Hop til indhold

tender hund


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hej HFer.

 

jeg har det lille dumme problem af jeg ikke helt ved vordan jeg skal

håndtere tulle når jeg skal børste tender på hinne (for af spare let på

dyrlæge rejningerne ) det er vist okay med af kigge men ikke for lenge

og ikke noget med af skrape i det gule med nejlene fy.

 

jeg er helt og aldeles klarover af et NEJ er på sin plas men jeg er let i

tvivl om det er det rektige jeg gør vordan gør i vis i gør det???.

 

det er iøvrigt død svert af rode med di kempe læber hun skal jo bare

dreje hovet en anelse så trker hun læpen ud af fingerne på mig

det bliver jo somder glat når det er fettet in i hundesavl.:roll:

 

håber i kenner nogle fidusel eller noget.

 

vh mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

begge mine hunde bliver også rost til skyerne over deres hvide tænder - og det er oksekraftben og diverse tyggestænger der gør det :blink:

 

De vi fik Sookie var hun 15 måneder, og havde tendens til gule tænder - men nu er de lige så hvide som Alto´s - så væk med tandbørsten og køb hellere gode kødben :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

okay giver det så osse hunden en let bedre ånde,

hun ser jo sød ud når hun står og kigger på en men

når hun så gaber kommer der en odør af råd og koldbrand

 

er det virklig nårmalt af hunde har så dårlig ånde.???

 

nej, det er det ikke, men hun er hvalp ikke? de kan have monster dårlig onde mens de skifter tænder;-)

 

Men tillykke med hunden egentlig, hvorfor er jeg gået helt glip af at du har fået den?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

igår fik hun et nøjlepen fra en ko eller noget i den størelse det vejer 2.5kg

og det lugter af lig men tulle er ret glad for det.

 

ps det giver nogle ornlige brag når hun venner det

ved ikke i nu om det hjelper jeg har ikke lige kigget bisser.:mrgreen:

 

Det har nok ikke hjulpet allerede.. Men lad hende få ben et par gange om ugen, så skal det nok komme.

 

Jeg tjekker sjældent Luna's tænder.. Det gør dyrlægen en gang om året, når vi er til sundhedstjek og vaccination. Ellers er det kun, hvis det virker som om, hun har noget siddende fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stik hende et kødben. Det der børsten tænder er for udstillingshunde. Bare for at minde dem om, at man gerne må pille ved deres mund og tænder...

 

Godt nok er zulo udstillingshund, og har altid fået ros for sine kraftige hvide tænder,men han har altså aldrig haft en tandbørste i munden :lol:

men store kødben er et hit :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt nok er zulo udstillingshund, og har altid fået ros for sine kraftige hvide tænder,men han har altså aldrig haft en tandbørste i munden :lol:

men store kødben er et hit :5up:

 

Det er såmen også bare en måde at minde kræet om, at uhyrligheder omkring dens mund og tænder er ok. Det er da for alt i verden ikke et must, hvis kræet finder sig i det pjat. Vores ville ikke have det tandpilleri, da han var en 9 uger og vi begyndte at gå til ringtræning med ham, men godbider, tandbørstning osv var vejen frem.

 

Snakker vi tandhygiejne er et ben langt at foretrække. Det virker jo. Det andet er vist nærmest bare til små hysteriske hundehvalpe, der er blevet meldt til udstilling fordi dens mennesker da synes det kunne være åh-så-morsomt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

kødben er som sagt meget godt. snak med en slagter. de plejer være billige.

 

ellers er det en god ide at komme lidt leverpostej eller ost på en gammel tandbørste. så vil hun ikke have noget imod at have den i munden. så er det bare for dig at rode rundt lidt med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

pis jeg kan faktisk ikke huske lengere om det var et krav fra kenlen af jeg

skulle børste tenner på hinne elller om det var udelugne for af spare penge i så fald har jeg kon prøvet en gang og det var et være sirgus og det orger jeg sku ikke ver aften der må da finnes nogle alternativer som er

lige så gode eller ??. når men i verstefald står jeg uden hund det er sådan set slemt nog men vad er det lige der er godt ved af have en hund som andre bestemme over..

 

jeg kunne jo osse lige tage af tenge mig om inden

jeg bare siger !det klare vi da bare! sanheden er jo

af jeg har jo ikke et eneste begrep skapt om tandbørstning på hunde.:damn:

 

 

 

ps smiler og er kiste glad.:roll:. det er jo så dejligt af stå til af meste sin hund.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

pis jeg kan faktisk ikke huske lengere om det var et krav fra kenlen af jeg

skulle børste tenner på hinne elller om det var udelugne for af spare penge i så fald har jeg kon prøvet en gang og det var et være sirgus og det orger jeg sku ikke ver aften der må da finnes nogle alternativer som er

lige så gode eller ??. når men i verstefald står jeg uden hund det er sådan set slemt nog men vad er det lige der er godt ved af have en hund som andre bestemme over..

 

jeg kunne jo osse lige tage af tenge mig om inden

jeg bare siger !det klare vi da bare! sanheden er jo

af jeg har jo ikke et eneste begrep skapt om tandbørstning på hunde.:damn:

 

 

 

ps smiler og er kiste glad.:roll:. det er jo så dejligt af stå til af meste sin hund.:hmm:

 

Udover hvad jeg skrev i en anden tråd, har jeg ikke nogle råd til, hvordan du kan brøste hendes tænder. Og det er jo ikke noget, som klares fra den ene dag til den anden - man skal sætte delmål, ikke mål - og hvis hunden nægter dit satte delmål, så er det for højt.

 

Har svært ved at forestille mig, at hun skulle have sat tandbørstning som et krav? Men der er jo ikke andet for end at kontakte hende og spørge om du ikke kan give et godt ben i stedet en gang ugenligt - tror jeg det er man siger - hvis du mener at det er nærmest håbløst at lære Tulle det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover hvad jeg skrev i en anden tråd, har jeg ikke nogle råd til, hvordan du kan brøste hendes tænder. Og det er jo ikke noget, som klares fra den ene dag til den anden - man skal sætte delmål, ikke mål - og hvis hunden nægter dit satte delmål, så er det for højt.

 

Har svært ved at forestille mig, at hun skulle have sat tandbørstning som et krav? Men der er jo ikke andet for end at kontakte hende og spørge om du ikke kan give et godt ben i stedet en gang ugenligt - tror jeg det er man siger - hvis du mener at det er nærmest håbløst at lære Tulle det.

 

ja du har jo så fuldstendig ret og det var da osse en udemerket side du fant men jeg syns hun er sver af børste tenner på og jeg er hel sigger på

af jeg ikke møder nogen forståelse på kenlen overhover det er nog det der

irtere mig mest.

 

når det så er sagt så er det jo enlig tåbligt af skrive mo det her det hjelper jo ingenting det eneste der hjelper noget er jo af tage diskusjonen med kennel motter så er der ivert fald et resultat enten til den posetive eller negative side.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja du har jo så fuldstendig ret og det var da osse en udemerket side du fant men jeg syns hun er sver af børste tenner på og jeg er hel sigger på

af jeg ikke møder nogen forståelse på kenlen overhover det er nog det der

irtere mig mest.

 

når det så er sagt så er det jo enlig tåbligt af skrive mo det her det hjelper jo ingenting det eneste der hjelper noget er jo af tage diskusjonen med kennel motter så er der ivert fald et resultat enten til den posetive eller negative side.

 

Tror altså ikke at kennelmutter checker/kan se, om du har brugt tandbørste eller knogle - så tag du knoglen og lad som ingenting:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror altså ikke at kennelmutter checker/kan se, om du har brugt tandbørste eller knogle - så tag du knoglen og lad som ingenting:5up:

 

Du skal ikke være helt sikker der. Sidst vi var til ringtræning kunne vores træner se, at Bassen indenfor overskuelig fortid havde forlystet sig med et ben (vi plejer at børste tænder på ham), men om kennel mutter vil insistere på, at så med hovedet inde i gabet på Tulle er nok tvivlsomt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke være helt sikker der. Sidst vi var til ringtræning kunne vores træner se, at Bassen indenfor overskuelig fortid havde forlystet sig med et ben (vi plejer at børste tænder på ham), men om kennel mutter vil insistere på, at så med hovedet inde i gabet på Tulle er nok tvivlsomt...

 

hehe:mrgreen: OPDAGET:lol:

 

ja, det tvivler jeg også på, ellers siger man da bare, at Tulle lige har hygget med en knogle:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...