Hop til indhold

Voldsom diarre, what do to?


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja hun har fået lidt forskelligt, uden virkning :???:

 

Håber du har ret i det ikke er alvorligt :-)

Når Bobo har haft tynd mave, har der altid været blod i og det har aldrig været noget alvorligt indtil nu. Dyrlægen siger også, det er ret normalt og at de ser det tit :-)

 

Ja, det er jo lidt uheldigt, at hun kaster op, hvis hun ikke får mad - jeg har i hvert fald ikke andre forslag end faste og derefter skånekost, men det går jo ikke, hvis hun kommer til at kaste op af det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Bobo har haft tynd mave, har der altid været blod i og det har aldrig været noget alvorligt indtil nu. Dyrlægen siger også, det er ret normalt og at de ser det tit :-)

 

Ja, det er jo lidt uheldigt, at hun kaster op, hvis hun ikke får mad - jeg har i hvert fald ikke andre forslag end faste og derefter skånekost, men det går jo ikke, hvis hun kommer til at kaste op af det :vedikke:

 

Nej det er jo lidt dilemmaet :???: Kan på en eller anden måde også bedre lide at der er noget i maven. Tænker det er hårdere for maven at skide rent blod end en blanding af afføring og blod? :genert:

 

Godt at høre dyrlægen ikke var mega bekymret over blod :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er jo lidt dilemmaet :???: Kan på en eller anden måde også bedre lide at der er noget i maven. Tænker det er hårdere for maven at skide rent blod end en blanding af afføring og blod? :genert:

 

Godt at høre dyrlægen ikke var mega bekymret over blod :-)

Liva kan heller ikke fastes, hun kaster galde op og bliver tydeligt (endnu mere!) skidt tilpas. Hun får udkogt havregrød og senere tilsat lidt dåsemad i, og det tog det da hun havde meget, meget tynd mave for en uges tid siden.

 

God bedring med Ronja :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er jo lidt dilemmaet :???: Kan på en eller anden måde også bedre lide at der er noget i maven. Tænker det er hårdere for maven at skide rent blod end en blanding af afføring og blod? :genert:

 

Godt at høre dyrlægen ikke var mega bekymret over blod :-)

Det ved jeg ikke, tror det er hårdt uanset. Og hvis man risikerer at forlænge sygdomsforløbet ved at give hunden mad, ville jeg nok foretrække rent blod :genert: Men kan sagtens se dit dilemma og ville nok ringe til dyrlægen i morgen og høre hvad de synes. Måske kan de gøre et eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville altså også kontakte dyrlægen i dag hvis det var Silke, der sked blod.......

 

Men hun har så meget sjældent dårlig mave, så det ville være ret usædvanligt for hende.

Jeg tror altså, at når "mavepinen" får mulighed for at udvikle sig til tynd og blodig diarre, så tager tarmen skade, der KAN være varig, på den måde at hunden lettere får myldermave igen.

 

Silke har haft blod i afføringen een gang i hendes 13 årige liv. Og da røg hun til dyrlæge inden der var gået 4 timer.. Blev behandlet og der har ikke været noget siden.

 

Men hvis ens hund har haft blodig afføring før og dyrlægen har vejledt om, hvordan det bedst kan klares, så behøver man selvfølgelig kun at kontakte dyrlægen hvis den sædvanlige kur ikke virker.......

 

