Alt der er opslået af pivpiv
- livmoderbetændelse
- livmoderbetændelse
- livmoderbetændelse
- livmoderbetændelse
- livmoderbetændelse
- livmoderbetændelse
- livmoderbetændelse
- livmoderbetændelse
-
livmoderbetændelse
Dyrlægen i tinglev er fantastisk. Sassy har fået nogle indsprøjtninger som tømmer livmoderen og noget der klarer kvalme og fået en tid igen lørdag til flere stik. Dyrlægen lovede at hun helt sikkert vil få det bedre hurtigt. priserne hernede er fantastiske. Dyrlæge, midt om natten på en helligdag og tre eller fire stik og medicin. 1300 og til sammenligning kom vi af med knap det samme hos vores alm dyrlæge i åbningstiden og for et stik og medicin. man kunne da overveje st køre herned for at få hende opereret!!
-
livmoderbetændelse
fra at være totalt frisk og glad for tre timer siden, så er hun virkelig syg. manden er lige kørt mod dyrehospital i tinglev. jeg er helt græde færdig. hvis de opererer hende så ved jeg ikke lige hvordan vi kommer hjem herfra. var så nervøs for at tage herned og to dyrlæger sagde at de selv ville turde tage afsted og nu fortryder jeg selvfølgelig.
- livmoderbetændelse
- livmoderbetændelse
-
livmoderbetændelse
Vi er også meget enige om at hun skal opereres. Hellere risikoen for hun ikke vågner (fuck den tanke giver ondt i maven) end risikoen for hun bliver dårlig, lider og skal igennem en masse der kunne undgås. Når vi kommer hjem tager vi snakken med dyrlægen og finder ud af om vi få klaret begge piger på samme tid. I dag har hun fået smertestillende, men det er til det skide forben. Glæder mig godt nok til hendes cortaflex kommer. Hun viser ingen tegn på at have det dårligt mht underlivet og hun futter langsomt rundt som hun plejer. Lige nu flader hun nysgerrigt ude i solen og bare ser veltilpas ud.
- livmoderbetændelse
-
livmoderbetændelse
Tak. det får vi lige taget inden så. Hun fik vist taget nogle i efteråret og de var super flotte, men hellere få taget nye og hjælpe hende mest muligt. Jeg regner med at bede om hjælp herinde til hvilken dyrlæge her i området (omkring Aalborg) der er bedst. Desværre har jeg hørt nogle trælse episoder omkring vores normale dyrlæge så jeg tør ikke bruge dem selvom jeg er glad for dem som personer.
-
livmoderbetændelse
Jeg er også imod det mht unge hunde, men Luna viser tegn på at gå i løb meget tit og det kan være tegn på der er noget rod der. Og nu er det gået godt med sassy så mange år, men oddsene må jo være bedre hvis skidtet fjernes inden der sker noget og inden hunden bliver gammel. Sassy er klart så frisk at jeg vil satse på operationen. Hun har ingen særlige skavanker udover lidt gigt i en pote, men det holdes nede med cortaflex. Derudover glemmer hun gerne alderen når de løber frit og hun spiser godt og er glad.
-
livmoderbetændelse
Hvor er i søde. Kæft jeg er en pivskid i dag. @AnneMangetal det er jeg glad for at læse. Kan nemlig se Luna udvikler sig nærmest fra dag til dag. Men fik bare en fornemmelse af at det er en ide at klare to på en gang. Luna er jo en meget forsigtig pige og skulle jo helst ikke få hende mere forsigtig.
-
livmoderbetændelse
tænker bare om det er lettere når de er to der skal holdes i ro. I stedet for en skal holdes i ro og en vil lege. Når de begge er fixet så vil de begge jo skulle holdes i ro. Men Luna er bare ikke psykisk så langt fremme i skoene. Hun er en meget underdanig hund og jeg læser jo tusinde ulemper og fordele. Den må vi tage med den dyrlæge der skal fixe hende.
- livmoderbetændelse
-
livmoderbetændelse
Her er heller ingen feber og vores alm dyrelæge ville alligevel ikke få lov at operere, det har de ikke ry for at gøre godt nok. Dyrlægen mente heller ikke der var noget, før hun scannede og hun sagde flere gange at vi ikke skulle være urolige for at tage på ferie. Det hele er kun fordi det er en åben betændelse, var den lukket så var det akut operation.
-
livmoderbetændelse
Tak. Jeg hælder også til operation og overvejer faktisk at få begge piger ordnet samtidigt. Så er det jo dem begge der skal holdes i ro og ikke noget med at en vil lege og en ikke må. Men vi bruger lige påsken til at tale om det, for lige nu er jeg lidt rundtosset. Ja hun er en frisk og aktiv gammel pige. Var hun svag ville jeg ikke udsætte hende for det. Men jeg vil heller ikke udsætte hende for en betændelse igen, så hellere krydse fingre under operationen.
-
livmoderbetændelse
Gamle Sassy på 11 år har fået konstateret åben livmoderbetændelse. Hun skal 8 dage på antibiotika syntes dyrlægen og så skal vi se om ikke det tager det. Egen dyrlæge mener at vi skal holde øje og så se om ikke vi kan nøjes med det og skulle det komme igen så give endnu en antibiotika kur, fremfor at operere. Jeg er slet ikke enig, men lige nu tænker jeg måske ikke så klart. Har ringet til anden dyrlæge og spurgt om deres vurdering. De siger også antibiotika påsken over og se om ikke det slår det ned som det skal. Men så siger de så operation inden næste løbetid. Jeg ved godt hun er gammel, men det skal vel ikke afskrive hende og gøre at man ikke vil ofte pengene. Begge dyrlæger sagde at vi godt kunne tage hende med på camping. Ja egen dyrlæge var lidt overrasket over at hunden fejlede noget for hun viste INGEN tegn på sygdom og virkede enormt frisk. Så fik ros for at opdage det så hurtigt. Jeg er så pisse ked af det og bange og har lyst til at gemme mig under dynen for evigt. Tanken om at miste hende kom lige for tæt på Åh hvor det hele roder i mit hoved.
- Alt og Intet - om foder!
-
Min hvalp er uafhængig og reagerer ikke på mig udendørs
Altså mors hvalp (langhåret tysk hønsehund) strøg langt pokker i vold 12 timer efter de hentede hende og hun gør det stadig i en alder af 6 mdr (så kan man så tale om træning) men hun har været en "stikafhund" fra dag et og hun har ikke det der med at holde sig tæt som vores labber altid har gjort. De siger så at det er ganske normalt for racen.
- Alt og Intet - om foder!