Hop til indhold

Møde med Doggy Walk i hundeskov


Hope
 Share

Recommended Posts

Det er lang tid siden jeg har skrevet sidst, men må af med min frustration. På tur i hundeskov i Bagsværd mødte vi en gruppe løse hunde. Vi havde den fjollede hund i snor og den anden hund på plads. Hundelufter lader alligevel næsten hele gruppen løbe op til os selvom hun drejer ned af en sti med gravhund i flexline. Sort han Labrador stiller sig stift op med hovedet over vores tæves skulder og begynder at knurre, stor Golden han bliver mere stiv i kropssprog og "taler", Golden unghund løber væk, der er andre små hunde (men intet fokus på dem fordi deres kropssprog var mere afslappet), westie står og kigger på afstand. Jeg giver snoren til min mand og går i mellem og får skubbet hundene væk. Jeg råber og beder hundelufter om at kalde på hundene. Hun fortsætter med at gå væk. Jeg får skræmt dem væk og råber igen efter hundelufter, hun fortsætter. Westie står stadig og kigger mens vi går forbi.

Hvordan kan man kalde sig professionel hundelufter når man:

1) ikke kalder hunde på plads når man møder hunde i snor?

2) ikke kalder på plads når nogen desperat beder en om det?

3) ikke holder øje med de hunde man lufter, man vender ryggen til og taler i telefon?

Det kunne nemt være endt galt, mine hunde er heldigvis uskadte og ligeså med hendes. Jeg er heldigvis vant til at stoppe ting før de eskalerer, men normalt er det en enkelt hund og ikke en flok man møder. Jeg ryster stadig og er ikke sikker på at jeg tør tage i skoven igen en formiddag og slet ikke alene. Jeg ved ikke om folk (der bruger hundelufter) ved hvordan en sådan tur er og hvor lidt der bliver passet på deres hund?

Jeg forventer ikke at alle kender til punkt 1) selvom det kunne være rart, men punkt 2+3) må alle dog kunne overholde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre det man hører om diverse hundelufter, medmindre det er den samme som laver et dårligt ry for dem alle?

 

Hvis det var mig som havde været i din situation, og jeg kendte navnet på hundelufteren, ville jeg gå ind på vedkommendes facebook/hjemmeside beskrive situationen og bede hende have kontrol over hundene.

 

Selv om "hendes" hunde har ry for at være harmløse vil hun aldrig kunne vide om en af dem løb hen til en hund som er aggressiv eller smitter med noget og det ville jeg pointere. Når vedkommende ikke reagerer på din henstilling, må hun være parat til at få en spand møg i hovedet på nettet..

 

Det lader til at være en respektløs person som går med disse hunde og sådanne personer kan man ikke råbe op med venlige henstillinger.

 

Nå, jeg så at du faktisk kender navnet på vedkommende http://doggywalk.dk/forside.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige hende der tror jeg ikke at jeg er stødt på, men jeg ser en del forskellige hundeluftere i de skove jeg går i. Fælles for dem alle er at de kommer med meget store flokke (ofte 8-12 hunde) som ingen gør forsøg på at forhindre, kommer til at virke angstprovokerende på andre hunde. Ser jeg dem komme, vender jeg rundt og går en lille cirkel og går så efter dem, for så ved jeg hvor de befinder sig. Dialog er desværre ikke en mulighed, da de dels ikke kan se at der er noget galt i den måde de håndterer hundene på, dels at jeg ikke kommer så tæt på dem at man kan tale sammen.

 

Der er en enkelt som jeg synes har styr på tingene og det er hende her:http://www.gladhundelufter.dk/index.html Hun har færre hunde med og er flink til at kalde de løse hunde ind når hun ser en hund der bliver taget i snor. Hun virker til at synes at alle hunde skal have en god tur, også dem hun ikke selv medbringer. Det er derfor ikke alle professionelle hundeluftere der er fuldstændig ansvarsløse, men mit indtryk af branchen er gennemgående meget negativt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige hende der tror jeg ikke at jeg er stødt på, men jeg ser en del forskellige hundeluftere i de skove jeg går i. Fælles for dem alle er at de kommer med meget store flokke (ofte 8-12 hunde) som ingen gør forsøg på at forhindre, kommer til at virke angstprovokerende på andre hunde. Ser jeg dem komme, vender jeg rundt og går en lille cirkel og går så efter dem, for så ved jeg hvor de befinder sig. Dialog er desværre ikke en mulighed, da de dels ikke kan se at der er noget galt i den måde de håndterer hundene på, dels at jeg ikke kommer så tæt på dem at man kan tale sammen.

 

Der er en enkelt som jeg synes har styr på tingene og det er hende her:http://www.gladhundelufter.dk/index.html Hun har færre hunde med og er flink til at kalde de løse hunde ind når hun ser en hund der bliver taget i snor. Hun virker til at synes at alle hunde skal have en god tur, også dem hun ikke selv medbringer. Det er derfor ikke alle professionelle hundeluftere der er fuldstændig ansvarsløse, men mit indtryk af branchen er gennemgående meget negativt.

.

det er det samme herovre, og den største grund til at jeg selv altid lufter hvor jeg ikke render ind i (alt for mange) andre mennesker! Jeg HADER simpelthen at andre ikke gider gøre sig umagen at kalde deres hunde ind, og en del af de hunde jeg lufter er ikke sådan bare lige at smide i hovedet på en fremmed flok. Arrggh, jeg vil så gerne have min egen mark :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så aldrig forstået at man tør overlade sin hund til en person der ofte ikke vad ret meget om hunde og som så fylder kassevognen med dem, slipper dem løs og derefter taler i tlf. Stort mysterium!

Den eneste hundelufter jeg kender, lufter en hund ad gangen, med mindre andet er aftalt og hun er ikke dyrere end andre.

.

det er nok fordi rigtig mange hundeejere heller ikke ved ret meget om hunde, og selv gør alt det ovenstående :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Hope

Jeg er indehaver af hundelufterfirma DoggyWalk og har chokeret læst dit indlæg angående jeres møde med en flok hunde og en hundelufter, som du skriver skulle være MIG?

 

Jeg må straks pointere, at det IKKE er mig I har mødt - har slet ikke de hunde i min flok, som du beskriver - og at jeg ALDRIG ville tillade en sådan opførsel.

 

I mit hundelufterfirma DoggyWalk, tager jeg mit ansvar meget alvorligt når jeg lufter hunde i hundeskovene. Jeg er meget bevidst om, at når jeg lufter flere hunde ad gangen, skal det være en rar oplevelse at møde os. Vi hilser kun hvis ejere og hunde vi møder, har lyst til at hilse på os. Ellers trækker vi os væk med det samme. Vi går altid for os selv, men nogen gange kan et møde med andre hunde selvfølgelig pludselig opstå. Og hvis det sker, gør jeg alt for at mødet bliver rart og hyggeligt for alle. Og IKKE som du beskriver.

 

Til jeres orientering er der flere hundeluftere, som lufter i skoven ved Bagsværd. Og det meget beklageligt at I skærer alle hundeluftere over en kam. Vi er faktisk nogen som gør det ordentligt.

 

Jeg forstår ikke hvordan du uden videre tillader dig at hænger mit firmanavn og mig ud på denne måde, uden at være sikker på hvem det er du har mødt i skoven.

Også meget ubehageligt at en anden bruger i dette forum, straks fører kritikken videre og lægger et link til min hjemmeside, fordi hun bliver ansporet af dit indlæg. Absurd.

 

Har du mon blot set min bil parkeret med logo og dermed konkluderet at det måtte være hundelufteren fra DoggyWalk, I havde mødt?

 

Håber du er klar over hvor utrolig skadeligt det er for DoggyWalk’s ry og omdømme med denne dårlige omtale, som jeg kan se mange allerede har læst og nu også følger trop med mere dårlig kritik.

 

Jeg kan kun inderligt beklage at der i skovene går hundeluftere rundt, som ikke lufter deres hunde professionelt.

 

Mit firma har eksisteret i 5 år og jeg har aldrig været udsat for noget lignende.

 

 

Hilsner

DoggyWalk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Hope

Jeg er indehaver af hundelufterfirma DoggyWalk og har chokeret læst dit indlæg angående jeres møde med en flok hunde og en hundelufter, som du skriver skulle være MIG?

 

Jeg må straks pointere, at det IKKE er mig I har mødt - har slet ikke de hunde i min flok, som du beskriver - og at jeg ALDRIG ville tillade en sådan opførsel.

 

I mit hundelufterfirma DoggyWalk, tager jeg mit ansvar meget alvorligt når jeg lufter hunde i hundeskovene. Jeg er meget bevidst om, at når jeg lufter flere hunde ad gangen, skal det være en rar oplevelse at møde os. Vi hilser kun hvis ejere og hunde vi møder, har lyst til at hilse på os. Ellers trækker vi os væk med det samme. Vi går altid for os selv, men nogen gange kan et møde med andre hunde selvfølgelig pludselig opstå. Og hvis det sker, gør jeg alt for at mødet bliver rart og hyggeligt for alle. Og IKKE som du beskriver.

 

Til jeres orientering er der flere hundeluftere, som lufter i skoven ved Bagsværd. Og det meget beklageligt at I skærer alle hundeluftere over en kam. Vi er faktisk nogen som gør det ordentligt.

 

Jeg forstår ikke hvordan du uden videre tillader dig at hænger mit firmanavn og mig ud på denne måde, uden at være sikker på hvem det er du har mødt i skoven.

Også meget ubehageligt at en anden bruger i dette forum, straks fører kritikken videre og lægger et link til min hjemmeside, fordi hun bliver ansporet af dit indlæg. Absurd.

 

Har du mon blot set min bil parkeret med logo og dermed konkluderet at det måtte være hundelufteren fra DoggyWalk, I havde mødt?

 

Håber du er klar over hvor utrolig skadeligt det er for DoggyWalk’s ry og omdømme med denne dårlige omtale, som jeg kan se mange allerede har læst og nu også følger trop med mere dårlig kritik.

 

Jeg kan kun inderligt beklage at der i skovene går hundeluftere rundt, som ikke lufter deres hunde professionelt.

 

Mit firma har eksisteret i 5 år og jeg har aldrig været udsat for noget lignende.

 

 

Hilsner

DoggyWalk

 

 

Velkommen til

 

Kritikken andre følger op med kommer af erfaring med professionelle hundeluftere gennem årene. Der har været utallige episoder ved møder, faktisk helt i tråd med det Hope var ude for, ligeledes har nogle hundeejere, som har haft brugt professionelle hundeluftere beskrevet, hvordan de har været udsat for rigtig, rigtig dårlig hundehåndtering.

 

Jeg kan ikke slette linket, hvilket jeg beklager, men det er nok mit ikke link som gør den store skade, da dit firmanavn er nævnt i trådens titel.

 

Jeg vil anbefale, at du bliver herinde til trådene er redet ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

De må vel godt boltre sig frit sammen, hvis bare de er under kontrol. Altså kommer når man kalder dem hjem?

 

Jeg undgår hundeskove fordi jeg der oplever hundeejere som bare lader hundene løbe som de selv vil og som slet ikke har lydige hunde,mmen bet betyder jo ikke at også hundeejere med lydige hunde kan være i hunde skovene. Jeg har trænet lidt apportering der netop forcat træne med distraktioner (andre hunde) og lige det er det jo godt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

De må vel godt boltre sig frit sammen, hvis bare de er under kontrol. Altså kommer når man kalder dem hjem?

 

Jeg undgår hundeskove fordi jeg der oplever hundeejere som bare lader hundene løbe som de selv vil og som slet ikke har lydige hunde,mmen bet betyder jo ikke at også hundeejere med lydige hunde kan være i hunde skovene. Jeg har trænet lidt apportering der netop forcat træne med distraktioner (andre hunde) og lige det er det jo godt til.

 

Helt enig og har gjort det samme ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft mere end 3 hunde samtidigt, men det går fint. Min pointe var bare at hunde gerne må boltre sig frit i hundeskove så længe de er under kontrol.

 

Jeg tvivler meget stærkt på, at nogen som helst hundeluftere har kontrol i den forstand som jeg mener man skal have, over mere end et par hunde af gangen. Der er jo trods alt forskel på ens egne hunde og at man går med andres mere eller mindre velopdragne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft mere end 3 hunde samtidigt, men det går fint. Min pointe var bare at hunde gerne må boltre sig frit i hundeskove så længe de er under kontrol.

 

Jeg tvivler meget stærkt på at nogen som helst hundeluftere har kontrol i den forstand som jeg mener man skal have over mere end et par hunde af gangen. der er jo trods alt forskel på ens egne hunde og at man går med andres mere eller mindre velopdragne hunde.

 

Enig! Og uanset hvor godt opdraget/trænet hunden måtte være, hjælper det ikke en brik, hvis fører/lufter ikke kan få kommando på hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...