Hop til indhold

Løsningsforslag til strinteri?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg har en hanhund der strinter, og det er pisse-irriterende - det udtryk synes jeg godt, man kan tillade sig at bruge i dette tilfælde ;-)

 

Indtil videre lever jeg med at der er vandet op ad bordben mv. når jeg kommer hjem fra arbejde. Men nu skifter jeg snart job, får flere timer + bil. Og jeg vil meget gerne kunne efterlade Oluf i bilen i en halv time uden at det hele er pisset til, rent ud sagt. Det er trods alt nemmere at tørre af på et parketgulv.

 

Jeg har overvejet at prøve kemisk kastration, men er bange for at det også får adfærdsmæssige konsekvenser.

Er der nogen der har fundet den perfekte løsning på dette problem?

 

PS: Derhjemme gør han det kun når han er alene. Men hvis jeg tager ham med andre steder hen, på kontoret f.eks., synes han også lige at han skal vande bordben der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hanhund der strinter, og det er pisse-irriterende - det udtryk synes jeg godt, man kan tillade sig at bruge i dette tilfælde ;-)

 

Indtil videre lever jeg med at der er vandet op ad bordben mv. når jeg kommer hjem fra arbejde. Men nu skifter jeg snart job, får flere timer + bil. Og jeg vil meget gerne kunne efterlade Oluf i bilen i en halv time uden at det hele er pisset til, rent ud sagt. Det er trods alt nemmere at tørre af på et parketgulv.

 

Jeg har overvejet at prøve kemisk kastration, men er bange for at det også får adfærdsmæssige konsekvenser.

Er der nogen der har fundet den perfekte løsning på dette problem?

 

PS: Derhjemme gør han det kun når han er alene. Men hvis jeg tager ham med andre steder hen, på kontoret f.eks., synes han også lige at han skal vande bordben der.

Jeg har været ret konsekvent med min fra start. I den periode hvor han har haft størst motivation for den slags (omkring 1,5 års alderen) har jeg konsekvent holdt ham i snor hvis vi har været steder hvor han har kunnet være fristet og givet ham en ret kontant skideballe de få gange jeg har taget ham i så meget som at overveje det.

Det har så ikke ændret på at han overpissede alting nærmest den gang han blev passet hos Anne :oops: Men herhjemme og andre steder har det ikke været et problem siden han fandt ud af at det ikke var acceptabelt.

Nu er han kastreret, og han er altså stadig lige motiveret for at lette ben. Om han ville gøre det igen i en pasningssituation ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger belly bands, eller som jeg kan forstå tisse bælte på dansk :lol:

 

Vores har det altid på når vi er ude og besøge folk, ene og alene fordi jeg ikke gider bekymrer mig om at skulle han pisse et sted så skal jeg være flov over at ødelægge noget.

 

Jeg ville bruge det samme i bilen, hvis han skulle vente der.

 

Han har det også på når de er alene, og når han er i sengen.. Mest for at undgå diller snask :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for jeres svar!

Han har naturligvis fået at vide, på utvetydig vis, at det ikke er acceptabelt - hvilket selvfølgelig er grunden til at han kun gør det når jeg ikke er hjemme.

Mht. andre steder, bliver han totalt forbavset hver gang han bliver stoppet i at lette ben. Han kigger på mig som om "mener du det virkelig? :shock:" - men han kan tilsyneladende ikke huske svaret til næste gang :stupid:

 

Han er den første af mine hanhunde, der har haft trangen til at strinte, og det virker som om det er en temmelig stærk drift.

 

Det er muligt at tissebæltet er den eneste løsning - hvis det altså kan fås i hans størrelse. Tak for link :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt mange anbefaler fra dem med lidt større hunde, som bruger denne her type:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Hot-Male-Dog-Belly-Band-Toilet-Training-Diaper-Sanitary-Pants-Underwear-XS-XL-/381486448914?var=&hash=item58d25d4112:m:m8xUrXfnam5LSozwEk-bkQA

 

 

Jeg bruger selv denne her; http://www.ebay.co.uk/itm/Male-Dog-Wrap-Band-Diapers-Belly-Nappy-Sanitary-Toilet-Training-Underwear-/231833189767?var=&hash=item35fa55bd87:m:m4RlNUjU4W-w1DSW4x8VyYQ

 

Jeg bruger et inkontinens bind i det.

