Hop til indhold

Kurser og sindssyge priser....


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger alderen, fordi der er stort forskel på, hvad en 30 årig har af udgifter og hvad en på 55 år har af udgifter. Typisk og helt gennemsnitlig. Og det jeg så vill frem til, var at det mønster JEG ser, er ofte generation +55 der kan udbetale 6500 kr for et kursus. Ikke de 30 årige.

 

Jeg tror så mere det handler om at dem på 50+ bedre har tiden end dem på 30 der har børn.

Økonomi handler oftest om prioritering.

Jeg (43år) har råd til dyrer kurser og hundeudstyr.

Min niece ( 29år) har råd til silikonebryster og kunstige negle.

PRIORITERING ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg betaler gerne 1000kr. for en dags kursus! Hellere end gerne! Og jeg vil altid hellere betale 1000kr. for en dag, end 500 for en dag med en middelmådig instruktør. De dyre instruktører koster, og hvis man laver regnestykket, som også er gjort her i tråden, så synes jeg indtægten er fair.

Selv tager jeg typisk 3500+moms for en dags kursus+kørsel. Det er en pris, der gør at det kan betale sig for mig. Det er jo ikke kun de 8-9 timer jeg står på en træningsbane. Hertil kommer forberedelse, som for mig typisk er mindst 3-4 timer, og så er der transport som meget sjældent (stort set aldrig) er under en time hver vej. Så arbejdstiden for den lønning er oftest mindst 14 timer. Knap 2 hele arbejdsdage på et normalt job. Jeg synes 3500 før skat for det er okay.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg betaler gerne 1000kr. for en dags kursus! Hellere end gerne! Og jeg vil altid hellere betale 1000kr. for en dag, end 500 for en dag med en middelmådig instruktør. De dyre instruktører koster, og hvis man laver regnestykket, som også er gjort her i tråden, så synes jeg indtægten er fair.

Selv tager jeg typisk 3500+moms for en dags kursus+kørsel. Det er en pris, der gør at det kan betale sig for mig. Det er jo ikke kun de 8-9 timer jeg står på en træningsbane. Hertil kommer forberedelse, som for mig typisk er mindst 3-4 timer, og så er der transport som meget sjældent (stort set aldrig) er under en time hver vej. Så arbejdstiden for den lønning er oftest mindst 14 timer. Knap 2 hele arbejdsdage på et normalt job. Jeg synes 3500 før skat for det er okay.

 

Ja, men du tager 3500 for et kursus. Ikke pr kursist jo. Men som sagt. Der er jo tydeligvis et marked, når det nu er prissat således og de kan jo være fløjtende ligeglade med at jeg aldrig ville betale 6500 for et kursus ( og det er de nok også :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg betaler gerne 1000kr. for en dags kursus! Hellere end gerne! Og jeg vil altid hellere betale 1000kr. for en dag, end 500 for en dag med en middelmådig instruktør.

også bare for at kigge på? Det gad jeg godt nok ikke.. men andre folks arbejde med egne hunde interesserer mig så heller ikke ret meget, ligesom jeg ikke gad arbejde med en andens hund på et kursus. For mig handler det om mig, og min(e) hund(e). Jeg er heller ikke så seriøs med træning som mange herinde, til gengæld lever jeg af at passe andre folks hunde, så sikkert derfor at det er så "helligt" for mig, at det netop er mig og min egen hund det skal handle om. Jeg kommer hurtigt til at kede mig af bare at "kigge på" mens andre lærer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men du tager 3500 for et kursus. Ikke pr kursist jo. Men som sagt. Der er jo tydeligvis et marked, når det nu er prissat således og de kan jo være fløjtende ligeglade med at jeg aldrig ville betale 6500 for et kursus ( og det er de nok også :lol:)

 

Absolut - men jeg sætter jo ikke den endelige pris. Det gør dem, der hyrer mig. Jeg finder bare den pris jeg synes er fair for det arbejde jeg leverer :-D

 

Ville gerne betale 6500 for 6 dages kursus, hvis jeg kendte til underviser og havde referencer ift. kursets kvalitet. Hvis ikke nogen af de dele var opfyldt ville jeg aldrig betale det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen tvivl om at Hund & Trænings kurser ligger højt i pris. Men de har også mere karakter af "uddannelse" end af "kursus", efter hvad jeg kan læse mig til. Ellers synes jeg de fleste kurser jeg ser ligger på et acceptabelt niveau. Det er faktisk kun sket én gang at jeg har set et kursus til ren ågerpris, et kursus med Jenny Damm som også blev diskuteret herinde. Der var det vist arrangøren der prøvede på at tjene lidt for meget på kurset, da Jenny nogenlunde samtidigt var instruktør på et andet kursus til en helt anden pris - og det dyre kursus blev vistnok også aflyst pga. manglende tilmeldinger, så vidt jeg er informeret. Det er vist den eneste gang jeg har tænkt at et kursus var for dyrt til at jeg gad deltage. Og jeg var åbenbart ikke alene.

Link til indlæg
Del på andre sites

også bare for at kigge på? Det gad jeg godt nok ikke.. men andre folks arbejde med egne hunde interesserer mig så heller ikke ret meget, ligesom jeg ikke gad arbejde med en andens hund på et kursus. For mig handler det om mig, og min(e) hund(e). Jeg er heller ikke så seriøs med træning som mange herinde, til gengæld lever jeg af at passe andre folks hunde, så sikkert derfor at det er så "helligt" for mig, at det netop er mig og min egen hund det skal handle om. Jeg kommer hurtigt til at kede mig af bare at "kigge på" mens andre lærer.

 

Det eneste jeg ville betale for at være passiv deltager (uden hund) for er sådan noget som f.eks. springteknik, eller andet som er virkelig teoretisk/teknisk, og hvor man faktisk næsten lærer mere af at bare kigge på end at deltage. Hvis ikke det var fordi at Iso har brug for at deltage, så kunne jeg f.eks. sagtens finde på at deltage som tilskuer til det springteknikkursus vi snart skal på.

Link til indlæg
Del på andre sites

også bare for at kigge på? Det gad jeg godt nok ikke.. men andre folks arbejde med egne hunde interesserer mig så heller ikke ret meget, ligesom jeg ikke gad arbejde med en andens hund på et kursus. For mig handler det om mig, og min(e) hund(e). Jeg er heller ikke så seriøs med træning som mange herinde, til gengæld lever jeg af at passe andre folks hunde, så sikkert derfor at det er så "helligt" for mig, at det netop er mig og min egen hund det skal handle om. Jeg kommer hurtigt til at kede mig af bare at "kigge på" mens andre lærer.

 

 

Man kan ellers lære sindssygt meget af at være observatør på kurser.

Nogle af de vigtigste ting jeg har lært om træning, er ting jeg har set andre lære eller gøre på kurser - Ting som aldrig ville være kommet op, hvis jeg kun valgte de kurser hvor jeg kunne have min egen hund med.

 

Har ikke råd til alle de kurser jeg gerne vil på med hund, så tager en del som observatør også og de dage har jeg en anden ro, til bare at suge til mig og få noteret alt.

 

 

Og så lige en kommentar til den der med hvem der har råd til kurserne.

Tror virkelig ikke alder har så meget at sige ifht. om man har råd til kurser eller ej.

 

I hvertfald ser jeg alle aldersgrupper på kurser - Ja, en studerende kan have svært ved at skrabe pengene sammen.

Men ellers er det noget jeg oplever folk spare op til og dropper sommerferier osv. for.

Ja, for nogle er det svært at finde pengene til, fordi de lever på et eksistens minimum - Men der er så mulighed for at uddanne sig til instruktør i forskellige klubber og derigennem få en del gratis uddannelse og kurser, med mange af de samme instruktører man ellers ser koster en del at komme på kursus med.

Der skal man så yde lidt for det, men det kan jo være en mulighed hvis man virkelig vil det og umuligt kan finde pengene til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er fx ikke medlem af nogen klub, ud over DKK. DCH programmet siger mig intet og de andre sportsgrene jeg kunne tænke mig, har det enten ikke passet med opstarten eller også har niveauet ikke været højt eller kompetent nok. Eller ingvert flad under træningsmetoder jeg ikke bruger.

 

Hvor har du kigget? Jeg synes der er masser at lære derude rundt omkring.

 

Til dette vil jeg også tilføje, at jeg personligt altid synes jeg kan lære noget nyt. I dag overværede jeg et hvalpehold. Det lærte jeg også af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mindes en tid hvir det mest foregik i forenings regi til små penge. Det virkede fint. Og det gør det faktisk stadig.

 

Jeg tror det er en STOR misforståelse at det bliver bedre fordi det er dyrt.

 

Men er der nogen der siger at det er bedre fordi det er dyrt..? Jeg tror faktisk at de fleste instruktører tager nogenlunde den samme pris for at undervise til et endags kursus. Kørselspenge gør selvfølgelig en forskel, det kan godt løbe op hvis man også får broen med. Men derudover ligger forskellen nok hos arrangøren - skal de leje lokale eller har de selv faciliteterne, står de selv for forplejning eller køber de udefra, osv. osv...

 

 

Lige en kommentar til det med at være aktiv/passiv deltager - mon ikke det også har rigtig meget at gøre med hvad kurset handler om? Et agilitykursus med fokus på handling f.eks., der ville jeg da ikke få ret meget ud af det hvis ikke jeg fik prøvet det på egen krop, og på egen hund. Springteknik, hvor hunden arbejder selv og ens egen opgave er at observere - der ville det være fint at være med som observatør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan ellers lære sindssygt meget af at være observatør på kurser.

Nogle af de vigtigste ting jeg har lært om træning, er ting jeg har set andre lære eller gøre på kurser - Ting som aldrig ville være kommet op, hvis jeg kun valgte de kurser hvor jeg kunne have min egen hund med.

Jeg ved det godt, men det keder mig bare i længden... at sidde og kigge på andre mennesker og deres hunde :genert: så jeg gad ikke betale kr 1000,- for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen tvivl om at Hund & Trænings kurser ligger højt i pris. Men de har også mere karakter af "uddannelse" end af "kursus", efter hvad jeg kan læse mig til. Ellers synes jeg de fleste kurser jeg ser ligger på et acceptabelt niveau. Det er faktisk kun sket én gang at jeg har set et kursus til ren ågerpris, et kursus med Jenny Damm som også blev diskuteret herinde. Der var det vist arrangøren der prøvede på at tjene lidt for meget på kurset, da Jenny nogenlunde samtidigt var instruktør på et andet kursus til en helt anden pris - og det dyre kursus blev vistnok også aflyst pga. manglende tilmeldinger, så vidt jeg er informeret. Det er vist den eneste gang jeg har tænkt at et kursus var for dyrt til at jeg gad deltage. Og jeg var åbenbart ikke alene.

Jenny Damm-kurset var også første gang for mig, at jeg tænkte, at nu var det nået er niveau, hvor jeg syntes at det var for meget �

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er der nogen der siger at det er bedre fordi det er dyrt..? Jeg tror faktisk at de fleste instruktører tager nogenlunde den samme pris for at undervise til et endags kursus. Kørselspenge gør selvfølgelig en forskel, det kan godt løbe op hvis man også får broen med. Men derudover ligger forskellen nok hos arrangøren - skal de leje lokale eller har de selv faciliteterne, står de selv for forplejning eller køber de udefra, osv. osv...

 

 

jeg tror ikke instruktørene i jagthundeforeninger modtage betaling. Jeg er ikke engang dåsikker på om de får kørselspenge. Instruktørene i FT klubben betaler lidt for licensen og mannbetaler lidt for at deltage. Det handler typisk om mindrecend 500 kr for 6-8 gange. Når der har værer arrangeret heldags events med danske eller engelske top trænere/instruktører giver vi typisk også under 500 kr for en dag. Det er mit indtryk at Dch kører samme prisniveau.

 

Det er også mit indtryk at priserne er noget højere i andre kredse, måske fordi der er proffessionelle hundefolk involveret, som prøver at have hundearbejdecsom levevej. Det er selvfølgelig ok, men ikke nødvendigvis bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror ikke instruktørene i jagthundeforeninger modtage betaling. Jeg er ikke engang dåsikker på om de får kørselspenge. Instruktørene i FT klubben betaler lidt for licensen og mannbetaler lidt for at deltage. Det handler typisk om mindrecend 500 kr for 6-8 gange. Når der har værer arrangeret heldags events med danske eller engelske top trænere/instruktører giver vi typisk også under 500 kr for en dag. Det er mit indtryk at Dch kører samme prisniveau.

 

Det er også mit indtryk at priserne er noget højere i andre kredse, måske fordi der er proffessionelle hundefolk involveret, som prøver at have hundearbejdecsom levevej. Det er selvfølgelig ok, men ikke nødvendigvis bedre.

Nej, instruktører i klubber får vel sjældent betaling. Dem jeg mente var dem der ta'r ud og laver kortere kurser, ikke holdundervisning. Og der ligger nok de fleste på nogenlunde samme niveau.

 

Jeg har været til et kort kursus i dag, 2 timer med 4 deltagere, der gav vi vist 350,-. Med én af DK's aller bedste instruktører. Det synes jeg er virkelig billigt!

 

Ren nysgerrighed - hvad kostede det kursus?

Jeg kan ikke huske det, men det ligger i én af trådene herinde, skal se om jeg kan finde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt det! De skulle ha' - hold fast... - 2.895,- for 2,5 dags kursus! Den første dag var der 3,5 time hvor alle 10 deltagere skulle løbe. Dag 2 og 3 havde man enten 3,5 time om formiddagen eller 3,5 time om eftermiddagen.

 

Til sammenligning blev der stort set samtidigt arrangeret et andet kursus med Jenny som instruktør, hvor der var 8 deltagere, 2 dage kl. 9-17, inkl. forplejning, som kostede 1.750,-. Og der skulle man endda dække flyrejse for hendes medinstruktør fra Kroatien, så det var ét af de dyrere Jennykurser, når hun er alene plejer det at være noget billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja... Har lige set et kursus med en udenlandsk instruktør, som jeg ved står for kvalitet.

Men der har jeg alligevel nået mit max. 3.600 for to dage med hund og 1.800 som observatør begge dage.

 

Det er alligevel for meget for mig, selvom det er en møghamrende dygtig instruktør, som absolut ikke er billig at få til DK og undervise.

 

Men det ene af holdene er stort set fyldt op, så prisen er jo ikke for høj, for så havde de ikke fået fyldt holdet.

Tænker også det sætter lidt et niveau for deltagerne, for man skal virkelig have lyst til det, for at bruge så mange penge på to dage.

Det er jo på sin vis også med til at højre kursus standarten tænker jeg, for lære jo også vildt meget af at se på de andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...