Hop til indhold

Piv, piv, piv, av og åhhh....

Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

For hulen da også!

PellePelle har fået "hold" i nakken eller hvad det hedder - eller hvad det er... Diskusprolaps kom lige forbi tankerrækken.

Omvendt har han haft det alt for tit, så jeg tror det "bare" er en låsning.

Jeg kom hjem i aften efter en kons i Kbh og blev mødt af en Pelle med hovedet i niveau med maven.

Metacam med det samme og massage så plejer det at blive godt igen ret hurtigt.

Men ikke denne gang.

Han var urolig og havde svært ved at finde hvile, så jeg måtte "putte" ham med puder under hovedet, for at han kunne slappe af.

Her til morgen virker han en anelse bedre, jeg har kontaktet kiropraktoren og håber hun har en tid.

Oveni så mister han en legedate med en smækkerlækker storpudel babe :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor

Tak skal I have.

Kirodamen kan først tage ham på søndag!

I mellemtiden skal han have smertestillende

Så min søde dyrlæge har mailet bestilling på Rimadyl til apoteket.

Bare det dog var mig det havde ondt i stedet for Pelle

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh neeej, stakkels Pelle-Brøleabe :ae: Kunne hun virkelig ikke presse dig ind tidligere? Det er da synd at han skal have ondt så længe :megaked: Jeg håber at det smertestillende hjælper ham så han kan holde det ud til på søndag! Giv ham lidt trøstenus fra mig :ae: Hvis puddeldamen ikke kan vente, så stiller Noomi gerne op som substitut når han er klar igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Åhh neeej, stakkels Pelle-Brøleabe :ae: Kunne hun virkelig ikke presse dig ind tidligere? Det er da synd at han skal have ondt så længe :megaked: Jeg håber at det smertestillende hjælper ham så han kan holde det ud til på søndag! Giv ham lidt trøstenus fra mig :ae: Hvis puddeldamen ikke kan vente, så stiller Noomi gerne op som substitut når han er klar igen :blink:

Taark...

Pelle skal vente til det smertestillende virker for ellers vil han spænde mod en justering. Den forklaring fik jeg senere og det er jo rigtigt nok.

Og det bliver ikke søndag for da har jeg et planlægningsmøde i Vejle, som er afhængig af min tilstedeværelse. Hotel og alt muligt.

Nu taler vi om lørdag aften i stedet.

Legedaten var ligeså meget for pudeltøsens skyld, men når ellers nakken og ryggen (suk) vil, er PellePelle ALTID modtagelig for Noomis charme, så det er bare at mødes et sted.

Han skal lige "op" igen så kan vi gøre noget ved det

Link til indlæg
Del på andre sites

Taark...

Pelle skal vente til det smertestillende virker for ellers vil han spænde mod en justering. Den forklaring fik jeg senere og det er jo rigtigt nok.

Og det bliver ikke søndag for da har jeg et planlægningsmøde i Vejle, som er afhængig af min tilstedeværelse. Hotel og alt muligt.

Nu taler vi om lørdag aften i stedet.

Legedaten var ligeså meget for pudeltøsens skyld, men når ellers nakken og ryggen (suk) vil, er PellePelle ALTID modtagelig for Noomis charme, så det er bare at mødes et sted.

Han skal lige "op" igen så kan vi gøre noget ved det

Lørdag er da bedre end søndag :5up: Nårh,ja, selvfølgelig skal det lige virke først, der er jo ingen grund til at gøre det værre for ham end højst nødvendigt :oops: :stupid: Så krydser jeg fingre for en hurtig virkning i stedet :5up:

Du siger bare til når Pelledrengen er klar :mrgreen:

Rigtig god bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
æv da også:ae: Må håbe de smertestillende virker lige så godt som på os mennesker:ae:

Rigtig god bedring i hvertfald:)

Hvordan får de egentlig hold i nakken?

Det er nok også mere en låsning eller en skæv atlas. han kan ikke dreje hovedet til den ene side og samtidig holde det løftet.

Kan ikke tage en godbid med normal hovedstilling, så det er sgu sølle...

Jeg tror han får det at en uheldig bevægelse, et stød eller muligvis "bare" at af spænde op generelt.

Hundene var alene i haven nogle gange i går, men uden leg, de var der egentlig bare og gik rundt og nussede, måske skulle jeg allerede der have tænkt at der kunne være noget på vej, for normalt leger de jo.

Men jeg var optaget af at undervise.

Det var da også først om aftenen det var synligt :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok også mere en låsning eller en skæv atlas. han kan ikke dreje hovedet til den ene side og samtidig holde det løftet.

Kan ikke tage en godbid med normal hovedstilling, så det er sgu sølle...

Jeg tror han får det at en uheldig bevægelse, et stød eller muligvis "bare" at af spænde op generelt.

Hundene var alene i haven nogle gange i går, men uden leg, de var der egentlig bare og gik rundt og nussede, måske skulle jeg allerede der have tænkt at der kunne være noget på vej, for normalt leger de jo.

Men jeg var optaget af at undervise.

Det var da også først om aftenen det var synligt :cry:

øv, det lyder godt nok ikke rart, hvordan har han det idag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er lidt bedre i dag og jeg har bandet mig selv langt væk og været meget vred på mig.

Nu i efterrationaliseringens alt for klare lys kan jeg godt se det har været undervejs, havde jeg dog bare været mere "på ham" og givet ham Metacam inden det blev slemt, kunne han muligvis have undgået dette her :megaked:

Uhh hvor kommer jeg til at lære af dette her, det er bare Pelle der betaler omkostningerne! Øv

I aftes kom han forbi med en bold og ville gerne fjolle lidt :lol:

Kiropraktoren SMS'ede i aftes for at høre til ham, det var rart.

I dag kan han løfte hovedet mere og sover mere afslappet.

Men forkerte bevægelser udløser satdig et lille piv.

Pillerne er tyggetabletter så dem tager han som guffer :lol:

Og så pludselig som et lyn fra en klar himmel tanken:"Guuud, hvad nu hvis det er en diskusprolaps i nakken?!

Mine lokale dyrlæger skal IKKE pille mere ved ham og min dyrlæge i Vordingborg har ikke røntgenudstyr, så jeg var helt elendig. Ringede og fik en lang snak med Gudrun, som beroligede mig meget.

Og nu er jeg beordret afslapning i hjernen!

Pelle må ikke gå i frys og skal holdes i ro. Frakke på hvis han skal ud længere tid, men det må han jo ikke så...

Jeg har ellers Rasmus' knaldrøde dækken som garanteret vil være flot til ham :shock:

Tak for al jeres sympati det varmer et nervøst "moderhjerte" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så der er sket en lille bedring - det er dejligt :-D

Håber han er god nok til kiropraktorbesøget i morgen :-D

Kan man konstatere en diskus på hunde ved hjælp af røngten? På os mennesker kan det jo desværre kun konstateres ved en scanning?

Vær nu ikke så hård ved dig selv :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites