Hop til indhold

Behandling af gigt


Therese
 Share

Recommended Posts

.

Godt gået.

Hvor meget er målet at han skal tabe?

Tak :) Jeg har faktisk ikke snakket med dyrlægen om et mål, men tænker selv 2 kg i første omgang og så må jeg se, hvordan han ser ud. Måske skal der et kilo mere af, det er svært at sige. Og jeg må jo spørge dyrlægen til råds, når vi kommer så langt, hvis jeg bliver i tvivl :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :) Jeg har faktisk ikke snakket med dyrlægen om et mål, men tænker selv 2 kg i første omgang og så må jeg se, hvordan han ser ud. Måske skal der et kilo mere af, det er svært at sige. Og jeg må jo spørge dyrlægen til råds, når vi kommer så langt, hvis jeg bliver i tvivl :)

.

Det skal I nok få rystet af.

Det varer aldrig, ud og gå nogle gode ture, vær hård med godbidderne og maden og WUPTI så er det klaret ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
På 9/3/2017 den 15:52 , Therese skrev:

I dag har Bobo fået sin første cartrophen indsprøjtning og har tabt sig 400 gram på en uge - det er fedt :banan:

Hvordan virkede cartrophen indsprøjtninger på smuksakken? 

Loui er lige blevet fotograferet og desværre har hun en meget dårlig højre hofte (d/e) og værst: gigt i den hofte

dyrlægen anbefalede flexardin advanced og Hills j/d (i vægtreducerende udgave) så det giver vi hende. 

Hun vejer kun 23 kg så vægten er der styr på, men jeg overvejer waterwalker og stabiliseringsøvelser oveni.

massage har hun fået en enkelt gang og hadede hvert sekund selv om hun var helt pjattet m massøren så jeg holder mig t Tove due - den behandling elsker hun og forsikringen dækker 

alt andet inkl ryg var heldigvis og Jeg glæder mig over at læse alle de positive indlæg men føler mig godt nok helt nede nu :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

På ‎02‎-‎03‎-‎2017 den 20:04 , luckyluna skrev:

Jeg kan ikke lige se om du har skrevet det, men er det gigten i nakken han viser symptomer fra eller hvad er han generet afMysla har haft gigt i de meget dårlige hofter det meste af hendes liv og i over 4 år har hun fået smertestillende dagligt. Helt problem frit og hun har det super godt.Hun får ikke længere tilskud da hun får j/d foder. Det er bare nemt og det virker.

dejligt at læse at hun har det godt - dyrlægen sagde også at jeg ikke behøvede glucosamin og lakseolie når jeg valgt J/D foder. hvor meget har hun bevæget sig siden det blev konstateret? dyrlægen har sagt at hun gerne må gå relativt meget men bare helst lige meget hver dag. hun må også gerne løbe med hunde der ikke tumler ind i hende, mens boldleg med bratte stop og vrid er strengt forbudt - det vil hun helt klart savne.

hvilke smertestillende virker på Mysla? Jeg har givet Norodyl men synes hun bliver deprimeret og meget søvnig af dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

18 timer siden, nr 49 skrev:

Hvordan virkede cartrophen indsprøjtninger på smuksakken? 

Loui er lige blevet fotograferet og desværre har hun en meget dårlig højre hofte (d/e) og værst: gigt i den hofte

dyrlægen anbefalede flexardin advanced og Hills j/d (i vægtreducerende udgave) så det giver vi hende. 

Hun vejer kun 23 kg så vægten er der styr på, men jeg overvejer waterwalker og stabiliseringsøvelser oveni.

massage har hun fået en enkelt gang og hadede hvert sekund selv om hun var helt pjattet m massøren så jeg holder mig t Tove due - den behandling elsker hun og forsikringen dækker 

alt andet inkl ryg var heldigvis og Jeg glæder mig over at læse alle de positive indlæg men føler mig godt nok helt nede nu :-(

Øv da;( 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

19 timer siden, nr 49 skrev:

Hvordan virkede cartrophen indsprøjtninger på smuksakken? 

Loui er lige blevet fotograferet og desværre har hun en meget dårlig højre hofte (d/e) og værst: gigt i den hofte

dyrlægen anbefalede flexardin advanced og Hills j/d (i vægtreducerende udgave) så det giver vi hende. 

Hun vejer kun 23 kg så vægten er der styr på, men jeg overvejer waterwalker og stabiliseringsøvelser oveni.

massage har hun fået en enkelt gang og hadede hvert sekund selv om hun var helt pjattet m massøren så jeg holder mig t Tove due - den behandling elsker hun og forsikringen dækker 

alt andet inkl ryg var heldigvis og Jeg glæder mig over at læse alle de positive indlæg men føler mig godt nok helt nede nu :-(

Luna fik også cartrophen kure og de virkede fint. Hun fik flexadin advanced i sin sidste tid, de virkede også rigtig godt. Og ja Hills J/D fik hun også, indtil jeg lod mig overtale af kiropraktoren til at prøve noget andet foder (som hun solgte), det skulle jeg aldrig have gjort.

