Hun skovlede det ind i lange baner. Ligesådan det lille stykke pølse som den polske pølsehandler vippede over disken til hende.

Flere af de handlende i Algade havde sat hundevand ud, tak for det, det var betænksomt :-)

Da vi blev lidt trætte, fandt vi en bænk hvorfra vi kunne studere det pulserende liv og Penny fik set en del hunderacer, som hun ikke havde set før, hvilket hun var meget interesseret i.

Det havde været perfekt at have haft traileren med, så hun kunne have ligget i den, da hun blev træt, men så skal "vi" have en større bil først :-)

 

Jeg har ellers "kloget" mig så det har givet bagslag! Vi har jo trænet på Lillemis (tilløberkatten som bor i nr. 22) fordi jeg ikke vil have en hund som jager katte. Nå, det gør Penny så heller ikke, de kan være side om side uden bøvl og det har givet bagslag, som jeg muligvis burde have tænkt mig til: Da Lillemis er så tryg ved Penny og åbenbart har større behov for selskab end normalt, er han (igen) begyndt at komme om på frontsiden af huset. Han lægger sig i solen på min bænk og Mille bliver furiøs!

Lillemis må have banket hende, for hun er blevet bange for ham og bliver rasende, men han er kold.

Så ser man madmor her på den ene side af huset fodre og kæle Lillemis og på den anden side (Milles side) jage ham væk med en kost. Ak ja, livet er fuld af konlikter og paradokser.

Gad vide hvad Penny tænker i den situation?

Penny som igen har dårlig mave og jeg kan vælge mellem overstimulering, for mange godbidder eller noget tredje som årsag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

En lille opdatering på Penny, det er efterhånden længe siden

Overordnet set er Penny den overhovedet nemmeste hvalp, jeg nogensinde har haft. Bum

Der er en on and off urenlighed, som er vældig frustrerende fordi der ikke er et ydre gennemskueligt mønster, så jeg tænker årsagen må ligge i, hvad der sker i Pennys mentale og fysiske udvikling.

 

 

Vi er stort set dagligt på tur med Tiko Fedtmule og Tea, som kan ses på min fb side. Begge er for små til at synes om alle Pennys legemønstre, hun vejer efterhånden over 12 kilo, så jeg søger med lys og lygte efter hunde i samme vægtklasse, eller ældre fornuftige hunde, hun kan lege med ind imellem som supplement til vores gode ture med Tikomulen og Tea.

Som border collie leger hun løbeleg (jagtleg) og løber gerne med noget i munden, men løber hun stærkere end den anden hund kan hun finde på at tippe denne over ende og dette synes de færreste hunde om, helt forståeligt.

Tante Yiddo, som er en wizla er godt selskab, for hun tumler ikke Penny. men desværre bog Yiddo langt væk.

Zaro har også vist sig at være godt legeselskab.

 

 

Vi har været til kiropraktisk behandling hos Jane Otto i Vordingborg som jeg varmt kan anbefale. Tilgangen til hundene er kærlig og hensynsfuld, hvilket jeg sætter meget stor pris på. Denne tilgang samt dygtighed, så er man godt på vej :)

Penny har nogle "skavanker" i overlinien, som hun muligvis kan vokse sig fra, men som i hvertfald ikke skal have lov at "gro fast", så jeg er glad for at jeg fik hende kontrolleret fra start af.

Ved behandlingen i mandags var tilstanden forværret, idet Penny nu også var stiv midt på ryggen og låst i nakken, men det blev ordnet og så skal jeg fortsætte med øvelserne med hende.

Hun fik forbud mod at lave elefanten og det er noget jeg gerne vil give videre, da denne øvelse er meget populær: Hunde med problemer i bækkenet, må ikke lave elefanten. Pelle fik også forbud mod øvelsen af en anden kiropraktor, så det kan under alle omstændigheder være en god ide at få sin hund tjekket, før man går i gang med elefanten og mange andre aktiviteter.

 

Og så JUHUUU... Penny har bestået giardiatesten og er nu fri for de #"!%¤&?=&%! parasitter.

Medmindre der sker noget, skal vi først til kiropraktor igen om to måneder.

 

 

Grundet skavankerne må hun ikke blive tumlet eller braget ind i, så desværre må vi sige farvel til herlig leg med en border collie veninde, som Penny lige havde fundet fordi Tut, som veninden hedder, er lige stor nok og gerne leger tumleleg.

 

 

På træningssiden sker der ikke det store, jeg koncentrerer mig mest om den daglige opdragelse og med Penny er det så tydeligt at udviklingen sker i faser - i ryk - næsten fra dag til dag. Det er spændende at iagttage. Så tydeligt har ingen af mine andre hvalpe vist udviklingen.

 

 

Kattemaden kan nu stå på gulvet uantastet, også om natten, Penny er generelt nem at opdrage og hun knytter sig mere og mere til mig nu. Hvor jeg før har haft fornemmelsen af, at hun godt kunne bruge mig, men ellers "kunne selv", er hun nu begyndt at lægge sig op ad mig og søge kontakt.

 

 

Halvdelen af bisserne er røget og nogle nye store kindtænder fylder næsten hele ganens bredde.

 

 

Penny sover i sit bur en gang daglig for at vedligeholde den gode indstilling, men om natten sover hun, hvor hun vil og det er blandt andet i min seng :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder dejligt, at Penny er så nem, og problemerne lyder overskuelige, selvom jeg godt kan forstå frustrationen i, at det er svært at finde legekammerater, der er passende og bor i god afstand.

 

Mht elefanten, er det noget, der kan uddybes? Hvad der er dårligt ved den. Er det at stå med forbenene oppe, eller det at dreje rundt med forbenene oppe?

 

Min hund er opereret i lænden, og vi har fået at vide, at vi meget gerne skal lave øvelser, mens han har forbenene hævet, da det skal styrke muskulaturen i bagparten. Dog først her 5 uger efter operationen. Han skal dog ikke dreje rundt, men blot stå med forbenene oppe, mens jeg "skubber" på hans bringe og han spænder imod med bagparten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder dejligt, at Penny er så nem, og problemerne lyder overskuelige, selvom jeg godt kan forstå frustrationen i, at det er svært at finde legekammerater, der er passende og bor i god afstand.

 

Mht elefanten, er det noget, der kan uddybes? Hvad der er dårligt ved den. Er det at stå med forbenene oppe, eller det at dreje rundt med forbenene oppe?

 

Min hund er opereret i lænden, og vi har fået at vide, at vi meget gerne skal lave øvelser, mens han har forbenene hævet, da det skal styrke muskulaturen i bagparten. Dog først her 5 uger efter operationen. Han skal dog ikke dreje rundt, men blot stå med forbenene oppe, mens jeg "skubber" på hans bringe og han spænder imod med bagparten.

 

Jeg må indrømme, jeg ikke har bedt om uddybning for i øjeblikket er forbuddet nok for mig.

Jeg mener at huske at Gudrun Frandsen i sin tid sagde at det er det vrid der kan komme når hunden skal flytte bagbenene, som er årsagen til forbuddet.

Penny må gerne hoppe over ting og springe rundt af sig selv, så jeg tror ikke, det er pga. den rejste stilling.

 

Hvordan går det med ham nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille opdatering på Penny, det er efterhånden længe siden

Overordnet set er Penny den overhovedet nemmeste hvalp, jeg nogensinde har haft. Bum

Der er en on and off urenlighed, som er vældig frustrerende fordi der ikke er et ydre gennemskueligt mønster, så jeg tænker årsagen må ligge i, hvad der sker i Pennys mentale og fysiske udvikling.

 

 

Vi er stort set dagligt på tur med Tiko Fedtmule og Tea, som kan ses på min fb side. Begge er for små til at synes om alle Pennys legemønstre, hun vejer efterhånden over 12 kilo, så jeg søger med lys og lygte efter hunde i samme vægtklasse, eller ældre fornuftige hunde, hun kan lege med ind imellem som supplement til vores gode ture med Tikomulen og Tea.

