Hop til indhold

For følsom/sippet ejer...?


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Okay, muligvis er jeg superfølsom, og en smule sippet når det kommer til min skønne skønne grand danois, men jeg er ved at være godt og grundig træt af, at få at vide det er en hest, pony, ko, kalv, giraf, osv...

DET ER EN HUND!!

Den siger vov, og nej,jeg har ingen sadel eller en kælk jeg spænder efter hende i sneen...

 

Er jeg bare for følsom og sippet?!:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, muligvis er jeg superfølsom, og en smule sippet når det kommer til min skønne skønne grand danois, men jeg er ved at være godt og grundig træt af, at få at vide det er en hest, pony, ko, kalv, giraf, osv...

DET ER EN HUND!!

Den siger vov, og nej,jeg har ingen sadel eller en kælk jeg spænder efter hende i sneen...

 

Er jeg bare for følsom og sippet?!:???:

 

JEP - Du er for følsom og sippet :-D

 

Sådan er det - folk syntes selv de er morsomme, og tænker ikke over de nok ikke er de første der har fyret den joke af :-D

 

Tag det med et smil, og lad det derefter ligge.

 

Hvis du syntes det er meget slemt, kan du jo evt. få tryk din egen tekst på en T-Shirt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja lidt er du altså, undskyld.

 

Jeg kender fuldt ud følelsen, og jeg var da også træt af at hører om vores kalv pony osv.

 

Lige indtil guanomo en dag kaldte Aslan for en "giraf med flodheste mund" :mrgreen: Lige siden den dag, har jeg altså ikke andet end kunne stor grine af alle de dårlige kommentare.

 

 

Og hvordan en cykelist kan overse min kalv og tykke mig på en cykelsti, det er mig stadig en gåde :mrgreen:

 

 

 

En god ide, er at finde et eller andet positivt ved det. Det plejer at hjælpe mig når jeg oplever noget negativt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, muligvis er jeg superfølsom, og en smule sippet når det kommer til min skønne skønne grand danois, men jeg er ved at være godt og grundig træt af, at få at vide det er en hest, pony, ko, kalv, giraf, osv...

DET ER EN HUND!!

Den siger vov, og nej,jeg har ingen sadel eller en kælk jeg spænder efter hende i sneen...

 

Er jeg bare for følsom og sippet?!:???:

 

jeg kan ikke være mere enig det er pisse fuking irterne:evil:.

 

jeg høre osse meget tit, der kommer en hest ja og den siger vov:confused:

 

så er jeg skide trat af af høre på alle di snottet unger,, det er ikke en

dalmatiner for hølvet:roll:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg synes også du er lidt for følsom, det er sådan noget, der høre sig med til at have en stor hund, såvel som kommentar som "nå rotterne er nok store i år" er kommentarer man får kastet i hoved, når man har en lille hund. Den har jeg nemlig selv fået kastet i hoved mange gange. :blink:

 

Men det er kun noget jeg kan trække på skuldrene og smilebånden af. Hav du i stedet ondt af de folk, over at de ikke selv kan finde på noget at sige. Spørg dem evt. om de ikke selv kan finde på noget, hvis det går dig på. ;-)

 

Og velkommen herind :vinke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bichon Charlie

Ja, lidt sippet måske.......:blink:

Folk vil gerne snakke, og gerne om netop DIN hund. De ved måske bare ikke rigtig hvordan de skal kommme igang. Så kommer de lidt dumme kommentarer. Men prøv at se det som om de i virkeligheden bare syntes din hest (he he) hund bare er stor og flot!!!

Og der ER fandme stor!!!! Men helt fantastisk lækker også :hjerte:

 

Så næste gang tænk: de siger min hund er fin/flot/stor/dejlig

Alle de ting du selv faldt for...... smiler

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også du skal tage det som en kompliment. Folk er fascineret af dette store prægtige dyr. De tænker ikke lige på at du har hørt den joke en million gange før.

 

Jeg synes det er værre, når folk sammenligner en lille hund med en rotte. (f.eks chi hua hua) Så bliver jeg irriteret... men måske er det det samme...

 

Nu hvor du siger det vil jeg tage mig selv i at sige noget lignende næste gang jeg ser én. For kan da godt forstå man bliver en smule træt... Men jeg ville nok ikke blive ''fornærmet'' over den sammenligning i dit tilfælde. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel også en måde at bryde isen på?

 

Jeg kalder chihuahua'er for gæs..... når alle min chef's mors chi'er er i hundepensionen, og man går ind i den sektion, er det ligesom at gå ind midt i en gåseflok -¢red¢vende!!!:lol: (hun har 8 eller deromkring...)

 

 

tilf¢jet: jeg kalder dem selvf¢lgelig ikke gæs foran chefens mor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om I nogensinde har kigget på haderkunder.dk, men der kan man bl.a. læse om butiksansatte der bliver sure over at folk siger "fortsat god dag" til dem :???:

 

Det er lidt det samme - det er jo faktisk venligt ment, og kunden har jo ingen mulighed for at vide at kassedamen har haft en rådden dag...

 

Man må prøve at tage tingene i den ånd, de er ment :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om I nogensinde har kigget på haderkunder.dk, men der kan man bl.a. læse om butiksansatte der bliver sure over at folk siger "fortsat god dag" til dem :???:

 

Det er lidt det samme - det er jo faktisk venligt ment, og kunden har jo ingen mulighed for at vide at kassedamen har haft en rådden dag...

 

Man må prøve at tage tingene i den ånd, de er ment :-)

 

Præcis. Lige netop den side tænkte jeg på. Man tør jo knapt tiltale en ekspedient efter at have set siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det fik vi også at vide at vi ikke måtte sige til kunderne der hvor jeg arbejdede. Altså "Fortsat god dag". Og i øvrigt måtte vi heller ikke omtale dem kunder... det var gæster!:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor må man ikke sige "fortsat god dag"???????? :???:

 

 

 

 

Orv, det slog mig lige.

 

Vi og kalven gik gennem rineg i dag, og hvor er det total grineren hvordan folk flytter sig så ærebødigt og lader os komme forbi :mrgreen:

 

Det havde de ikke gjort med en lille rotte :blink: Så der er noget positivt med en kalv/ pony/ giraf med flodheste mund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er bare min dejlig lille "barn".... Jeg går jo heller ikk hen til en nybagt mor "Hold da op, det er godt nok en FED baby. Er det virkelig et menneske?"...

 

Alle veninderne ved hvordan jeg har det med menneskeyngel, så når jeg kigger og de kræver en udtalelse bliver det som regel noget i retning af 'har du haft en affære med en marsmand eller hvad' - min søsters hund kalder vi for neger-køter og Pony, Petrine er rotten etc. Kært barn har mange navne, det er ren kærlighed fra min side (altså om hunde, IKKE om menneskeyngel :lol:), så jeg synes du er sippet, jeg tager alle udtalelser om Petrine som et kompliment, velvidende at ikke alle synes rotter er lækre dyr ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis syntes alle folk spaniels er noget så kære, og de har sådan en størrelse der på ingen måde er så "ekstrem" at det er noget folk kan bruge som indgangsvinkel.

 

Til gengæld skal både kæresten og jeg høre på belærende sætninger, som at det jo er jagthunde vi har os. Det er også sket en dag vi kom hjem fra jagt med beskidte hunde, haglgevær over skulderen og iklædt grønt fra top til tå...

 

Folk er priceless!

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis syntes alle folk spaniels er noget så kære, og de har sådan en størrelse der på ingen måde er så "ekstrem" at det er noget folk kan bruge som indgangsvinkel.

 

Til gengæld skal både kæresten og jeg høre på belærende sætninger, som at det jo er jagthunde vi har os. Det er også sket en dag vi kom hjem fra jagt med beskidte hunde, haglgevær over skulderen og iklædt grønt fra top til tå...

 

Folk er priceless!

 

 

:lol: Det må have været svært at holde masken :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Det som pisser mig mest af er faktisk andre hundejere.

 

Man kommer gående med sine 4 hunde i snor - også kommer der et løst kræ piskende hen mod en. Når man så venligt beder folk om at tage deres kræ i snor, får man bare svaret "Er de da aggresive?"

Jeg er så træt af hr. og fru Jensen som tror de er så inderlig kloge og gladeligt deler ud af denne "klogskab". Jeg har den største løst til at give dem en times undervisning i hvad hulen det egentlig er der sker og hvordan hele situationen ser ud for mine hunde :evil:

Jeg bliver også noget så uendelig træt af at blive beskuldt for ikke at have styr på mine hunde, når der er deres kræ som løber løs og ikke kommer når de kalder :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede engang noget ala det samme i gågaden i Ringkøbing.

Jeg stod pænt med Nala lige udenfor en butik og ventede på en veninde, som var inde og kigge på sko. Familien (mor, far, en dreng ca 12 år og en datter på ca 5 år) kom gående imod os og pigen spiste et pølsehorn. De gik ikke udenom os, men helt tæt op af os, selvom vi stod helt op af butiksruden. Da moren så ser pigen vil snakke med Nala og Nala rækker ud efter pølsehornet (som ALLE hunde ville gøre, hvis det lige var i mundhøjde), skreg moren nærmest op, og hev den stakkel pige væk. Imens nærmest råber moren "PAS PÅ! Den kunne jo nemt spise den arm!!" ............................HVAD!?!?!?!...............................................

....................................:evil::evil::evil::evil::evil::evil:.............................................

Jeg er normalt ikk bange for at sige noget i sådan en situation, men jeg var så mundlam, at der ikke kom et pip....:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor må man ikke sige "fortsat god dag"???????? :???:

 

 

 

 

Orv, det slog mig lige.

 

Vi og kalven gik gennem rineg i dag, og hvor er det total grineren hvordan folk flytter sig så ærebødigt og lader os komme forbi :mrgreen:

 

Det havde de ikke gjort med en lille rotte :blink: Så der er noget positivt med en kalv/ pony/ giraf med flodheste mund :mrgreen:

 

Hvordan ved du om det har været en god dag:?:

Nej sig du "kan du have en god dag" eller bare "god dag" så får man ikke givet en forkert følelse vidre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...