Hop til indhold

Nå... da kan man bare se...


Umulia
 Share

Recommended Posts

Den klub jeg har trænet mine sidste tre hunde i, og været bestyrelsesmedlem hos, har "desværre" ikke plads til Leroy på nogle hold i denne sæson :shock:

 

Ja, jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg sige...

Brugte hele eftermiddagen i går på at finde en anden mulighed, og der er to DcH-klubber hvor vi evt. kan træne, men i den, der ligger nærmest, kan jeg risikere at han altid skal være i snor, og måske endda gå med mundkurv, så det ender nok med at vi kommer til at køre 30 km efter træning - på den værste dag i ugen for mig :(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Den klub jeg har trænet mine sidste tre hunde i, og været bestyrelsesmedlem hos, har "desværre" ikke plads til Leroy på nogle hold i denne sæson :shock:

 

Ja, jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg sige...

Brugte hele eftermiddagen i går på at finde en anden mulighed, og der er to DcH-klubber hvor vi evt. kan træne, men i den, der ligger nærmest, kan jeg risikere at han altid skal være i snor, og måske endda gå med mundkurv, så det ender nok med at vi kommer til at køre 30 km efter træning - på den værste dag i ugen for mig :(

Øv da, hvad så med noget privat træning? det er det vi har gået til og vil søge igen til efteråret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge DcH klubberne siger at man bare skal møde op på første træningsdag, og så fordeler de åbenbart holdene derefter. De træner to forskellige dage, så jeg kører til begge, og ser hvilket sted jeg bedst kan lide.

 

Privat har jeg også tænkt på, men må indrømme at jeg ikke har den største fidus til de lokale private trænere, jeg kender til. Prøvede Fyns Alternative Hundeskole, men der er alt også besat, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge DcH klubberne siger at man bare skal møde op på første træningsdag, og så fordeler de åbenbart holdene derefter. De træner to forskellige dage, så jeg kører til begge, og ser hvilket sted jeg bedst kan lide.

 

Privat har jeg også tænkt på, men må indrømme at jeg ikke har den største fidus til de lokale private trænere, jeg kender til. Prøvede Fyns Alternative Hundeskole, men der er alt også besat, desværre.

Hos vores dyrlæge er der opslag med private hundetræner, nogle mere private end andre :-) forstået på den måde at hende vi gik til er udd. adf.bh. og nogle bare træner ud fra erfaringer. fordelen vi synes der var at det var et lilel hold, hun laver hold på 6 stk. så der er mere tid til den enkelte.

 

Men håber da i finder en løsning du bliver glad for på leory's vegne.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den klub jeg har trænet mine sidste tre hunde i, og været bestyrelsesmedlem hos, har "desværre" ikke plads til Leroy på nogle hold i denne sæson :shock:

 

Ja, jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg sige...

Brugte hele eftermiddagen i går på at finde en anden mulighed, og der er to DcH-klubber hvor vi evt. kan træne, men i den, der ligger nærmest, kan jeg risikere at han altid skal være i snor, og måske endda gå med mundkurv, så det ender nok med at vi kommer til at køre 30 km efter træning - på den værste dag i ugen for mig :(

 

Det er desværre nok en "generel" ting i DcH nu.

 

Sakset fra landets største DcH afdeling

Muskelhunde / kamphunde

 

 

I Hjørring civile Hundeførerforening tilbyder vi træning til alle racer og blandinger, - dog har vi opsat følgende regler til racer og blandinger af racer, som kan betegnes som muskel/kamp-hunde. Disse regler vil også blive taget i anvendelse til andre hunde, hvis dette vurderes nødvendigt af en af vores trænere.

Hundefører med disse hunde vil ikke blive tilbudt samme træning som vores øvrige hundefører.

 

Af hensyn til alles (hunde og hundeføreres) sikkerhed skal disse hunde bære mundkurv fra de er 9 måneder. Mundkurven skal være påsat hunden inden hunden tages ud af bilen og skal bæres under hele træningen, både på vores træningsplads og hvis træningen foregår uden for vores arealer. I øvrigt foregår al træning med line.

I træningen med disse hunde fokuseres meget på kontakt og øvelserne indkald, plads, sit, stå, dæk og gå pænt i snor sættes i højsæde..

 

Disse hunde kræver stor konsekvens i både deres hverdag og træning, - men for at give hundene et meningsfyldt liv opfordrer vi hundeejerne til at aktivere hundene med ”snuse”-, ”tænke selv”- og ”løse problemer selv”-opgaver. Her vil vores trænere kunne bidrage med ideer.

 

Nogle af de begrundelser for disse forholdsregler er som følger:

Generelt har racerne ingen sprog eller hilse ritualer.

De varsler ikke før et angreb.

En advarsel før et udfald kan ikke forventes, da racerne ikke er hundesprogkyndige.

Racerne er kropshårdføre, har en anden smertetærskel.

 

Hjørring civile Hundeførerforening forbeholder sig til en hver tid ret til at stille krav til vores hundeføreres gøren og laden i forbindelse med ophold på vores hold og træningspladser.

Dette kan være alt lige fra konsulent-besøg til stop af træningen på vores hold.

 

Hundefører med racer/blandinger af racer, der hidrører under muskel/kamphunde, der per august 2007 var medlem af HcH har dispensation fra ovennævnte. Denne dispensation kan til enhver tid ændres.

 

 

Bestyrelsen

Hjørring civile Hundeførerforening februar 2008

I mine øjne får muskelhundene ikke den træning de har betalt for, da der er øvelser de ikke kan udføre, når de ALTID skal føres i snor og bære mundkurv.

 

Hvad mener i muskelhundeejere om det fremhævede :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre nok en "generel" ting i DcH nu.

 

Sakset fra landets største DcH afdeling

I mine øjne får muskelhundene ikke den træning de har betalt for, da der er øvelser de ikke kan udføre, når de ALTID skal føres i snor og bære mundkurv.

 

Hvad mener i muskelhundeejere om det fremhævede :?:

du får et kort svar

 

vås!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den klub jeg har trænet mine sidste tre hunde i, og været bestyrelsesmedlem hos, har "desværre" ikke plads til Leroy på nogle hold i denne sæson :shock:

 

Ja, jeg ved bare ikke rigtig hvad jeg sige...

Brugte hele eftermiddagen i går på at finde en anden mulighed, og der er to DcH-klubber hvor vi evt. kan træne, men i den, der ligger nærmest, kan jeg risikere at han altid skal være i snor, og måske endda gå med mundkurv, så det ender nok med at vi kommer til at køre 30 km efter træning - på den værste dag i ugen for mig :(

 

Æv - sikke noget :neutral:

 

Håber da du finder et andet sted at træne så! Jeg ved du ikke har meget tilovers for DKK, men har du overvejet det som et alternativ? Her vil Leroy altid være velkommen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det er desværre nok en "generel" ting i DcH nu.

 

Sakset fra landets største DcH afdeling

I mine øjne får muskelhundene ikke den træning de har betalt for, da der er øvelser de ikke kan udføre, når de ALTID skal føres i snor og bære mundkurv.

 

Hvad mener i muskelhundeejere om det fremhævede :?:

 

 

For det første kan jeg se at jeg ikke ville kunne affinde mig med at træne hos DCH...

 

Og så er alt det med at de ikke har sprog osv. noget sludder...

 

Vi har ikke haft problemer der hvor jeg træner...vi har snore på det meste af tiden, men ingen mundkurv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv - sikke noget :neutral:

 

Håber da du finder et andet sted at træne så! Jeg ved du ikke har meget tilovers for DKK, men har du overvejet det som et alternativ? Her vil Leroy altid være velkommen :-)

 

Jeg tror ikke der er nogle DKK træningspladser i min ende af Fyn (nordøst), bortset fra Schæferhundeklubben. Det har jeg faktisk også overvejet, for de træner hele året. Til gengæld er træningen selvfølgelig meget Schæfer-orienteret, og hundene må aldrig komme i kontakt med hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg tror ikke der er nogle DKK træningspladser i min ende af Fyn (nordøst), bortset fra Schæferhundeklubben. Det har jeg faktisk også overvejet, for de træner hele året. Til gengæld er træningen selvfølgelig meget Schæfer-orienteret, og hundene må aldrig komme i kontakt med hinanden.

 

Årh du er fra fyn...så kunne du jo godt have været med på fyn...men Sarah er lige flyttet til sjælland...skal nok lige høre om hun har planer om at lave nogen weekendhold på fyn stadig hvis det har interesse...:-D...det er godt nok hverken dch eller dkk, men hun er dygtig...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er nogle DKK træningspladser i min ende af Fyn (nordøst), bortset fra Schæferhundeklubben. Det har jeg faktisk også overvejet, for de træner hele året. Til gengæld er træningen selvfølgelig meget Schæfer-orienteret, og hundene må aldrig komme i kontakt med hinanden.

 

 

 

Prøv politi hunde klubben (odense), den hvor zaz zaz går, hun siger de skulle være nogle forstående mennesker :shock::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke der er nogle DKK træningspladser i min ende af Fyn (nordøst), bortset fra Schæferhundeklubben. Det har jeg faktisk også overvejet, for de træner hele året. Til gengæld er træningen selvfølgelig meget Schæfer-orienteret, og hundene må aldrig komme i kontakt med hinanden.

 

 

Jeg mener DKK har på dyrskuepladsen i Odense som det tætteste på nord-øst

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er desværre nok en "generel" ting i DcH nu.

 

Sakset fra landets største DcH afdeling

I mine øjne får muskelhundene ikke den træning de har betalt for, da der er øvelser de ikke kan udføre, når de ALTID skal føres i snor og bære mundkurv.

 

Hvad mener i muskelhundeejere om det fremhævede :?:

 

Min hund har muskler, men er vist ikke en såkaldt "muskelhund".

 

Det fremhævede er noget sludder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre nok en "generel" ting i DcH nu.

 

Sakset fra landets største DcH afdeling

I mine øjne får muskelhundene ikke den træning de har betalt for, da der er øvelser de ikke kan udføre, når de ALTID skal føres i snor og bære mundkurv.

 

Hvad mener i muskelhundeejere om det fremhævede :?:

 

vil lige nævne, at ihvertfald her i Horsens, figurerer både fransk og engelsk bulldog også på listen over hunde der ikke længere er velkomne i DCH - end ikke på hvalpeholdet :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg rimelig ny på dette forum, så jeg bliver nødt til at spørge: Hvilken race er Leroy? For ud fra dine billeder ser han absolut ikke særlig farlig-muskelhund-der-bliver-nødt-til-at-have-mundkurv-på-agtig-ud :-)

 

Leroy er en Dogue de Bordeaux. En race som åbenbart ligger lige på grænsen til at være en "muskelhund".

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se på deres hjemmeside, er de kun forstående overfor hunde med stambog...

 

Ikke på begynder og unghundehold.... der er det ikke et krav i hvert fald (at de så gerne ser det alligevel er nok noget andet....)

 

Men man kan jo spørge - forklar dem situationen....

 

Ellers endnu engang:

 

http://www.sbhkreds1odense.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...