Som border collie leger hun løbeleg (jagtleg) og løber gerne med noget i munden, men løber hun stærkere end den anden hund kan hun finde på at tippe denne over ende og dette synes de færreste hunde om, helt forståeligt.

Tante Yiddo, som er en wizla er godt selskab, for hun tumler ikke Penny. men desværre bog Yiddo langt væk.

Zaro har også vist sig at være godt legeselskab.

 

 

Vi har været til kiropraktisk behandling hos Jane Otto i Vordingborg som jeg varmt kan anbefale. Tilgangen til hundene er kærlig og hensynsfuld, hvilket jeg sætter meget stor pris på. Denne tilgang samt dygtighed, så er man godt på vej :)

Penny har nogle "skavanker" i overlinien, som hun muligvis kan vokse sig fra, men som i hvertfald ikke skal have lov at "gro fast", så jeg er glad for at jeg fik hende kontrolleret fra start af.

Ved behandlingen i mandags var tilstanden forværret, idet Penny nu også var stiv midt på ryggen og låst i nakken, men det blev ordnet og så skal jeg fortsætte med øvelserne med hende.

Hun fik forbud mod at lave elefanten og det er noget jeg gerne vil give videre, da denne øvelse er meget populær: Hunde med problemer i bækkenet, må ikke lave elefanten. Pelle fik også forbud mod øvelsen af en anden kiropraktor, så det kan under alle omstændigheder være en god ide at få sin hund tjekket, før man går i gang med elefanten og mange andre aktiviteter.

 

Og så JUHUUU... Penny har bestået giardiatesten og er nu fri for de #"!%¤&?=&%! parasitter.

Medmindre der sker noget, skal vi først til kiropraktor igen om to måneder.

 

 

Grundet skavankerne må hun ikke blive tumlet eller braget ind i, så desværre må vi sige farvel til herlig leg med en border collie veninde, som Penny lige havde fundet fordi Tut, som veninden hedder, er lige stor nok og gerne leger tumleleg.

 

 

På træningssiden sker der ikke det store, jeg koncentrerer mig mest om den daglige opdragelse og med Penny er det så tydeligt at udviklingen sker i faser - i ryk - næsten fra dag til dag. Det er spændende at iagttage. Så tydeligt har ingen af mine andre hvalpe vist udviklingen.

 

 

Kattemaden kan nu stå på gulvet uantastet, også om natten, Penny er generelt nem at opdrage og hun knytter sig mere og mere til mig nu. Hvor jeg før har haft fornemmelsen af, at hun godt kunne bruge mig, men ellers "kunne selv", er hun nu begyndt at lægge sig op ad mig og søge kontakt.

 

 

Halvdelen af bisserne er røget og nogle nye store kindtænder fylder næsten hele ganens bredde.

 

 

Penny sover i sit bur en gang daglig for at vedligeholde den gode indstilling, men om natten sover hun, hvor hun vil og det er blandt andet i min seng :)

 

Godt at du skriver det med kiropraktor :5up: Jeg har længe tænkt at det kunne være godt lige at få tjekket krøltoppen igennem for at se, om der er noget, man skal tage hensyn til. Han er en krudtugle, der ikke selv virker til at tænke så meget over hans krop og evt. begrænsninger. Jeg har trænet lidt elefantøvelse med ham og det kunne da egentlig være meget rart og vide, om den gør noget godt eller skidt for ham. Så nu tror jeg, jeg sender en mail til en dygtig kiropraktor :-)

 

Tak... man kan ikke følge med i alt...

 

[ATTACH=CONFIG]129354[/ATTACH] Her har Penny slået sig på flasken :-)

 

Ahmen altså de ører der :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, jeg ikke har bedt om uddybning for i øjeblikket er forbuddet nok for mig.

Jeg mener at huske at Gudrun Frandsen i sin tid sagde at det er det vrid der kan komme når hunden skal flytte bagbenene, som er årsagen til forbuddet.

Penny må gerne hoppe over ting og springe rundt af sig selv, så jeg tror ikke, det er pga. den rejste stilling.

