Hop til indhold

Hunde er ikke farlige..


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Det er noget jeg skal have overbevist mine hundepiger om igen. At fremmede hunde ikke altid æder dem, men faktisk kan være helt søde;-)

 

Vi har være så uheldige det meste af et halvt år at være plaget af en nabohund, der ikke er særlig sød. For at gøre en lang historie kort;-)

 

Så nu stoler ingen af pigerne på andre fremmede hunde og slet ikke hvis de kommer løbende.

 

Sheila havde det sådan i forvejen pga tidligere overfald, men hende har jeg før fået på ok fod med andre hunde igen. (indtil hun så blev overfladet igen, så kunne vi starte forfra)

Umiddelbart virker hun ikke til at have det værre med løse hunde end hun havde det før. Der var så at sige ikke mere at ødelægge = ingen tillid til løse fremmede hunde, værst med store.

 

Mysla har skiftet lidt frem og tilbage, fra usikker til juhuu en hund at lege med lidt afhængigt af umiddelbare oplevelser op til.

 

Men lige nu er hun meget , meget usikker. Gør af alt der bare ligner en hund og gør hun ikke, så ryster og knurrer hun og kan ikke afledes.

Jeg har dog en forventing om at hun hurtigt kan få mere tillid ved at møde nogle søde hunde, der kan lege med hende. Det plejer at virke for hende.

 

Så egentlig efterlyser jeg hunde og ejere der har lyst til at hjælpe mig.

 

Sheila er super sød og god til hvalpe, de er ikke farlige i hendes øjne, så der er hun tålmodigheden selv. Små hunde helst hanner er normalt også godt. Større unge hanhunde går også fint, hvis hun lige kan kigge lidt på dem først. Hun kan dog godt brumme og sige "opfør dig ordentligt";-) Mindre tæver, går normalt også fint til en gåtur.

 

Det hun har brug for er at gå ture med nogle forskellige hunde som hun ikke kender så godt. Hun er sjældent en hund der leger, men hun får meget ud af at gå tur med andre. Hun forsvarer ikke hverken musehuller, mad eller andet. Skal være tur i snor.

 

Så alle jer der har mødt hende, hun er ikke værre end hun hele tiden har været, men det er laaang tid siden hun har snust til andre snuder end dem hun kender godt:-)

 

 

Mysla søger mest mindre hunde eller rolige store, som godt vil lege lidt. Meget gerne mødes/lege uden snor.

Hun har et super godt sprog og kan normalt med alle hunde, men lige nu er schæferlignende hunde nok udelukket:( Senere vil vi gerne mødes med sådan nogle rolige nogle:)

 

Hun forsvarer nogle gange mad og musehuller, men burde ikke være et problem hvis man bare ikke giver hende godbidder eller smider om sig med dem.

Hun har ikke den samme tålmodighed med hvalpe som sheila har, foretrækker helt klart hunde, der overholder "hundeetikketten" og hilser pænt:blink:

 

Nogle der har lyst til at mødes med nogen af os (jeg har kun een med af gangen) når vi er flyttet her om en 14 dages tid og frem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når stakkels Mysla-pigen og Shelia! :ae: :ae:

 

Kan varmt anbefale de to tøser til playdates, de er begge super dejlige vovser på hver deres måde og er rigtig gode til at kommunikere pænt! :lun:

 

Derudover er en tur med LuckyLuna altid hyggelig, så hende skal man heller ikke være bange for! :blink:

 

Held og lykke med træningen! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil også gerne gå tur med jer :-D Mysla og Karla har jo leget før...

 

Karla kan jo desværre være et lille gømonster når det kommer til store fremmede hunde, så jeg ved ikke om det vil gøre det sværere for Sheila? hvis ikke, så vil vi gerne med og træne "nej, du behøver ikke at fortælle den store hund, hvor stor og farlig du er, for den æder dig ikke..."

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil gerne gå en tur med pigerne og Dumle.

Dumle har godt af at gå tur i snor med andre hunde. Han kan med Kali nu uden at ville lege hele tiden, men vil egentligt gerne prøve med andre hunde. Nu er Dumle jo ikke lige verdens roligste hund (langt fra), men han er ikke sur, bare meget ivrig efter leg, men vi har opdaget at så snart vi begynder at gå (hvis det ikke er med for mange nye hunde) går det hurtigt over og han koncentrere sig om lugte.

