Hop til indhold

foder og afføringsproblemer hos hvalp...


korvis
 Share

Recommended Posts

Fra "lortmonster" til "hvalpen som ikke ville skide"... :roll: 2 gange har han skidt i dag, i morges og i eftermiddags. Her til aften har jeg været ude med ham de første fem gange efter hans aftensmad, men fandeme nej om han vil skide! Nå, jeg må bare håbe at han bli'r normal på ét eller andet tidspunkt! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 120
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Fra "lortmonster" til "hvalpen som ikke ville skide"... :roll: 2 gange har han skidt i dag, i morges og i eftermiddags. Her til aften har jeg været ude med ham de første fem gange efter hans aftensmad, men fandeme nej om han vil skide! Nå, jeg må bare håbe at han bli'r normal på ét eller andet tidspunkt! :lol:

 

Måske to gange om dagen bare er det rigtige når maven er klar?

Jeg tænker "når noget kommer ind, kommer der også noget ud"! Så antal lorte = antal måltider :hmm: måske ...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske to gange om dagen bare er det rigtige når maven er klar?

Jeg tænker "når noget kommer ind, kommer der også noget ud"! Så antal lorte = antal måltider :hmm: måske ...?

 

Det tænker jeg også. Og han får mad 3 gange om dagen... :lol: Men bare der kommer noget ud i morgen tidlig så er det nok ok, tænker jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

To store fine lorte her tl morgen! :5up: Og så en mindre i hvalpegården 5 minutter senere... :evil: Men den var også ok, og han spiste den ikke. Må vel også ses som et fremskridt! :lol: De gange han skider to gange om morgenen plejer der at gå længere tid imellem, så den kom godt nok bag på mig... :oops:

 

Dejligt der er fremskridt der et til at mærke og se! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en enkelt undtagelse har Terkels mave nu faktisk været fin lige siden vi kom fra dyrlægen! Antibiotikaen kan jo næppe ha' nået at virke så hurtigt, så det må vel være skånekost og zoolac der har gjort det. Og han skider langt mindre ad gangen, og langt færre gange nu. I dag har han indtil videre kun skidt en gang om morgenen og så igen her tidlig aften. I dag har han endda fået et par af de "baby-tyggepinde" som han har fået helt fra tiden hos opdrætter, og de ser ikke ud til at forstyrre maven. Det er dejligt, for han har virkelig brug for at få noget at tygge i en gang imellem! Han har også fået sin store tørrede knogle, den fungerer nemlig mest som sut for ham - han kan ikke tygge noget af det. Iiiihh, det ville bare være dejligt hvis den her mavehistorie endelig er ved at være overstået!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her til morgen kom der så en lidt for grøn lort igen... Ellers fin, men lidt for grøn. Den er nu afleveret hos dyrlægen, som vil få den tjekket for alt. Virus, bakterier, parasitter, svamp, og hvad der ellers kan tjekkes for. Så nu kan jeg bare vente og se. Det er næsten så jeg håber at de finder noget, så vi kan komme af med det én gang for alle! Terkel selv er heldigvis helt upåvirket, han er vældig frisk og glad, og ta'r også på som han skal, og ser i det hele taget bare fin ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og efter fine lorte i går aftes og den første i morges, kom der igen to grønagtige lorte... Om jeg kunne begribe hvad pokker det er der gør det - det kan jo ikke være noget han spiser i hvert fald. Også underlig at det svinger sådan i løbet af døgnet? Glemte at spørge dyrlægen hvor lang tid der vil går før jeg får svar, må heller ringe og spørge dem...

 

EDIT - sidt på ugen er der svar, så masser af krydsede fingre denne her vej, tak! :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Krydser fingre :x: Håber dyrlægen har et svar

- men jeg frites også til at sige velkommen i klubben :mrgreen:

Sådan har det været tit mens mine hvalpe voksede til - og af og til stadig væk - selvom det nu sker med meget lange mellemrum. I følge min dyrlæge fejler ingen af mine hunde noget.

 

Jeg har godt nok aldrig haft en hund som sked grønt før..! Almindelig dårlig mave, og ustabil mave hos hvalpe, men aldrig grønt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke komme med et bud - men det kan være for meget galde/mavesyre som nogle hunde danner mere af end andre.

Her har det i hver fald hjulpet at mine får over halv delen af deres foder som vådt og resten tørt. Min oplevelse er at tør foder speeder mavesyre/galde op og så går det galt.

 

Håber din dyrlæge har et bud på hvad det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke komme med et bud - men det kan være for meget galde/mavesyre som nogle hunde danner mere af end andre.

