nr 49 Skrevet November 27, 2017 Rapporter Share Skrevet November 27, 2017 nu ved jeg at nogle herinde har heste eller ved meget om de dyr - jeg ved ikke specielt meget om dem... ofte går vi tur i en lille skov, hvor der er stier rundt. der kan gå 2 ved siden af hinanden de fleste steder, men der er også smalle stykker, hvor man kun kan gå en. forleden var vi der med kræet og Tilde Gæstehund, og da vi mødte en hest og rytter, begyndte Tilde at gø - det gør hun i det hele taget tit og vi tror det er tegn på usikkerhed. manden gik derfor ind i skoven før vi mødte hest og rytter for ikke at skræmme hesten. rytteren sagde til mig, at det var dumt at gøre sådan, for hesten er et flokdyr - vi gik også ind til siden for dem. jeg forstod ikke hendes (sure...) kommentar og sagde, at han var nervøs for at blive sparket af hendes hest, hvis den blev bange for Tilde - det kommenterede hun ikke på. hvad mener i man skal gøre, når man møder en hest på sådan et begrænset område? NB: jeg synes i forvejen, det er tåbeligt at ride der, for der er mange familier med børn, cyklister, joggere og hundeluftere.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alfen Besvaret November 27, 2017 Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 Jeg ville da også gå ind i skoven, dvs væk fra hesten;) mine hunde ville med garanti stresse hinanden vældig op hvis vi blev passeret så tæt af en hest, heste er ok når der bare er lidt afstand til dem;) jeg forstår slet ikke rytterens kommentar, gad vide hvad hun havde tænkt sig du skulle gøre?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret November 27, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 34 minutter siden, Alfen skrev: Jeg ville da også gå ind i skoven, dvs væk fra hesten;) mine hunde ville med garanti stresse hinanden vældig op hvis vi blev passeret så tæt af en hest, heste er ok når der bare er lidt afstand til dem;) jeg forstår slet ikke rytterens kommentar, gad vide hvad hun havde tænkt sig du skulle gøre?? åbenbart at vi skulle passere hende med begge hunde (den ene allerede gøende og Loui ville måske også stresse og begynde at galpe op....) på den smalle sti alle andre i skoven tager fint hensyn til hinanden men ryttere synes jeg ikke hører til der, for det er lidt sværere at styre en nervøs hest end en ditto cykel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret November 27, 2017 Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 Jeg ville sørge for at rytter og hest har set os, for hesten kan blive forskrækket over at der pludselig står noget inde i skoven (de ser ikke ret godt og er flugtdyr) og så ville jeg træde et godt stykke ind i skoven for ikke at skræmme hverken hest med hundene og for at skærme hundene fra hesten så de ikke bliver skræmt. Som rytter ville jeg sætte pris på at folk giver sig til kende og red jeg på en usikker hest, så ville jeg stoppe op og pænt spørge om i ville gå et skridt ind i skoven bare imens jeg red forbi jer. Og det der med at hesten er flok dyr og ville gå ind til jer, det er fandeme noget fis - hesten vil aldrig gå hen til et par hunde de ikke kender og slet ikke med rytter på ryggen Hun havde nok en dårlig dag. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret November 27, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 25 minutter siden, pivpiv skrev: Jeg ville sørge for at rytter og hest har set os, for hesten kan blive forskrækket over at der pludselig står noget inde i skoven (de ser ikke ret godt og er flugtdyr) og så ville jeg træde et godt stykke ind i skoven for ikke at skræmme hverken hest med hundene og for at skærme hundene fra hesten så de ikke bliver skræmt. Som rytter ville jeg sætte pris på at folk giver sig til kende og red jeg på en usikker hest, så ville jeg stoppe op og pænt spørge om i ville gå et skridt ind i skoven bare imens jeg red forbi jer. Og det der med at hesten er flok dyr og ville gå ind til jer, det er fandeme noget fis - hesten vil aldrig gå hen til et par hunde de ikke kender og slet ikke med rytter på ryggen Hun