Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

b3.jpg

 

Fødselsdag? NEJ. Flagene var bare det eneste, jeg lige kunne finde til at sætte ovenpå hegnets forhøjninger, fordi unghunden Fie fandt det rigtig rigtig sjovt at hoppe over og gå på opdagelse uden for haven. Forhøjningerne var lavet til Fies mormor, der sprang over det lille stykke lave hegn, når hun var i løbetid.

Virkede det med flagene? Nej. Så blev der monteret plastik på forhøjningerne.

Virkede det med plastik? Ja. Men Fie fandt et ANDET sted.............

Det tog os noget tid at finde ud af, hvor møghunden NU kom ud. Godt nok er raftehegnet 180 cm højt, men liiiige der ved fyrretræet er der en lille høj. Jubbiiii - kun cirka 160 cm. Piece of cake. Der blev monteret "hylder".

Virkede det med hylder? JAAAAAAAAAAAAAAAAAA :lol:

 

I dag er Fie 22 måneder og sådan lidt voksen. OK, jeg må stadig jævnligt hente sutsko, T-shirts, underbukser og strømper i haven - som er udstyret med et utal af mindre kønne huller, fordi Fie holder af at grave - men ellers ..... :-D

a4.jpg

a4.jpg

a19.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

[ATTACH=CONFIG]131996[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]131997[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]131998[/ATTACH]

 

Fødselsdag? NEJ. Flagene var bare det eneste, jeg lige kunne finde til at sætte ovenpå hegnets forhøjninger, fordi unghunden Fie fandt det rigtig rigtig sjovt at hoppe over og gå på opdagelse uden for haven. Forhøjningerne var lavet til Fies mormor, der sprang over det lille stykke lave hegn, når hun var i løbetid.

Virkede det med flagene? Nej. Så blev der monteret plastik på forhøjningerne.

Virkede det med plastik? Ja. Men Fie fandt et ANDET sted.............

Det tog os noget tid at finde ud af, hvor møghunden NU kom ud. Godt nok er raftehegnet 180 cm højt, men liiiige der ved fyrretræet er der en lille høj. Jubbiiii - kun cirka 160 cm. Piece of cake. Der blev monteret "hylder".

Virkede det med hylder? JAAAAAAAAAAAAAAAAAA :lol:

 

I dag er Fie 22 måneder og sådan lidt voksen. OK, jeg må stadig jævnligt hente sutsko, T-shirts, underbukser og strømper i haven - som er udstyret med et utal af mindre kønne huller, fordi Fie holder af at grave - men ellers ..... :-D

 

Ha ha ha ha. Nej, hvor jeg griner over udbryderen. Må jeg spørge hvordan dælen ideen "flag", kom på bordet??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte, at jeg måtte finde på noget, som måske forvirrede Fie - eller noget i den retning :-D Det eneste jeg havde var flag.

 

I øvrigt HAVDE vi faktisk udbryderproblemer efter første omgang plastik. Dette blev sat hen til en stor busk, for Fie kunne jo ikke tage afsæt ved busken..........

 

a5.jpg

 

men hun kunne KRAVLE op ad hegnet bag busken - fandt vi ud af :evil:

 

Indtil mere plastik blev skaffet gik jeg i gang med at barrikadere busken

 

a3.jpg

 

Plastik blev skaffet, og manden i huset masede sig ind bag busken og gik i gang med at sikre dette sted også. På et tidspunkt kiggede han ud gennem hegnet - og så en Fie, der kiggede interesseret på hans arbejde - fra den FORKERTE side af hegnet!!!

Det var før, vi fandt hendes spring-over sted ved fyrretræet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie gav mig virkelig et par ekstra grå hår dengang - for HVOR var hendes udbrydersted? Jeg gennemgik raftehegnet bid for bid. Ingen huller. Jeg var hos naboen for at se, om jeg hér kunne finde stedet. Det kunne jeg ikke. Til sidst fandt vi på, at min mand tog Fies mor og mormor på tur - ud i bilen og så køre laaaaaaangsomt forbi haven, hvor Fie befandt sig - dybt frustreret over ikke at komme med - og jeg stod og holdt øje. BINGO! Den lille fræsede til fyrretræshøjen og sprang op på hegnet. Det var faktisk ret imponerende at se hende stå og balancere deroppe. Jeg kaldte hende ned - og så var der lukket for haveadgang, indtil hylderne var sat op. Sgu!!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da denne tråd startede tænkte jeg, hvor slemt kan det lige være...Gaya var da 2,5 måneder og bare frisk hundehvalp, som ikke sov om natten osv.

Gaya er nu 8,5 måneder, i mellemtiden har hun været artige Gaya (det var fantastisk, de 22 dage det varede!), og nu er hun eddermanme belastende! Vender man ryggen til noget på køkkenbordet, haps...sidder man i sofaen, kan man være sikker på, at når man mindst venter det, så springer hun op på ens skuldre, hurtigere end en ninja, at få afmonteret 23 kg sprældendr labrador fra skuldrene er lidt bøvlet.

Om natten hopper hun i sengen og på os, står på os, og står i øvrigt op senest kl 3.55, det foregår ved at hun galoperer rundt over os indtil vi står op.

