Hop til indhold

Hvad er det her for nogle folk?


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Men størstedelen af det jeg kan se herinde folk skriver er jo ikke konstateringer omkring at opdrætter er på en bestemt måde eller driver rovdrift på sine hunde. Det er reelle og kritiske undringer, som jeg personligt mener da er absolut naturligt at have. Står man på den anden side og måske er en seriøs opdrætter så kan det da kun være en fordel at se hvis folk har bekymringer omkring den måde man fremstiller sit opdræt på.

 

Ja man skal passe på herinde med måske at slynge nogle konstateringer ud uden at have noget reelt grundlag, men verden er da af lave hvis man ikke kan stille sig kritisk op og undre sig over ting der ikke virker reelle.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 263
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Og så får jeg tanken: Hvad i alverden får du ud af at være her? Du er sjældent, hvis nogensinde, enig med ret mange og min opfattelse af dig er, at du bruger rigtig meget af din tid her på forum på at skælde os andre ud for det ene og det andet ...

 

Og nej, dette er ikke en skjult opfordring til at du skal smutte, det er en oprigtig undren.

 

Jeg synes faktisk det er ret vigtigt at forfægte principper og så mener jeg at det oftest er mest værdifuldt at debattere med nogen man er uenige med.

 

Jeg kan så tilgengæld undre mig over at nogen tilsyneladende holder af tråde hvor man bare bekræfter hinanden i en uendelighed i, at en udenforstående (altså en som ikke engang læser med) ikke er seriøs, ordentlig eller driver en ok virksomhed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men størstedelen af det jeg kan se herinde folk skriver er jo ikke konstateringer omkring at opdrætter er på en bestemt måde eller driver rovdrift på sine hunde. Det er reelle og kritiske undringer, som jeg personligt mener da er absolut naturligt at have. Står man på den anden side og måske er en seriøs opdrætter så kan det da kun være en fordel at se hvis folk har bekymringer omkring den måde man fremstiller sit opdræt på.

 

Ja man skal passe på herinde med måske at slynge nogle konstateringer ud uden at have noget reelt grundlag, men verden er da af lave hvis man ikke kan stille sig kritisk op og undre sig over ting der ikke virker reelle.

 

TS ville vil også bare vide hvad andre kendte til stedet.... og det er absolut spænende.

 

Vi nåede at få 2 historier, en god en knap så god.

 

Og jo jeg ville gerne vide hvordan min hjemmeside fik folk til at opfatte mit opdræt.... men ikke blive skudt i skoen du er usæriøs.... men ok at sige det virker usæriøs på mig..... det første er en fordom, det andet r et indtryk.

det meget formuleringerne, og det at der ikke virker til at være plads til forskellige opfattelser, der genere mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk det er ret vigtigt at forfægte principper og så mener jeg at det oftest er mest værdifuldt at debattere med nogen man er uenige med.

 

Jeg kan så tilgengæld undre mig over at nogen tilsyneladende holder af tråde hvor man bare bekræfter hinanden i en uendelighed i, at en udenforstående (altså en som ikke engang læser med) ikke er seriøs, ordentlig eller driver en ok virksomhed.

 

Det er nu altså virkelig op ad bakke at debattere med en, der piller et enkelt ord ud som være bærende for et helt indlæg og derfor skyder en helt andre motiver i skoene.

 

Så ryger den gode debat for mig og jeg indrømmer gerne, at det er en af grundene til jeg som regel holder mig helt fra debatterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er overordentlig krævende mht til opdræt når jeg køber hvalp eller selv opdrætter, men kan godt rumme at andre gør det anderledes. Så længe det foregår etisk korrekt. Vi lever i et frit land og så længe man behandler hundene godt og producere sunde hvalpe, har jer intet at indvende. Jeg kunne ikke drømme om at anbefale det eller selv at købe hos denne opdrætter, men andre må jo købe hvor det vil. Jeg ved for lidt til at kalde det useriøst, hvalpefabrik og lignende nedladende ting. Jeg ved ikke om hvalpe og hunde opbevares ude eller de håndteres optimalt. Jeg kender ikke sundheden på avlsdyrene. Jeg aner intet om hvorvidt kunderne får grundige instrukser og er tilfredse.

