Hop til indhold

nyeste medlem : DANNY


Gæst tanita
 Share

Recommended Posts

i gjorde ikke noget med mange små ture eller foran i bilen eller noget:?::?: i forsatte bare med at kører og så ryttede op når hun var uheldig:?:

 

Hvor er han når i kører bil? Karlas "kæreste" Basse var frygtelig køresyg i starten de havde ham.... da sad han i sele på sædet, så han kunne kigge ud... efter han røg i bur bagi bilen, så han ikke kan se ud, gik køresygen over... Det kan dog også være, at han simpelthen voksede fra det... de købte nemlig buret da de fik stationcar - der var han ca 9-10 måneder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også hørt, at det bedste for køresyge vapser er ikke at kunne se ud (i modsætning til mennesker). Tyson har også tendens til at blive køresyg, og han vil helst krybe ned under sædet og ligge, så jeg går ud fra, at det er der, han har det bedst.

 

 

 

Danny ser bare dejlig ud, jeg glæder mig til at høre mere om ham. :-P

 

Hvad siger han indtil videre til at være hos jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ååååååååååh den kørersyge den kørersyge.

 

 

Vi troede at det Aldrig ville gå over, men da Aslan blev 10 mdr kunne vi kører til Åthus uden piller.

 

Vi kørte mange mange små ture, og intet hjalp, han endte med KUN at oversavle hele bilen men kastede til sidst ikke op.

 

Men mange hunde vokser fra det i langt tidligere alder, så lad os håbe på det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi lige var på en lille kørertur for at kigge efter halsbånd for har bare ikke fundet nogle jeg var tilfredse med... gode forslag er velkomne...

 

Desværre blive han kørersyg og kaster op... nogle gode forslag til hvordan vi kommer det til livs:confused: vi kører jo rigtigt meget grundet at vi bor på landet...og villle være rigtigt ked af at han skulle blive skidt hver gang...

 

Henny var altid køresyg , det stoppede da hun var ca 2 år , vi snakkede med dyrlægen om der ikke var andre metoder end søsygpiller , det var jeg ikke så meget for

Nu har jeg kørt meget til udstilling , og det er somme tider en lang tur , så dyrlægen mente at en pille ikke skadede eller sløvede hende mere , end hvis hun var syg af køreturen

 

Jeg kunne også prøve at køre meget små ture for at vænne hende til at køre , og så gøre dem længere , men da jeg havde kørt med hende i 1 md hver dag , på enstrækning af 1 km og hun stadig blev syg , ja så valgte jeg pillerne

Link til indlæg
Del på andre sites

nå ja, Aslan man kan jo købe køresyge tabeletter til hunde :5up: kan da egentlig godt huske vi havde dem i dyrehandlen. Prøv evt. at spørge din dyrelæge :blink:

 

Ved vi godt, pt ville det koste os 600 kr for at kører til århus og hjem igen, så jeg priser mig lykkelig for at vi har fået overstået kørersygen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

i gjorde ikke noget med mange små ture eller foran i bilen eller noget:?::?:i forsatte bare med at kører og så ryttede op når hun var uheldig:?:

 

Ja, stortset :-D Det eneste jeg gør -gør det altid ved alle mine hunde, er at sørge for at de ikke har fået noget at spise de sidste par timer inden vi skal ud og køre, når vi fx. skal til træning eller prøver om formiddagen, får de ikke noget morgenmad.. Men ellers nej, så er det ikke noget jeg gør et stort nummer ud af, så længe køresygen ikke skyldes angst eller nervøsitet ved at køre bil, tror jeg personligt ikke på at det med en masse små ture og så videre har den store effekt.

Vi har hundene bag i bilen, i vores egen er de løs bag i, i min mors er de i bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik vænnet Alto af med køresyge da vi var på ferietur til Bornholm. Han kunne max køre 10 min før han begyndte at savle. Så vores ferie foregik på den måde, at når han var luftet om morgnen kørte vi max 7 minutter og standsede et hunde-venligt sted, hvor han fik rigtig mange gode oplevelser. Dette gjorde vi i 6 dage, og da vi kørte hjem blev han ikke køresyg mere. Nu forbandt han biltur med at han skulle ud og have det sjovt. Og idag eeellllsker han at køre bil.