Jeg ved ikke med jer andre....... Men jeg ville altså også kontakte min egen læge hvis jeg selv sked blod i flere dage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vist ikke sammenligne mennesker og hunde når det gælder blod i afføringen. Hos mennesker er det definitivt et tegn på noget alvorligt, og man bør søge læge. Hos hunde bli'r slimhinderne nemt irriterede ved maveinfektion, og derfor er blodig diarré ikke nødvendigvis alvorligt. Men jeg er enig i, at hvis der ikke er bedring i dag, ville jeg høre dyrlægen ad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også lige berolige. Mine beagler har haft masser af gange med blodig diare gennem årerne - så sent som for 14 dage siden da den ældste havde en grim omgang - så det kommer og går og hvad der forårsager det kan være masser af ting. Det er klart at hvis det ikke heler op i løbet af en 4-5 dage så skal man gøre noget med hensyn til dyrlæge. Men ellers er ro, hvile, skånekost og zoolac vejen frem til at starte med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil også lige berolige. Mine beagler har haft masser af gange med blodig diare gennem årerne - så sent som for 14 dage siden da den ældste havde en grim omgang - så det kommer og går og hvad der forårsager det kan være masser af ting. Det er klart at hvis det ikke heler op i løbet af en 4-5 dage så skal man gøre noget med hensyn til dyrlæge. Men ellers er ro, hvile, skånekost og zoolac vejen frem til at starte med.

 

Da Bella var mavesyg i vinters, og havde skidt blod og slim i 3 dage, begyndte jeg at blive rigtig urolig. Jeg tog til dyrlæge, og dyrlægen ved at jeg aldrig er bekymret uden grund.

 

Ikke desto mindre konstaterede han, at når hun ikke havde feber eller var bleg, så var det ikke behandlingskrævende. Så vi blev sendt hjem med zoolac og skånekost.

 

Så Lise, ro på, det tager tid. Tarmen er ikke skadet, fordi der er blod i afføringen. Hundes tarme bløder hurtigt, og det er ikke i sig selv noget der skal behandles.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vist ikke sammenligne mennesker og hunde når det gælder blod i afføringen. Hos mennesker er det definitivt et tegn på noget alvorligt, og man bør søge læge. Hos hunde bli'r slimhinderne nemt irriterede ved maveinfektion, og derfor er blodig diarré ikke nødvendigvis alvorligt. Men jeg er enig i, at hvis der ikke er bedring i dag, ville jeg høre dyrlægen ad.
Lige præcis.
Link til indlæg
Del på andre sites

Da Bella var mavesyg i vinters, og havde skidt blod og slim i 3 dage, begyndte jeg at blive rigtig urolig. Jeg tog til dyrlæge, og dyrlægen ved at jeg aldrig er bekymret uden grund.

 

Ikke desto mindre konstaterede han, at når hun ikke havde feber eller var bleg, så var det ikke behandlingskrævende. Så vi blev sendt hjem med zoolac og skånekost.

 

Så Lise, ro på, det tager tid. Tarmen er ikke skadet, fordi der er blod i afføringen. Hundes tarme bløder hurtigt, og det er ikke i sig selv noget der skal behandles.

 

Jeg er bare så bekymret når det aldrig har været så slemt før :genert: især når hun maaaaaange gange har haft dårlig mave før, men det her er helt anderledes :genert:

 

Nu får vi lige dyrlægens ord for at vi bare skal fortsætte som vi har gjort, og så kan jeg være bekymret til hun er færdig med det pjat :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked::megaked::megaked::megaked:

 

Kommer derhen og dyrlægen piller og rører, kigger slimhinder og tjekker endetarmen, alt imens hun spørger tusind gange om hun har sygeforsikring. Der var helt frisk blod ved endetarmen hvilket gøre hende ret bekymret.

Hun ville gerne beholde Ronja, og give hende antibiotika og væske i drop, og tage tusind blodprøver for at tjekke ALT.

 

Derudover spurgte hun om der nogensinde havde været noget med hjertet :shock: Hun kunne høre en mislyd :megaked: Hjerteklappen lukkede ikke ordentligt til, og det ville gøre at den venstre side/hjerteklap ville vokse, og give problemer :megaked: Hun begyndte at snakke om hjertemedicin og hjertescanning når der kommer kliniske symptomer :megaked:

 

Værste besøg ved dyrlægen ever! Man regner med at blive sendt hjem med skånekost og maks antibiotika, og så beholder de hende fandme og giver hende en hjertesygdom :megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...