Hop til indhold

Tv pogram - bekymrende-....


Lenschow
 Share

Recommended Posts

  • Svar 153
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Mener en skrev hans navn herinde, så kan du finde ham og læse noget af det.

Jeg prøver gerne på ikke at dømme folk, men ham der gav mig ondt i maven og Jeg husker ikke så godt, men jeg husker ham kun for en masse trælse ting.

 

Ja vi kan alle være nogle rejekællinger herinde og debatten er nogle gange hed, men i bund og grund så vil vi alle det samme , vores hunde- vi følger bare forskellige veje. Men ham her ville ikke hunde, han ville penge.

 

det tror jeg faktisk ikke du har ret i. Jeg er ret sikker på at han er af den overbevisning at han hjælper hunde og hundeejere. Jeg kender Gitte Østergård som han samarbejder med. En meget entusiastisk dame der arbejder meget med hunde uden det er for pengene, så vidt jeg ved. Men jeg kender ikke personligt meget til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

det tror jeg faktisk ikke du har ret i. Jeg er ret sikker på at han er af den overbevisning at han hjælper hunde og hundeejere. Jeg kender Gitte Østergård som han samarbejder med. En meget entusiastisk dame der arbejder meget med hunde uden det er for pengene, så vidt jeg ved. Men jeg kender ikke personligt meget til det.

 

som sagt så er det bare det billede han selv har givet mig når jeg har læst hvad han har skrevet herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener en skrev hans navn herinde, så kan du finde ham og læse noget af det.

Jeg prøver gerne på ikke at dømme folk, men ham der gav mig ondt i maven og Jeg husker ikke så godt, men jeg husker ham kun for en masse trælse ting.

 

Ja vi kan alle være nogle rejekællinger herinde og debatten er nogle gange hed, men i bund og grund så vil vi alle det samme , vores hunde- vi følger bare forskellige veje. Men ham her ville ikke hunde, han ville penge.

 

det er fair nok, men for mig som ikke kender til det ud fra andet end den oprindlige post af Lenchow.. oplever jeg det som en rimelig hård tilgang straks at skrive breve for at forhindre en mand i at arbejde.. uden noget særligt grundlag.

 

at der så måske er et grundlag og velovervejet ting bag, er ganske muligt.

Hvis nogen trak nogle eksempler frem... eller forfærdelige indlæg op i Quotes... så kunne jeg forstå det...

men det ser jeg bare ikke.

 

... går han ind for vold mod hunden?

... hvad går han i det hele taget ind for? hans hjemmeside er nemlig ret fluffy og let slugelig for de fleste tænker jeg..

... hvad er det for holdninger han har til hunden som gør at man skal skrive under på man ikke bør bruge ham i et program?

 

jeg spørg, for hvis han er en Cesar millan type... så vil jeg sku gerne sætte min underskrift på at han ikke skal frem nogen steder.... men så vil jeg gerne have belæg for at have en sådan holdning :-)

 

Jeg synes det er fair nok manden har givet dig myrekryb.. men for en uvidende der kommer og læser tråden, der ikke kender til andet end denne tråd og mandens hjemmeside, virker reaktionen lidt overdrevet i de første indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

som sagt så er det bare det billede han selv har givet mig når jeg har læst hvad han har skrevet herinde.

 

mange hundeadfærds behandlere tjener vel penge på faget. Det er derfor jo også taler om brødnid. Det er jo samme marked.

 

Nogen tjener høje salærer pr time, nogen tager sig godt betalt for holdundervisning og nogen tager sig godt betalt for foredrag. Så længe der er hundeejere og hunde der får et bedre liv af det, hilser jeg det velkomment. Jeg tror at the dogwisperer er en entusiastisk mand der også gerne vil tjene en skilling. Hvis kunderne er tilfredse er det godt nok for mig.

 

Der hvor der virkelig er dyrevelfærd på spil er fixerede grise, transporter af dyr over lange afstande, burhøns og måden der holdes mink på.

 

At bekænpe the dogwispere aht dyrevelfærd svarer til at forsøge at bekæmpe forurening ved at forbyde folk at fise:engel:

 

nå, nu skal jeg nok holde inde, så i kan køre hetz i fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er en Milan type. Kvæler kæde helt op bag ørerne og såskal hunden nok lære ikke at trække

Han begrunder det så med at hunden lærer det fordi kæden siger en klik lyd og ikke fordi det er ubehageligt for hunden. .

 

Men kan godt forstå at tråden virker indforstået hvis man ikke har kendskab til ham på forhånd.

 

Men i den lange tråd hvor han selv skrev med, der kom det tydeligt frem hvor lidt han vidste om træning. Og hvorfor de forskellige ting virker eller ikke virker.

 

Han træner hunde ud fra et heste koncept. Med en masse negativ forstærkning.

 

Hans timing er dog udmærket og haner meget god til at tale overbevisende til folk. Så bestemt kamera tække. Ligesom Milan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er en Milan type. Kvæler kæde helt op bag ørerne og såskal hunden nok lære ikke at trække

Han begrunder det så med at hunden lærer det fordi kæden siger en klik lyd og ikke fordi det er ubehageligt for hunden. .

 

Men kan godt forstå at tråden virker indforstået hvis man ikke har kendskab til ham på forhånd.

 

Men i den lange tråd hvor han selv skrev med, der kom det tydeligt frem hvor lidt han vidste om træning. Og hvorfor de forskellige ting virker eller ikke virker.

 

Han træner hunde ud fra et heste koncept. Med en masse negativ forstærkning.

 

Hans timing er dog udmærket og haner meget god til at tale overbevisende til folk. Så bestemt kamera tække. Ligesom Milan.

 

hvis dette er korrekt, må jeg sige jeg brækker mig hvis manden ender i TV.

men kan du henvise til denne tråd? eller hans brugernavn så jeg selv kan søge viden om hans udtalelser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er en Milan type. Kvæler kæde helt op bag ørerne og såskal hunden nok lære ikke at trække

Han begrunder det så med at hunden lærer det fordi kæden siger en klik lyd og ikke fordi det er ubehageligt for hunden. .

 

Men kan godt forstå at tråden virker indforstået hvis man ikke har kendskab til ham på forhånd.

 

Men i den lange tråd hvor han selv skrev med, der kom det tydeligt frem hvor lidt han vidste om træning. Og hvorfor de forskellige ting virker eller ikke virker.

 

Han træner hunde ud fra et heste koncept. Med en masse negativ forstærkning.

 

Hans timing er dog udmærket og haner meget god til at tale overbevisende til folk. Så bestemt kamera tække. Ligesom Milan.

 

De prinsipper bør Ingen bruge på nogen dyr, og er ikke nogen jeg kender som vel set i heste verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

okey 24 siders forum posts, læst ALLE hans indlæg.......

 

han holder sig ufattelig høflig igennem hele tråden, mere høflig en nogle af de indlæg der kommer fra andre...

 

.. nej... han forklare aldrig dybdegående om sine metoder... og der er mangespørgsmål der bliver overset.. Enig..

 

er mine advarselslamper tændt? ... nææ... mit Nysgerrig-O-meter er til gengæld på 100%.....med et par dele 'ikke-helt-min-kop-the-mave.'

 

bryder jeg mig om "natten-i-mørke-hestestald." nej runger forkert i mig...... men det kan være uvidenhed.. der er mange ting jeg ikke endnu har forstået

eller forståelse for, som måske ændre sig med viden og erfaring.

 

har set filmen på http://www.tveast.dk/artikler/hundehvisker-kan-opdrage-din-vovse-0

 

i den film ser jeg ikke "hjerne døde hunde." synes det er svært at danne sig et billede, med så lidt materiale...

 

"Tak-for-kampen." afslutningen, tja... den bryder jeg mig ikke om....hvis jeg skal analysere hvad manden siger, men det kan også være en ubetydelig

talemåde...

 

det kan ærge mig at ingen tog ham op på tilbuddet om at følge ham i 48 timer.... det ville have været fantastisk at høre vedkommendes fortælling som

indlæg til debatten, det er bare de færreste mennesker der kan afse den tid....

 

Jeg har skrevet til ham på hans hjemmeside og inviteret ham til denne debat tråd, da jeg håber at blive klogere :-)

Redigeret af Engell
tanke og ide...
Link til indlæg
Del på andre sites

Og du studser ikke over at han mener at udtryk som positiv/negativ forstærkning er noget HF har fundet på til lejligheden?

 

Han har, så vidt jeg husker, slettet en del videoer. Særligt var der nogle klip med en hund der gik med kæden helt oppe bag ørerne. Men den er fjernet fra youtube. Og dem fra stalden:shock: Hvor han smed en nyankommen hund ind i en møgbeskidt og ulækker hestestald - med heste i alle de andre bokse, og hunden var ved at dø af skræk. Flot!

 

Han løser såmænd nok nogle problemer for mennesker. Men ikke for hundene. Hvis det virkelig var SÅ nemt at løse adfærdsproblemer, så var der nok ikke så mange hunde med store problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er inspireret af Parelli, her er Parellis kone igang - samme metode som Parelli selv :evil:

 

[video=youtube_share;FBMuVVMXNUQ]

 

 

 

klip med den omtalte "træner"

 

[video=youtube_share;0MguvGEAQT4]

 

 

Her er endnu en video... men har svært ved at sige noget om det, da man jo reelt intet ser... synes heller ikke det siger noget om manden eller hans metoder, så mit spørgmåls tegn er stadig lige stort.

 

Videoen med hestene var kvalmende, men jeg kan ikke se ham gøre det mod en hund og få noget positivt resultat ud af det andet end en fuldstændig forvirret og endnu mere nervøsbetonet aggressiv hund?.

slet ikke når ejeren så kommer og får hunden... tror da de færreste ville finde på at "smaske" til deres dyr på den måde selv om så nogen stod og sagde det var en god ide....

Link til indlæg
Del på andre sites

det er fair nok, men for mig som ikke kender til det ud fra andet end den oprindlige post af Lenchow.. oplever jeg det som en rimelig hård tilgang straks at skrive breve for at forhindre en mand i at arbejde.. uden noget særligt grundlag.