 

Ahhhh, nu kom jeg af med det.

Den sorte slyngel ligger nu og sover sødt, og er verdens bedste Gaya :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da denne tråd startede tænkte jeg, hvor slemt kan det lige være...Gaya var da 2,5 måneder og bare frisk hundehvalp, som ikke sov om natten osv.

Gaya er nu 8,5 måneder, i mellemtiden har hun været artige Gaya (det var fantastisk, de 22 dage det varede!), og nu er hun eddermanme belastende! Vender man ryggen til noget på køkkenbordet, haps...sidder man i sofaen, kan man være sikker på, at når man mindst venter det, så springer hun op på ens skuldre, hurtigere end en ninja, at få afmonteret 23 kg sprældendr labrador fra skuldrene er lidt bøvlet.

Om natten hopper hun i sengen og på os, står på os, og står i øvrigt op senest kl 3.55, det foregår ved at hun galoperer rundt over os indtil vi står op.

 

Ahhhh, nu kom jeg af med det.

Den sorte slyngel ligger nu og sover sødt, og er verdens bedste Gaya :-D

 

Hæ hæ hæ. Ja man skal passe på med hvad man tænker :-) Velkommen til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da denne tråd startede tænkte jeg, hvor slemt kan det lige være...Gaya var da 2,5 måneder og bare frisk hundehvalp, som ikke sov om natten osv.

Gaya er nu 8,5 måneder, i mellemtiden har hun været artige Gaya (det var fantastisk, de 22 dage det varede!), og nu er hun eddermanme belastende! Vender man ryggen til noget på køkkenbordet, haps...sidder man i sofaen, kan man være sikker på, at når man mindst venter det, så springer hun op på ens skuldre, hurtigere end en ninja, at få afmonteret 23 kg sprældendr labrador fra skuldrene er lidt bøvlet.

Om natten hopper hun i sengen og på os, står på os, og står i øvrigt op senest kl 3.55, det foregår ved at hun galoperer rundt over os indtil vi står op.

 

Ahhhh, nu kom jeg af med det.

Den sorte slyngel ligger nu og sover sødt, og er verdens bedste Gaya :-D

 

Haha:lol: Men glæd dig til om 1-1,5 år når hun bliver sød:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha:lol: Men glæd dig til om 1-1,5 år når hun bliver sød:sjov:

 

Og hvis hun er rigtig slem kan det være at hun skal over de 3 år før der sker noget...... ;-) Sådan en regner jeg med at have, men nu er han da i det mindste snart 21 måneder :-D

 

Forresten, er Terkels mave kommet helt i orden? Og er hans mindre lækre hømhøm vaner forsvundet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh Emma 8 md. Er fræk som ind i H.

Hun har et stort transport bur i stof, som hun selv render ud og ind i som hun lyster. Det er aldrig lukket. Så ville da lige støvsuge tæppet, og så ligger der vasketøj derinde. Har slet ikke opdaget de bluser og 8 strømper var smuglet derind. Må have taget et par dage.

Mit trick når de løber løs og hun ikke skal hænge i nakken af bailey. Tage en pind med som hun kan løbe med i munden= så kan hun jo ikke have baileys nakkeskind i munden. Uha. Den bandit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Figo bliver 2 år til maj og hallelujah for det! For det betyder forhåbentlig at jeg efterhånden får en voksen hund :-D

 

Figo mistede ALT selvkontrol da han blev teenager og han glemte ALLE ting han havde lært! Pludselig kunne han ikke gå pænt, ikke være alene hjemme, ja ikke engang sitte kunne han. Han gik fra at være en af de dygtigste til træning til at være en af de mest håbløse (der synes det var vigtigere at kigge på fugle eller tage sig en lur end at høre efter).

 

Dog skal det så retfærdigvis også siges at han lider af kronisk stress, så han har ikke haft det for nemt.

 

Har vedhæftet billede af hans raseren, beklager det vender forkert.

IMG_2013.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Figo bliver 2 år til maj og hallelujah for det! For det betyder forhåbentlig at jeg efterhånden får en voksen hund :-D

 

Figo mistede ALT selvkontrol da han blev teenager og han glemte ALLE ting han havde lært! Pludselig kunne han ikke gå pænt, ikke være alene hjemme, ja ikke engang sitte kunne han. Han gik fra at være en af de dygtigste til træning til at være en af de mest håbløse (der synes det var vigtigere at kigge på fugle eller tage sig en lur end at høre efter).

 

Dog skal det så retfærdigvis også siges at han lider af kronisk stress, så han har ikke haft det for nemt.

 

Har vedhæftet billede af hans raseren, beklager det vender forkert.

 

Puha.. Ja jeg har også en stress-hund, så jeg ved hvor hårdt det er. Dælme noget der trækker tænder ud. Skide synd for hunden, og ærligt, også skide synd for ejeren ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha.. Ja jeg har også en stress-hund, så jeg ved hvor hårdt det er. Dælme noget der trækker tænder ud. Skide synd for hunden, og ærligt, også skide synd for ejeren ;-)

 

Ja heldigvis fik jeg en adfærdsbehandler på ham. Jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor han var så umulig (for at sige det ligeud), og må indrømme at jeg slet ikke tænkte at hunde kunne få stress.

 

Idag får han beroligende kosttilskud og ekstremt faste rammer samtidig med at han skal "hjælpes" med at tage time-outs. Herhjemme stresser han ikke men når vi er hos mine forældre (hvilket vi altid er over flere dage), så må jeg lige tage ham ind på gæsteværelset en gang eller to i løbet af dagen, så han kan slappe af og tage en lur - totalt tosset at han ikke bare selv kan tænke "jeg er træt, nu lægger jeg mig til at sove". I stedet tænker han "jeg er træt men for guds skyld skal jeg have øje på alle HELE TIDEN!". :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

@Ida Kristine kan hundrede pct. følge dig, har også en stress hund. Nu er hun snart 4 så der er ikke noget nu, så længe jeg tager mine forholdsregler med at hun altid har sit bur hun kan komme ind i så hun kan overskue sin verden igen.

Men da hun blev et halvt år, så døde alt, hun kunne ikke være renlig, hun ødelagde alt! hun havde problemer med at være alene og var generelt bare en pestilens. (og det er sagt med al min kærlighed :lun: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja heldigvis fik jeg en adfærdsbehandler på ham. Jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor han var så umulig (for at sige det ligeud), og må indrømme at jeg slet ikke tænkte at hunde kunne få stress.

 

Idag får han beroligende kosttilskud og ekstremt faste rammer samtidig med at han skal "hjælpes" med at tage time-outs. Herhjemme stresser han ikke men når vi er hos mine forældre (hvilket vi altid er over flere dage), så må jeg lige tage ham ind på gæsteværelset en gang eller to i løbet af dagen, så han kan slappe af og tage en lur - totalt tosset at han ikke bare selv kan tænke "jeg er træt, nu lægger jeg mig til at sove". I stedet tænker han "jeg er træt men for guds skyld skal jeg have øje på alle HELE TIDEN!". :-D

 

Ja jeg må også indrømme at jeg tidligere synes det bare var endnu en moderne ting at kalde sin hund for stresset. Men jeg blev da klogere.

 

Oliver skal også have vanvittig faste rammer ellers ramler det hele. Han tager ALT ind der er intet der undgår hans opmærksomhed og han kan jo slet ikke rumme det. Jeg sammenligner ham med at det er som at leve sammen med en autist.

 

Knokler med træning hver eneste dag, og det går da også MEGET stille fremad. Alderen skal gøre det sidste sideløbende med træningen. Men en Sankt Bernhard med stress og et små-skrøbeligt sind, er dælme noget af en håndfuld :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg må også indrømme at jeg tidligere synes det bare var endnu en moderne ting at kalde sin hund for stresset. Men jeg blev da klogere.

 

Oliver skal også have vanvittig faste rammer ellers ramler det hele. Han tager ALT ind der er intet der undgår hans opmærksomhed og han kan jo slet ikke rumme det. Jeg sammenligner ham med at det er som at leve sammen med en autist.

 

Knokler med træning hver eneste dag, og det går da også MEGET stille fremad. Alderen skal gøre det sidste sideløbende med træningen. Men en Sankt Bernhard med stress og et små-skrøbeligt sind, er dælme noget af en håndfuld :-D

 

Autist er præcis ordet jeg også bruger! :-)

Tror også mine forældre synes det lød lidt flippet med stress, men de kan se hvor meget han rykker sig, så nu er de ikke skeptiske mere. Heldigvis er en retriever på mange måder en nem hund også - en Sankt Bernhard lyder som en mundfuld men håber de gode fremskridt fortsætter for jer :)

 

Når jeg er hos mine forældre med Figo går min far og jeg altid en lang tur med ham til stranden, og sidst vi var der ville jeg lige gå en lille tur med ham om formiddagen inden turen om eftermiddagen, men satme nej om kræet ville gå uden min far - nope vi måtte vende om og så sad han og ventede nogle timer til min far var parat til at gå med og SÅ kom vi afsted :D

 

PS NickiA - det lyder frygteligt bekendt men det bliver forhåbentlig bedre. Figo har i hvert fald ikke ædt sofa nr 2 :D

Link til indlæg
Del på andre sites

PS NickiA - det lyder frygteligt bekendt men det bliver forhåbentlig bedre. Figo har i hvert fald ikke ædt sofa nr 2 :D

 

Så er du heldigere end mig. Her røg to ud af to sofaer, og siden jeg ejer en lille hund kunne hun kravle ind under sofaen og æde den indefra. Det var SÅ sjovt! :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha ej undskyld det lyder vildt. Forestiller mig at man sidder i sofaen og pludselig popper der en hund op som en muldvarp :D

 

Eller endnu værre, hvis man bliver bidt i r*ven af sofahynden.. :sjov:

 

Hahaha, ahrg sådan foregik det nu ikke... Men skal vi ikke bare sige at jeg havde en bundløs sofa. Og fjernede jeg rygpuderne kunne man se væggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...