 

Det er jo ikke meningen at de skal tømme blæren i den, men at det blot er for strinten, altså et par dråber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt mange anbefaler fra dem med lidt større hunde, som bruger denne her type:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Hot-Male-Dog-Belly-Band-Toilet-Training-Diaper-Sanitary-Pants-Underwear-XS-XL-/381486448914?var=&hash=item58d25d4112:m:m8xUrXfnam5LSozwEk-bkQA

 

 

Jeg bruger selv denne her; http://www.ebay.co.uk/itm/Male-Dog-Wrap-Band-Diapers-Belly-Nappy-Sanitary-Toilet-Training-Underwear-/231833189767?var=&hash=item35fa55bd87:m:m4RlNUjU4W-w1DSW4x8VyYQ

 

Jeg bruger et inkontinens bind i det.

 

Det er jo ikke meningen at de skal tømme blæren i den, men at det blot er for strinten, altså et par dråber.

 

OK, hvorfor tænkte jeg ikke på Kina!? :lol: Det er selvfølgelig der man køber den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Side spørgsmål hvis ok

 

Er det normalt et stort problem for han hunde?

de han hunde jeg har kendt har ikke haft det problem, så vidt jeg ved..... men jeg har også kendt dem fra de var mindst 2 år....

 

Lidt intressant da jeg ser på en han hvalp

 

Jeg har ikke indtryk af at det er så almindeligt hjemme, men i passe situation vil jeg sige det er meget normalt. Det er kun to ud af mange hanhunde der har besøgt mig, som ikke har tisset på noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Side spørgsmål hvis ok

 

Er det normalt et stort problem for han hunde?

de han hunde jeg har kendt har ikke haft det problem, så vidt jeg ved..... men jeg har også kendt dem fra de var mindst 2 år....

 

Lidt intressant da jeg ser på en han hvalp

 

Det er meget normalt hos unghunde når hormonerne begynder, at trykke. Hos voksne hanhunde sker det (kan det ske), som oftest kun når der er eller har været en løbsk tæve på besøg. Lad ikke det afskrække dig fra, at få en hanhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Både kemisk og senere rigtig kastration hjalp på min veninder hund, jeg tit har passet

 

Han begyndte at tisse på børnenes legetøj, men stoppede på den kemiske og blev siden rigtigt kastreret

 

Eneste negative adfærds ændring var vist ekstrem sult .

 

 

Hjalp også på mine to Ace og Hugo.

 

Aslan tissede et par gange, da han kom, men han var jo kennelhund før så skulle lige lære at være renlig. Han er intakt og gør det ikke mere overhovedet. Tror også det var usikkerhed over at være enehund og indenfor lige pludseligt et nyt sted

Link til indlæg
Del på andre sites

Side spørgsmål hvis ok

 

Er det normalt et stort problem for han hunde?

de han hunde jeg har kendt har ikke haft det problem, så vidt jeg ved..... men jeg har også kendt dem fra de var mindst 2 år....

 

Lidt intressant da jeg ser på en han hvalp

 

Jeg har kun haft hanner. Aslan gør det ikke. De andre to var "syge" forstået på den måde, at dyrlægen påviste forhøjet produktion af det hanlige kønshormon plus de havde en fortid, der skabte det fra henholdsvis stald og gadeliv

Link til indlæg
Del på andre sites

Side spørgsmål hvis ok

 

Er det normalt et stort problem for han hunde?

de han hunde jeg har kendt har ikke haft det problem, så vidt jeg ved..... men jeg har også kendt dem fra de var mindst 2 år....

 

Lidt intressant da jeg ser på en han hvalp

 

Som tidligere nævnt - jeg har haft 4 andre hanhunde, og ingen af dem strintede. Så det er ikke noget særligt almindeligt problem. Det er dog mit indtryk at små racer gør det mere end store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...