 

at der så måske er et grundlag og velovervejet ting bag, er ganske muligt.

Hvis nogen trak nogle eksempler frem... eller forfærdelige indlæg op i Quotes... så kunne jeg forstå det...

men det ser jeg bare ikke.

 

... går han ind for vold mod hunden?

... hvad går han i det hele taget ind for? hans hjemmeside er nemlig ret fluffy og let slugelig for de fleste tænker jeg..

... hvad er det for holdninger han har til hunden som gør at man skal skrive under på man ikke bør bruge ham i et program?

 

jeg spørg, for hvis han er en Cesar millan type... så vil jeg sku gerne sætte min underskrift på at han ikke skal frem nogen steder.... men så vil jeg gerne have belæg for at have en sådan holdning :-)

 

Jeg synes det er fair nok manden har givet dig myrekryb.. men for en uvidende der kommer og læser tråden, der ikke kender til andet end denne tråd og mandens hjemmeside, virker reaktionen lidt overdrevet i de første indlæg.

 

Alene navnet dogwhisperer er vel en klar hentydning til at han ser op til mexicaneren.

 

Han nægter at beskrive sine metoder andet end i meget vage vendinger. Men bare det at han efterlader hundene en hel nat i en hesteboks et vildt fremmed sted, vidner vel om, at hans filosofi er at knække hunden.

 

Det er alt hvad jeg behøver at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

De prinsipper bør Ingen bruge på nogen dyr, og er ikke nogen jeg kender som vel set i heste verden.

 

Nu er det svært at træne heste helt uden brug af negativ forstrækning, da alle signaler med benene og tøjlerne bygger på dette princip. Heste lærer bare dette af natur langt hurtigere end hunde. Hvor hunde lærer hurtigst med positiv forstærkning og eget initiativ.

 

Der er derimod ingen grund til eller brug for at bruge tydelig straf af noget slags på nogen arter for at lære dem noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det svært at træne heste helt uden brug af negativ forstrækning, da alle signaler med benene og tøjlerne bygger på dette princip. Heste lærer bare dette af natur langt hurtigere end hunde. Hvor hunde lærer hurtigst med positiv forstærkning og eget initiativ.

 

Der er derimod ingen grund til eller brug for at bruge tydelig straf af noget slags på nogen arter for at lære dem noget.

 

Og igen... Negativ forstærkning kan gradbøjes for der er forskel på ubehaget for hesten om den viger pga. Vægtforskydning og en schenkel lagt til eller pga. Vægtforskydning og en pigspore.

Redigeret af Ninjamor
Link til indlæg
Del på andre sites

okey :damn:

 

den artikel er skræmmende!

 

 

Jeg ved godt hvordan dette kommer til at lyde, men alligevel... Der er ingen tvivl om, at der er mange tilfredse kunder på trustpilot og ude i landet, men når en af disse kunder er hans mor, tidligere var også hans søn på banen, så kan jeg ikke tage dette så seriøst, selv om de tilfredse kunder på trustpilot kan være reelt tilfredse kunder.

De få utilfredse kunder som har ville vise deres utilfredshed offentligt siger stort set det samme nemlig at deres hundes adfærd er forværret efter ophold hos prinzen. Jeg kender til et par stykker mere som siger, de har fået ødelagt deres hunde hos ham, men som ikke vil gå offentligt med det. Dette samt indholdet af en personlig samtale jeg har haft med ham for et års tid siden bevirker, at jeg ikke gerne ser hans metoder udbredt.

Dog ved jeg, at han har mindst en dygtig træner ansat, men det er næppe denne træner som på tv skal adfærdsbehandle hunde, hvilket vedkommende heller ikke er kvalificeret til.

Jeg håber at de problemhunde som deltager i programmet kun er problematiske hvad "lydighed" angår og ikke har deciderede adfærdsproblemer.

 

Jeg er også sikker på, at hvis han viser samme træningsmetoder, som han har lagt ud på videoer, får han ørene i maskinen fra mange, mange hundefolk for det han har foretaget sig er på niveau med en hundeejer som ved en smule om målet, men ikke har de gode midler til at nå i mål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og igen... Negativ forstærkning kan gradbøjes for der er forskel på ubehaget for hesten om den viger pga. Vægtforskydning og en schenkel lagt til eller pga. Vægtforskydning og en pigspore.

 

Precis, for de fleste i heste verden er der tale om at bruge vægten til kommunikation. ... der findes folk der gør ondt ved hesten, men de får ofte nervøse heste.

så absolut mere normalt at bruge hestens sprog... og her tæller vægt altså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange herinde fik et billede af ham da han var herinde.

Så det billede han har efterladt, det har han selv sørget for.

 

Plus ejere, der har været der og bagefter har brug for hjælp et andet sted, fortæller om det til andre rådgivere. Man kan også selv søge prinzen herinde og danne sig et indtryk eller man kan prøve at se svaret på trustpilot, og så vurderer, hvad man mener om måden, man svarer en ejer, der er ulykkelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...