Hop til indhold

Gode ideer søges vdr. belønning.


Engell
 Share

Recommended Posts

Jeg søger gode ideer til spor træning med min 6 mrd gamle hvalp...

 

han er dygtigt til felt og er oppe på et 15x15 med succes hver gang, og han elsker det :-)

 

vi øver også mindre spor 30-40 m. som hidtil har været belønnet rigeligt med godbidder, og en fornuftig bunke godbidder i enden....

 

nu efter dyrelæge besøg i går, må han de næste 2 mrd, måske 3 mrd hvis vi er uheldige, overhovedet ikke få andet end sit special foder.... ingen godbidder eller kød af nogen art.

 

Hertil skal siges at han ikke lige finder sit nye specialfoder særligt spændende..

 

Jeg vil rigtigt gerne fortsætte med at træne med ham som jeg har gjort hidtil... hvilket har været ret så meget belønnnings baseret... med enten leg og tovtræk eller godbid.

 

nu må jeg så hverken tovtrække med ham, eller give godbidder....

Ved godt at det ikke er "totalt" forfærdeligt hvis vi må holde en pause fra det meste af træning... hvilket jeg måske også gør hvis jeg ikke finde et gyldent korn.

Det vigtigste for mig er ikke at fjerne hundens lyst, og iver i træningen... og risikere at køre hunden "træt" i det.

 

Nogen her inde der har en eller anden fantastisk ide?

eller kendskab til nogle godbidder en hund finder spændende der indeholder absolut ingen ting overhovedet... og nærmest bare passere lige igennem?

Link til indlæg
Del på andre sites

@Luckyluna

@Therese

@nr 49

@Amocca

@AnneMangetal

 

han har vokseværk med epifytitis, skal have special kost i 2 mrd og medicin, samt equiforce matrix HA 10 ml hverdag og anti inflamatorisk medicin hverdag i 1 uge og efter behov der efter.

 

når han er ovre sin vokse periode, skulle der ikke blive varige mén på nogen måde. Han vil få en lidt skæv fod, men ikke mere end mange andre hundracer er født med og har hele livet... så ikke noget at bekymre sig om :-))

 

 

 

Han må ikke trække leg, hvilket er hans fortrukne ide med lejetøj... er ellers ikke meget til bold med mindre det er "aport" leg. begge dele skal jeg holde MEGET

igen med da det er i hans forben, og de for den næste periode ikke må belastes for meget.

 

special kosten hedder "Sicence Plan+ Veterinary formulated, Vet essentials, venterinary exclusive." det er nøjagtigt hvad der står på¨posen 12 kg, 600 og noget kr pr pose. det fåes kun som tør kost :-(

 

det er som sådan det eneste han må spise de næste 2 mrd, da han ikke må få noget med extra fosfor eller forkerte proteiner og andet... det er ekstremt vigtigt at hans foder er nøjagtigt afvejet, for at få stoppet hans vækstforstyrrelse. dette gjorde dyrelægen et meget stort og grundigt nummer ud af at forklare mig...

 

Han skal helst holdes til gåture under 1½-2 km, for den næste periode... ingen spring, ingen vild leg eller for meget løb, helst i snor det meste af tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for specialfoder?

 

har en hund der kom på allergivenligt behandlet foder, det findes også på dåse i flere typer som kan skæres i tern og bages i ovnen, så er det næsten lige som hvis man steger oks eller hest som jeg har gjort tidligere! Omend at det her stinker mere slemt end hest!

 

Og så må min få gulerødder, ikke at han gider dem som godbidder som sådan, men det er anderledes end legetøjet kan kasted og tykkes i stykker som en pind uden det skader tandkød, og så sker der ikke noget hvis der ryger en enkelt gulerod ned i ny og næ! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

 

Det lyder som et voksen foder?

 

Kan du spørge dyrlægen om han må da hills dåsemad som godbidder

 

Det kan nemlig bages og de er helt skøre med det!

 

Ellers kan du bløde hans foder op i lidt bullion og bage dette til kiks.

 

Af en eller anden grund, skal der ikke mere til at gøre det mere interessant.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

@Luckyluna

@Therese

@nr 49

@Amocca

@AnneMangetal

 

han har vokseværk med epifytitis, skal have special kost i 2 mrd og medicin, samt equiforce matrix HA 10 ml hverdag og anti inflamatorisk medicin hverdag i 1 uge og efter behov der efter.

 

når han er ovre sin vokse periode, skulle der ikke blive varige mén på nogen måde. Han vil få en lidt skæv fod, men ikke mere end mange andre hundracer er født med og har hele livet... så ikke noget at bekymre sig om :-))

 

 

 

Han må ikke trække leg, hvilket er hans fortrukne ide med lejetøj... er ellers ikke meget til bold med mindre det er "aport" leg. begge dele skal jeg holde MEGET

igen med da det er i hans forben, og de for den næste periode ikke må belastes for meget.

 

special kosten hedder "Sicence Plan+ Veterinary formulated, Vet essentials, venterinary exclusive." det er nøjagtigt hvad der står på¨posen 12 kg, 600 og noget kr pr pose. det fåes kun som tør kost :-(

 

det er som sådan det eneste han må spise de næste 2 mrd, da han ikke må få noget med extra fosfor eller forkerte proteiner og andet... det er ekstremt vigtigt at hans foder er nøjagtigt afvejet, for at få stoppet hans vækstforstyrrelse. dette gjorde dyrelægen et meget stort og grundigt nummer ud af at forklare mig...

 

Han skal helst holdes til gåture under 1½-2 km, for den næste periode... ingen spring, ingen vild leg eller for meget løb, helst i snor det meste af tiden.

 

 

Du har bare skrevet mærket på foderet, lidt som at skrive Royal Canin, men uden at skrive hvilken variant. Det står enten under logoet eller nederst på posen i de farvede bokse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

 

Det lyder som et voksen foder?

 

Kan du spørge dyrlægen om han må da hills dåsemad som godbidder

 

Det kan nemlig bages og de er helt skøre med det!

 

Ellers kan du bløde hans foder op i lidt bullion og bage dette til kiks.

 

Af en eller anden grund, skal der ikke mere til at gøre det mere interessant.

 

Fantastisk GOD IDE!!

 

den med kiksen!.. det vil jeg gøre... åh ha... "Net-krammer" fra mig til dig.

 

 

og Nej... han må overhovedet ikke få noget som helst andet end det forskrevet fra dyrelægen, dette gjorde hun en 5 min lang tale ud af at forklare mig forbi enhver tvivl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det vil det...

 

Han må få 522g om dagen som udgangspunkt og så skal jeg prøve at tilpasse det i forhold til hvor meget han spiser....men han er virkelig ikke glad for det her tør foder desværre... så det bliver ikke et problem

med overspisning.

 

Jeg har lavet mine første "kiks..." det var lidt svært at forme snasket... tilsatte en oksebullion og 2 skefuld lakseolie... lavede dem som lange rør og brugte en kniv til at skære dem i ½cm størrelse. så nu har jeg

en masse godbidder i en god størrelse og det bedste af det hele er at han godt kan lide dem...

 

tusind tak for ideen... du aner ikke hvor meget den er værdsat.!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg søger gode ideer til spor træning med min 6 mrd gamle hvalp...

 

han er dygtigt til felt og er oppe på et 15x15 med succes hver gang, og han elsker det :-)

 

vi øver også mindre spor 30-40 m. som hidtil har været belønnet rigeligt med godbidder, og en fornuftig bunke godbidder i enden....

 

nu efter dyrelæge besøg i går, må han de næste 2 mrd, måske 3 mrd hvis vi er uheldige, overhovedet ikke få andet end sit special foder.... ingen godbidder eller kød af nogen art.

 

Hertil skal siges at han ikke lige finder sit nye specialfoder særligt spændende..

 

Jeg vil rigtigt gerne fortsætte med at træne med ham som jeg har gjort hidtil... hvilket har været ret så meget belønnnings baseret... med enten leg og tovtræk eller godbid.

 

nu må jeg så hverken tovtrække med ham, eller give godbidder....

Ved godt at det ikke er "totalt" forfærdeligt hvis vi må holde en pause fra det meste af træning... hvilket jeg måske også gør hvis jeg ikke finde et gyldent korn.

Det vigtigste for mig er ikke at fjerne hundens lyst, og iver i træningen... og risikere at køre hunden "træt" i det.

 

Nogen her inde der har en eller anden fantastisk ide?

eller kendskab til nogle godbidder en hund finder spændende der indeholder absolut ingen ting overhovedet... og nærmest bare passere lige igennem?

 

Du kan belønne via miljøet - fx har jeg haft en lånehund, hvis bedste belønning var at gå ud i siden af agility banen og lette ben. Aslan elsker at få FRI. Så stormer han rundt og selvbelønner.

Hvis mad skal gøres mere spændende kan du tage noget spegepølse fx og lægge ned i en pose med maden i et stykke tid - så dufter alt af spegepølse - noget få hunde kan stå for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan belønne via miljøet - fx har jeg haft en lånehund, hvis bedste belønning var at gå ud i siden af agility banen og lette ben. Aslan elsker at få FRI. Så stormer han rundt og selvbelønner.

Hvis mad skal gøres mere spændende kan du tage noget spegepølse fx og lægge ned i en pose med maden i et stykke tid - så dufter alt af spegepølse - noget få hunde kan stå for.

 

eller ost - Loui vil slå ihjel for det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

eller ost - Loui vil slå ihjel for det ;-)

 

Det er også det eneste Aslan tigger efter. Spiser vi morgenmad ved sofabordet står der to katte og Aslan og savler. Selv min gode lagerost som skal pakkes ind i mindst 2 fryseposer er han helt vild med! De ved dog alle 3, at der først falder noget af når vi er færdige..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan belønne via miljøet - fx har jeg haft en lånehund, hvis bedste belønning var at gå ud i siden af agility banen og lette ben. Aslan elsker at få FRI. Så stormer han rundt og selvbelønner.

Hvis mad skal gøres mere spændende kan du tage noget spegepølse fx og lægge ned i en pose med maden i et stykke tid - så dufter alt af spegepølse - noget få hunde kan stå for.

 

ved ikke lige helt hvordan jeg skulle få den vendt med min hund, men vil tænke i det...... tak for ideen...den med spegepølsen vil jeg i hvert fald tage til efteretning :-)

 

dit forslag for mig til at tænke på en herlig over overraskende oplevelse med min 6 mrd gamle hvalp...

 

vi gik en tur i en ny park, han ikke har været i før, hvor stierne er belagt med "blødt grus." sådan et godt tykt lag due-æg, størrelset sten, du ikke kan undgå andet end at synke lidt ned i.

 

Det var ufatteligt skægt at se min hund nærmest "Grine." med sit kropssprog... spankulerede i det på forskellige måder med logrende hale, og tydeligt med vilje lod sine poter grave lidt ned i gruset for så at spjætte sig frem af igen. Han var så bidt af at gå på det, at vi endte med at gå hen over det samme stykke grussti

4 gange, bare fordi han hyggede sig sådan med det.

 

 

OG til jer andre... han må heller ikke få ost....

 

MEN TJEK DEM HER!!!! @luckyluna

 

20160128_105629.jpg

 

Anden portion jeg laver med en ny opskrift.. HAN ER HELT SYG MED DEM... "hundekornflakes." ha ha ha....

 

Blandede tørfodderet op med vand og lod det stå natten over, tilsatte så vand indtil det havde en..."blød leverpostej konsistens."

tilsatte 2 spiseske lakse olie og 1 oksebullion blandet op. portionen fyldte i flydende tilstand tilsvarende 2l. det blev til

4 bradepander med små godbidder.

 

200 grader forvarmet ovn, 10-15 minutter og så er de færdige. de får en konsistens af lidt bløde kornflakes.

20160128_105638.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke meningen, at han skal have selve osten, men du kan lægge hans tørfoder i en lukket pose med et par skiver ost i. Så kommer tørfoderet til at smage/dufte af ost og det kan gøre det mere spændende :-)

 

Men hvis det fungerer med de godbidder du laver, er det selvfølgelig også helt fint :5up:

 

Ah' det havde jeg ikke fanget.... må læse bedre efter næste gang :stupid:.... tja... den og spegepølsen vil jeg så bruge... for det kan være med til at gøre godbidderne forskellige og derfor at de bliver ved med at have interesse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah' det havde jeg ikke fanget.... må læse bedre efter næste gang :stupid:.... tja... den og spegepølsen vil jeg så bruge... for det kan være med til at gøre godbidderne forskellige og derfor at de bliver ved med at have interesse.

Det skriftlige sprog er en svær en :blink: Og ja, det kan nemlig gøre det lidt mere interessant at spise, når han i forvejen ikke er super glad for det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker på sporet - kan du vel bare lave et slæbespor uden at der egentlig er andet end duft ???

 

tag en nylon strømpe og put noget I som lugter meget og bind en snor deri - så trækker du det efter dig når du går

For enden kan du jo så lægge en bold eller noget af hans mad

Man kan vel også bruge en lille spray flaske med bullion og dryppe/spray på sporet - vi kan ikke se det men hunden kan med garanti lugte det ;-)

 

måske en mulighed :-) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker på sporet - kan du vel bare lave et slæbespor uden at der egentlig er andet end duft ???

 

tag en nylon strømpe og put noget I som lugter meget og bind en snor deri - så trækker du det efter dig når du går

For enden kan du jo så lægge en bold eller noget af hans mad

Man kan vel også bruge en lille spray flaske med bullion og dryppe/spray på sporet - vi kan ikke se det men hunden kan med garanti lugte det ;-)

 

måske en mulighed :-) :-)

rigtig fin ide hvis sporet er for sjov ;) men træner man frem mod konkurence i fx DcH, så er det ikke nogen god ide, godbidder på sporet i DcH er belønning til hunden for at følge menneskefært, dvs for at have næsen nede i hvert eneste fodspor;) ved slæbespor går hunden spor på færten af det du slæber, altså ikke på fodsporene ;) derfor er det heller ikke en god ide at bruge stærkt duftende godbidder på sporet;) hundens foder er faktisk ideelt hvis hunden vil tage det som belønning;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...