 

Mit råd er - se på ham hvornår han begynder at savle - og sæt tidsgrænsen derefter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Okay så vil vi prøve det med at se, hvornår det går galt og så stoppe inden og lave det positivt både at komme ind og ud af bilen :mrgreen: og så vil vi flytte ham om foran ved passaser sædet så han ikke kan se ud. også håbe han vokser hurtigt fra det.

 

ellers så går det entelig meget godt han piver dog en del uden at der er nogle synlige grunde... det kan være når valde går ud uden ham, når jeg går i bad selv om døren står åben, når vi sidder i sofaen sammen, og det er ikke fordi han skal ud for det kommer han tit og han kan også pive lige når han kommer ind.

 

Tænker om han allerede er klar til gå tur, men er så bange for at give ham for meget på engang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

se hvor fint han går med Natazja

 

[ATTACH]7118[/ATTACH]

 

[ATTACH]7119[/ATTACH]

 

så hygger vi med oprydning i haven

 

[ATTACH]7120[/ATTACH]

 

[ATTACH]7121[/ATTACH]

 

man kan jo altid snige sig op i sengen med bide sager de er jo gode og man skal jo ligge godt...

[ATTACH]7122[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst tanita

Nu må det vist være på tide med en opdatering :blink:

 

Vi har nu haft Danny i 3 måneder ca. og han er faldet godt til. Han sover med os voksne inde i sengen om natten og stå først op når valde står op men det er kun lige for at morgen tisse og så trisser han i seng igen hos mig :lol: OG der bliver han til jeg kommer med snoren og vi skal kører...

Om dagen ER han hos mine forældre i hundegården sammen med Sofus (Rollos bror) og når de kommer hjem så indenfor :mrgreen: Det kan han godt lide.

At vi kører den halve time frem og tilbage hver dag har fået hans køresyge kørt i sænk og han går selv ind i bilen nu og er stoppet med at savle og kaster heller ikke op mere...

 

Vi går til lydigheds træning på et hvalpe hold for at få kontakt mellem mig og Danny da han helt og aldeles har valgt at være Fars hund :lol: og nu vare det ikke længe inden vi stopper der, og går igang med ring- og mark- træning. Ved siden af kører vi spor hver anden onsdag og til aug. Starter begynder agillity op det bliver spændende :5up:

 

Det var så lidt nyt herfra :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu må det vist være på tide med en opdatering :blink:

 

Vi har nu haft Danny i 3 måneder ca. og han er faldet godt til. Han sover med os voksne inde i sengen om natten og stå først op når valde står op men det er kun lige for at morgen tisse og så trisser han i seng igen hos mig :lol: OG der bliver han til jeg kommer med snoren og vi skal kører...

Om dagen ER han hos mine forældre i hundegården sammen med Sofus (Rollos bror) og når de kommer hjem så indenfor :mrgreen: Det kan han godt lide.

At vi kører den halve time frem og tilbage hver dag har fået hans køresyge kørt i sænk og han går selv ind i bilen nu og er stoppet med at savle og kaster heller ikke op mere...

 

Vi går til lydigheds træning på et hvalpe hold for at få kontakt mellem mig og Danny da han helt og aldeles har valgt at være Fars hund :lol: og nu vare det ikke længe inden vi stopper der, og går igang med ring- og mark- træning. Ved siden af kører vi spor hver anden onsdag og til aug. Starter begynder agillity op det bliver spændende :5up:

 

Det var så lidt nyt herfra :vinken:

 

Dejligt at høre, at det går godt. :-)

 

Er han gammel nok til at starte til agility? Jeg troede kun, at han var 8 mdr. eller noget i den retning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita
Dejligt at høre, at det går godt. :-)

 

Er han gammel nok til at starte til agility? Jeg troede kun, at han var 8 mdr. eller noget i den retning?

 

Han er 8 måneder nu og til aug. så er han så 10 og det er uden spring eller de hårde ting men introduktion til det. Det bliver allesammen på holdet unghunde der ikke er klare til starte op på det rigtige endnu.

 

Og ja det er super at det går godt. I dag var vi til spor og da vi er på et stort åbent område fik han for første gang lov at løbe fri :shock: der kommer fart på men efter en tur frem og lidt bagud kom han hen til mig og fik god bid, Så det bliver trænet fremover når vi er der så jeg kan lærer ham at gå uden snor også:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...