Waterwalker er en fornuftig overvejelse og har du muligheden, så gør det! Ærgeligt hun ikke kan lide massagen, Luna elskede sine ture hos Lea, hun var afsted hver 3-4. uge i flere år. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

2 timer siden, PinPoynter skrev:

min veninde havde rigtig god erfaring med cartrophen til sin border collie som havde gigt i stort set alle led i benene. Mener dog normalt ikke de giver det til yngre hunde, med mindre andet er prøvet først?

fordi der er risiko for bivirkninger? mener at have læst at Dortes Liva fik det som 2 årig

Link til indlæg
Del på andre sites

På 3/5/2017 den 07:46 , nr 49 skrev:

@Therese: Hvordan virkede Cartrophen?

Det er svært at sige. Der blev sat en del ting i gang på stort set samme tid, så det er svært at vide, hvilken effekt de enkelte tiltag har. Men jeg ville tale med dyrlægen om det, hvis jeg var dig - nu kan jeg læse, at man måske helst ikke giver det til yngre hunde, men det er værd at vænne med dyrlægen, synes jeg. Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, har mange gode erfaringer med det.

Og ja, så får han jo smertestillende og flexadin advanced. Det er jo også værd at overveje.

Hvordan har hun det? :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlæge skrev i mail at det hæmmede nedbrydningen af brusken og jo tidligere hun fik indsprøjtning jo bedre var det men de koster 400,-/sprøjte - endda m rabat....

har aftalt m dyrlæge at tage det i tlf men regner m at give loui 4 sprøjter nu i løbet af den næste måned

da hun ikke har haltet har jeg svært ved at se om smertestillende (fik norodyl i 4 dage) virkede - jeg stoppede med det for hun blev meget sløv af det

hun hviler meget men er klar på gåture og kontakt når jeg går hen til hende - når køleskabet åbnes vågner hun også til dåd ;-)

Jeg skal finde ud af hvordan hun kan få et sjovt hundeliv igen - hun elsker at spurte så vil lige spørge dyrlæge hvor meget og hvordan hun må løbe

jeg laver øvelser m hende hver dag for at opbygge muskler i bagpartiet - hun synes jeg er mærkelig når jeg insisterende puffer...

indholdet i Hills er godt nok ikke imponerende - der er da næsten ikke noget kød i - men hvis det virker er det jo fint. For mange år siden læste jeg med en der havde slidgigt og af den grund var vegetar. Hun mente det hjalp på gigten - har andre hørt det samme??

er i startet m vandtræning og hvordan har han det?

Link til indlæg
Del på andre sites

15 timer siden, Therese skrev:

Det er svært at sige. Der blev sat en del ting i gang på stort set samme tid, så det er svært at vide, hvilken effekt de enkelte tiltag har. Men jeg ville tale med dyrlægen om det, hvis jeg var dig - nu kan jeg læse, at man måske helst ikke giver det til yngre hunde, men det er værd at vænne med dyrlægen, synes jeg. Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, har mange gode erfaringer med det.

Og ja, så får han jo smertestillende og flexadin advanced. Det er jo også værd at overveje.

Hvordan har hun det? :bighug:

Fik ikke sat citat ind før

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
På Wednesday, May 03, 2017 den 07:45 , nr 49 skrev:

dejligt at læse at hun har det godt - dyrlægen sagde også at jeg ikke behøvede glucosamin og lakseolie når jeg valgt J/D foder. hvor meget har hun bevæget sig siden det blev konstateret? dyrlægen har sagt at hun gerne må gå relativt meget men bare helst lige meget hver dag. hun må også gerne løbe med hunde der ikke tumler ind i hende, mens boldleg med bratte stop og vrid er strengt forbudt - det vil hun helt klart savne.

hvilke smertestillende virker på Mysla? Jeg har givet Norodyl men synes hun bliver deprimeret og meget søvnig af dem...

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan stadig ikke citere fra telefonen. Mysla får canidryl. Og har ingen bivirkninger.  Hun kan fint gå ture men helst på fladt og plant underlag. Hun får mere ondt af blødt eller især ujævn underlag. jeg begrænser hende ikke men prøver at tænke over underlag og holde tempo nede. Hun var rigtig velfungerende det sidste år sille levede fordi turene var så langsomme og rolige. Nu er hun tvunget til meget mere bevægelse og det tager på hende.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...