Hop til indhold

Back on Track


Pernille
 Share

Recommended Posts

Jeg er interesseret i et Back on Track-dækken, fordi jeg har hørt så meget godt om det.

 

Jeg har en labrador hvalp han på 6 måneder. Han vokser jo stadig, men vil gerne købe det til hans fuldvoksne str. Er der nogle der kan fortælle mig ca. hvilken str. jeg skal gå efter. Grunden til at jeg skal have det nu er, da han har vokseværk og jeg derfor tænker det vil være godt efter tur i svømmehal, efter træning og ellers når han ligger i en kold bil efter motion.

 

Dog er jeg i tvivl om det skal være et fleece-dækken eller et foret regndækken?

 

Håber I kan hjælpe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er interesseret i et Back on Track-dækken, fordi jeg har hørt så meget godt om det.

 

Jeg har en labrador hvalp han på 6 måneder. Han vokser jo stadig, men vil gerne købe det til hans fuldvoksne str. Er der nogle der kan fortælle mig ca. hvilken str. jeg skal gå efter. Grunden til at jeg skal have det nu er, da han har vokseværk og jeg derfor tænker det vil være godt efter tur i svømmehal, efter træning og ellers når han ligger i en kold bil efter motion.

 

 

Dog er jeg i tvivl om det skal være et fleece-dækken eller et foret regndækken?

 

Håber I kan hjælpe :)

 

Min border/kleiner mix har str 55 i fleecedækken :) Hvis du ikke skal bruge det udendørs ville jeg vælge fleecen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt klart anbefale, at du finder et sted, at prøve det på ham. Jeg har selv 3 back on track dækkener og der er faktisk ingen af dem, der er heeeelt rigtig i størrelsen.

 

Dette er et vinterdækken (gammel model) i størrelse 60-63. Det bliver brugt på gåture i den kolde tid:

 

tilmalene.jpg

 

Så er der det andet vinterdækken (ny model) i størrelse 67. Det bliver brugt på ture i bilen i den kolde tid:

 

2710_3950.jpg

 

Forskellen på de to er ret synlig. Og årsagen til at hun har begge er, at det første er for smalt over brystet, når hun sidder eller ligger ned - hvad hun gør i bilen. Så derfor måtte vi have et til bilen:engel:

 

Så har hun et netdækken, som hun bruger indendørs mere eller mindre døgnet rundt (når der er nogen hjemme, mens vi er på job har hun ikke noget på) i den kolde tid. Det var det første jeg købte. Det er størrelse 68-71 (gammel model) og hun kan sagtens ligge behageligt i det.

 

190309_0158.jpg

 

Netdækken sove.jpg

 

Luna er 12½ år gammel og har lige fået konstateret gigt i skuldrene, udover at hun har en dårlig højre hofte og venstre albue. Det er derfor jeg har alle disse dækkener til hende. Var hun sund og rask havde hun ingen. Jo måske et til at tørre i:-D Hun er ca 56 cm høj og vejer 27 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har to stk. Et regndækken og et vinterdækken, begge er købt her: http://www.dollardog.dk/produkter/30-hund-daekkenertoej/

 

Jeg havde skrevet en størrelse i bestillingen, og damen var så sød og ringe og spørge, om jeg virkelig var sikker, da hun mente den måtte være for stor... Da jeg fortalte hvilken race jeg havde, vidste hun nøjagtigt hvilken størrelse jeg skulle bruge. Hun var så sikker, at hun uden beregning ville sende både den størrelse jeg mente, plus den hun mente var rigtig. Det viste sig at hun havde ret.

 

Så måske et ring til hende kan hjælpe dig med at vælge størrelse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er interesseret i et Back on Track-dækken, fordi jeg har hørt så meget godt om det.

 

Jeg har en labrador hvalp han på 6 måneder. Han vokser jo stadig, men vil gerne købe det til hans fuldvoksne str. Er der nogle der kan fortælle mig ca. hvilken str. jeg skal gå efter. Grunden til at jeg skal have det nu er, da han har vokseværk og jeg derfor tænker det vil være godt efter tur i svømmehal, efter træning og ellers når han ligger i en kold bil efter motion.

 

Dog er jeg i tvivl om det skal være et fleece-dækken eller et foret regndækken?

 

Håber I kan hjælpe :)

 

Til det brug du taler om, ville jeg nok anbefale et dækken, hvis primære formål er at tørre og varme hunden - det letteste i brug er "Bone dryer". Det virker fint og størrelsen er ikke så vigtig da hunden bare skal have det på i bilen, når han ligger. Så du kan købe det til den voksne hund og bruge det nu. Jeg vil tro at din hund vokser 2-3 cm i højden og 3-4 i længden fra nu, men det er svært at vide

Link til indlæg
Del på andre sites

Aya kan sagtens komme af med sit mens hun har dækken på. Har endnu ikke oplevet at der sidder noget på det.

Nu bruger jeg mest mit i forbindelse med agility til at holde hende varm imellem løb. Eller når hun sidder i cykelkurven/cykeltraileren i de kolde perioder. Så det er sjældent det kommer med på gåturen. Men de gange hun har haft det på har det været uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber det ok jeg lige har et lidt ot spørgsmål omkring BOT dækken.

Kan jeres hunde skide med det på, det er jo lukket ned om numsen?

forleden havde jeg det på en hund jeg passer og der kom altså lidt på dækkenet, det er da ikke særlig smart.

 

Hvad mener du med lukket ned om numsen? Det går ned over bagdelen - ja - men der er da halen imellem, så han kan sagtens komme af med både det ene og det andet. Jeg tror ikke jeg forstår hvori dit problem er opstået :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med lukket ned om numsen? Det går ned over bagdelen - ja - men der er da halen imellem, så han kan sagtens komme af med både det ene og det andet. Jeg tror ikke jeg forstår hvori dit problem er opstået :vedikke:

 

Han har en hale der står op, så vi brugte hullet til halen, og så fungerede det altså ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna kan, hvis jeg lige ruller op, så hun kan løfte halen (halehullet passer ikke). Så ruller jeg bare ned igen når hun har skidt.

 

Jeg fik det også rullet op, men så blev han forstyrret og ville ikke skide.

Jeg rullede det så permanent op, men det var altså ikke særlig praktisk.

Hvis det havde været min egen, med "hænge hale" så havde den heller ikke siddet i hullet, men det er da ikke så smart at skulle rende og rulle op og ned, hvad så når de løber løs?

Jeg synes godt nok ikke det er lavet særligt smart, selvfølgelig fint nok hvis det var meningen at de bare skulle ligge i bil/bur/indendørs med det på, men ikke som gåtur dækken, i mit hoved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik det også rullet op, men så blev han forstyrret og ville ikke skide.

Jeg rullede det så permanent op, men det var altså ikke særlig praktisk.

Hvis det havde været min egen, med "hænge hale" så havde den heller ikke siddet i hullet, men det er da ikke så smart at skulle rende og rulle op og ned, hvad så når de løber løs?

Jeg synes godt nok ikke det er lavet særligt smart, selvfølgelig fint nok hvis det var meningen at de bare skulle ligge i bil/bur/indendørs med det på, men ikke som gåtur dækken, i mit hoved.

 

Jeg ruller det op når vi starter turen, så får jeg ikke distraheret hende:-D

 

Men ja det er ikke helt optimalt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Fandt lige den her gamle tråd

jeg har købt handsker til mig selv, da jeg har fået konstateret gigt i begge tomler - trælst!

de virker fint og så ville jeg også købe et indendørs dækken til kræets dårlige hofte - er det et netdækken???

Redigeret af nr 49
Link til indlæg
Del på andre sites

55 minutter siden, nr 49 skrev:

Fandt lige den her gamle tråd

jeg har købt handsker til mig selv, da jeg har fået konstateret gigt i begge tomler - trælst!

de virker fint og så ville jeg også købe et indendørs dækken til kræets dårlige hofte - er det et netdækken???

yes, netdækken. Det brugte vi til Sassy og så har vi også sådan et tæppe/pude de sover på.
Husk lige at hestens helse har pris garanti på BoT

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

1 time siden, nr 49 skrev:

Jeg købte de billigste som også kan bruges indendørs eller under andre handsker udenfor. 

Er dig svar skyldig mht forskellen hvis der er nogen - måske kan andre byde ind?

Jeg er bruger af back on track. Kan slet ikke undvære mine håndledsbind - har også til albuerne. Udover det bruger jeg også deres halv handsker. Af "almindelige handsker udendørs bruger jeg sealskinz - som egentlig er en cykel handske - men så behøver jeg ikke tage dem af når jeg er ude med beaglerne og jeg skal bruge poser og samle op efter dem.

Jeg har brugt back on track i flere år da jeg har leddegigt og varme er det eneste der lindrer og det hjælper det meget på - men man skal have dem på hele tiden ellers hjælper det ikke.

Jeg har købt gennem bot-shop - men der findes jo andre steder. Jeg har også nogle halvhandsker der er lavet af bambus med indlagt kul - kullet skal til "opladning" engang i mellem i sollys så det er klart igen.

 

Hvis hunde skal have glæde af det skal de have dækken på hele tiden - det skyldes at varmen primært skal komme fra kroppen - da man opnår den bedste varmedækning på den måde.

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også selv BoT tæpperne og disse dage i spanien har jeg sovet af H til fordi jeg ikke havde mine tæpper med.

Halstørklædet er næsten altid om nakken og det lindrer.

Når Sassy var meget ramt af gigten så fik hun dækkenet på natten over (der er en vejledning til at starte op) og hun sov bare SÅ godt.

Det gamle kræ som aldrig havde prøvet dækken knuselskede begge sine.

Når du køber BoT skal man være opmærksom, for der er pris forskel og nogle af butikkerne har altså prisgaranti (Det er derfor jeg handler ved hestens helse).

Jeg overvejer at købe strømperne fordi jeg har raget et par dumme skader til mig i begge forfødder (hedder det sådan?) og jeg har pisse ondt i perioder og jeg håber lidt de kan lindre og knægten har bestilt et par BoT boksershorts pga han har en lyskenskade efter fodbold. Manden har et smadret knæ og når det larmer så har han lige hans knæbind på i de vågne timer og det lindrer.

Vi sværger meget til BoT på trods af at jeg var den største tvivler da jeg fik det første.

Flere dyrlæger anbefaler BoT til både hest og hund, så helt tosset kan det næppe være

  • Thanks 1
Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg prøvet at sove med handskerne og det er lidt besværligt, for jeg tager dem af i søvne - åbenbart fordi jeg sveder.

de er lidt for store så manden overtager dem (han mærker ingen virkning endnu), og så har jeg bestilt nummeret mindre til mig og netdækken til kræet. hun er ikke specielt pjattet med at gå med dækken, så der skal nok nogle godbidder til i starten ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, nr 49 skrev:

nu har jeg prøvet at sove med handskerne og det er lidt besværligt, for jeg tager dem af i søvne - åbenbart fordi jeg sveder.

de er lidt for store så manden overtager dem (han mærker ingen virkning endnu), og så har jeg bestilt nummeret mindre til mig og netdækken til kræet. hun er ikke specielt pjattet med at gå med dækken, så der skal nok nogle godbidder til i starten ;-)

Næste gang vi har penge på kontoen så skal der hentes boksershorts, sokker og et par tynde handsker samt et bonedryer dækken til tøserne....... YES en grund til at køre til Århus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...