 

Hvordan går det med ham nu?

 

Tak, jeg ville også følge forbuddet. Især når hun har haft problemer i området.

 

Det går rigtig godt med ham. Han mener selv, at han er helt frisk og klar til at få snoren af og lege :-D Der er vi dog ikke helt endnu. Han skal have små 3 uger mere i snor inden næste kontrol. Der er der så gået 8 uger siden operationen.

 

Han virker ikke mærket af det og de småting jeg ser, er nok permanente nerveskader. Men de er så små, at det sagtens kan leves med (han holder halen lidt til venstre og han "taber" bagbenet 1-2 gange om dagen) Noget af det kan måske trænes tilbage, men det skal ikke forventes.

 

Forrige uge fik vi grønt lyst til at gå på bakker, så vi kan træne bagpart, ligesom der blev givet grønt lys til at GÅ på trapper og GÅ op i sofaen. Vi har dog fjernet sofaen fra ham igen, da vi synes, at han ikke går stille nok ned fra den igen. Better safe than sorry, og vi lever fint med spisebordsstole i sofaen nogle uger endnu :mrgreen:

 

Forhåbentlig må han få snoren af efter næste kontrol, og der må han så starte i water Walker. Han går til fysioaterapi og får massage allerede.

 

Tak... man kan ikke følge med i alt...

 

[ATTACH=CONFIG]129354[/ATTACH] Her har Penny slået sig på flasken :-)

 

Hvor er hun bare fin - og langbenet :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at du skriver det med kiropraktor :5up: Jeg har længe tænkt at det kunne være godt lige at få tjekket krøltoppen igennem for at se, om der er noget, man skal tage hensyn til. Han er en krudtugle, der ikke selv virker til at tænke så meget over hans krop og evt. begrænsninger. Jeg har trænet lidt elefantøvelse med ham og det kunne da egentlig være meget rart og vide, om den gør noget godt eller skidt for ham. Så nu tror jeg, jeg sender en mail til en dygtig kiropraktor :-)

 

Kiropraktortjek/behandling er blevet en hel naturlig del af det at have hund her i huset efter jeg i 90'erne så hvor stor positiv forandring behandlingerne gjorde for mange hunde.

 

 

 

Ahmen altså de ører der :lun:

 

Jah, hvad kan man sige? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

I dag er Penny 5 måneder, tiden går stærkt.

 

Status: De fleste af tænderne er skiftet, hun er stort set renlig og nem i det hele taget.

 

I dag stod hun pludselig næsten næse til næse med et hjortedyr (jeg aner ikke hvilken art), som kom flygtende parallelt med os ud fra skoven mod strandområdet, hvor vi sad og filosoferede. Hundene var løse og hjorten ca. 7 meter væk og Penny røg efter den!

SHIT!

 

Jeg kaldte en gang og så kom hun :shock:

Det kan nok være der blev kødbollefest med Penny som hædersgæst!

Vi havde godt nok hørt, at der var jagt i skoven, men at hjorten søgte helt ud på stranden ved højlys dag havde jeg ikke lige set komme.

 

Penny fungerer med alle hunde og har nogle herlige legestunder ind imellem, når vi møder hunde som vil.

 

I mandags stødte vi på en ungsvane med brækket vinge og den forholdt hun sig også fornuftigt til. Stakkels fugl, den stod på gangstien og var blevet passeret af mange mennesker som ikke foretog sig en skid (/&%¤#"!

Jeg ringede 1812 og vi ventede på stedet til jeg fik at vide, hvornår der kom en dyreambulance og derfra lovede nogle havearbejdere ved Frederiksminde Hotel at holde øje med svanen og guide redderne hen til den.

 

Cykeltraileren jeg købte til Penny kom aldrig i brug, hun har opholdt sig i den i alt 5 minutter så den bliver nu pakket ned og muligvis solgt.