 

Det jeg oponerer imod er det der evindelig sammenspiste smagsdommeri på et altfor tyndt grundlag. Jeg synes ikke den slags klæder et ellers seriøst forum.

 

Men andre synes åbenbart det er tilstrækkelig grundlag. Jeg håber aldrig disse selv bliver udsat for den behandling, for det er garanteret ikke rart. Må jeg lidt højtidelig have lov til at sige at man er uskyldig indtil det modsatte er bevidst. Detteher ligner pøpelvælde, hvor pøbelen dømmer på tyndt grundlag. Det vil jeg bare tage afstand fra. Også selvom det åbenbart bare opfattes som Rasmus modsat. Det er det ikke. Det handler om principper for hvornår noget er fair eller ikke. Det er på linje med at moppe, heksejagt og hetz. Eller bare ubehagelig sladder og bagtalelse.

 

Men uanset hvordan du vender og drejer det, så giver en hjemmeside et indtryk af ens opdræt; Og hvis du ikke staver racen ordentlig så er det et useriøst budskab at sende?

 

Jeg siger ikke at man skal stave perfekt, jeg siger ikke at man ER useriøs, men det budskab du sender ved at stave racen forkert er bare at du ikke har gidet at sætte dig ind i hvad racen rent faktisk hedder; Og hvad har man så ellers ikke sat sig ind i?

 

Det er jo lidt ligesom at hvis jeg skulle på date med en fyr og han tropper op i en plettet t-shirt og lugtende af sved, så tænker jeg da også at han nok ikke er et super hygiejnisk menneske.... Det kan da sagtens være at hans cykel bare gik i stykker og han forsøgte at skifte kæden, det mislykkedes og fordi han bare så brændende gerne vill epå date løb han hele vejen for at vise at han var der til tiden; Der kan sagtens være et helt godt og seriøst menneske bag et fejlagtigt førstehåndsindtryk, men jeg synes at man som menneske altid bør sørge for at give det mest ærlige indtryk man kan.

 

Og hvis man bare gerne vil gå i plettede t-shirts, eller er røv ligeglad med om racen hedder biegel eller beagle eller bagel, jamen så er der da stadig masser og plads til dem! Men det sender stadig et indtryk til modtageren, og det må man altså nu engang bare acceptere.

 

Og for lige at genopfriske; Jeg siger ikke at opdrættet ER useriøst; Jeg siger det fremstår useriøst! Jeg kender ikke opdrættet så jeg aner ikke hvordan virkeligheden forholder sig, udfra hjemmesiden virker det bare useriøst!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk det er ret vigtigt at forfægte principper og så mener jeg at det oftest er mest værdifuldt at debattere med nogen man er uenige med.

 

Jeg kan så tilgengæld undre mig over at nogen tilsyneladende holder af tråde hvor man bare bekræfter hinanden i en uendelighed i, at en udenforstående (altså en som ikke engang læser med) ikke er seriøs, ordentlig eller driver en ok virksomhed.

 

En debat er vel ikke en debat, hvis alle er enige, men i min verden er der forskel på at være uenige og på at skælde andre ud og kalde dem det ene og det andet.

 

Mht. det andet du skriver med hvilke tråde nogle kan lide, så synes jeg du ser lidt ennøjet på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu altså virkelig op ad bakke at debattere med en, der piller et enkelt ord ud som være bærende for et helt indlæg og derfor skyder en helt andre motiver i skoene.

 

Så ryger den gode debat for mig og jeg indrømmer gerne, at det er en af grundene til jeg som regel holder mig helt fra debatterne.

 

Helt ærlig Missing. Når man siger at folk som holder hundene udendørs "opbevarer" hundene ude, afleder man selv debatten. Det simpelthen så subjektivt og værdiladet at der ligger rigtig mange fordomme i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærlig Missing. Når man siger at folk som holder hundene udendørs "opbevarer" hundene ude, afleder man selv debatten. Det simpelthen så subjektivt og værdiladet at der ligger rigtig mange fordomme i det.

 

Kommer an på hvad du lægger i ordet... Man kan også opbevare hvalpe inde, f.eks. i en hvalpegård. Lever de der hele tiden er det ikke bedre end i en lade. Men du må da indrømme, at det er nemmere at indlemme et kuld hvalpe i den almindelige dagligdag, hvis de allerede befinder sig i huset, fremfor hvis du skal planlægge at lukke dem ud af en lade for at opleve verden for så at lukke dem tilbage igen...

 

Tror ind imellem du bare er imod fordi du kan, for i mange indlæg skriver du jo netop om vigtigheden af de ting vi andre her efterlyser... Må indrømme jeg ikke helt forstår dig ... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

En debat er vel ikke en debat, hvis alle er enige, men i min verden er der forskel på at være uenige og på at skælde andre ud og kalde dem det ene og det andet.

 

Mht. det andet du skriver med hvilke tråde nogle kan lide, så synes jeg du ser lidt ennøjet på det

 

Hvem skælder ud? Jeg siger, at det er spidsfindigt at automatisk sætte ordet "opbevare" foran hunde der holdes ude, for det er det. Og så siger jeg, at folk som dømmer en opdrætter som useriøs pga at hun staver beagle forkert. Siger noget, som siger mere om dem selv - og det mener jeg faktisk.

 

Hvis det er at skælde ud, så skælder man jo ud hver gang man oponerer imod fordomme og forudintagenhed.

 

Enøjet.... Hvad er ideen i at hænge en evt hæderlig og fornuftig opdrætter ud? Det var helt ok med en respektfuld debat om avl af blandingshunde, men når man automatisk fremfører fordomme, antager at en der har en god oplevelse er odiøs og at det er lidt synd at bruge visse racer på den måde, fremfører at opdrætter må være useriøs, når hun staver forkert (og bruger smilies) bliver det jo ikke en ordentlig debat baseret på facts og holdninger, men noget andet, som jeg altså synes bliver heksejagt og mopperi baseret på et tyndt grundlag. Ninjamor,msynes du det virkede som en fornuftig debat?

 

Jeg har genlæst indledningen på hjemmesiden. Og det kan faktisk godt være gode, velmenende mennesker, som opdrætter søde, sunde og velfungerende blandingshunde og har glade og tilfredse kunder på niveau med andre gode opdrættere. Det kan også være skalkeskjul for en forretning, hvor man avler mange kuld af svingende kvalitet udelukkende for pengenes skyld og uden den sundhed og kvalitet der bør være. Det aner vi ikke en pind om. Men det står klart at skriftlig formulering ikke er en spidskompetence hos denne opdrætter. Det er for mig ligegyldigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer an på hvad du lægger i ordet... Man kan også opbevare hvalpe inde, f.eks. i en hvalpegård. Lever de der hele tiden er det ikke bedre end i en lade. Men du må da indrømme, at det er nemmere at indlemme et kuld hvalpe i den almindelige dagligdag, hvis de allerede befinder sig i huset, fremfor hvis du skal planlægge at lukke dem ud af en lade for at opleve verden for så at lukke dem tilbage igen...

 

Tror ind imellem du bare er imod fordi du kan, for i mange indlæg skriver du jo netop om vigtigheden af de ting vi andre her efterlyser... Må indrømme jeg ikke helt forstår dig ... :hmm:

 

men nu blev ordet opbevarer jo lige klistert på at hunde var ude. Fordomme, forestillinger og forudintagenhed. Jeg kan ikke se det kan opfattes anderledes. Jeg tror på den anden side at hvalpe der holdes inde ofte ikke får den ro der også er behov for, men jeg fremfører det ikke som om det automatisk er tilfældet for køkken eller stueopdræt. Begge dele kan gøres godt og skidt. Missing gjorde bare lig opdræt ude til at mor og hvalpe blev opbevaret ude. Og det er ikke iorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem skælder ud? Jeg siger, at det er spidsfindigt at automatisk sætte ordet "opbevare" foran hunde der holdes ude, for det er det. Og så siger jeg, at folk som dømmer en opdrætter som useriøs pga at hun staver beagle forkert. Siger noget, som siger mere om dem selv - og det mener jeg faktisk.

