Gæst tess_trinea Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Jeg faldt lige over et galleri med Verdens farligste vovser på MSN Mand...(men jeg er ny herinde og må ikke linke til det endnu ) Jeg havde godt nok ikke lige regnet med at finde dalmantiner og chow chow på den liste...Desværre er jeg ikke overrasket over at finde schæferen ret højt placeret, selvom jeg jo selv synes jeg har et rigtig sødt og velopdragent eksemplar af racen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 Her er linket, hvis nogen er interesserede :blink: http://msnmand.dk/gallery/28418/102969 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 Åh..... Endnu en af de lister/top10 der påstår at sige en helt masse....... Glem den. Den holder ikke vand, og kan lægges hen i bunken sammen med de 500 andre hjemmekreerede wannabe-statistikker og top 10 lister. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 I USA regner man gerne chow-chow'er for at være nogle af de mest agressive.. de er meget h¢jt på listen over hundebid derovre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sara Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 jeg er selv ejer af 2 dejlige schæferhunde,og der er ikke noget farligt over dem.Men det handler jo også meget om hvordan man behandler disse hunde.Hvis man behandler dem ordenligt og sørger for at de får den træning og motion de skal have er der ingen problemmer med dem.Og så er det jo også igen hvem der vælger disse hunde nogen kan styre dem andre kan ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 Den dobber var pææææææææn Hvis labradoren havde haft en 1. plads, tror i så også den havde fået mundkurv på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 Der er da noget mærkelig noget at sætte et billede ind med mundkurv på og kæmpe kæde om halsen. Alle de andre ni "farlige" hunde fik lov til at få et rigtig flot billede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 Endnu en af de fantastiske lister, med gode underbyggede argumenter, og masser af facts... Synes det er lidt tragikomisk...bare se den røre "gravhundelisten" skabte... Hvordan definerer man egentlig farlighed? Og kan de lige blive enige med sig selv om hvorvidt det er den amerikanske fællesbetegnelse "pit bull"(slang for hunderacer der bruges til hundekamp, opkaldt efter "pitten"(ringen)) eller racen APBT? Den statistik er næsten ligeså intetsigende som den der liste hvor schæferen er nummer 1 og længere nede "terriere"...giver jo ingen mening at bruge et racenavn og derefter en fællesbetegnelse... (håber ikke det blev noget volapyk) :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 Jeg faldt lige over et galleri med Verdens farligste vovser på MSN Mand...(men jeg er ny herinde og må ikke linke til det endnu ) Jeg havde godt nok ikke lige regnet med at finde dalmantiner og chow chow på den liste...Desværre er jeg ikke overrasket over at finde schæferen ret højt placeret, selvom jeg jo selv synes jeg har et rigtig sødt og velopdragent eksemplar af racen hej og velkommen men undrer mig lidt din udtalelse om schæferen at det ikke undrer dig hvorfor :?: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 man skal også huske hvad racer er fremavlet til og selvfølgelig vil nogle racer fremfor andre være mere potentielle til at kunne blive farlige end andre det siger jo sig selv når man har skabt over 200 forskellige racer med div formål så er det da helt naturligt at nogle hunde vil kunne finde på og bide os mennesket hurtigere end måske en bevidst fremavlet selvskabsrace eller en arbejdende race som ikke er stimuleret nogle af disse hunde ville kunne fremstå som farlige grundet frustration over kedsomhed eller dårlig behandling men ved rette stimulering og kendskab ville de racer være pragtfulde dyr uanset men igen vi må lytte til den indre ulv i alle vore hunde nogen har det mere end andre og så må vi som ejere tage forholdsregler derefter og sørge for at hundene er stimulerede og glade og holde dem udenom situationer hvor en ulykke ville kunne ske istedetfor som nogle ikke vil erkende at deres hund har et problem eller de selv er skyld i hunden vilder problemer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 14, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 14, 2009 Er det kun mig der får associationer til Hannibal the Cannibal? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 man skal også huske hvad racer er fremavlet til og selvfølgelig vil nogle racer fremfor andre være mere potentielle til at kunne blive farlige end andre ..... og mon ikke også de fleste potentielle "farlige" hundeejere vælger netop disse hunderacer. Derfor synes jeg den bider sig selv lidt i halen, desværre. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Er det kun mig der får associationer til Hannibal the Cannibal? Hahahaha joe nu du siger det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 bider sig selv lidt i halen, desværre. Høhøhøhø karma for den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst tess_trinea Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 hej og velkommen men undrer mig lidt din udtalelse om schæferen at det ikke undrer dig hvorfor :?: Jeg møder bare mange som er bange for min hund i de lokale hundeskove - det skete aldrig dengang jeg havde en dansk-svensk gårdhund, som ellers var noget mere arrig. Så jeg er bestemt ikke enig i at schæferen skulle være en særlig farlig race, men det undrer mig ikke at en sådan liste nok vil afspejle en masse fordomme om racen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 :megaked:For en skod liste ddb er ikke en gang med:megaked: Nu regnede jeg lige med at jeg havde en meget farlig og brutal race. Men næ nej snydt kan man da altid blive.......:lol::lol: Jeg kan bare ikke tage den slags lister seriøst, det ødelægger mere end det gavner, mener jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 :megaked:For en skod liste ddb er ikke en gang med:megaked: Nu regnede jeg lige med at jeg havde en meget farlig og brutal race. Men næ nej snydt kan man da altid blive.......:lol::lol: Jeg kan bare ikke tage den slags lister seriøst, det ødelægger mere end det gavner, mener jeg Uhum, Lexus farlig, yes yes, op på fars hat, eller nowet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 puha, kan se cujo slet ikke er en farlig hund... så er jeg glad igen.. eller nåwt... men jeg kan ikke se en artikel? kun billeder og "forklaringer" på de forskellige racer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Den liste er da lige til at lukke op og ..... i Hvordan har man udarbejdet listen, det står der jo ikke noget om ? Hvem er AVMA? Jeg har set lister med andre hunde der er farlige, bl.a. min 4,5 kg. lette Pudel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Den liste er da lige til at lukke op og ..... i Hvordan har man udarbejdet listen, det står der jo ikke noget om ? Hvem er AVMA? Jeg har set lister med andre hunde der er farlige, bl.a. min 4,5 kg. lette Pudel AVMA ("The American Veterinary Medical Association") repræsenterer over 78.000 dyrlæger, og organisationen laver blandt andet undersøgelser om dyr og dyrevelfærd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Er det kun mig der får associationer til Hannibal the Cannibal? haha...ja det kunne der være noget om... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gadekryds Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 vi møder også mange der er bange for tyson og mene at han er bisk pga. hans str. men min holdninger at man skal lære den enkelte hund at kende før man man kommer med sådan en kommentar jeg er glad for vores halve rotw. også selv om den var på anden pladsen og på ander lister er den på 10 pladsen osv det er lige så mange meninger som der er lister jeg gir dem ikke en skid hunde er lige så forskellige som mennesker jeg har selv haft en cokker hængende i ansigtet som barn men derfor mener jeg da ikke den race er farlig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 ..... og mon ikke også de fleste potentielle "farlige" hundeejere vælger netop disse hunderacer. Derfor synes jeg den bider sig selv lidt i halen, desværre. joo det vi enige om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Januar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 15, 2009 Jeg møder bare mange som er bange for min hund i de lokale hundeskove - det skete aldrig dengang jeg havde en dansk-svensk gårdhund, som ellers var noget mere arrig. Så jeg er bestemt ikke enig i at schæferen skulle være en særlig farlig race, men det undrer mig ikke at en sådan liste nok vil afspejle en masse fordomme om racen. ja ok kender det har jo 2 af slagsen og så er det ingenting med en schæfer folk er fjendtlige direkte overfor mig og hundene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 18, 2009 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2009 I'm back...med en lille tilføjelse.. De to farligste hunde er: 1. Den misforståede hund...det er hunden, som "bare skal have noget kærlighed", og så ellers leve som sofahund...den går bare ikke, en hund bliver ikke stimuleret af godbidder og klap på hovedet, og uanset hvor familievenlig den er, så holder den altså kun til x antal prik i øjet fra din baby, før den siger fra... 2. Den svigtede hund...hunden der er udsat for aktivt fysisk og psykisk omsorgssvigt fra sin ejer, f.eks. i form af tæsk...eller den passivt psykisk omsorgssvigtede hund, som i mine øjne falder under den første kategori, med understimulerede hunde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts