GRAND DANE Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 hej HFer. jeg har det lille dumme problem af jeg ikke helt ved vordan jeg skal håndtere tulle når jeg skal børste tender på hinne (for af spare let på dyrlæge rejningerne ) det er vist okay med af kigge men ikke for lenge og ikke noget med af skrape i det gule med nejlene fy. jeg er helt og aldeles klarover af et NEJ er på sin plas men jeg er let i tvivl om det er det rektige jeg gør vordan gør i vis i gør det???. det er iøvrigt død svert af rode med di kempe læber hun skal jo bare dreje hovet en anelse så trker hun læpen ud af fingerne på mig det bliver jo somder glat når det er fettet in i hundesavl. håber i kenner nogle fidusel eller noget. vh mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Februar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 Giv den en god knogle engang imellem istedet. Har virket fint for de hunde vi har haft i min familie igennem tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 Hvis hun ikke er vant til at få børstet tænder er det nok svært at begynde nu... En god knogle er godt imod plak og tandsten og så er den nok langt lækrere end en tandbørste hvis du spørger Tulle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 Stik hende et kødben. Det der børsten tænder er for udstillingshunde. Bare for at minde dem om, at man gerne må pille ved deres mund og tænder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Februar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 Endnu en stemme til knoglen. Det bruger vi her, og Vinnie har en perlerække af hvide bisser Det skal være råt og helst okselårben. Man kan købe dem i Brugsen - der kaldes de "kraftben". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Februar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 begge mine hunde bliver også rost til skyerne over deres hvide tænder - og det er oksekraftben og diverse tyggestænger der gør det :blink: De vi fik Sookie var hun 15 måneder, og havde tendens til gule tænder - men nu er de lige så hvide som Alto´s - så væk med tandbørsten og køb hellere gode kødben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Februar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 okay giver det så osse hunden en let bedre ånde, hun ser jo sød ud når hun står og kigger på en men når hun så gaber kommer der en odør af råd og koldbrand er det virklig nårmalt af hunde har så dårlig ånde.??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 4, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2009 okay giver det så osse hunden en let bedre ånde,hun ser jo sød ud når hun står og kigger på en men når hun så gaber kommer der en odør af råd og koldbrand er det virklig nårmalt af hunde har så dårlig ånde.??? nej, det er det ikke, men hun er hvalp ikke? de kan have monster dårlig onde mens de skifter tænder;-) Men tillykke med hunden egentlig, hvorfor er jeg gået helt glip af at du har fået den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Imba Besvaret Februar 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 5, 2009 nej, det er det ikke, men hun er hvalp ikke? de kan have monster dårlig onde mens de skifter tænder;-) Men tillykke med hunden egentlig, hvorfor er jeg gået helt glip af at du har fået den? Ja, jeg er heller ikke helt med på det sidste nye. Fortæl fortæl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ThomasTBO Besvaret Februar 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 5, 2009 Ja, jeg er heller ikke helt med på det sidste nye. Fortæl fortæl Det er vist den tråd der hedder "Tulle fra Tune", mener jeg. Prøv at checke den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 5, 2009 hun er fire år så nej hun er ikke lige frem hvalp tvert imod:mrgreen:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret Februar 5, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 5, 2009 MaxiZoo har kæmpe kødben på tilbud i denne uge - mener det er 29,95 kr. for en 30 cm. knogle :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2009 Plag og belægning på vovses tænder kan godt give en ånde fra helvede. Prøv at give den bette dame nogle knogler at gumle i et stykke tid og tjek efter om det ikke også hjælper på ånden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Februar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2009 igår fik hun et nøjlepen fra en ko eller noget i den størelse det vejer 2.5kg og det lugter af lig men tulle er ret glad for det. ps det giver nogle ornlige brag når hun venner det ved ikke i nu om det hjelper jeg har ikke lige kigget bisser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2009 igår fik hun et nøjlepen fra en ko eller noget i den størelse det vejer 2.5kgog det lugter af lig men tulle er ret glad for det. ps det giver nogle ornlige brag når hun venner det ved ikke i nu om det hjelper jeg har ikke lige kigget bisser. Det har nok ikke hjulpet allerede.. Men lad hende få ben et par gange om ugen, så skal det nok komme. Jeg tjekker sjældent Luna's tænder.. Det gør dyrlægen en gang om året, når vi er til sundhedstjek og vaccination. Ellers er det kun, hvis det virker som om, hun har noget siddende fast. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret Februar 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2009 Stik hende et kødben. Det der børsten tænder er for udstillingshunde. Bare for at minde dem om, at man gerne må pille ved deres mund og tænder... Godt nok er zulo udstillingshund, og har altid fået ros for sine kraftige hvide tænder,men han har altså aldrig haft en tandbørste i munden men store kødben er et hit :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 6, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2009 Godt nok er zulo udstillingshund, og har altid fået ros for sine kraftige hvide tænder,men han har altså aldrig haft en tandbørste i munden men store kødben er et hit :5up: Det er såmen også bare en måde at minde kræet om, at uhyrligheder omkring dens mund og tænder er ok. Det er da for alt i verden ikke et must, hvis kræet finder sig i det pjat. Vores ville ikke have det tandpilleri, da han var en 9 uger og vi begyndte at gå til ringtræning med ham, men godbider, tandbørstning osv var vejen frem. Snakker vi tandhygiejne er et ben langt at foretrække. Det virker jo. Det andet er vist nærmest bare til små hysteriske hundehvalpe, der er blevet meldt til udstilling fordi dens mennesker da synes det kunne være åh-så-morsomt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst scheindel Besvaret Februar 11, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 11, 2009 kødben er som sagt meget godt. snak med en slagter. de plejer være billige. ellers er det en god ide at komme lidt leverpostej eller ost på en gammel tandbørste. så vil hun ikke have noget imod at have den i munden. så er det bare for dig at rode rundt lidt med den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 pis jeg kan faktisk ikke huske lengere om det var et krav fra kenlen af jeg skulle børste tenner på hinne elller om det var udelugne for af spare penge i så fald har jeg kon prøvet en gang og det var et være sirgus og det orger jeg sku ikke ver aften der må da finnes nogle alternativer som er lige så gode eller ??. når men i verstefald står jeg uden hund det er sådan set slemt nog men vad er det lige der er godt ved af have en hund som andre bestemme over.. jeg kunne jo osse lige tage af tenge mig om inden jeg bare siger !det klare vi da bare! sanheden er jo af jeg har jo ikke et eneste begrep skapt om tandbørstning på hunde.:damn: ps smiler og er kiste glad.. det er jo så dejligt af stå til af meste sin hund.:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 pis jeg kan faktisk ikke huske lengere om det var et krav fra kenlen af jegskulle børste tenner på hinne elller om det var udelugne for af spare penge i så fald har jeg kon prøvet en gang og det var et være sirgus og det orger jeg sku ikke ver aften der må da finnes nogle alternativer som er lige så gode eller ??. når men i verstefald står jeg uden hund det er sådan set slemt nog men vad er det lige der er godt ved af have en hund som andre bestemme over.. jeg kunne jo osse lige tage af tenge mig om inden jeg bare siger !det klare vi da bare! sanheden er jo af jeg har jo ikke et eneste begrep skapt om tandbørstning på hunde.:damn: ps smiler og er kiste glad.. det er jo så dejligt af stå til af meste sin hund.:hmm: Udover hvad jeg skrev i en anden tråd, har jeg ikke nogle råd til, hvordan du kan brøste hendes tænder. Og det er jo ikke noget, som klares fra den ene dag til den anden - man skal sætte delmål, ikke mål - og hvis hunden nægter dit satte delmål, så er det for højt. Har svært ved at forestille mig, at hun skulle have sat tandbørstning som et krav? Men der er jo ikke andet for end at kontakte hende og spørge om du ikke kan give et godt ben i stedet en gang ugenligt - tror jeg det er man siger - hvis du mener at det er nærmest håbløst at lære Tulle det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Februar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Udover hvad jeg skrev i en anden tråd, har jeg ikke nogle råd til, hvordan du kan brøste hendes tænder. Og det er jo ikke noget, som klares fra den ene dag til den anden - man skal sætte delmål, ikke mål - og hvis hunden nægter dit satte delmål, så er det for højt. Har svært ved at forestille mig, at hun skulle have sat tandbørstning som et krav? Men der er jo ikke andet for end at kontakte hende og spørge om du ikke kan give et godt ben i stedet en gang ugenligt - tror jeg det er man siger - hvis du mener at det er nærmest håbløst at lære Tulle det. ja du har jo så fuldstendig ret og det var da osse en udemerket side du fant men jeg syns hun er sver af børste tenner på og jeg er hel sigger på af jeg ikke møder nogen forståelse på kenlen overhover det er nog det der irtere mig mest. når det så er sagt så er det jo enlig tåbligt af skrive mo det her det hjelper jo ingenting det eneste der hjelper noget er jo af tage diskusjonen med kennel motter så er der ivert fald et resultat enten til den posetive eller negative side. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Altså, nu kan din kennel ikke kræve en brik af dig, der ikke er nedfældet på papir og underskrevet af både dig og dem, så hvis Tulle ikke gider det tandbørsteri, så giv hende et stort lækkert kødben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 ja du har jo så fuldstendig ret og det var da osse en udemerket side du fant men jeg syns hun er sver af børste tenner på og jeg er hel sigger påaf jeg ikke møder nogen forståelse på kenlen overhover det er nog det der irtere mig mest. når det så er sagt så er det jo enlig tåbligt af skrive mo det her det hjelper jo ingenting det eneste der hjelper noget er jo af tage diskusjonen med kennel motter så er der ivert fald et resultat enten til den posetive eller negative side. Tror altså ikke at kennelmutter checker/kan se, om du har brugt tandbørste eller knogle - så tag du knoglen og lad som ingenting:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Tror altså ikke at kennelmutter checker/kan se, om du har brugt tandbørste eller knogle - så tag du knoglen og lad som ingenting:5up: Du skal ikke være helt sikker der. Sidst vi var til ringtræning kunne vores træner se, at Bassen indenfor overskuelig fortid havde forlystet sig med et ben (vi plejer at børste tænder på ham), men om kennel mutter vil insistere på, at så med hovedet inde i gabet på Tulle er nok tvivlsomt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Februar 15, 2009 Rapporter Share Besvaret Februar 15, 2009 Du skal ikke være helt sikker der. Sidst vi var til ringtræning kunne vores træner se, at Bassen indenfor overskuelig fortid havde forlystet sig med et ben (vi plejer at børste tænder på ham), men om kennel mutter vil insistere på, at så med hovedet inde i gabet på Tulle er nok tvivlsomt... hehe:mrgreen: OPDAGET:lol: ja, det tvivler jeg også på, ellers siger man da bare, at Tulle lige har hygget med en knogle:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts