Alt der er opslået af pivpiv
- Hvor meget må en hund fylde i hverdagen?
-
Hvor meget må en hund fylde i hverdagen?
Du ved hvor jeg er hvis du trænger til at læsse af og du ved hvad nummer jeg er på listen Jeg har stor respekt for det du gør med den dejlige dreng, det håber jeg du ved og du ER sgu dygtig.... de fleste ville ikke have klaret det som dig. Om det er hunde, børn, ægtefælder eller hvad, så er det ok at man har brug for luft i ny og næ - man kan ikke være perfekt hele tiden. Nogle gange skal man råbe i skoven og afreagere for at have overskud til de daglige kampe, det er om man har en oliver, en øgle eller hvad man har Så bliv du ved med det. KÆMPE krammer herfra
- skab
- skab
-
skab
det er ikke min hund der er ramt af skab. Hun gik fri hos dyrlægen (ikke biersted) men kommer i forebyggende behandling pga de har været sammen. Jeg har sagt de skal finde en anden dyrlæge og jeg prøver at vejlede, men mere kan jeg jo ikke gøre. Vores hund skal vaskes med shampoo mod skæl og have stronghold i nakken, så skulle vi være sikre.
- diy til hunden
-
skab
dyrlæge i eftermiddag og skarp kritik af biersted dyrlægerne igen Pisse ærgeligt, men hey dyrlægerne kommer til at tjene styrtende på det her - regner dog med at spørge vores dyrlæge om forebyggende til den hund der var her i går, hvis altså de vurderer at vores skal behandles.
-
skab
Kan man behandle mod skab bare for at være sikker? Lunas legekammerat klør og har gjort det længe og er efterhånden pænt hudløs og deres dyrlæge startede med at det ikke var noget, så fik de noget de skulle vaske hende med en gang og nu er dyrlægen så kommet efter at det nok er skab (dyrlægen siger så at det slet ikke smitter - hurra for biersted dyrlægerne igen). MEN Hunden begyndte at klø sig en weekend vi passede hende, så rent teoretisk kan vores jo være smittet. Luna klør sig lidt men jeg ved ikke om jeg ser spøgelser og det er mere end normalen - men så kom jeg til at tænke på om man kunne gøre et eller andet? (bare rolig, doktor dyr kontaktes selvfølgelig)
- Hvordan foregår træning?
-
svømning
Det er en jagthund som bruges på jagter og det er rimelig vigtigt at hun kan lære at hente de ænder der evt falder i åen Men det er godt du ikke er hund, så ingen grund til at blive tosset og Luna logrer (lidt for meget) når hun løftes ud og hun har førhen elsket at køle sig af i søer og åer, hun er en rigtig vandhund.
-
svømning
Nej for pokker, vi skal dæleme ikke tage nogle chancer. Ej hvor er jeg træt af at vi fik hevet hende ud og svømme. Vi må krydse fingre for intet skidt er sket og så må vi derop igen om 1½ uge og prøve en masse mere. Hun er tydeligtvis glad for det, hun plasker ikke og svømmer åbenbart bedst med snoren i munden..... så der er ingen panik for at komme ind.
- svømning
- svømning
-
svømning
Ja vi er jo slået tilbage i det der omhandler vand. Luna elsker at lege i vand, have hovedet under, plukke vandplanter, rulle sig og rigtig pladre..... så længe hun kan nå bunden. For snart 1½ år siden sprang hun i vand hvor hun fik voldsomt stød - derfør svømmede hun gladeligt i både åer og søer, nu vil hun ikke ud. I dag (igen) har vi så trænet og denne gang havde hr mand vaders på og løftede hende ud og hun svømmede med største velbehag ind igen og når han skulle løfte hende ud så var hun afventende og ok og når hun så kom ind var hun totalt fjollet og vildt glad/stolt. Men at få hende til selv at svømme ud, det vil hun ikke. Vi har lokket med ynglingsvildt, vi har fjollet og leget, går med ud - alt er prøvet og hun VIL ikke. Men når så først hun er derude så tager hun snoren i munden (hun havde den helt lange snor på i dag pga løbetid) og padler glad og fjollet ind til mig og står så i kanten og venter på hr mand. Hvad pokker skal vi gøre? Fortsætte med at løfte hende ud og lade hende svømme ind eller hvad?
-
Så er det vitterligt
Ja i min verden lød det også meget underligt. Men har efterfølgende hørt fra flere at det er ganske normalt for retriever klubben heroppe Vi har vaders og talte om at afprøve dem i morgen. Inden hun fik stød kunne hun sagtens svømme i ryå og hun nød det helt vildt. Nu går hun ikke længere ud end hun kan bunde og vi kan bare ikke lokke hende.
-
Så er det vitterligt
Nope i følge retrieverklubben skulle hun ikke vurdere udseende, men at klage til det forstokkede system er ikke let. Vi mangler en til at hjælpe os med at træne vand - Luna har jo fået stød og er blevet usikker på vandet. Men hjælperne er der kun verbalt. Så så længe hun er usikker på vand kan vi ikke gå til arbejdsprøver og ej heller dem igennem dansk jæger forbund Meeeen pyt, Det var en dyr måde at få understreget at vores temperament ikke passer til retrieverklubben. De hånede vores hund pga hendes afstamning ( pga coco loco bugatti) meeeeen det var nu Luna der kom hjem med fasanen, ikke retrievermandens lab som ikke gad arbejde. Tror bare vi skal holde os fra prøver og bare nyde vores hund
-
Så er det vitterligt
Hvor er I seje. Her har hr mand droppet prøver efter han blev trukket i point efter dommer trak point fordi hun mente hunden var for lav og ikke pæn.......... det var så det kendskab vi havde til retrieverklubben*GG*
- FRANSK HJERTEORM
-
Hund "på græs"
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men ellers kan man vel grave lidt op og flytte hjem i haven (husk at vande). Her ville jeg sgu juble hvis der blev gravet noget af det græs op hundene er vilde med - så blev Luna lettere at lufte. Nu spiser hun græs på hele turen og tisser når hun kommer hjem i haven:sjov:
- gnavelegetøj
- gnavelegetøj
-
Krog i snuden
Av for pokker. God bedring med hende
-
Hvad bruger I som flåt/loppemiddel?
Bravecto og intet andet. Det er så perfekt
-
Jeg har været dum (alene hjemme)
Hvorfor har I kun to nu? Plejer I ikke have 4?
-
Dejlig og glad Bichon Havanais på 2,5 år søger kærligt nyt hjem
Helt enig. Men når intet er skrevet så tænker jeg at hunden stadig søger.