 

Træningsmæssigt sker der ikke så meget, vi laver kiropraktorens anbefalede bevægelser og så er jeg ved at lære Penny at lægge sig på siden, hvilket kan blive nyttigt hos kiropraktor eller anden behandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er tiden kommet, hvor Penny trænger til nye udfordringer, så i dag eller i morgen, drager hun hjem og påbegynder sin uddannelse til fæhund.

Det bliver et vemodigt farvel, men jeg har selv valgt tidspunktet, så man må vel ikke jamre.

 

Det skal være nu fordi vi er ved at bonde dybt og inderligt og det vil være synd for os begge at trække afskeden ud.

Jeg har set i øjnene at jeg endnu ikke er klar til at have unghund med de behov, som dukker op nu. Jeg kan klare en god tur om dagen og så er jeg færdig som popsanger. Dog er det fedt at mærke, at jeg bliver bedre og bedre hvad det angår, men at aktivere og træne en frisk unghund på daglig basis er stadig for meget for mig.

 

I sine måneder her har Penny udviklet sig kolossalt fra at være hvalpen storesøster holdt grundigt nede til at blive en unghund med stor selvtillid og tillid til alle andre hunde. Hun har en fantastisk og meget hensigtsmæssig adfærd overfor fremmede hunde og det er en fryd at se hende vurdere den fremmede på et splitsekund og handle derefter.

I mandags viste hun, at hun 100% er klar over spillereglerne hund og hund imellem: Vi mødte en kolonorm broholmertæve, som Penny har hist på en gang tidligere. I mandags hilste de ligeledes, men broholmeren havde åbenbart gået med et lille æble i munden, som hun havde smidt da hun mødte os. Penny nuppede æblet og ville have broholmeren til at lege jagtleg, nå det kunne jeg jo godt have fortalt hende ikke kom til at ske.. Og det gjorde det heller ikke.

 

Penny løb tilbage til tæven som nu var mopset over, at Penny havde æblet og hun fik Penny til at aflevere dette. Efterfølgende forsøgte Penny at gøre sig lækker ved alle mulige hvalpetiltag og underkastende adfærd. Intet virkede og tæven knurrede grumt. Penny hoppede omkring og skiftevis lavede snudepuf og smed sig ned i underkastelse. Yeah right!!

På et tidspunkt trillede hun "tilfældigt" ind under tæven og nuppede æblet, hvorefter hun styrtede afsted :sjov: Så meget for den "underkastelse"

Broholmeren havde ladet humoren blive hjemme, så hun blev rigtigt vred, men gik ikke over stregen.

 

Hold op hvor er hun god den lille Penny, hun skal nok blive til noget.

 

Jeg har aldrig haft en hvalp, som i den grad tiltrækker fremmede menneskers positive opmærksomhed. Utallige er de klap og guffer hun har fået af vildt fremmede mennesker og utallige er de grin hun har været ophavshund til herhjemme.

Penny er ved at lære sig selv moonwalk og jeg håber det lykkes, det ser afsindig sjovt ud: Hun sætter en pote på f.eks. en tyggepind og trækker den så baglæns et pænt stykke tid. Det kunne blive til noget og er hermed givet videre til alle "dogdansere"

 

Hun har også en leg, hvor hun giver sit tyggereb en svingtur, hun står simpelthen på stedet med bagparten og svinger rebet rundt om sig, som om det skulle centrifugeres. Det er som hurtige pirouetter i hestedressur. Jeg håber hendes fysik holder til det.

Penny vil blive savnet, men jeg under hende et liv med det hun er født til, nemlig at hyrde får og jeg ved hun vil blive fantastisk til det og håber at jeg engang får mulighed for at se det.

 

Jeg ved med mig selv, at jeg afleverer "et godt produkt" og at Penny har haft det som blommen i et æg her, så jeg har det faktisk helt godt med det. Opdrætteren vil gerne have flere hvalpe i socialisering hos mig, så mon ikke, der dukker en ny borderhvalp op til foråret? Lige nu skal jeg gøre en masse af de ting jeg ikke har kunne,t mens Penny var her og måske bliver dette min form for hundeliv fremover - at have hvalpe i socialisering/miljøtræning, det vides ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...