Hop til indhold

Kan man træne hvalpen til...


MarieF
 Share

Recommended Posts

Kan man træne hvalpen til fra start af, at skide et sted i haven eller er det helt umuligt? Kan godt være, at det er naivt at tro, men vil gøre det nemmere at holde haven ren for lort, såfremt det kan lade sig gøre :redface:

 

Hvis man kan, hvordan griber vi det an? Vi får ham hjem næste onsdag, så han bor her ikke endnu og kender derfor ikke hjemmet og haven ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man træne hvalpen til fra start af, at skide et sted i haven eller er det helt umuligt? Kan godt være, at det er naivt at tro, men vil gøre det nemmere at holde haven ren for lort, såfremt det kan lade sig gøre :redface:

 

Hvis man kan, hvordan griber vi det an? Vi får ham hjem næste onsdag, så han bor her ikke endnu og kender derfor ikke hjemmet og haven ?

 

Giver ham line på og går derhen du ønsker, når du ved han skal. Til sidst vil han højst sandsynligt selv vælge det samme sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar ? vi vil selvfølgelig rydde op og holde det rent. Det var mere så vi vidste hvor vi primært skulle kigge og mindskede risikoen for at træde i lort ?

 

Hvor længe tror I, at han skal have snor på, for at han får fornemmelsen af, at han skal søge til et bestemt område?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mine to vil slet ikke lave i haven, det er kun yderst sjældent når de har diarre og vi ikke kan nå at få snoren på så laver de på græsset eller i indkørslen hvis de har racermaver, det er heldigvis meget meget sjældent.

 

Men ellers villle jeg også træne det som Niels siger med snor på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar ? vi vil selvfølgelig rydde op og holde det rent. Det var mere så vi vidste hvor vi primært skulle kigge og mindskede risikoen for at træde i lort ?

 

Hvor længe tror I, at han skal have snor på, for at han får fornemmelsen af, at han skal søge til et bestemt område?

 

Du kan jo se hvornår han selv søger der hen hvor I ønsker det skal foregå, så er "budskabet" forstået :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan kun bruge HF's smileyer, altså klik på smiley-ikonet og vælg. Du kan også skrive dem ud med koden.

 

Til emnet - mine 2 hunde er ret forskellige. Den store var længe om at skide andre steder i haven. I dag (5 år) skider hun halvdelen af gangene i haven, halvdelen på tur. Når det er i haven, er det altid nede i bunden af haven.

 

Den ligge på 2,5 år skider hvor som helst, både på tur og i haven. Hun skider gerne lige ved siden af terrassen eller på gruset på gangstien. Og ja, vi har forsøgt at få hende til at skide nede i bunden af haven.

 

Jeg mener egentlig ikke at jeg er helt håbløs til at lære mine hunde ting. Omvendt har jeg egentlig ikke lagt vildt meget energi i projektet.... Jeg har bare altid sørger for at samle lorte op i haven ca. hver anden dag, og så er det egentlig ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er forskellige. Ligesom AnneMangetal's. De skider dog alle i haven, men den ældste skider kun i et bestemt hjørne. De to andre er mere af 'når man skal så skal man'-typen og skider der hvor de er, når trangen melder sig. Der er dog ingen af mine der skider eller tisser på fliser / asfalt, medmindre det er tvingende nødvendigt (akut diarre agtigt), det har de alle lært fra små. At alle toiletbesøg foregår på græs/jord.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm min mand foreslår, at vi sætter et hvalpehegn op i den ende af haven vi vil have det i (det er nemlig nede i baghaven, hvor vi også har udgang fra soveværelset, fordi han så stadig kan lukkes ud). Jeg forudser bare, at det så ingen effekt har, da han måske ikke føler haven som noget sammenhængende, og når vi fjerner hegnet, vil han bare skide der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm min mand foreslår, at vi sætter et hvalpehegn op i den ende af haven vi vil have det i (det er nemlig nede i baghaven, hvor vi også har udgang fra soveværelset, fordi han så stadig kan lukkes ud). Jeg forudser bare, at det så ingen effekt har, da han måske ikke føler haven som noget sammenhængende, og når vi fjerner hegnet, vil han bare skide der.

 

Men er det ikke formålet? At han kun skider et sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om flere som har haft svært ved at lære deres hvalp at gøre sig ren udenfor. Så start i det små. :blink:

 

Jeg har to meget forskellige hunde

Min hanhund sked i haven i det første års tid. Nu gør han det kun i nødstilfælde. Han venter helst til gåturen, hvor der er nogle buske han kan bakke ind i.

Min tæve foretrækker haven og har et fast område, men når det regner kan hun godt falde tilbage til sit hvalpetoilet. Heldigvis er det på fliserne lige foran mit toilet.

 

Hunde foretrækker forskelligt underlag og dette indlæres allerede hos opdrætteren. Med en sommerhvalp kan du håbe på at opdrætteren allerede har lært hvalpene at gå ud i haven. Så er det kun et spørgsmål om opdrætterens have er med græs, fliser eller perlegrus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...