 

Om 14dages tid og 14 dages tid frem står vi dog og skal flytte, men derefter vil vi meget gerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det vil Karina og jeg da meget gerne :vinken: Karina vil også have godt af at mødes med andre hunde, så absolut :engel: Hun fylder 12 uger på søndag :ivrig: og kan godt være noget uopdragen overfor andre hunde, hvis du spørger mig, men jeg har ikke den store forstand på det :oops: Jeg synes bare at hun ihvertfald er ivrig efter at lege og løbe, selvom en evt. anden hund virker mere rolig (forklares?)Hun ææææææælsker at lege og løbe, men jeg har faktisk endnu ikke prøvet at gå en rigtig tur sammen med en anden hund, så der ved jeg ikke hvordan hun er. Hvor bor I henne? Vi bor i Viborg :vinken: Nå, men har I lyst, så melder vi os også under fanerne sammen med de andre der har tilbudt at hjælpe :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det vil Karina og jeg da meget gerne :vinken: Karina vil også have godt af at mødes med andre hunde, så absolut :engel: Hun fylder 12 uger på søndag :ivrig: og kan godt være noget uopdragen overfor andre hunde, hvis du spørger mig, men jeg har ikke den store forstand på det :oops: Jeg synes bare at hun ihvertfald er ivrig efter at lege og løbe, selvom en evt. anden hund virker mere rolig (forklares?)Hun ææææææælsker at lege og løbe, men jeg har faktisk endnu ikke prøvet at gå en rigtig tur sammen med en anden hund, så der ved jeg ikke hvordan hun er. Hvor bor I henne? Vi bor i Viborg :vinken: Nå, men har I lyst, så melder vi os også under fanerne sammen med de andre der har tilbudt at hjælpe :engel:

 

He he.... man har nok fået hund :mrgreen: Var det ikke dig, der lagde ud med ikke at have lyst til at tale med folk?

 

Vilya og jeg kommer gerne til Viborg... men hun er jo nok lidt stor (knap 6 mdr. border collie)

Link til indlæg
Del på andre sites

He he.... man har nok fået hund :mrgreen: Var det ikke dig, der lagde ud med ikke at have lyst til at tale med folk?

 

Vilya og jeg kommer gerne til Viborg... men hun er jo nok lidt stor (knap 6 mdr. border collie)

Jeg havde slet ikke tænkt over om jeg skulle tale med folk :shock: Tænkte kun i hunde-leg-baner, ikke menneske-kommunikation :shock: Hjælp :???: Nårh, hvad fa'en, de folk jeg har mødt, der prøver at snakke med mig, de hører slet ikke efter når jeg svarer fordi de er helt væk i Karina :hjerte:

Fremmed Menneske: "Nåårh-sikke-en-sød-hund-hvad-hedder-den-hvad-race-er-den-hvor-gammel-er-den"(og det bliver sagt uden mellemrum:lol:) *nusse-kysse-klappe-ae*

Mig: "Æh, bæh, Karina, Jack Russel Terrier, 10(11-snart12) uger, øøh"

Men når så jeg kigger på dem for at svare, ja så registrerer de knapt nok at jeg har talt og at de har lyttet :blink:

Folk small-talker åbenbart, helt uden at forvente svar eller høre efter :shock:

Så jeg er begyndt bare at små-brumme lidt, og er der nogen der rent faktisk hører efter, ja svarer jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde slet ikke tænkt over om jeg skulle tale med folk :shock: Tænkte kun i hunde-leg-baner, ikke menneske-kommunikation :shock: Hjælp :???: Nårh, hvad fa'en, de folk jeg har mødt, der prøver at snakke med mig, de hører slet ikke efter når jeg svarer fordi de er helt væk i Karina :hjerte:

Fremmed Menneske: "Nåårh-sikke-en-sød-hund-hvad-hedder-den-hvad-race-er-den-hvor-gammel-er-den"(og det bliver sagt uden mellemrum:lol:) *nusse-kysse-klappe-ae*

Mig: "Æh, bæh, Karina, Jack Russel Terrier, 10(11-snart12) uger, øøh"

Men når så jeg kigger på dem for at svare, ja så registrerer de knapt nok at jeg har talt og at de har lyttet :blink:

Folk small-talker åbenbart, helt uden at forvente svar eller høre efter :shock:

Så jeg er begyndt bare at små-brumme lidt, og er der nogen der rent faktisk hører efter, ja svarer jeg :mrgreen:

 

He - hvor er du skæg!

 

Sådan foregår det vist bare for det meste.... kan huske, da jeg boede inde i Århus og havde Robin. Man mødte jo rigtig mange mennesker - ofte de samme, når man gik ture regelmæssigt. Man endte med at kende dem og deres hund rigtigt godt... uden at ane, hvad de hed, hvad de lavede eller hvor de boede - lidt sjovt, faktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

He - hvor er du skæg!

 

Sådan foregår det vist bare for det meste.... kan huske, da jeg boede inde i Århus og havde Robin. Man mødte jo rigtig mange mennesker - ofte de samme, når man gik ture regelmæssigt. Man endte med at kende dem og deres hund rigtigt godt... uden at ane, hvad de hed, hvad de lavede eller hvor de boede - lidt sjovt, faktisk.

Tak, jeg prøvede ellers slet ikke på at være sjov, det er jo sådan det er når man går med Prinsessen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg prøvede ellers slet ikke på at være sjov, det er jo sådan det er når man går med Prinsessen :blink:

 

Nok meget fordi, jeg selv har det sådan.... ynder ikke rigtig at tale med tilfældige fremmede, men når hundene er med, er det ok - ofte rigtig hyggeligt faktisk. De er sådan en slags filter, man render rundt med :oops:

 

Hundene har det på samme måde.... ingen af dem gider tale med folk på gaden, men for Kimmi er det okay, hvis der er en genstand involveret :mrgreen: Er der ingen bolde e.l. finder hun bare et blad eller noget - og pludselig vil hun gerne "snakke".... har en god kammerat, der har forsøgt at få lov at nusse hende i over 4 år.... det er endnu ikke lykkedes udenfor! Indenfor er det fint og hun bliver altid vildt begejstret for at se ham - men skynder sig lige at finde et eller andet, de kan lege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nok meget fordi, jeg selv har det sådan.... ynder ikke rigtig at tale med tilfældige fremmede, men når hundene er med, er det ok - ofte rigtig hyggeligt faktisk. De er sådan en slags filter, man render rundt med :oops:

 

Hundene har det på samme måde.... ingen af dem gider tale med folk på gaden, men for Kimmi er det okay, hvis der er en genstand involveret :mrgreen: Er der ingen bolde e.l. finder hun bare et blad eller noget - og pludselig vil hun gerne "snakke".... har en god kammerat, der har forsøgt at få lov at nusse hende i over 4 år.... det er endnu ikke lykkedes udenfor! Indenfor er det fint og hun bliver altid vildt begejstret for at se ham - men skynder sig lige at finde et eller andet, de kan lege med.

Filter.. Ja, det er faktisk et rigtig godt ord, der lissom dækker det jeg prøver på at forklare, tak :5up: Min hund er mit filter, og før hende var ørepropperne til min walkman-tlf mit filter :5up:

Karina, derimod, hun vil snakke med alt og alle og er ganske overbevist om at de er til for hendes skyld :engel: Går der nogen forbi hende uden at stoppe og hilse eller ae, ja så blir' hun helt forbavset :shock: Dét kan hun da ikke forstå, at hun ikke er verdens centrum :blink: Og det er virkelig alle og enhver vi går forbi :shock: Lidt sjovt, men vi er så småt begyndt at træne en smule i at man altså godt bare kan gå forbi andre uden at de skal leges med :engel: Kun så småt, for dem der gerne vil hilse på hende får da lov, men hun skal altså liiiige lære ikke at prøve og hoppe op af alle fremmede :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: til dig og dine tøser, Luckyluna.

 

Og øv, hvor er det ærgerligt, at vi bor så langt fra hinanden, for Tyson og jeg ville rigtig gerne komme og gå tur med dine tøser. Og Tyson matcher jo faktisk dine kriterier perfekt for begge dine piger. :-)

 

Asta og jeg / Stella og jeg vil også gerne med ud og gå tur i snor - en af gangen. Dog tror jeg umiddelbart at Sheila ville være bedst, uanset hvem af mine det bliver. Stella gider ikke lege med voksne tæver og Asta er for stor og "uhøflig" til at Mysla gider hende - det har du jo set :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

På en måde tænker jeg, at Sherlock kunne virke fint til sådan et formål. Men så igen...

Af og til er han så sød og rolig, når han leger med andre hunde, og snuser straks i jorden, hvis de siger fra eller lign. Andre gange er han bare en plage, og eftersom dine er hunhunde, kunne han godt finde på at forelske sig i dem. (:???:) Han tumler dog meget sjældent med andre hunde, vil meget hellere løbe i cirkler.

Er dine tøser steriliserede? Og hvor er det egentlig du bor? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kimmi vil gerne gå tur med Sheila.....

 

Der er bare ikke rigtig nogen af mine, der sådan gider at lege - jo, Vilya, men hun er jo lillebitte :mrgreen:

 

Tak. jeg tror dog hellere sheila vil gå med vilya:blink: Ej, det kunne også være fint at gå med kimmie, jeg tror bare ikke de kan hilse. Kimmie falder under kategori ældre stor tæve, sort, men derfor ville en følges ad tur i skoven være fin.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil også gerne gå tur med jer :-D Mysla og Karla har jo leget før...

 

Karla kan jo desværre være et lille gømonster når det kommer til store fremmede hunde, så jeg ved ikke om det vil gøre det sværere for Sheila? hvis ikke, så vil vi gerne med og træne "nej, du behøver ikke at fortælle den store hund, hvor stor og farlig du er, for den æder dig ikke..."

 

Det vil vi meget gerne. Hvis jeg når træning på søndag, så ses de jo der. De legede jo bare så godt, synes jeg i hvertfald, så karla er et hit.

 

I skoven ville sheila ikke tage sig af at karla gøede af hende, så det kunne vi godt:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi vil gerne gå en tur med pigerne og Dumle.

Dumle har godt af at gå tur i snor med andre hunde. Han kan med Kali nu uden at ville lege hele tiden, men vil egentligt gerne prøve med andre hunde. Nu er Dumle jo ikke lige verdens roligste hund (langt fra), men han er ikke sur, bare meget ivrig efter leg, men vi har opdaget at så snart vi begynder at gå (hvis det ikke er med for mange nye hunde) går det hurtigt over og han koncentrere sig om lugte.

 

Om 14dages tid og 14 dages tid frem står vi dog og skal flytte, men derefter vil vi meget gerne :-D

 

begge piger vil gerne møde dumle. men lige nu er det nok bedst med sheila, hun er faktisk rimelig tryg ved overivrige hanhunde, dem ved man da hvad vil:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det vil Karina og jeg da meget gerne :vinken: Karina vil også have godt af at mødes med andre hunde, så absolut :engel: Hun fylder 12 uger på søndag :ivrig: og kan godt være noget uopdragen overfor andre hunde, hvis du spørger mig, men jeg har ikke den store forstand på det :oops: Jeg synes bare at hun ihvertfald er ivrig efter at lege og løbe, selvom en evt. anden hund virker mere rolig (forklares?)Hun ææææææælsker at lege og løbe, men jeg har faktisk endnu ikke prøvet at gå en rigtig tur sammen med en anden hund, så der ved jeg ikke hvordan hun er. Hvor bor I henne? Vi bor i Viborg :vinken: Nå, men har I lyst, så melder vi os også under fanerne sammen med de andre der har tilbudt at hjælpe :engel:

 

uh, en hudnevapper:5up: Vi bor syd for århus, så det er lidt langt. Kunne være jeg skulle smutte til viborg, nu i er hele 3 derfra der gerne vil hjælpe:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Asta og jeg / Stella og jeg vil også gerne med ud og gå tur i snor - en af gangen. Dog tror jeg umiddelbart at Sheila ville være bedst, uanset hvem af mine det bliver. Stella gider ikke lege med voksne tæver og Asta er for stor og "uhøflig" til at Mysla gider hende - det har du jo set :lol:

 

Tak. ja asta er ikke lige myslas kop the:lol: Men jeg tror gerne sheila vil gå med hende. Hunde der slikker og vasker og maser hende i hovedet er ufarlige:mrgreen:

 

jeg ved ikke om stella gider sheila og lige nu tror jeg måske mysla ville provokerer hende, men det ved jeg mere om når jeg lige har set hvordan hun er med hunde nu. (de er i løbetid, så har ikke været sammen med nogen)

Link til indlæg
Del på andre sites

På en måde tænker jeg, at Sherlock kunne virke fint til sådan et formål. Men så igen...

Af og til er han så sød og rolig, når han leger med andre hunde, og snuser straks i jorden, hvis de siger fra eller lign. Andre gange er han bare en plage, og eftersom dine er hunhunde, kunne han godt finde på at forelske sig i dem. (:???:) Han tumler dog meget sjældent med andre hunde, vil meget hellere løbe i cirkler.

Er dine tøser steriliserede? Og hvor er det egentlig du bor? :-)

 

Forelskelse gør ingen ting, den slags kan vi klare:-D Og vi vil alle gerne hilse på sherlock;-)

 

Bor syd for århus:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. jeg tror dog hellere sheila vil gå med vilya:blink: Ej, det kunne også være fint at gå med kimmie, jeg tror bare ikke de kan hilse. Kimmie falder under kategori ældre stor tæve, sort, men derfor ville en følges ad tur i skoven være fin.:5up:

 

Vilya er fint - hun er nok bare lidt mere overvældende end Kimmi'en.... Kimmi er rigtig god til at ignorere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...