Hop til indhold

Vores 7 måneders hvalp er syg, kan det være Juvenil cellulitis???


Signe Myhren
 Share

Recommended Posts

Vores dejlig hund zitta er blevet syg, og der er ikke noget der hjælper. For 17 dage siden startede det med at hun var sløj et par dage, hvor efter hun blev halt på det ene ben og fik feber, så vi troede/tror hun var blevet bidt af en flåt og fået borelia. Men efterfølgende fik den bumselignende ting i hovedet på snuden der udviklede sig til bylder/krater og det samme på maven af hende. Lige nu er hun på smertestillende og ronaxan. Vi vasker hende i noget bakteriedræbende 3-4 gange i ugen. MEN.. Bylderne bliver kun værre og værre, og nu er huden endda blå omkring dem, og de udviklere sig hele tiden til flere steder på kroppen.

 

Har i dag været inde og Google en masse, og har fundet frem til hvalpe sygdommen Juvenil cellulitis/pyodermi, læst en artikel om den og synes det lyder meget ens, men nogen der har erfaring med denne sygdom? Og hvordan den dignotiseres?

 

PS. Vil gerne vedlægge billeder, men kan ikke finde ud af det? 😁

Link til indlæg
Del på andre sites

Har dyrlægen taget en blodprøve? Hvis ikke, så forlang at din hund får taget en og den bliver sendt til Tyskland. De er længere fremme end vi er herhjemme.

Hvor længe skal din hund være på ronaxan? Er det en flåtbårende sygdom, skal hun være på ronaxan i 30 dage og skal derefter have taget en blodprøve igen, for at se om tallene er faldet.

Hvor stor dosis får hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er, at lægen slet ikke har taget en blodprøve, hun gik bare ud fra at det var borelia. Hun skal være på det i 28 dage, så det passer meget fint. Hun skal til dyrelæge igen i morgen, så der får jeg hende til at tage en blodprøve og en prøve af vævet!!

 

 

Men vil borelia overhovedet komme til at se sådan ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er, at lægen slet ikke har taget en blodprøve, hun gik bare ud fra at det var borelia. Hun skal være på det i 28 dage, så det passer meget fint. Hun skal til dyrelæge igen i morgen, så der får jeg hende til at tage en blodprøve og en prøve af vævet!!

 

 

Men vil borelia overhovedet komme til at se sådan ud?

 

Jeg syntes det er for dårligt af din dyrlæge at hun ikke har taget en blodprøve.

 

Jeg har aldrig hørt om, at borelia giver bylder, men ved også at flåtbårende sygdomme kan give mange forskelige symptomer og derfor er det svært at stille en diagnose uden, at have beviser, som en blodprøve. Husk at forlange prøven skal sendes til Tyskland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund skal udredes ordentligt! Det lyder ikke særlig typisk for borrelia, og da slet ikke at det fortsat udvikler sig. Hvor bor du og hvilken dyrlæge bruger du?

 

Meget enig med Siri.

 

At din dyrlæge siger det er borelia uden en blodprøve synes jeg er under al kritik.

 

Kan se at du bor i Vodskov - kender desværre ikke nogle i det område, men der må da være en mere kompetent dyrlæge.

 

Jeg ville finde en anden og droppe tiden hos den nuværende dyrlæge - og så få gang i en kompetent udredning

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du bor i Vodskov, så book en til på AniCura Gistrup Dyrehospital. Se om du kan få en tid ved Sanne og forklar forløbet - hun kan helt sikkert hjælpe jer!

Lad være med at bruge den lokale klinik i området, de kan ikke engang køre en blodprøve (fordi de ikke har udstyret), så det er måske derfor dyrlægen ikke har tilbudt jer det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...