Her har det i hver fald hjulpet at mine får over halv delen af deres foder som vådt og resten tørt. Min oplevelse er at tør foder speeder mavesyre/galde op og så går det galt.

 

Håber din dyrlæge har et bud på hvad det er.

 

Ja, det lyder da meget logisk. Det skal jeg lige huske, hvis dyrlægen ikke finder noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kommet svar på Terkels prøver! Og det er en bakterie som har skabt ubalance i hans mave. Det er en bakterie de skal ha' i maven, han har bare alt for meget af den. Den skal ha' en helt speciel antibiotika, så den har de bestilt hjem og jeg kan hente den i morgen. Dyrlægen syntes at han godt kan køre på skånekosten en lille pose endnu, når han nu ser ud at fungere fint på den. og så er hans mave blevet så pas god at vi godt tør gi' ham noget mod hans kaprofagi. Hun mente ikke at ubalancen i maven har noget med lortespisningen at gøre, heldigvis!

Link til indlæg
Del på andre sites

Terkels specialantibiotika kan hentes hos dyrlægen i morgen. Og det trænger han vist også til... Efter at han var færdig med den anden antibiotika er det nemlig gået lidt ned ad bakke igen. Han skider igen grønagtigt - og skider flere og flere gange om dagen. Især om morgenen/formiddagen, hvor han snildt skider 3-4 gange i rap. Det blev ellers bedre med den anden antibiotika, skånekost og zoolac, men det er tydeligt at det ikke var nok. Så nu håber jeg på at specialantibiotikaen kan ta' det. :x: Han er ellers stadig frisk som bare den, og glaaaaad!!! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi på 4. dag med "den rigtige antibiotika". Og jeg skal da love for at der er sket noget..! Terkels afføring ser nu helt normal ud, "portionerne" er af mere normale størrelser, og de kommer ca. 3 gange pr. døgn - han får også mad 3 gange om dagen. Han har heller ikke skidt i hvalpegården de seneste par dage. Nøj, hvor er det bare dejligt hvis det retter sig nu! Nu hvor maven er mere stabil og regelmæssig, er næste skridt at se om han kan ha' sine tæpper uden at spise dem. Jeg har jo lidt mistænkt at han har følt "uro" i maven, hvor han måske har spist ting for at dulme det..? Synes også han har været bedre til ikke at bide i ting de seneste par dage, hvor hans mave jo også er blevet synligt bedre. Og så håber jeg selvfølgelig også på at det går bedre med renligheden fra nu af :x: Han siger jo til når han skal tisse, men når han har skidt i hvalpegården har han først sagt til bagefter. Hvilket får mig at tænke at han måske ikke har kunnet mærke at han skulle..? :vedikke: Nå, nu må vi se. Men fremad går det, helt bestemt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

For fanden da også! Så er Terkel igen begyndt at voldskide... :cry: Og han prutter temmelig meget og stinkende. Jeg syntes godt nok han sked lidt mange gange i morges, jeg var ret træt og syg så husker ikke om det var 3 gange eller kun 2. Her til eftm/aften har han så præsteret at skide 3 gange i løbet af ca. to timer - i hvalpegården alle 3. Og de bli'r mere og mere grønne... Det er det samme som med den sidste antibiotikakur han fik - det gik rigtig fint til at starte med, men efter nogle dage skider han grønt igen...

 

Jeg kan altså ikke tro at det er fordi jeg er elendig til at renlighedstræne, jeg har trods alt fået 3 renlige hunde ud af mine tidligere. Men der er bare noget der ikke er som det skal med Terkel og hans skideri. Jeg har selvfølgelig været ude med ham, flere gange, både før og efter, hvor han har tisset men ikke skidt. Han siger også til når han skal ud at tisse, det har han bare aldrig gjort når han skal skide - til gengæld siger han til bagefter. Jeg tror seriøst at han ikke kan mærke det selv, når han skal? Den ene gang i eftermiddag ved jeg at han lå og sov - pludselig gøer han og så har han skidt. Det eneste positive er at han ikke har spist nogen af dem...

 

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre... Men må vist ringe dyrlægen igen på mandag. Pisosse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Får han kornfrit mad? Luna sked kokager indtil hun fik Eukanuba med korn og siden gik hendes mave i orden, så længe hun får hendes korn.

 

Nej, han får kun skånefoder nu, og det er med korn. Jeg troede jo oprindelig at det var kornfrit han ikke kunne tåle - men det er jo skudt i sænk nu. Og det er det med bakterierne vel også, hvis denne her specialantibiotika skulle ta' dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...