 

Hvis det er at skælde ud, så skælder man jo ud hver gang man oponerer imod fordomme og forudintagenhed.

 

Enøjet.... Hvad er ideen i at hænge en evt hæderlig og fornuftig opdrætter ud? Det var helt ok med en respektfuld debat om avl af blandingshunde, men når man automatisk fremfører fordomme, antager at en der har en god oplevelse er odiøs og at det er lidt synd at bruge visse racer på den måde, fremfører at opdrætter må være useriøs, når hun staver forkert (og bruger smilies) bliver det jo ikke en ordentlig debat baseret på facts og holdninger, men noget andet, som jeg altså synes bliver heksejagt og mopperi baseret på et tyndt grundlag. Ninjamor,msynes du det virkede som en fornuftig debat?

 

Jeg har genlæst indledningen på hjemmesiden. Og det kan faktisk godt være gode, velmenende mennesker, som opdrætter søde, sunde og velfungerende blandingshunde og har glade og tilfredse kunder på niveau med andre gode opdrættere. Det kan også være skalkeskjul for en forretning, hvor man avler mange kuld af svingende kvalitet udelukkende for pengenes skyld og uden den sundhed og kvalitet der bør være. Det aner vi ikke en pind om. Men det står klart at skriftlig formulering ikke er en spidskompetence hos denne opdrætter. Det er for mig ligegyldigt.

 

Skælder ud. Du skælder meget ofte os andre ud og bruger ord som heksejagt, hetz, indspist osv. om os andre

 

Enøjet. Du ser enøjet på det du oplever som at nogle holder af tråde, hvor man bekræfter hinanden mod en udenforstående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skælder ud. Du skælder meget ofte os andre ud og bruger ord som heksejagt, hetz, indspist osv. om os andre

 

Enøjet. Du ser enøjet på det du oplever som at nogle holder af tråde, hvor man bekræfter hinanden mod en udenforstående.

 

Jammen hvis det er skæld ud, så skælder jeg ud. Har du tænkt på om det måske passer meget godt på hvad der sker?

 

Enøjet. Jeg kan vist ikke se det er enøjet. Det ser ud som om man holder af disse selvbekræftende tråde hvor man skælder ud (for nu at holde termonologien) på folk som ikke kan forsvare sig, for de er her ikke. Det er lidt usmagelig (skælder lige ud igen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at der er nogen, for hvis der var, så havde man vel lagt oplysningerne på hjemmesiden.

Sandsynligvis.... ville man det hvis man havde diverse check og tests, jeg ville.

 

Og dog, har mødt dkk opdrætter der ikke gør det, hvorfor Thja? Tror det fordi de ikke er internet vante... eller forventer folk går på dkk's hunde Web (sidste så ikke aktuelt her)

 

Så at vi ikke kan se dem udelukker ikke at de er der.... men gør da at man børe spørge ind til det hvis man overvejer hund der fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

men nu blev ordet opbevarer jo lige klistert på at hunde var ude. Fordomme, forestillinger og forudintagenhed. Jeg kan ikke se det kan opfattes anderledes. Jeg tror på den anden side at hvalpe der holdes inde ofte ikke får den ro der også er behov for, men jeg fremfører det ikke som om det automatisk er tilfældet for køkken eller stueopdræt. Begge dele kan gøres godt og skidt. Missing gjorde bare lig opdræt ude til at mor og hvalpe blev opbevaret ude. Og det er ikke iorden.

 

Det var det DU lagde i ordet!

 

Og Farvel og tak herfra, der findes en fantastisk ignorerfunktion herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sandsynligvis.... ville man det hvis man havde diverse check og tests, jeg ville.

 

Og dog, har mødt dkk opdrætter der ikke gør det, hvorfor Thja? Tror det fordi de ikke er internet vante... eller forventer folk går på dkk's hunde Web (sidste så ikke aktuelt her)

 

Så at vi ikke kan se dem udelukker ikke at de er der.... men gør da at man børe spørge ind til det hvis man overvejer hund der fra.

