Hop til indhold

Skrækkelige unghunde.


Bernhardiner
 Share

Recommended Posts

Nurj, hvor er det dejligt at jeg nu bare kan lukke Terkel ud i haven når han har lidt for meget krudt i måsen - det gør bare min hverdag SÅ meget nemmere! En dag som i dag, hvor jeg både er træt, forkølet og har en lille migræne på besøg, så er det jo guld værd. Han har jo ikke haft dårlig mave i laaaang tid nu, sidst var det fordi han fik et helt tørret tyggeben, og det er jo hvad det er. Jeg kan jo se at han indimellem spiser noget derude, men hvad det nu end er, så får han ikke dårlig mave af det - skønt! Vil tro at det mest bare er grene og rødder som han smager lidt på. Han har også spænet rundt med en død mus i munden forleden, men han spiste den ikke, så jeg håber at han ikke opdager at de også kan spises... :pray: Eneste minus er, at han graver huller... Han graver muldvarpeskud og musehuller op, og laver stooooooore huller... :damn:

 

Store huller, siger du?????? Jeg har en skt bernhard med poter så store som desserttallerkener.

 

Men skønt det går fremad ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 397
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Min "unge" hund..... på snart 3 år. Fik forleden et drille flip så da jeg var ved at tage sokker på bed hun i dem (og mig) og trak sokkerne af mig.

Hev jeg tilbage så havde vi bare trække kamp om sokkerne.

Hun var totalt fjollet.

Normalt går hun med den ene sok imens jeg har den anden på - men det var ikke nok. Skøre lille skid:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min "unge" hund..... på snart 3 år. Fik forleden et drille flip så da jeg var ved at tage sokker på bed hun i dem (og mig) og trak sokkerne af mig.

Hev jeg tilbage så havde vi bare trække kamp om sokkerne.

Hun var totalt fjollet.

Normalt går hun med den ene sok imens jeg har den anden på - men det var ikke nok. Skøre lille skid:sjov:

 

Det er altså også charmerende når voksne hunde stadig viser de kan være frække og legesyge :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel har kun været lidt pestilens i dag! Han har været meget ude i haven, og så kommer han jo ind og er rolig, og går endda og lægger sig til at sove indimellem. Op ad eftermiddagen er han blevet lidt rastløs, og så har vi trænet lidt i stuen (jeg er stadig snotforkølet...). Bare en lille smule, men det var ret svært for ham. Bagefter blev han pestilens, så meget pestilens at jeg satte ham over i køkkenet! :fyfy: Og så faldt han sgu i søvn. Så jeg begynder at kunne se et mønster dér - han bli'r simpelthen pestilensagtig når han er træt. Hvilket vil sige at han selv ikke helt kan finde ud af at falde til ro... :hmm: Det må vi vist kigge lidt på. Han har jo en del krudt i røven, på den måde at han gerne er "på" ret længe ad gangen, så han bli'r jo ikke bare træt som mine andre er blevet det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Terkel-perkel sover også, det er godt nok dejligt... :lol: Jeg synes godt nok han sover meget..? Han sover længe om morgenen, i morges vågnede jeg først klokken næsten 10! Og så går han alligevel i seng af sig selv ved 21 - 21.30, det gør han hver aften. Så i nat har han sgu sovet næsten 13 timer!! Resten af dagen er der til gengæld liv i ham. :roll: Når jeg er hjemme ta'r han måske to-tre kortere lure på en halv til en hel time, resten af tiden er han i gang. Hvad han gør når jeg er på arbejde ved jeg jo ikke, men jeg vil da tro at han sover det meste af tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkel har kun været lidt pestilens i dag! Han har været meget ude i haven, og så kommer han jo ind og er rolig, og går endda og lægger sig til at sove indimellem. Op ad eftermiddagen er han blevet lidt rastløs, og så har vi trænet lidt i stuen (jeg er stadig snotforkølet...). Bare en lille smule, men det var ret svært for ham. Bagefter blev han pestilens, så meget pestilens at jeg satte ham over i køkkenet! :fyfy: Og så faldt han sgu i søvn. Så jeg begynder at kunne se et mønster dér - han bli'r simpelthen pestilensagtig når han er træt. Hvilket vil sige at han selv ikke helt kan finde ud af at falde til ro... :hmm: Det må vi vist kigge lidt på. Han har jo en del krudt i røven, på den måde at han gerne er "på" ret længe ad gangen, så han bli'r jo ikke bare træt som mine andre er blevet det.

 

Wilma var ligesådan i samme alder. Kunne ikke selv finde roen, så hun blev smidt i sin hvalpegård / bur

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er meget lang når han sover på sofaen... Og flad! :lol: Men meget nuttet! :lun:

 

[ATTACH=CONFIG]130340[/ATTACH]

 

Oliver er dybt misundelig over at Terkel har så stor en sofa, at der er plads til ham. Den må jo være enorm. Han er sur over hans ejer bare har sådan en lille bitte en hvor der aldrig er plads :-( DSC_2237.jpg

 

Og så har jeg forøvrigt også en af dem der bare kan fortsætte hele dagen lang. Han bliver også umulig hvis der er sket for meget. Det kræver lidt planlægning :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo fået en hund I sin anden teenage periode...Sheila snart 15 (femten!) År er noget så fræk.

Hun stjæler , er på tværs , gider ikke høre efter med mere.hun kan så heller ikke rigtigt høre mere:-D

 

I går var hun så en bølle igen. :-D

 

Vi går på stranden med vores hunde ven mio. Ham har Sheila altid elsket at lege med, men ikke gjort længe fordi hun jo er gammel og ikke kan holde til det. Igår tog jeg så snoren af hende kort på stranden og som i gamle dage, tændte hun af med det samme og gik i lege mode med mio. Styrtende frem og tilbage med nogle pauser for at få luft. Seje gamle dame:hjerte:

 

Der kommer så en løber mod os, så vi skal have hundene i snor. Den virker til at være færdige, så mio får fint snor på og jeg slipper mysla for at få fat i Sheila. (Har holdt fast i mysla mens Sheila legede) men i det samme tager Sheila en løbetur mere med mysla i hælene hen mod løber! Og kalde på hende er jo umuligt. Så man så mig løbe efter hende, ret meget grinende fordi hun var så glad.

 

Hun stopper så af sig selv få meter inden løber fordi hun fik krampe i benet, så ingen væltet løber:-D

 

Skøre gamle tosse :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oliver er dybt misundelig over at Terkel har så stor en sofa, at der er plads til ham. Den må jo være enorm. Han er sur over hans ejer bare har sådan en lille bitte en hvor der aldrig er plads :-( [ATTACH=CONFIG]130365[/ATTACH]

 

Og så har jeg forøvrigt også en af dem der bare kan fortsætte hele dagen lang. Han bliver også umulig hvis der er sket for meget. Det kræver lidt planlægning :-)

 

Den sofa er da også direkte Oliver fjendsk, forstår godt han driller dig i ny og næ..:sjov: Han er godt nok også af pæn størrelse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo fået en hund I sin anden teenage periode...Sheila snart 15 (femten!) År er noget så fræk.

Hun stjæler , er på tværs , gider ikke høre efter med mere.hun kan så heller ikke rigtigt høre mere:-D

 

I går var hun så en bølle igen. :-D

 

Vi går på stranden med vores hunde ven mio. Ham har Sheila altid elsket at lege med, men ikke gjort længe fordi hun jo er gammel og ikke kan holde til det. Igår tog jeg så snoren af hende kort på stranden og som i gamle dage, tændte hun af med det samme og gik i lege mode med mio. Styrtende frem og tilbage med nogle pauser for at få luft. Seje gamle dame:hjerte:

 

Der kommer så en løber mod os, så vi skal have hundene i snor. Den virker til at være færdige, så mio får fint snor på og jeg slipper mysla for at få fat i Sheila. (Har holdt fast i mysla mens Sheila legede) men i det samme tager Sheila en løbetur mere med mysla i hælene hen mod løber! Og kalde på hende er jo umuligt. Så man så mig løbe efter hende, ret meget grinende fordi hun var så glad.

 

Hun stopper så af sig selv få meter inden løber fordi hun fik krampe i benet, så ingen væltet løber:-D

 

Skøre gamle tosse :hjerte:

 

Jeg tror det kommer med alderen. Karla, som er knapt 8, har da ihvertfald bestemt nu, at indkald er for babyer, medmindre der er en god grund til det! Så når jeg kalder, så kigger hun sig omkring. Hvis hun ikke ser biler, mennesker, andre hunde, vildt eller lign. så kigger hun bare på mig og går videre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det kommer med alderen. Karla, som er knapt 8, har da ihvertfald bestemt nu, at indkald er for babyer, medmindre der er en god grund til det! Så når jeg kalder, så kigger hun sig omkring. Hvis hun ikke ser biler, mennesker, andre hunde, vildt eller lign. så kigger hun bare på mig og går videre...

 

Jeps, sådan er mysla også. Kommer gerne hvis der er grund til det, men ellers mente jeg det nok ikke. Sheila har så udvidet den til aldrig at komme. .

Link til indlæg
Del på andre sites

Oliver er dybt misundelig over at Terkel har så stor en sofa, at der er plads til ham. Den må jo være enorm. Han er sur over hans ejer bare har sådan en lille bitte en hvor der aldrig er plads :-( [ATTACH=CONFIG]130365[/ATTACH]

 

Og så har jeg forøvrigt også en af dem der bare kan fortsætte hele dagen lang. Han bliver også umulig hvis der er sket for meget. Det kræver lidt planlægning :-)

 

Lige en besked fra Aslan til Oliver: :vuf: Du spiser mors sofa, så får du en ny! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skrækkelige Terkel har været til træning i dag, og han var bare SÅ dygtig! :lun: Det var heeelt vildt svært for ham at koncentrere sig om mig, i stedet for de andre hunde, men han gjorde det sgu! Det var første gang efter en pænt lang juleferie, så i dag handlede det meget om kontakt - både stille og i følge - og så indkald. Helt basic. Og det var virkelig rart at der blev brugt godt med tid på de ting, det trængte alle unghundene vist til, for at huske hvordan det nu var. :lol: Bagefter fortalte træneren så at der havde været to løbske tæver på holdet før, og det gjorde jo pludselig Terkel endnu dygtigere! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo fået en hund I sin anden teenage periode...Sheila snart 15 (femten!) År er noget så fræk.

Hun stjæler , er på tværs , gider ikke høre efter med mere.hun kan så heller ikke rigtigt høre mere:-D

 

I går var hun så en bølle igen. :-D

 

Vi går på stranden med vores hunde ven mio. Ham har Sheila altid elsket at lege med, men ikke gjort længe fordi hun jo er gammel og ikke kan holde til det. Igår tog jeg så snoren af hende kort på stranden og som i gamle dage, tændte hun af med det samme og gik i lege mode med mio. Styrtende frem og tilbage med nogle pauser for at få luft. Seje gamle dame:hjerte:

 

Der kommer så en løber mod os, så vi skal have hundene i snor. Den virker til at være færdige, så mio får fint snor på og jeg slipper mysla for at få fat i Sheila. (Har holdt fast i mysla mens Sheila legede) men i det samme tager Sheila en løbetur mere med mysla i hælene hen mod løber! Og kalde på hende er jo umuligt. Så man så mig løbe efter hende, ret meget grinende fordi hun var så glad.

 

Hun stopper så af sig selv få meter inden løber fordi hun fik krampe i benet, så ingen væltet løber:-D

 

Skøre gamle tosse :hjerte:

 

Jeg synes så at når ældre hunde genfinder deres ungdom, er det noget så charmerende :lun: Man kan da slet ikke skælde ud når de teer sig sådan kunne jeg forestille mig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

@Bernhardiner - det er da osse for dåååårligt at Oliver kun har fået en så lille bitte sofa... :lol:

 

Det er lidt spøjst, for i starten syntes jeg Terkel var rigtig god til at sove! Men nu hvor han er blevet lidt ældre, og orker mere, så er det lissom gået af ham... :roll:

 

Oliver var jo en fryd af en anden verden... Indtil han blev omkring 4 måneder, og så skal jeg da lige love for knægten vågnede op. Jeg havde jo et meget klart indblik i hvilken hvalp jeg valgte og hans temperament var jo liiiiige det jeg gik efter. Men da jeg fik ham hjem var han så prop-stoppet med orm, jeg har aldrig oplevet noget lignende. Efter jeg endelig fik styr på det, ja så begyndte festen og det viste sig at han sådan set havde et temperament, som jeg ville have gået langt uden om normalt. Om det var ormene eller noget andet der gjorde udslaget aner jeg ikke, men har aldrig oplevet en hvalp forandre sig så markant så hurtigt :vedikke: Har aldrig prøvet at have en hund der ikke kunne slappe af, af sig selv, men så er jeg da blevet den erfaring rigere :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en besked fra Aslan til Oliver: :vuf: Du spiser mors sofa, så får du en ny! :vuf:

 

Sjovt så selektiv man kan være, når man læser tråden, kan slet ikke se hvad du har skrevet :drille: Men lige til generel info, så er det faktisk en ret stor sofa, så ikke mit problem at han ikke kan lægge sig :fornaermet:

 

 

I morgen er det tid til et lille hyggeligt besøg hos nogle af Olivers yndlingsmennesker.. Dyrlægen... I know, he´s not normal :roll: Han skal ind til rutinetjek ved kiropraktoren. Og ihhhh hvor jeg glæder mig til at mine arme bliver 2 meter længere og at stå med en hoppende hund der gør af utålmodighed indtil vi bliver kaldt ind uanset om vi venter udenfor eller indenfor. Sgu mere mig der trænger til kiropraktor efter vi har været derinde :mrgreen:

 

 

 

 

Og er der så nogen der kan forklare idioten her hvordan man quoter flere på én gang i én meddelelse???? Troede jeg kunne hvis jeg kom på computeren...:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oliver var jo en fryd af en anden verden... Indtil han blev omkring 4 måneder, og så skal jeg da lige love for knægten vågnede op. Jeg havde jo et meget klart indblik i hvilken hvalp jeg valgte og hans temperament var jo liiiiige det jeg gik efter. Men da jeg fik ham hjem var han så prop-stoppet med orm, jeg har aldrig oplevet noget lignende. Efter jeg endelig fik styr på det, ja så begyndte festen og det viste sig at han sådan set havde et temperament, som jeg ville have gået langt uden om normalt. Om det var ormene eller noget andet der gjorde udslaget aner jeg ikke, men har aldrig oplevet en hvalp forandre sig så markant så hurtigt :vedikke: Har aldrig prøvet at have en hund der ikke kunne slappe af, af sig selv, men så er jeg da blevet den erfaring rigere :banan:

 

Tror ikke det var ormekuren, snarere fordi han indså, at din sofa var for lille til ham!:sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...