Alt der er opslået af pivpiv
- Fælder
-
Futte
Åh nej, det er bare slet ikke fair. Mange tanker og kram herfra
- Sove alene?
-
Godt foder i små poser
Jeg kan ikke lige huske navnene på stående fod, men det er noget med ulve uden på Det er købt på zooplus og der er flere mærker der sælges i 700g -1 kg
-
Islandsk fårehund søges
Det skal desværre være en tæve. Men tak. Jeg håber I finder hjem til den bette fyr.
-
Forum er langsomt
Desværre kører siden stadig langsomt, det er blevet en lille smule (meget lidt) bedre.
-
Autoimmun sygdom (langt indlæg)
nej nej nej, det er jeg bare så ked af at læse. Du har kæmpet sammen med ham og det er slet ikke fair at kampen blev tabt. Tusinde tanker og kram
-
Gode råd til en førstegangs hundeejer
Velkommen til og tillykke med ham. Han må ikke gå på trapper før han er 1-1½ år, så enten skal han løftes ellers skal I sove nedenunder hos ham. Han må lege i haven, der tæller man ikke tid på nogen måde, bare husk at en hvalp har brug for MANGE timers søvn. Det med minutterne er aktiv gang i snor. Det har han ikke en masse brug for den første tid, lad ham nu blive dus med haven og se nærområdet - han skal jo ikke motioneres med lange gåture. Men sæt jer i et busskur og se på biler og træn ro. Sid i en park og slap af og lad endelig hunden sove (det er kun gode tegn). Når der skal mødes andre hunde så lad være med at drøne i hundeskov (der siger reglerne også at man skal kunne kalde hunde til sig til enhver tid) men nøjes med at mødes med nogle hvor det er stille og roligt. Det er fint med hvalpe leg, men husk når de er omkring 6-8 måneder så har de ikke pokkers meget styr over kroppen og kan lave nogle dumme skader på sig selv og hinanden. Små gåture og sidden på bænke gør også at de ser fremmede mennesker, forskellige hudfarver og aldre. Så bare rolig, I skal nok nå det hele Afsted til hvalpetræning, det kan kun gå for langsomt. Der lærer du en masse gode øvelser og du og din hund lærer hvordan i bedst arbejder sammen. Men husk, hvalpetræning er ikke legestue Arbejd med hunden og møder i nogle der gerne vil lege, så gør det et andet sted. Ellers får man nemt en hund der er urolig på træningspladsen fordi han jo så gerne vil lege og det plejer han at måtte . Der hvor du bor kan du søge om nogle vil med jer på små gåture, med hundene i snor - de skal ikke lege, men bare følges af. Det er god og dejlig og hyggelig træning. God fornøjelse og spørg endelig løs
-
Forum er langsomt
Miraklernes tid er vel ikke forbi
-
Forum er langsomt
Fundet! Det var @Vagabonden og jeg har prøvet at skrive. Så må vi se om der kommer en reaktion.
-
Forum er langsomt
Var der ikke ansat sådan en hjælper? Kan bare ikke huske navnet så man kan fange personen - ikke at jeg tror det går hurtigere
-
Søges
ååhhh det er god karma Godt gået @Therese
-
Chess - Hyrdehund in the making
Hvor er det bare en lækker lille arbejdsmaskine
-
Forum er langsomt
Hvaaaaaaa' Hvad sker der lige for forum pt. Det tager jo en evighed. Siden er SÅ langsom (nej det er ikke min computer, det er tjekket). Her må @Administrator lige se på sagerne inden man opgiver forum totalt, for det er da kanon trælst!
-
6-årig super dejlig, kærlig og energisk sheltieblanding søger nyt hjem
Hvor i landet og hvordan har hun det med heste?
-
Rådgivning gives omkring Shih Tzu’er..
Nej det er da bare en der har høje tanker om sig selv. Jeg syntes opslaget skulle slettes når at brugeren med hvalpen har set at trådstarter slet ikke er herinde.
-
Rådgivning gives omkring Shih Tzu’er..
Brugeren har ikke været herinde i 5 måneder, så jeg tror ikke du får noget hurtigt svar. Når hvalpen er så lille og svag så skal du have hjælp fra dyrlægen og det skal være nu, det kan så hurtigt vende. Måske der skal sonde til. Held og lykke med hende.
-
Hjælp! Vi skal til bryllup - hvad gør vi med hvalpen?
Hvis hun har babysitter på eller er på besøg ved sitteren, så skal i da bare feste og så tage hjem til en lille hvalp der starter tidligt næste morgen og er klar til en ny dag. Hvis den skal være meget alene det ville jeg ikke byde den ( jeg ved at jeg er hønemor). Da min mors hund var 8 uger og 3 dage døde min mormor og hunden kom her og var her imens de ordnede det praktiske og de næste dage var den her en del. Både vi og hunden nød det og det var guld værd for min mor. Men imens hvalpen var her, der var vi hjemme og ikke noget med alene hjemme ( hun var jo helt ny og alene hjemme var de jo slet ikke begyndt på)
- Hjælp! Vi skal til bryllup - hvad gør vi med hvalpen?
- Hjælp! Vi skal til bryllup - hvad gør vi med hvalpen?
-
Den ultimative gård/vagthund?
Jeg tror det er en rigtig god ide. At jage tyve på flugt kan måske klares ved alarm og ulven respekterer intet. Dsg er en god lille hund der kan nyde lange ture og gå løs (nogle stikker af, andre gør ikke) og så er den god til at give lyd når der kommer gæster. De fleste hunde er brugshunde, om det er schæfer, labrador, rotte eller hvad ved jeg og når træning er totalt udelukket og at hunden kun skal have en praktisk funktion så bliver udvalget mindre, når så oven i købet du vil have en garanti for de ikke savler, så kan jeg ikke pege på en eneste hund der aldrig savler - i hvert fald ikke hvor der kan gives garanti med racen. Når så ydermere at den skal steriliseres inden første løbetid så tror jeg også det bliver voldsomt svært at finde en seriøs opdrætter der vil sælge jer en hund - en hvalpefabrik eller nogle sære kryds der er lavet for penge kan man måske godt få, men så igen så ved man ikke om der er krydset et savlegen ind i den man får.
-
Rådgivning gives omkring Shih Tzu’er..
Var jeg dig så ville jeg smutte til en dyrlæge og få hunden udredet for allergi. Alt tyder på at det er sådan noget i den dur. God bedring med vapsen
-
Den ultimative gård/vagthund?
Hvad er det for nogle hunde i har haft`Det kan måske spore os lidt ind på det. Men når hunden slet ikke må savle........ altså alle hunde kan få våde mundvige af lækker mad.
-
Den ultimative gård/vagthund?
Velkommen til! Ingen hunde der er børnevenlige holder ulven væk, desværre. Dem jeg kender heroppe der har haft besøg af ulven har store hunde og nogle der kan larme godt, men ulven går alligevel igennem haven eller sidder og ser på hundene leger. Noget der skal holde ræven væk, så skal hunden jo være udenfor om natten og ved hønsene fremfor hos jer. Jeg ved ikke lige hvad race der kan anbefales, for de fleste hunde savler og en alarm hund har I i jeres dsg. Hvad med en almindelig schæfer ?
-
Autoimmun sygdom (langt indlæg)
Hvor er det dejligt. Nyd det og nyd det gode vejr, det trænger I til