 

Jeg ville dog mene.. at når opdrætter lægger så stor vægt på at skrive i intro teksten hvor sundere hendes hunde var end andres så ville jeg da mene at relevante sundheds oplysninger er et minimumskrav.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville dog mene.. at når opdrætter lægger så stor vægt på at skrive i intro teksten hvor sundere hendes hunde var end andres så ville jeg da mene at relevante sundheds oplysninger er et minimumskrav.

 

Enig

 

Men at gøre siden god oplysende virker ikke som hendes stærke side, så jeg vil ikke sige de ikke er der når vi ikke ser dem, selv om man får den mistanke.

 

Grundlæggende mangler jeg informationer på siden.

Og kan derfor kun sige at jeg ikke ved nok om lige dette sted.

 

Kunne være sjovt at høre mere fra folk der har hund der fra, måske de ved hvad hun tester for af sygdomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var det DU lagde i ordet!

 

Og Farvel og tak herfra, der findes en fantastisk ignorerfunktion herinde.

 

Tror ikke "opbevare" kan opfatte meget anderledes, hvis man skal være ærlig. Det var der vist en der sagde at du bare var. Og det tror jeg faktisk du var, hvilket ikke gørcdet bedre i min optik.

 

nå jeg skulle jo stoppe - ikke let.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig

 

Men at gøre siden god oplysende virker ikke som hendes stærke side, så jeg vil ikke sige de ikke er der når vi ikke ser dem, selv om man får den mistanke.

 

Grundlæggende mangler jeg informationer på siden.

Og kan derfor kun sige at jeg ikke ved nok om lige dette sted.

 

Kunne være sjovt at høre mere fra folk der har hund der fra, måske de ved hvad hun tester for af sygdomme.

 

Bestemt. Ville meget gerne høre fra flere der havde købt hund der, og hvad forældrene var tjekket for, og eventuelt og hvilke tanker opdrætter gjorde sig sundheds og sindmæssigt med de forskellige kombinationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke du har ret i, hvis du mener genetisk disponeret eller sådan noget. Jeg tror forholdende hvalpene holdes under generelt har stor indflydelse på renlighed. At der kan være undtagelser, tror jeg gerne på, men generelt kan opdrætteren gøre en hel del.

 

Sikkert, men Karla havde været holdt i en lejlighed hos en ung pige. Hun havde aldrig oplevet noget som helst eller set noget som helst andet end lejlighedens 4 vægge. At jeg slap så heldigt afsted med hende er et under. Hun er totalt sippet mh til renlighed. Kan kun besørge på græs eller jord under åben himmel. Fliser, asfalt, betin - no way. Halvtag, ikke en mulighed. Hun var fuldt ud renlig, så jeg stolede på hende og ikke behøvede at holde øje overhovedet, da hun var 11 uger.

 

johna var vokset op hos en familie, havde haft adgang til haven. Hun var og er et lille svin. Kunne finde på at tisse i sin kurv og så sove i det. Jeg stolede føst på hende da hun var 6-7 mdr gammel.

 

wilma var renlig da jeg fik hende, gik til døren. Men var jeg ikke hurtig nok, ja så generede det hende ikke at lave på gulvet. Hun er vokset op i hus med adgang til have.

 

Jeg tror ikke næødvendigvis, at adgang til udendørs arealer eller ej afgør om man er hurtigt renlig. Men nu er mine tre jo ikke ligefrem nok erfaringer til at skabe statistisk materiale, så jeg kan tage fejl, men jeg tror på, at meget afhænger af hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen hvis det er skæld ud, så skælder jeg ud. Har du tænkt på om det måske passer meget godt på hvad der sker?

 

Det er da derfor jeg bringer det på bane

 

Enøjet. Jeg kan vist ikke se det er enøjet. Det ser ud som om man holder af disse selvbekræftende tråde hvor man skælder ud (for nu at holde termonologien) på folk som ikke kan forsvare sig, for de er her ikke. Det er lidt usmagelig (skælder lige ud igen).

 

Det har du ret til at synes, men det betyder ikke, at du har ret

 

Slut herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...