Hop til indhold

Hvad skal hunden hedde?


Anettesb
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Oscar er et godt navn - det hedder min ene beagle jo :-)

 

Mine hunde er opkaldt efter filmstjerne, filmpris og opdagelserejsende - men der er også taget udgangs punkt i natos alfabet - Alfa, Bravo, Charlie (min Charlie) Echo og Darwin var nær blevet kaldt Delta - men det ned lagde mine sønner veto imod :lol:

 

Delta syntes jeg er godt - på listen optræder også Oscar og Echo.

 

Indy og Enzo kunne også være et bud

 

Sjovt! Hvordan kan det være du har valgt, at opkalde dem efter det fonetiske alfabet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt! Hvordan kan det være du har valgt, at opkalde dem efter det fonetiske alfabet?

 

Det stammer egentlig fra mine drenge - som dengang var i begyndelsen af teenage alderen - tror det var igennem et computer spil at de lærte det - og så gik der jo sport i det. Hvis jeg nogensinde igen får hund - så tror jeg da det er der jeg skal finde navn når hvis den tid kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det stammer egentlig fra mine drenge - som dengang var i begyndelsen af teenage alderen - tror det var igennem et computer spil at de lærte det - og så gik der jo sport i det. Hvis jeg nogensinde igen får hund - så tror jeg da det er der jeg skal finde navn når hvis den tid kommer.

 

Så kan du jo kalde den Kilo hvis den ligner en lille prop eller Whisky, hvis den virker fjollet.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helge

Olfert

Bravo

Super

Alfa

Dominic

Nimbus

Harley

GPS

Mr. Monk

Swifty

Romeo

 

 

nogle af dem er ren fjolleri.

 

Selv skal jeg se min hvalp før navnet kommer til mig, det der med navne og den betydning man lægger i dem, har jeg efterhånden fået noget respekt efter at have arbejdet med en del problematiske hunde, hvor jeg har tænkt "naturligvis, med det navn". Det har været "kampnavne" som Tyson, Thor, Mars m. fl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...