havde nok en dårlig dag. jeg tror hun var tysker og i stedet for flokdyr sagde hun måske flugtdyr?? der er ikke så gode oversigtsforhold i den skov, men manden var nok 100 m væk fra hesten og ca 15 m inde i skoven, hvor de senere skulle passere hinanden. hun lød under alle omstændigheder møgsur (og i mine øjne helt uden grund ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hofferne Besvaret November 27, 2017 Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 Jeg lufter næsten dagligt hund på et område, hvor der er ridestier, og derfor møder vi tit heste og ryttere. Jeg tager Sinus i snor, trækker ud til siden og står stille til de er redet forbi, og de fleste ryttere siger tak og er glade for at vi viser dem det hensyn. En kommentar om at det var dumt fordi hesten er et flugtdyr kan man da ikke bruge til noget. Hun skal ikke ride ud hvis ikke hun tror hesten kan klare det de møder. Der er da ingen garati for at der ikke er nogen der pusler inde mellem træerne. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret November 27, 2017 Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 1 time siden, nr 49 skrev: jeg tror hun var tysker og i stedet for flokdyr sagde hun måske flugtdyr?? der er ikke så gode oversigtsforhold i den skov, men manden var nok 100 m væk fra hesten og ca 15 m inde i skoven, hvor de senere skulle passere hinanden. hun lød under alle omstændigheder møgsur (og i mine øjne helt uden grund ) Hun må virkelig have haft en dårlig dag. Ryst det af jer, i mine øjne gjorde i det helt rigtige! Der er plads til os alle i skoven og hvis hesten er så itchy så skal den ikke på tur. Øglen rider også kun i rideklubbens egen skov for Ludwig bliver stadig jævnligt bange når de møder rådyr der hopper frem (han er så ligeglad med krondyr). Så Hun skal måske træne hesten lidt mere og få lidt mere søvn så hun ikke er så sur! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret November 27, 2017 Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 4 minutter siden, Hofferne skrev: Jeg lufter næsten dagligt hund på et område, hvor der er ridestier, og derfor møder vi tit heste og ryttere. Jeg tager Sinus i snor, trækker ud til siden og står stille til de er redet forbi, og de fleste ryttere siger tak og er glade for at vi viser dem det hensyn. En kommentar om at det var dumt fordi hesten er et flugtdyr kan man da ikke bruge til noget. Hun skal ikke ride ud hvis ikke hun tror hesten kan klare det de møder. Der er da ingen garati for at der ikke er nogen der pusler inde mellem træerne. nemlig og heste er altså sære. Det der ikke er farligt i 10 år kan pludseligt være møg farligt en dag og det må en rytter være klar på, specielt når man rider på tur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret November 27, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 12 minutter siden, Hofferne skrev: Jeg lufter næsten dagligt hund på et område, hvor der er ridestier, og derfor møder vi tit heste og ryttere. Jeg tager Sinus i snor, trækker ud til siden og står stille til de er redet forbi, og de fleste ryttere siger tak og er glade for at vi viser dem det hensyn. En kommentar om at det var dumt fordi hesten er et flugtdyr kan man da ikke bruge til noget. Hun skal ikke ride ud hvis ikke hun tror hesten kan klare det de møder. Der er da ingen garati for at der ikke er nogen der pusler inde mellem træerne. de andre vi har mødt, har også syntes vi opførte os korrekt ved at stå stille - det gjorde hun sådan set også, men manden opførte sig i hendes øjne dumt. der er også rådyr, egern og harer i skoven, men måske vil hun også dressere dem til at stå ret på stien 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret November 27, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 13 minutter siden, pivpiv skrev: Hun må virkelig have haft en dårlig dag. Ryst det af jer, i mine øjne gjorde i det helt rigtige! Der er plads til os alle i skoven og hvis hesten er så itchy så skal den ikke på tur. Øglen rider også kun i rideklubbens egen skov for Ludwig bliver stadig jævnligt bange når de møder rådyr der hopper frem (han er så ligeglad med krondyr). Så Hun skal måske træne hesten lidt mere og få lidt mere søvn så hun ikke er så sur! det var også mere for at høre fra "heste"mennesker, hvad de foretrækker man gør. at hun talte med tysk accent gjorde måske hende sprog lidt hårdere - jeg synes godt, jeg kan tillade mig at skrive det, for er halvt tysk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret November 27, 2017 Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 1 minut siden, nr 49 skrev: det var også mere for at høre fra "heste"mennesker, hvad de foretrækker man gør. at hun talte med tysk accent gjorde måske hende sprog lidt hårdere - jeg synes godt, jeg kan tillade mig at skrive det, for er halvt tysk ja der er lidt mere kapow i det tyske. Jeg syntes I gjorde det rigtige, uden tvivl og som rytter ville jeg stikke et stort smil og hilse. En dag gik vi i skoven og der var det rytteren der kom bag på os, shit det gav et godt grin. Vi var gået over en lille bakke og stod og plukkede svampe og pludselig stod der en hest med rytter lige bag os og jeg så dem ikke før rytteren sagde HALLØJ, shit jeg gav et spjæt. Det viste sig så at vi kendte hest og rytter men hun troede vi havde opdaget hende. Så spørg lige hvem der blev drillet godt og den gamle hingst var bare glad for at møde damen med hestebolcher. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret November 27, 2017 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 1 time siden, pivpiv skrev: nemlig og heste er altså sære. Det der ikke er farligt i 10 år kan pludseligt være møg farligt en dag og det må en rytter være klar på, specielt når man rider på tur jep og jeg har meget respekt for de store dyr.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 27, 2017 Rapporter Share Besvaret November 27, 2017 De er fint at give plads, men det er også vigtigt som Piv skriver, at give sig til kende. Om ikke andet, så for at hesten ved at det "bare" er mennesker der lusker rundt i skoven. 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
goodie Besvaret Marts 9, 2018 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2018 På 27/11/2017 den 12:07 , Hofferne skrev: Jeg lufter næsten dagligt hund på et område, hvor der er ridestier, og derfor møder vi tit heste og ryttere. Jeg tager Sinus i snor, trækker ud til siden og står stille til de er redet forbi, og de fleste ryttere siger tak og er glade for at vi viser dem det hensyn. En kommentar om at det var dumt fordi hesten er et flugtdyr kan man da ikke bruge til noget. Hun skal ikke ride ud hvis ikke hun tror hesten kan klare det de møder. Der er da ingen garati for at der ikke er nogen der pusler inde mellem træerne. Du bør holde din hund i snor på offentlig steder ellers er du sku selv ude om hvis din hund bliver sparket af en hest en dag. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
pivpiv Besvaret Marts 9, 2018 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2018 50 minutter siden, goodie skrev: Du bør holde din hund i snor på offentlig steder ellers er du sku selv ude om hvis din hund bliver sparket af en hest en dag. Sikke høflig du dog er. Hofferne skriver at hun tager hunden i snor og træder væk og giver rytteren plads, det er da helt ok og ja man skal have hund i snor siger love og regler, men man kan stadig godt sige tingene pænt 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hofferne Besvaret Marts 11, 2018 Rapporter Share Besvaret Marts 11, 2018 På 9/3/2018 den 14:46 , goodie skrev: Du bør holde din hund i snor på offentlig steder ellers er du sku selv ude om hvis din hund bliver sparket af en hest en dag. Jeg håber det gav dig en bedre dag at få skrevet dit indlæg.... Måske du skulle tage læsebrillerne på, og læse mit indlæg en gang til! Jeg skriver jo netop, at jeg tager min hund i snor og trækker væk fra heste og ryttere. I øvrigt er indlægget fra sidste år - så måske denne er til dig selv? Ha’ en dejlig dag! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts